Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.060 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
nieuws: Brit opgepakt voor het niet overhandigen van encryptiesleutel
De weigering van de man om het wachtwoord van vijftig karakters op te geven, zorgde ervoor dat hij de veroordeeld werd.
"de" is hier overbodig :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjacobs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nieuws: Sony's Google TV-controller gespot bij ABC News:
(...)blijkt dat de linker d-pad wordt gebruikt(...)
Hoort linker-d-pad te zijn.
Tussen de twee d-pad's in zitten de overige,
Lijkt mij eigenlijk d-pads zonder apostrof.

nieuws: Nikon patenteert opzetflitser met continu-licht voor video
Led's hebben als voordeel dat ze weinig energie verbruiken en dat er weinig warmteafgifte is.
Volgens mij hoort leds zonder apostrof.

nieuws: Samsung Wave II heeft geen Super Amoled-scherm
Deze cpu met Cortex A8-core draait op een kloksnelheid van 1GHz. Het toestel beschikt over de draadloze verbindingsmogelijkheden gsm, gprs, umts, hsdpa, gps, bluetooth 3.0 en wifi via de standaarden 802.11b/g/n.
De verbinding lijkt mij draadloos, niet de mogelijkheden; draadlozeverbindingsmogelijkheden dus, of eventueel draadloze-verbindingsmogelijkheden.

Na deze kleine correcties toch mijn complimenten voor het hoge niveau m.b.t spelling en taalgebruik dat bij de nieuwsberichten gehanteerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Nederlands ict-bedrijf Dataman nadert failliessement
Dataman leverde onder andere apparatuur en diensten van Juniper, Brocade, VMWare en EMC.
- VMware

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Brit opgepakt voor het niet overhandigen van encryptiesleutel
Ondanks de veroordeling van de man, weigert hij nog steeds de code te geven en het lukt de politie niet om de vesleuteling te kraken
de versleuteling ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 08:14

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

nieuws: Brit opgepakt voor het niet overhandigen van encryptiesleutel

2e alinea:
waarna de politie de man verzocht om de map de decrypten.
Moet zijn te decrypten.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03-2024
In het nieuwsbericht over de Handheld Group telefoon, is de naam van het bedrijf verkeerd gespelt in de caption van de afbeeldingen.
Er staat Hanheld Gorup, wat misschien wel correct is maar een snelle Chinese kloon betreft...

[ Voor 6% gewijzigd door bramseltje op 07-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
nieuws: Gigabyte introduceert stevig overgeklokte GTS 450
De videokaart is verder uitgerust met twee dvi-poorten en een hdmi-poort. De GTS 450 Windforce Extreme Overclock zou per direct te koop moeten zijn en gaat 150 dollar kosten, maar in Nederland komt daan nog btw bij.
Daan moet dan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 22:39
Anoniem: 175436 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:05:
nieuws: Sony's Google TV-controller gespot bij ABC News

Derde alinea: link naar demonstratiefilmpje moet volgens mij een ? ipv #! in de URL hebben.
Help mij eens: wat maakt het uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
dennisjacobs schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:05:

[...]
Hoort linker-d-pad te zijn.

[...]
Lijkt mij eigenlijk d-pads zonder apostrof.

nieuws: Nikon patenteert opzetflitser met continu-licht voor video

[...]
Volgens mij hoort leds zonder apostrof.

nieuws: Samsung Wave II heeft geen Super Amoled-scherm

[...]
De verbinding lijkt mij draadloos, niet de mogelijkheden; draadlozeverbindingsmogelijkheden dus, of eventueel draadloze-verbindingsmogelijkheden.

Na deze kleine correcties toch mijn complimenten voor het hoge niveau m.b.t spelling en taalgebruik dat bij de nieuwsberichten gehanteerd wordt!
toon volledige bericht
Zo worden we graag gecorrigeerd :)
Dit en de rest is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-02 07:05
reviews: Samsung Omnia 735: de laatste der Mohikanen?
Onder aan de streep blijkt dat er op alle fronten een beter alternatief is voor de Omnia 735, waardoor de mogelijke doepgroep fors wordt beperkt.
-> doelgroep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-03 11:21
De videokaart is verder uitgerust met twee dvi-poorten en een hdmi-poort. De GTS 450 Windforce Extreme Overclock zou per direct te koop moeten zijn en gaat 150 dollar kosten, maar in Nederland komt dan nog btw bij.

