Microsim & iPhone 4

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-08 14:43
De iPhone 4 vereist een microsim in plaats van de gebruikelijke simkaart. De Nederlandse providers blijven onduidelijk over wanneer ze microsims gaan leveren. Hoe kom je aan een microsim als je een los toestel hebt aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:23
SnoopThaDoctor schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:26:
De iPhone 4 vereist een microsim in plaats van de gebruikelijke simkaart. De Nederlandse providers blijven onduidelijk over wanneer ze microsims gaan leveren. Hoe kom je aan een microsim als je een los toestel hebt aangeschaft?
Knippen in je simkaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Ik zit te denken aan een abonnement bij Vodafone (bel+sms+web). Is dat knippen wel veilig en makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

SnoopThaDoctor schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:28:
Ik zit te denken aan een abonnement bij Vodafone (bel+sms+web). Is dat knippen wel veilig en makkelijk te doen?
Er hebben al hele volksstammen hun sim succesvol geknipt, dus echt lastig kan het niet zijn. Eventueel eerst een keer oefenen met een oude sim.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het makkelijkst is om ruw te knippen, en dan het restant met schuurpapier bij te werken. Het ligt een beetje aan je SIM, sommige magneetvlakken zijn namelijk groter dan andere, het past echter atlijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Instructie Vodafone SIM bijknippen:
http://dl.dropbox.com/u/5...aatmicrosim%20%281%29.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Ik ben niet bang dat het niet gaat passen. Knippen en plakken op de kleuterschool ging me prima af. Maar ben alleen bang dat ik een nieuwe kaart onwerkbaar maak. Die kans is niet zo groot als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jawel maar dat is wel erg inexact. Je kunt beter zo'n template eroverheen leggen, dat werkt prima.

http://www.buy-microsim.c...e%20MicroSIM%20-%20EN.pdf

Gewoon snijden of knippen langs de lijntjes en zorgen dat je SIM precies matcht met de vorm op je papier.

Ik heb 't zelf gedaan aan de hand van een adapter.

[ Voor 73% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2010 16:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:46:
Jawel maar dat is wel erg inexact. Je kunt beter zo'n template eroverheen leggen, dat werkt prima.

http://www.buy-microsim.c...e%20MicroSIM%20-%20EN.pdf

Gewoon snijden of knippen langs de lijntjes en zorgen dat je SIM precies matcht met de vorm op je papier.

Ik heb 't zelf gedaan aan de hand van een adapter.
Er staat juist bij die die templates niet werken voor Vodafone omdat er een afwijkend type SIM wordt gebruikt, staat uitgelegd in die PDF. Heb er zelf geen ervaring mee, dus ik hoor het graag als jouw template ook werkt bij Vodafone sims!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8VZ8aQVUz4A]

[ Voor 4% gewijzigd door Tourniquet op 24-07-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tourniquet schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:24:
[...]

Er staat juist bij die die templates niet werken voor Vodafone omdat er een afwijkend type SIM wordt gebruikt, staat uitgelegd in die PDF.
Daar klopt geen drol van. Wat wel klopt is dat je voor dat type SIM niet gewoon de chip kunt uitknippen en dat 't dan werkt. Bij sommige typen SIMs is het inderdaad toevallig zo dat als je ze naar microsim knipt, je in essentie precies de chip uitknipt. Voor de oudere Vodafone SIMs (gedeeltelijk blauw, rechthoekige chip) geldt dat bijvoorbeeld.

Maar de vorm van de SIM chip maakt geen donder uit. Die template werkt aan de hand van de positionering ervan op 't stuk plastic, en dat is altijd gelijk. Het houdt alleen wel in dat je bij de ene SIM door de contactpunten (die niet gebruikt worden) moet knipppen en bij de andere niet.

Aangaande dat filmpje: ja, dat is dus inderdaad precies hoe het niet moet. Je moet nuet gewoon de vorm van een microsim over je chip heenleggen, je moet de vorm van een volledige minisim over je minisim heenleggen en aan de hand daarvan knippen. Dan kan er niets mis gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2010 17:33 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:28:
[...]

Daar klopt geen drol van. Wat wel klopt is dat je voor dat type SIM niet gewoon de chip kunt uitknippen en dat 't dan werkt. Bij sommige typen SIMs is het inderdaad toevallig zo dat als je ze naar microsim knipt, je in essentie precies de chip uitknipt. Voor de oudere Vodafone SIMs (gedeeltelijk blauw, rechthoekige chip) geldt dat bijvoorbeeld.

Maar de vorm van de SIM chip maakt geen donder uit. Die template werkt aan de hand van de positionering ervan op 't stuk plastic, en dat is altijd gelijk. Het houdt alleen wel in dat je bij de ene SIM door de contactpunten (die niet gebruikt worden) moet knipppen en bij de andere niet.
Ok duidelijk, bedankt. Ik krijg deze week m'n Vodafone sim only bezorgd maar m'n iPhone 4 komt uit Engeland en dat duurt nog wel zo'n 3 weken dus zal dan ook met de schaar aan de slag moeten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
Off topic, maar...

Ik laat de iPhone 4 32GB ook in Engeland kopen. Zag net dat bij de voorwaarden voor een simonly van Vodafone Bel/sms/web geldt dat je niet mag streamen en dat er een fair-use-policy geldt. Ook voipdiensten zijn niet toegestaan. Ikzelf gebruik op m'n PC Spotify en zou daar op de iPhone van gebruik willen maken. Dat is dus kennelijk een no go? En zijn er iPhonegebruikers die veelgebruikte apps hebben waarbij deze voorwaarden een probleem gaan vormen?

Link naar voorwaarden: http://www.vodafone.nl/sh...overzicht_bel+sms+web.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gewoon knippen, gaat prima.. ook als je vroeger op de basischool moeite had om binnen de lijntjes te knippen.

ik was er ook geen held in en mij is het ook prima gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:58
SnoopThaDoctor, op GoT verwachten we wat eigen inzet. Het antwoord op je originele vraag was makkelijk te vinden binnen Apple Talk (bijv. [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 28). Daarbij is dan niet de bedoeling om weer een ander onderwerp aan te gaan snijden. Je stelt zelf al dat het offtopic is. En je toont ook daar weer geen inzet. Over de fair use van Vodafone is ook al zat te vinden op GoT en dat heeft natuurlijk niets meer te maken met het bijknippen van je simkaart :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.