Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qezqou
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-04-2020
Beste Tweakers,

Afgelopen zaterdagmiddag heb ik mijn Samsung UE-40C6000 LED TV aan de wand bevestigd. Ik was aardig tevreden over het resultaat. Hiervan ging ik genieten en even wat tv kijken. Ojeee wat zapt die toch traag. Heee daar kunnen we wat aan doen. YES YES Servicemenu.
Na wat googlen wat nuttige info gevonden.
Bij deze samsung kreeg ik het niet voor elkaar om de zapsnelheid aan te passen.
Nou en dan kom je in dat menu heel veel leuke andere opties tegen! En JA wat ben ik toch stom! (Zelf ben ik als de dood voor het servicemenu, maar het stemmetje in mun hoofd zei het volgende:
Even dat kleine dingetje proberen. Nou het resultaat ziet u hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/7876/24072010448.jpg

Het enige wat ik kan verzinnen dat ik aan de bckgrnd color heb gezeten of per ongeluk iets bij de tuner heb veranderd. En rara waar zaten deze opties ook alweer. Ik was al zover dat ik um had gereset maar dat leverde geen resultaat.

Wie o wie kan mij helpen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

De enige die jou kan helpen is een andere bezitter van een gelijkaardige UE40C6000 en gezamelijk overlopen wat er gewijzigd is en nogmaals: alleen de cursor pijlen op en neer gebruiken (links en rechts wijzigen waardes) en dit is waarschijnlijk wat je deed?
controleer ok even: wanneer je in het service menu komt krijg je onderaan links een infoblok:
daar vind je het Type juist boven het Model. Dit type veranderd niet en dien je gewoon aan te passen in het menu
Type: <= noteer deze gegevens
Model: UE40C6000

als het lukt in het service menu?:
misschien je scherm op blauw alleen zetten? Menu: picture options: blue mode only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qezqou
Bedankt voor je snelle reactie Jan,

Het is inderdaad een goed idee om met iemand die hetzelfde type/model de parameters na te lopen.
Het blijft een grote puzzel. Alles is heel slecht leesbaar. Vooral omdat het lettertype van het servicemenu zo klein is. De wat grotere lettertypes zijn redelijk leesbaar.

Het typenummer kan ik helaas niet ontcijferen.

En de only blue mode heeft geen effect.

En alles is 180 graden gedraait dus het word er niet makkelijker op.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305310

is het niet op de een of andere manier mogelijk om van Samsung feedback te krijgen? een 1 of andere hard-reset code op de afstand bediening? net zoals met mobiele telefoons, daar heb je ook verschillende toets combi's om een toestel weer helemaal op fabrieks instellingen te krijgen, of een soft reset of iets dergelijks,

of heb je al contact gehad met samsung? weet niet of het bestaat op een tv, maar het is allicht het proberen waard? :)

veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qezqou
Ik heb begrepen via diversen fora dat een servicemenu alleen bedoeld is voor monteurs. Als je als consument er in gaat hobbyen vervalt je garantie en is het gedaan. En een hard reset ben ik nog niet tegen gekomen. Wel alles terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat gaf geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305310

oke, dat wist ik niet,

ik zal ff voor je googlen, misschien kan ik een een of andere hard reset code vinden als dat bestaat ;)

Sorry. maar ik kan helaas ook niets vinden over een hard rest van de samsung, ook niets aan resultaat met google voor een reset van het service menu, kan nog even proberen via wat andere trefwoorden, maar ik vrees het ergste,

btw, kun je niet met een lul verhaal Samsung om de tuin leiden? dat een kennis per ongeluk wat dingen heeft veranderd ofzo? misschien trappen ze erin en geven ze je advies, tja, je moet toch alles proberen in zo'n situatie.. :\

EDIT 2:

Ik heb deze zoekopdracht nog gevonden op google: reset codes ue40c6000.

zag iets van een factory reset cd of download of iets dergelijks, misschien is dat een uitkomst, heb het niet helemaal bekeken wat het inhield, maar misschien heb je er wat aan..

succes verder..!

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 305310 op 24-07-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qezqou
Bedankt voor je hulp, maar met de factory reset kom ik niet verder.
Mijn laatste optie is idd samsung inschakelen en dat zou idd moeten met een nogal omslachtig verhaal. Maar het nadeel is dat ik weer heel die procedure moet volgen. Mischien dat er nog iemand komt met de gouden tip _/-\o_

UPDATE

Waarschijnlijk heb ik een instelling gewijzigd in het onderstaande menu

Afbeeldingslocatie: http://img815.imageshack.us/img815/4999/25072010451.jpg

Mischien dat iemand de orginele instellingen heeft van een Samsung UE-40C6000 LED TV of een andere tv uit de 6000 serie ?
Van het Submenu (TV uit - info- menu - mute - tv aan -> Control - Submenu)

[ Voor 61% gewijzigd door Qezqou op 25-07-2010 17:57 ]

• Qezqou
Even een update.

Ik heb de tv toch maar voor reparatie aangeboden aan samsung en net gedaan of ik van niets wist.
Nu heb ik mijn tv terug gekregen en hebben ze het mainboard vervangen.
Ik dacht het zal wel, maar nu heb ik mijn tv weer terug en hij werkt weer ;) !

Toch bedankt voor jullie moeite!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lucky you! Ben je ook van dat probleem af, alleen niet helemaal eerlijk natuurlijk ;) Wel raar dat ze een mainboard vervangen als het slechts een instelling zou zijn.....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:41
Volgens mij is het goedkoper zo'n board te vervangen dan de manuren om te vinden waar de fout zit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 357674

En volgens mij was de factory reset voldoende geweest om het probleem te verhelpen. Waarschijnlijk een toevallige toevalstreffer ;)

Valt me beetje tegen bye the way betreft info over service menu´s. Ik wil van die vreselijke irritante info panel af en zweerde die ooit te hebben zien staan in het service menu.....tevergeefs :(
Pagina: 1