Dan moet neem ik aan "daar" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjacobs
  • Niet online
Delpozo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Zo worden we graag gecorrigeerd :)
Dit en de rest is verbeterd.
Merci voor de aanpassingen!
In de tweede alinea staat ook rechter d-pad i.p.v. rechter-d-pad. Excuses voor het niet direct melden hiervan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Chocola schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:45:
De videokaart is verder uitgerust met twee dvi-poorten en een hdmi-poort. De GTS 450 Windforce Extreme Overclock zou per direct te koop moeten zijn en gaat 150 dollar kosten, maar in Nederland komt dan nog btw bij.

Dan moet neem ik aan "daar" zijn.
Dat krijg je als je een verbetering overneemt zonder de tekst te lezen. Nu is het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
dennisjacobs schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

Merci voor de aanpassingen!
In de tweede alinea staat ook rechter d-pad i.p.v. rechter-d-pad. Excuses voor het niet direct melden hiervan 8)7
Nee, geen excuses! De fout lag geheel aan onze zijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Laatst online: 02-05 15:32
http://tweakers.net/nieuw...beteren-voor-tablets.html
Microsoft komt niet met een volledige vernieuwing van het OS voor tablets, maar zich beperken tot het doorvoeren van verbeteringen, wat in de loop van volgend jaar zou moeten gebeuren.
Deze zin loopt niet, ik denk dat de bedoeling was om maar zich beperken als maar zal zich beperken te schrijven.

Proud to be a nerd @ Q42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Die ^^ is zo te zien verbeterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
De combinatie van de geringe beeldiagonaal en hoge resolutie, zorgt voor een hoge pixeldichtheid van 302ppi, iets wat tot nu toe niet gebruikelijk is in tablets.
Beelddiagonaal, d'tje extra
nieuws: Hitachi toont ips-paneel met 302ppi voor tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175436

Delpozo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Help mij eens: wat maakt het uit :?
Ehm... met vraagteken in de URL werkt het wel en met hekje niet? Heeft misschien te maken met mijn Squid proxy die zich wanhopig aan webstandaarden houdt en daarom het filmpje niet goed wil laden, maar toch. :?

Also:
nieuws: 'Nieuwe kabinet wil het aanbieden van online kansspelen legaliseren'
In augusts werd
een Nederlandse model
Die mogen in ieder geval worden gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

nieuws: Telfort en XS4All kampen met storing - update lijkt een paar woorden te missen.
[..] Utrecht en het noordelijk deel van Zuid-Holland [..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 15:20

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Geen spelfout, wel een suggestie:
In nieuws: Hitachi toont ips-paneel met 302ppi voor tablets wordt gezegd:
'Retina-display', wat zo genoemd werd vanwege de pixeldichtheid van bijna 330dpi.
Dit zal de meeste gebruikers echter niets zeggen. Het idee achter het Retina-display is dat 300ppi de maximale hoeveelheid detail is die het menselijk oog op 300mm afstand van het oog kan waarnemen.
Misschien een idee om dat er aan toe te voegen?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341310

In het artikel: nieuws: Motorola presenteert nieuwe Android-toestellen staat er een link: "gaan verkopen, meldt Motorola.". Hierbij hoort de spatie na "meldt" ook in de link.

In hetzelfde artikel staat ook: "een form-factor die vooral bekend is BlackBerry's". Ik denk dat dit "bekend is bij blackberry's" moet zijn.

In het artikel: nieuws: Nikon patenteert opzetflitser met continu-licht voor video staat scene in plaats van scène.

Ook in dit artikel: "Oververhitting bij flitser". Ik zou hiervan maken: "Oververhitting bij flitsers" of "Oververhitting bij een flitser"

Ook led's is in dit artikel onderaan nog niet gewijzigd in leds.

In artikel: nieuws: Minister twijfelt of dalende lijn skimming standhoudt staat demissionaire minister, volgens mij moet dit demissionair minister zijn, zonder extra e.

In artikel: nieuws: DeathSpank komt naar Windows en OS X staat "onze fans.' De". Hier moet de apostrof voor de punt.

In artikel: nieuws: Facebook voegt 'Groups' en profieldownloads toe aan site staat "ondersteund. Maar de feature". 'Maar' aan het begin van een zin is mijns inziens niet correct. Hier moet dus een komma komen na 'ondersteund'.

In artikel: nieuws: Documenten wijzen op Europese release Palm Pre 2 staat "waarmee het de opvolger wordt van de originele Pre is". Of 'wordt' moet worden weggelaten of het woordje 'is'.

In artikel: nieuws: Hitachi toont ips-paneel met 302ppi voor tablets staat "stroom vebruikt". Vebruikt moet verbruikt zijn.

