kan niet kiezen=/

Pagina: 1
Acties:
  • 428 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:10
hallo
ik zit al een tijdje te kijken naar nieuwe ram en ik kan niet kiezen welke.
nu heb ik er 2 uitgekozen waarvan ik twijfen:OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK -CAS Latency 7- en OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK -CAS Latency 8- ik ga ze gebruiken in combinatie met intel i7 920, gigabyte x58a ud3r. die i7 wil ik later over overclocken naar ongeveer 4ghz. de ram wil ik wel gaan overclocken, maar niet al te belachelijk hoog.dus welke geheugen zal ik kiezen of is een andere ram beter?
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek wat benchmarks en vergelijk de prestaties. Google is your best friend you know?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 12:40
Aangezien je toekomstige build een Intelbuild gaat zijn zou ik op zoek gaan naar een RAM set die hogere clocks heeft (DDR1600 of hoger). Dit geeft je wat meer speling bij het overklokken. Low Latency RAM is alleen handiger als juist niet wilt overklokken maar toch een beetje extra wilt.

Low latency ram kan hoger klokken maar dat is niet altijd het geval. Let ook op het voltage: Intel CPU's houden niet van hoger dan 1.65 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Derrick schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 04:12:
Aangezien je toekomstige build een Intelbuild gaat zijn zou ik op zoek gaan naar een RAM set die hogere clocks heeft (DDR1600 of hoger). Dit geeft je wat meer speling bij het overklokken. Low Latency RAM is alleen handiger als juist niet wilt overklokken maar toch een beetje extra wilt.
En hoezo denk je dat. Als je een bus van 200mhz kunt halen is al redelijk goed.
x 6 = 1200mhz op het geheugen. Meer dan 1333mhz heb je dus niet nodig , wil je de cpu te kort doen.
Meer wordt pas interresant als je ln2 koeling hebt met clockspeeds boven de 5ghz.

Dus ik zou zeggen neem gewoon de goedkoopste en spendeer wat meer in een videokaart.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Derrick schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 04:12:
Low latency ram kan hoger klokken maar dat is niet altijd het geval. Let ook op het voltage: Intel CPU's houden niet van hoger dan 1.65 volt.
cas lactency is meer de accestime waarmee het geheugen toereikent is.
Ofwel hoe ''sneller'' hoe meer berekeningen per (zeg maar) uur.
zoals ook de clockspeed hoe ''grotter'' de buffer hoe meer berekeningen per (zeg maar) uur.

[ Voor 21% gewijzigd door jbkappirossi op 24-07-2010 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

We zouden je misschien verder kunnen helpen, maar het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent hier, en dan je volledig en duidelijk bent in je vraagstelling.

Wat dat laatste betreft ontbreekt hier nogal de "waarom" vraag - en dan bedoel ik niet eens waarom CPU OCen (al is dat ook een valide vraag), maar vooral waarom je "dus" RAM moet OCen, welke snelheid het zou moeten kunnen halen, en waarom specifiek deze twee DIMM sets en niet een van de 1001 andere die dat zouden moeten kunnen...

Mbt wat je zelf kunt doen - je bent duidelijk één stap overgeslagen: werken deze DIMMs wel op jouw moederbord? Die vraag komt vaker voorbij, daarom staat hij ook in de FAQ:

PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Soms wil een bepaald merk/type geheugen helemaal niet naar behoren werken op een bepaald merk/type moederbord, ook al zijn ze allebei op zich uitstekende merken. Bekende voorbeelden zijn Asus borden en Twinmos geheugen. Ze zijn beiden uitstekende producten, maar op een of andere manier dulden ze elkaar gewoonweg niet. Veel moederbordfabrikanten hebben op op hun websites compatibiliteitstabellen staan waarin je kunt terugvinden welk geheugen volgens de mobofabrikant uitstekend of zelfs helemaal niet op het mobo gaat werken. Op de handleidingen van de meeste moederborden staat ook welke geheugenconfiguraties cq combinaties wel gaat werken en welke niet. Als het gewenste merk/type danwel configuratie er niet op staat, dan wil het nog altijd niet zeggen dat het niet zal werken. Je loopt slechts het (in principe erg kleine) risico dat het daadwerkelijk niet zal werken. Kortom: gewoon proberen en in geval van mislukking omruilen bij de PC-boer tegen een ander merk/type.
Ik lees nergens dat je dat al opgezocht hebt. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.