Zo te zien niet gered en is het naar een ander goed doel gegaan. Proficiat !
Zo begreep ik het niet:MAB The Frisian schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:16:
Zo te zien niet gered en is het naar een ander goed doel gegaan. Proficiat !
Er is dus nog een kans lijkt me, of ben ik nu nog te dringent aan koffie toe?31 Oktober 2010 was de laatste dag dat er gestemd kon worden. In 2010 brachten bijna 75.000 mensen hun stem uit op een Goed Doel.
Deze stemmen hebben de top 3 per categorie bepaald. De jury bepaalt welke 5 Goede Doelen Organisaties doorgaan naar de 3M Fonds Finale op 23 november.
Om een afgewogen keuze te kunnen maken heeft de jury elk van de top 3-organisaties een vragenlijst gestuurd en bezoekt een jurylid deze organisaties. Op basis van het aantal uitgebrachte stemmen en de verkregen informatie bepaalt de jury de 5 finalisten.
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Er staat inmiddels:
31 Oktober 2010 was de laatste dag dat er gestemd kon worden. Daarmee is deze tussenstand feitelijk de eindstand van de uitgebrachte stemmen geworden.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 01-11-2010 13:20 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wel een beetje jammer dat je kan zien wie wat gestemd heeft (en met welk mailadres, en vanaf welk IP, etc.). Niet zo heel netjes:
URL even weggehaald. Denk dat het beter is dat die niet openbaar bekend is
URL even weggehaald. Denk dat het beter is dat die niet openbaar bekend is
[ Voor 35% gewijzigd door iisschots op 19-11-2010 22:26 ]
nope
Mijn god

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daar gaan we achteraan
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
**
[ Voor 100% gewijzigd door MAB The Frisian op 19-11-2010 22:30 ]
Gotit.
@ hieronder : Had nog niet verder gekeken dan de eerste kolommen.
@ hieronder : Had nog niet verder gekeken dan de eerste kolommen.
[ Voor 237% gewijzigd door MAB The Frisian op 19-11-2010 23:07 ]
Om te beginnen is dit een open uitnodiging voor spammers en ander tuig en verder is het principieel nogal fout om zomaar een db met persoonsgegevens online te sodemieteren. Dat de deelnemers zich niet hoeven te schamen, natuurlijk niet, maar dat ze ook niks te verbergen hebben...MAB The Frisian schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:31:
Vind het niet een probleem. Niet iets om je voor te schamen of ik begrijp iets niet
Ik heb ooit 'ns het verhaal gelezen van een jongedame die op een verlaten weg in de problemen (geen idee meer welke) kwam, en uit de brand werd geholpen door een vrachtwagenchauffeur. Dus zij stuurt een grote bos bloemen naar het bedrijf met vermelding van plaats en datum en dat ze hem zo dankbaar was. Bleek dat die chauffeur daar helemaal niet had moeten zijn - en dus werd 'ie ontslagen. Daardoor kwam uit wat hij daar deed - zijn vriendinnetje opzoeken - en vervolgens liep ook zijn huwelijk op de klippen. Zeg het met bloemen
Moraal: dat jij niet weet hoe het misbruikt kan worden, wil niet zeggen dat persoonsgegevens zomaar rondgestrooid mogen worden
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ik vindt het sowieso niet netjes dat je kan zien wie wat gestemd heeft. Daarnaast is het enorme lijst met actieve mail adressenen IP adressen met bijbehorende naam. De gegevens zijn zo in een excel bestand binnen te halen. Bijna hapklare brokken voor bots.
btw: de link was de eerste hit in google na invoeren van mijn eigen ip. Omdat dat wel heel makkelijk was heb ik de link maar in mijn post meegenomen.
btw: de link was de eerste hit in google na invoeren van mijn eigen ip. Omdat dat wel heel makkelijk was heb ik de link maar in mijn post meegenomen.
nope
Ok dus de logs stonden niet alleen online, er was ook nog een actieve link ernaar ergens (anders indexeert Google ze niet)
Die blijven hele weekend wel online staan. Niemand zal in het weekend zn mail bekijken gok ik.
Geweldig mijn mail staat er ook tussen, krijg ik alsnog SPAM en wat niet meer
Is ook de enigste plek waar het openbaar staat.
Is ook de enigste plek waar het openbaar staat.
Ik had ze ook gemaild, net een reply gehad:
Geachte meneer/mevrouw,
Allereerst onze oprechte excuses. U heeft helemaal gelijk. Dit is absoluut niet de bedoeling geweest.
Het is een fout aan onze kant en had niet mogen gebeuren.
Zodra we dit vanmorgen ontdekten, hebben we het bestand dat per ongeluk is gepubliceerd, verwijderd.
We hopen hierdoor eventuele ongemakken tot een minimum beperkt te hebben.
Intussen zoeken wij uit hoe dit heeft kunnen gebeuren, zodat we maatregelen kunnen nemen voor de toekomst.
3M hanteert juist strikte policies o.a. ten aanzien van de privacy wetgeving en hanteert strenge normen rondom computerveiligheid.
Nogmaals onze verontschuldigingen.
.
Met vriendelijke groeten,
...
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
De grap is dat ik dus al spam heb ontvangen op m'n 3M account.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.