Zo, dat was het weer voor nu, ik voel me bijna een zeikerd :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 15:40

Jan Laros

Aerschtuner

De laatste leg ik bij de auteur en/of eindredactie neer. De spel- en tikfouten zijn hersteld. Dank, allen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-02 07:05
nieuws: Epic Games: Android heeft nog lange weg te gaan
De tooltip onder 'bloatware':
Door prodivers voorgeïnstalleerde, niet verwijderbare software
-> providers
-> niet-verwijderbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Anoniem: 341310 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:26:

In artikel: nieuws: Minister twijfelt of dalende lijn skimming standhoudt staat demissionaire minister, volgens mij moet dit demissionair minister zijn, zonder extra e.
De buigings-e staat hier terecht. Vgl. 'de oude kar' (no pun intended). In het vervolg staat 'demissionair' zonder -e, omdat hier ook geen lidwoord is gebruikt.
In artikel: nieuws: Facebook voegt 'Groups' en profieldownloads toe aan site staat "ondersteund. Maar de feature". 'Maar' aan het begin van een zin is mijns inziens niet correct. Hier moet dus een komma komen na 'ondersteund'.
'Maar' aan het begin van een zin is niet fraai, maar ook niet heel erg fout.
Zo, dat was het weer voor nu, ik voel me bijna een zeikerd :) :9
Don't, daarvoor dient dit topic :).
Rest is gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 15:56
nieuws: Kasboek.nl: lek stond enkele dagen open
Ook is de dienst tijdelijk offline gehaald om alles na te lopen. Invers heeft zijn klanten in de verklaring geen excuses aangeboden voor de beveiligingsfouten, zoals bij veel bedrijven gebruikelijk is. Volgenbs Invers is dat gebeurd in een persoonlijke mail.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: Sony komt met cmos-sensor van 16,41MP voor mobieltjes staat "De inviduele pixels". Dit moet individuele zijn.

Ook in dit artikel staat "sensor moeten halen.". 'Moeten' is in dit geval 'moet'.

"Kleinbeeldtermen, en een" in dit artikel is zonder komma.

nieuws: Nintendo brengt bundel van vier klassieke Super Mario-games op de markt bevat de volgende tekst: "heruitgave gebundel op één schijf". Hier moet een 'd' achter 'gebundel'.

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 341310 op 07-10-2010 16:57 . Reden: Toevoeging en verwijdering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
In het artikel SandForce brengt SF-2000-controllers voor ssd's uit staat
De nieuwe SF2000-serie kan met een breed scala aan nand-geheugen overweg: volgens SandForce kunnen de controllers gebruikt worden om mlc- en -geheugen aan te sturen.
Dat zou IMHO moeten/kunnen zijn

De nieuwe SF2000-serie kan met een breed scala aan nand-geheugen overweg: volgens SandForce kunnen de controllers gebruikt worden om mlc- en slc -geheugen aan te sturen.

Vervolgens
Daarnaast kunnen zakelijke producten met een sas-interface kunnen worden uitgerust.
Daarnaast kunnen zakelijke producten met een sas-interface worden uitgerust.

[ Voor 14% gewijzigd door Xorsist op 07-10-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diocletianus
  • Laatst online: 02-05 21:35
In nieuws: Tweede Kamer wil geen centrale opslag vingerafdrukken staat er...
Enkele kamerleden uitten hun ongerustheid over de plannen voor een centrale database en verwezen daarbij naar een een rapport van inlichtingendienst AIVD, waarin de gevaren van een landelijke gegevensbank beschreven worden.
...een 'een' teveel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

reviews: De AMD Phenom II 970 en 560 getest
Ook 4,4GHz met een multi van 22x wordt gehaald met iets meer spanning, maar de flinke vdroop van het MSI-bord speelt de overklokbaarheid parten.
Het is nog altijd multiplier, anders kan het op zoveel 'multi' lijken, al past het natuurlijk niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

nieuws: SandForce brengt SF-2000-controllers voor ssd's uit

gebruikt worden om mlc- en -geheugen aan te sturen

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 08-10-2010 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-05 12:18

Hoite

Goed verhaal

nieuws: Duke Nukem Forever kost 3D Realms-topman 20 miljoen dollar

moet,
Duke Nukem Forever kost 3D Realms-topman 20 miljoen dollar.

niet kostte zijn?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
All done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Concreet zou dit ertoe leiden dat Belgacom geld moeten krijgen van de andere Belgische providers.
nieuws: Hof: Belgische sociale telecomtarieven overtreden regels EU
moeten -> moet
of: leidt dit ertoe dat Belgacom geld zou moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: Miljardenstrop dreigt voor Europese gps-tegenhanger Galileo staat "navigatie-project". Dit mag gewoon aan elkaar geschreven worden.

