Macbook pro 15'' USA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo idereen,
Ik ben van plan de goedkoopste versie van de macbook pro 15'' serie in Boston te kopen deze zomer.
Erna vlieg in naar Cuba, en van Cuba terug naar Amsterdam.
Omdat ik al een macbook bij me zal hebben( en alleen reis) kan ik geen 2e met me meenemen als handbagage, hij zal dus in de koffer moeten voor 2 vluchten vanaf boston naar Cuba.
Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met het in je normale koffer stoppen van een laptop, zal dat ding het overleven tussen wat handdoeken etc?
En waar checken ze voor dit soort dingen op invoerrechten etc, is dat al op het moment dat je de VS verlaat, in Cuba aankomt, of pas wanneer ik terug ben op schiphol?
Weet iemand toevallig ook, dat wanneer ik de laptop bestel in nederland online via de apple store (wil namelijk een hi-res screen) of ik kan betalen vanuit hier met een creditcard en aangeven dat ik hem kom ophalen in de apple store in Boston?

Bedankt voor de hulp !!

P.S. Ik weet dat er veel vergelijkbare topics te vinden zijn, maar ik hoop iemand te kunnen vinden die ongeveer in dezelfde situatie heeft gezeten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53

polthemol

Moderator General Chat
als je de vs verlaat lijkt me sterk, dat zal hun worst wezen, landen op cuba mogelijk wel, landen op schiphol ook mogelijk. Is het niet slimmer om je oude macbook gwoon niet mee te nemen ? Als ze je eruit pikken met en een oude macbook en ene die nog harstikke nieuw is, dan weten ze ook wel hoe laat het is me dunkt.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Op Schiphol wordt steekproefsgewijs gecontroleerd. Het is bij de douane natuurlijk bekend dat de VS populair is voor technologie. Het is een voordeel (denk ik) dat je vanuit Cuba komt.

Edit: lees trouwens ook eens: MacBook uit het buitenland

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 22-07-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:21

mwa

Vanuit Boston naar Cuba? Succes! :) Of ga je eerst naar Canada toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:37
Ik zou niet je laptop in je koffer stoppen.

Kijk ook maar eens goed naar wat je wel en niet in je koffer mag stoppen. Je mag geen device's zoals computers e.d. in je koffer stoppen deze moeten in je handbagage.

Laptops moeten ook appart gescand worden. Dit ivm lastig is om explosieven e.d. te onderscheiden als er meerdere artikelen behalve een laptop in je koffer zit

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boston - Mexico - Havana, ik weet welke kant je op wilt:P

Bedankt voor de replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
To_Tall schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:16:
Ik zou niet je laptop in je koffer stoppen.

Kijk ook maar eens goed naar wat je wel en niet in je koffer mag stoppen. Je mag geen device's zoals computers e.d. in je koffer stoppen deze moeten in je handbagage.

Laptops moeten ook appart gescand worden. Dit ivm lastig is om explosieven e.d. te onderscheiden als er meerdere artikelen behalve een laptop in je koffer zit
heb al vaak zat met een laptop in mijn tas gedaan als ruimbagage. Ook naar verdere reizen.
nooit een probleem.
Het zit het er in dat hij dan niet verzekerd is volgens mij als er wat met je bagage gebeurd.

Maar een laptop tussen wat kleren kan weinig kwaad, met mbp en lenovo geprobeerd, hebben het allebei al aantal keren overleefd zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mag je met de meeste luchtvaartmaatschappijen 1 stuk handbagage + een laptoptas mee. Is daarmee het probleem dan niet verholpen? Of je stopt twee laptops in 1 laptoptas :P. Of 1 dus in een rugtas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Toen ik uit Canada terugkwam, had ik en mijn broertje in totaal 3 laptops bij ons. Er werd niks gevraagd aan ons, je kan volgens mij ook zeggen dat een een zakelijke laptop is en de andere persoonlijk. Of, gewoon je Macbook achterlaten in NL, en daar gelijk kopen :) Dat lijkt me het verstandigste.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Pagina: 1