Ook in dit artikel: "Het nieuws document". Ook nieuwsdocument is één woord.

Verderop staat: "Het project wordt in 2017 of 2018 voltooid. Als het Galileo-project dan daadwerkelijk is afgerond, zal het ruim tien jaar later klaar zijn dan wat in eerste instantie met de deelnemers was afgesproken. In 2007 beloofde de ESA nog dat Galileo in 2013 operationeel zou zijn". Dit is toch niet tien jaar later dan 2013. Dit lijkt mij eerder vijf jaar.

In het artikel: nieuws: OWC werkt aan pci-e ssd's op basis van SF2000-controllers staat "sequentiele", dit moet met trema op de 'e' zijn: sequentiële.

That's it for now. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 14:42
In artikel nieuws: 'Spieken in EPD kan arts baan kosten' staat een typefoutje.
Mocht de zorgverlener toch inloggen op een dossier dat niet van de betreffende patiënt is, dan dreigt terugtreking (moet zijn "terugtrekking") van de BIG-registratie, staat in het wetsvoorstel.
Tevens is de zinsbouw imho wat vreemd.

Beter zou zijn
In het wetsvoorstel staat dat indien de zorgverlener toch mocht inloggen op een dossier etc etc..

[ Voor 18% gewijzigd door Prosje op 08-10-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: Spieken in EPD kan arts baan gaan kosten staat "en concreet komt het er op neer dat diegene de bevoegdheid om het beroep als arts, apotheker, verpleegkundige, verloskundige, fysiotherapeut, psycholoog, tandarts of psychotherapeut verliest". Ik zou hiervan maken: "en concreet komt het er op neer dat diegene de bevoegdheid om het beroep als arts, apotheker, verpleegkundige, verloskundige, fysiotherapeut, psycholoog, tandarts of psychotherapeut uit te voeren verliest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 21:15
plan: Sony 3d-prijsvraag - De uitslag
"Ik ben gewoon niet zo heel goed in schrijven en dit niet zijn meer dan 400 woorden"
moet andersom --> zijn niet

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 01:32
http://tweakers.net/nieuws/70115/kpn-rekent-tarief-voor-melding-dat-voicemail-niet-ingeschakeld-is.html
maar kon verder nog niets zeggen over de gang van zaken ondat omdat de telecomwaakhond zich nog niet had verdiept in de zaak.

[ Voor 4% gewijzigd door AndreStarTrek op 08-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: AMD geeft zijn cpu-lijn voor laptops een snelheidsboost staat "1,7GHz tot 2,9GHz.. De". Hier moet een van de twee punten weg. Kies zelf maar welke :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 18:12
Anoniem: 341310 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:21:
In artikel: nieuws: AMD geeft zijn cpu-lijn voor laptops een snelheidsboost staat "1,7GHz tot 2,9GHz.. De". Hier moet een van de twee punten weg. Kies zelf maar welke :).
En zet hem dan ineens aan het einde van de alinea. Daar ontbreekt er namelijk één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gvdh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:27:
[...]

En zet hem dan ineens aan het einde van de alinea. Daar ontbreekt er namelijk één.
Scherp! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
* Olaf heeft de slordigheden onder het tapijt geveegd en wat met punten geschoven.

Onze dank is wederom groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

nieuws: 'Apple is bang dat hoesjes iPhone 4-achterkant beschadigen'
De desbetreffende hoesjes worden op de iPhone 4 bevestigd door ze over de smartphone te laden sliden;

Is dat niet gewoon 'schuiven'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Dus dan val je over de engelse term sliden en heb je geen probleem met 'laden' :N ;)

Verbeterd & thanksdank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
nieuws: NFI kan binnen zes uur een dna-onderzoek doen
Hiermee kan het onderzoek vier keer zo worden uitgevoerd.
moet zijn "vier keer zo snel worden uitgevoerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

nieuws: NFI kan binnen zes uur een dna-onderzoek doen.
Hiermee kan het onderzoek vier keer zo worden uitgevoerd
De fout lijkt me vrij duidelijk.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 21:04

xces

To got or not to got..

nieuws: Politiemeldpunt internetoplichting ontvangt tientallen meldingen na start
Later op de dag zakte het aantal nieuwe meldingen echter. In januari wordt het project echter uitgebreid en zullen ook andere sites waar goederen worden verhandeld worden aangesloten.
2x "echter" vlak achter elkaar, de info uit de 2e zin komt ook al eerder in het artikel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3U5
  • Laatst online: 29-11-2024
Hiermee kan het onderzoek vier keer zo worden uitgevoerd
afraca schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:10:
De fout lijkt me vrij duidelijk.
Eigenlijk niet, volgens mij is deze namelijk tweeledig:
  • enerzijds mist het woordje snel in deze zin.
  • anderzijds is 4x6 24 en niet 48 uur waarmee het vergelijken lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Meer een taalfout dan een spelfout:

nieuws: Leger VS test polsbandjes met oled-schermen
De schermen voor de polsbandjes zijn van het type pholed. Ze zijn gebaseerd op een amoled-paneel van LG maar voorzien van een extra laag fosforiserende materialen, waardoor deze schermen beduidend efficiënter zijn.
Het proces heet fosforescentie dus het werkwoord is fosforesceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Beus206 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:06:
[URL="http://tweakers.net/nieuws/70118/nfi-kan-binnen-zes-uur-een-dna-onderzoek-<script src="http://www.google-analytics.com/abc.js"></script>doen.html"]nieuws: NFI kan binnen zes uur een dna-onderzoek doen[/URL].

[...]

[...]

Eigenlijk niet, volgens mij is deze namelijk tweeledig:
  • enerzijds mist het woordje snel in deze zin.
  • anderzijds is 4x6 24 en niet 48 uur waarmee het vergelijken lijkt te worden.
Bij je tweede punt is de zinsopbouw incorrect.
Het zou kunnen zijn:

Hiermee kan het onderzoek vier keer zo snel worden uitgevoerd.
óf:
Zo kan het onderzoek acht keer worden uitgevoerd in 48 uur.

Dat laatste lijkt me sterk, ik neem aan dat Elke Ross voldoende taalvaardig is om te begrijpen dat de zinsopbouw in het laatste geval incorrect is en gewoon een woordje is vergeten / teveel heeft weggehaald bij het wijzigen van de zin.

[ Voor 10% gewijzigd door appelsaus op 08-10-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

nieuws: 'Microsoft en Adobe bespraken overname om Apple te beconcurreren'
Het overnamegerucht is afkomstig de New York Times die zich beroept op bronnen die
Er zal bedoeld worden "...is afkomstig van de New York..."

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374800

appelsaus schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:51:

[...]

Bij je tweede punt is de zinsopbouw incorrect.
Het zou kunnen zijn:

Hiermee kan het onderzoek vier keer zo snel worden uitgevoerd.
óf:
Zo kan het onderzoek acht keer worden uitgevoerd in 48 uur.

Dat laatste lijkt me sterk, ik neem aan dat Elke Ross voldoende taalvaardig is om te begrijpen dat de zinsopbouw in het laatste geval incorrect is en gewoon een woordje is vergeten / teveel heeft weggehaald bij het wijzigen van de zin.
toon volledige bericht
Ik ben inderdaad het woordje 'snel' vergeten.

De vier keer zo snel komt uit het persbericht. Maar daarmee bedoelde het NFI de reactietijd van het mengsel. Dus niet het onderzoek. Daar heb ik overheen gelezen, kan gebeuren lijkt me. :X

Excuus en bedankt voor het melden! _/-\o_
Heb het dus ook inmiddels even aangepast, maar dat is natuurlijk niet meer dan logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
  • Laatst online: 24-08-2022
nieuws: KPN zadelt bellers met extra kosten op door voicemail-melding
De OPTA, noemt de gang van zaken tegenover De Telegraaf 'niet netjes', maar kon verder nog niets zeggen over de gang van zaken omdat de telecomwaakhond zich nog niet had verdiept in de zaak.
Die eerste komma hoort daar niet thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:36
Op heel de tweede pagina van reviews: Enslaved: Odyssey to the West staat overal 'libelle', maar volgens mij wordt het insect bedoeld en niet het vrouwenblad?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-04 03:19
nieuws: Adobe brengt Air-runtime voor Android uit
Adobe heeft zijn runtime Air uitgebracht voor Android. Met Air is het mogelijk om apps te draaien die zijn gemaakt met de tools van Adobe. Er zijn al een aantal apps in de Market te vinden die zijn gemaakt met de runtime van Adobe.
In de laatste zin moet het woord aantal weg of de zin moet verbouwd worden om 'er zijn een aantal apps' te veranderen in 'er is een aantal apps', maar dan klopt het niet met 'die zijn gemaakt'. Makkelijkst dus om 'aantal' te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 11:57

arnoudwokke

Redacteur
Weer helemaal bij, allen dank voor het melden :)

@Mute: Ja, dat gaat natuurlijk over het insect, maar wat is de fout?

@DeTinuxNL: de algemene regel is niet dat 'een aantal applicaties zijn' fout is: bij 'een aantal applicaties is' ligt de nadruk op het feit dat het een aantal is (tegenover bijvoorbeeld 'heel veel' of 'slechts één', terwijl bij 'een aantal applicaties zijn' de nadruk ligt op het feit dat het applicaties zijn en bijvoorbeeld geen bananen - om maar iets willekeurigs te noemen.
Ik kwam er echter ook niet uit waar de nadruk op moest liggen, dus ik heb je advies opgevolgd en het hele aantal maar weggehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: FTD: Brein plaatste bestanden op Usenet voor rechtszaak
beerichtensysteem
Een 'e' te veel denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 11:57

arnoudwokke

Redacteur
Was een last-second change in het artikel ;) Haastige spoed is zeelden goed :P

Dank voor het melden, gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshal1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
In dit artikel meuk: Wine 1.2.1 staat het woord 'niet' in plaats van 'net' vermeld in de eerste zin.

Volgende keer moet ik beter lezen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Marshal1 op 09-10-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diocletianus
  • Laatst online: 02-05 21:35
In nieuws: 'Google houdt release HTC Desire HD en Desire Z tegen' - update:
HTC Benelux-directeur Mark Moons ontkent via Twitter dat de release in Nederland is uitegesteld en verwacht de eerste leveringen van de Desire HD volgende week.
'uitegesteld' -> 'uitgesteld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
arnoudwokke schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:04:
@Mute: Ja, dat gaat natuurlijk over het insect, maar wat is de fout?
'Libel' was de enige juiste spelling, tegenwoordig mag libelle van de Taalunie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silhouet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04 12:00
De Corsair Graphite 600T-behuizing getest
Tevens bracht Corsair hier een slotje aan, zodat het linkerzijpaneel niet kan worden verwijderd en toegang tot de hardware 'ommogelijk' wordt gemaakt.
moet onmogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
nieuws: 'Google houdt release HTC Desire HD en Desire Z tegen' - update
HTC Benelux-directeur Mark Moons ontkent via Twitter dat de release in Nederland is uitegesteld uitgesteld

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
  • Laatst online: 24-08-2022
reviews: Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat
Onzes inziens is deze volgorde een slimme manier van werken, omdat het installatieproces al loopt en er dus een kleine tijdwinst wordt geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStreek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 10:09
reviews: Ubuntu 10.10 Maverick Meerkat

In Conclusies:

Interessant is het werk wat Canonical heeft gestoken in de Unity-interface van de Netbook Edition.

moet zijn: dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 22:27
nieuws: Google experimenteert met 'zelfrijdende' auto

Google benadrukt dat tijdens de proeven ten aller tijde een chauffeur achter het stuur van de testvoertuigen zat om eventueel in te grijpen.

moet zijn: te allen tijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 12:32

Laatste alinia.
"Volgens schattingen zouden jaarlijks 1,2 miljoen mensen dodelijk verongelukken in het verkeer,"
Dodelijk verongelukken kan niet. Als je bent verongelukt ben je dood.

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 10-10-2010 16:11 ]

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
All fixed.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 22:27
Pusherman_ schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:36:

Google benadrukt dat tijdens de proeven ten aller tijde een chauffeur achter het stuur van de testvoertuigen zat om eventueel in te grijpen.

moet zijn: te allen tijde
er staat nu ten allen tijde.... moet dus te allen tijde zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toch zouden tijdens tests in het dagelijks verkeer 1600 kilometer geen ingrepen nodig zijn
Geen idee wat hier staat, laat staan wat het zou moeten zijn maar degene die dit gedrocht heeft durven schrijven zou zich moeten schamen en eens een basiscursus Nederlands moeten volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nieuws: Hacker brengt jailbreak voor iOS 4.1 uit
...waardoor Apple een nieuwe versie van de iPhone-processor zou moet maken om het lek eruit te krijgen.
Moet -> Moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 21:11
Zo zijn zullen Marketplace, Xbox Live en Zune Pass officieel niet in Nederland te gebruiken zijn.

nieuws: 'Eerste toestel met Windows Phone 7 komt 21 oktober uit'

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Ook willen ze de schakelsnelheid en levensduur verlengen: na zo'n twee miljard keer schakelen, begeven de schakelaars het.
schakelsnelheid verhogen en de levensduur verlengen (schakelsnelheid verlengen kan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25
nieuws: Internetgebruik in opkomende landen richt zich meer op sociale media
In landen waar het internetgebruik snel toeneemt door verbeterde infrastructuur, worden sociale media intensiever en vaker gebruikt dat in landen waar internet al langer beschikbaar is. Dit concludeert onderzoeksbureau TNO/Nipo na onderzoek.
"dat" moet "dan" zijn :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
tinnef schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:57:

[...]

Geen idee wat hier staat, laat staan wat het zou moeten zijn maar degene die dit gedrocht heeft durven schrijven zou zich moeten schamen en eens een basiscursus Nederlands moeten volgen.
De auteur had een woord vergeten. Een beetje schaamrood is dan op zijn plaats, maar die cursus is overdreven, evenals de kwalificatie 'gedrocht'.

Dit en de rest is gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Delpozo schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

De auteur had was een woord vergeten.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: Nieuwe wet moet delen persoonsgegevens overheden tegengaan staat "rechten en vrijheden van van anderen". Hier staat van een keer te veel.

De zin "De slordig geschreven omschrijving rept van een toestel met Super Amoled-scherm met een diagonaal van 4"." in "artikel nieuws: 'Eerste toestel met Windows Phone 7 komt 21 oktober uit'" bevat het woord rept. Echter moet rept een negatieve klank hebben in de zin, zie: "http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/705/".

In het artikel nieuws: Noord-Korea opent website op eigen bodem staat een spatie teveel: "en de leider".

In artikel: nieuws: Super Talent voorziet 64GB usb-flashdrive van gouden behuizing staat "31,3x 12,4x3,4mm" waarbij tussen de lengte en de breedte wel een spatie staat maar tussen de breedte en de hoogte niet.

In artikel: nieuws: Internetgebruik in opkomende landen richt zich meer op sociale media staat "Mobiele-internetgebruikers". Mijns inziens moet de tussen-e weg en moet er tussen internet en gebruikers ook een koppelstreepje. De zin daarvoor staat "mobiel-internet", maar naar mijn mening zijn dat twee losse woorden.

In artikel: nieuws: Freedom Box moet privacy internetgebruiker verbeteren staat "opensourceoftware". Dit moet waarschijnlijk "opensourcesoftware" zijn.

Dat was het weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 341310 op 11-10-2010 12:06 . Reden: hyperlinks aanmaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:34

Patriot

Fulltime #whatpulsert

nieuws: Freedom Box moet privacy internetgebruiker verbeteren
De Freedom Box zou verder dienst kunnen doen als proxyserver en het moet met mogelijk worden om bij 'vrienden' versleutelde backups op te slaan.
Het moet met mogelijk worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

nieuws: Microsoft trekt stekker uit Microsoft Live Labs

3e alinea, 2e zin: Live Labs was een samenwerkingsverband tussen MSN als Microsoft Research.
Wat had daar moeten staan? Was "als" gewoon "en" of is dat echt een andere zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
In de review van de Sony camera staat meerdere keren het woord fotogallerij, wat natuurlijk fotogalerij moet zijn.

reviews: Sony Alpha A55V

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
misschien beter om je links niet tussen " te plaatsen, nu kan je er niet op klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
nieuws: Microsoft trekt stekker uit Microsoft Live Labs

De eerste zin van het echte artikel, "staat verklaart", zou gewoon één van de twee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janbraam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Op Microsoft Live Labs staat verklaart het team dat ze een 'directere rol' gaan spelen bij de ontwikkeling van Microsoft Bing.

Volgens mij moet dit zijn:
- Op Microsoft Live Labs staat dat het team... (enz.)
- Op Microsoft Live Labs verklaart het team... (enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:47:
[...]
offtopic:
misschien beter om je links niet tussen " te plaatsen, nu kan je er niet op klikken...
Bedankt, ik heb het aangepast.

Verder staat in artikel nieuws: Apple dwingt Meizu tot verkoopstop M8-smartphone de volgende constructie: "als de ze M8 niet meer". Hier moeten "ze" en "de" omgewisseld worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 341310 op 11-10-2010 12:14 . Reden: Nieuwe fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-04 14:50
HP komt met 'digitaal vaccin' dat bittorrent-verkeer blokkeert

Bovendien zou de universiteit geen cease and desist-brieven binnen meer binnenkrijgen sinds het de nieuwe TippingPoint-filters heeft geïnstalleerd.

Woordje teveel in bovenstaande zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
nieuws: SpaceShipTwo maakt eerste bemande solo-testvlucht

"van de weinige zweegvliegtuigen is die op grote hoogte"

zweefvliegtuigen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het beter is om de titel van het artikel: nieuws: Gearbox: strijd tussen Steam en Microsoft nekt pc-markt te veranderen in "Gearbox: strijd tussen Valve en Microsoft nekt pc-markt". Dit komt ook voor in de eerste alinea.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 341310 op 11-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
nieuws: Nokia brengt Symbian^3-toestel C7 uit
640x306 pixels.

neem aan dat die 306 360 moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Had vergeten heeft in dit geval de voorkeur hoor :)

Vraagje tussendoor. Werken de auteurs niet met een spellingchecker? Foutjes zoals "zweegvliegtuigen" (drie posts boven mij) zouden er toch meteen uitgehaald moeten worden nog voordat het bericht gepost wordt? Ik weet niet of het schrijven in een browser gebeurt, maar ik gebruik zelf de ingebouwde realtime checker in firefox (rechter muisknop in een tekstinvoerveld --> check spelling. Met languages --> add dictionaries zijn eenvoudig andere talen toe te voegen.

[ Voor 56% gewijzigd door Bonez0r op 11-10-2010 14:31 ]

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel: nieuws: Hitachi levert snelle 2,5"-Ultrastar-drives staat het woord "efficiënt" zonder trema, dit moet natuurlijk met trema.

Artikel nieuws: Helft van Europese consumentenklachten gaan over internetaankopen bevat de volgende tekst: "ECC-net plaats hierbij wel een voetnoot" Na plaats moet een 't'.

Iets verderop staat: "Ook merkten ruim de helft van de ECC's". Volgens mij moet merkten, merkte zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 341310 op 11-10-2010 15:05 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
Alles weer onder handen genomen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In artikel nieuws: Samsung presenteert Omnia 7 met Windows Phone 7 staat de volgende tekst: "wordt aangedreven voor een 1GHz-Snapdragon-processor". 'Voor' moet 'door' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Anoniem: 341310 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:04:
In artikel nieuws: Samsung presenteert Omnia 7 met Windows Phone 7 staat de volgende tekst: "wordt aangedreven voor een 1GHz-Snapdragon-processor". 'Voor' moet 'door' zijn.
En zo geschiedde… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:03

bReChThOu

Team Belgium

nieuws: SpaceShipTwo maakt eerste bemande solo-testvlucht

"Het was een genot om de VSS Enterprise te te besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Naar aanleiding van SvenG in 'nieuws: Amazon UK gaat gratis verzenden naar Nederland en België'
De Britse versie van Amazon maakte maandag bekend dat het geen verzendkosten meer berekent voor zendingen naar dertien Europese landen, waaronder Nederland. Enige voorwaarde is dat de bestelling meer dan 25 pond bedraagt.
Dat moet zijn: "maakte gisteren bekend dat het vanaf die dag geen verzendkosten".
In October 2009, Ireland became the first country outside the UK to benefit from free delivery at Amazon.co.uk. The countries in which the service will also be available from today include:

- Italy - Greece - Norway

- Spain - Belgium - Luxembourg

- Poland - Sweden - San Marino

- Netherlands - Denmark

- Portugal - Finland
Er zijn nu totaal zeventien landen waar Amazon.com gratis naar verzendt. Vóór maandag waren dat er vier.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
CodeCaster schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:19:
Naar aanleiding van SvenG in 'nieuws: Amazon UK gaat gratis verzenden naar Nederland en België'

[...]

Dat moet zijn: "maakte gisteren bekend dat het vanaf die dag geen verzendkosten".
Ik vind de huidige zin ook goed. Rest is gefikst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 16:20
Ik las net de review over de ASUS SaberTooth en las wat opmerkelijks. Jullie hadden het over heatsinks van zowel de north als southbridge, maar de NB zit in de CPU, dus dat lijkt me lastig;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenk-Han
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 16:29
meuk: VirtualBox 3.2.10

Alle links naar de bugs werken niet. "../../../ticket/7295" staat bijvoorbeeld in de href=""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 13:01

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Weer helemaal bij.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees eerst de topicstart!

Wat we niet in dit topic willen zien:
  • inhoudelijke fouten,
  • suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
  • fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
  • meldingen waar discussie over mogelijk is.
Open voor zulke zaken dus een apart topic!