Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste mensen,

Over een aantal weken loopt mijn abonnement af. Daarom ben ik al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Alles wat ik wil zit in de Nokia N900:

- Snel kunnen internetten
- Modern OS (Maemo 5)
- Groot scherm
- Redelijke camera
- WiFi en bluetooth en alles wat andere telefoons tegenwoordig ook hebben ;)

Maar er is echt een groot nadeel. Dat is natuurlijk de batterij. 1320 mAh, stand-by tijd van 72 uur. Echt weinig. Ik heb al een aantal topics gelezen, maar het grote N900 topic (dat inmiddels al meer dan 8000 berichten telt) heb ik niet doorgelezen. Dat is me te veel werk O-) Dus eigenlijk hoop ik dat iemand dat wel heeft gedaan (of zo'n tweaker is dat dit al in het hoofd ingebakken zit) en me precies kan uitleggen hoe je de accuduur kunt optimaliseren. Graag zou ik ook een indicatie willen van hoe lang de batterij het doet bij dit gebruik per dag:

- Aan om 7.00, uit om 0.00
- Ongeveer 1 uur internet per dag
- Een beetje bellen/smsen (niet veel, ik moet binnen m'n Hi20 blijven)
- Misschien een paar foto's per dag
- 1 uur luisteren met Xmini (met eigen accu) of koptelefoon. Nooit los dus.

Ik begrijp het goed als het ietwat onmogelijk is wat ik vraag, maar jullie tweakers hebben me al vaker verrast ;). Hopelijk nu weer!

Hartstikke bedankt in ieder geval!!

Groetjes, Tim

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds eind juni heb ik een Nokia N900 in mijn bezit, soms kan ik twee dagen met een batterijlading, soms moet hij 's middags na veel spelen al aan het infuus. Als ik toch achter de computer zit is het niet zo'n probleem, maar wat wil jij in godsnaam een uur per dag te internetten?

Na een week heb ik de 'Wifi switcher' geinstalleerd, dat spaart enorm stroom uit!

Toen heb ik 'BatteryGraph' er ook op gezet, bij langdurig bellen ben je vrij veel stroom kwijt. :( Ook gaat er veel stroom verloren als hij de wlan verbinding steeds open houdt, daarom heb ik AutoDisconnect erop gezet. Werkt top!

[ Voor 28% gewijzigd door Martine op 22-07-2010 14:46 . Reden: AutoDisconnect toegevoegd ]

• tim301292
Oké, je hebt gelijk. Een uur internet is misschien wel lang. Maar wel fijn dat je onbewust een bevestiging geeft over USB-opladen. Dat wist ik namelijk nog niet zeker. Twee dagen, daar kan ik me wel in vinden!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit topic hoort in NBM, dus ik move het even daar heen. Ik pas ook je titel even aan zodat deze wat duidelijker is.

Verder hoef je echt geen 8000 posts door te lezen. Het is veel makkelijker om gewoon de zoekfunctie te gebruiken ;)

• Martine
  • Niet online
Je kan regelmatig even een topic op Got checken en een reply posten, email ophalen en foto's maken. Ja, duh het is niet zo als dat ding binnen een uurtje leeg is. Wat moet je er dan mee? :+

Opladen via usb is mogelijk. Niet meer, niet minder. :P

Als je accu nog maar 8% is, dan moet je om een stopcontact zoeken want voordat je het weet is het over... maar daar heeft mijn laptop ook last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Martine op 22-07-2010 14:52 ]

• tim301292
Ja daar heeft mijn laptop ook wel last van. Maar wordt het niet van kwaad tot erger als je hem steeds oplaad als je naar bed gaat, terwijl de batterij misschien nog 20% vol is? Of als je hem 's nachts 7 uur oplaad? Want bij laptops is dat toch wel zo? Dat als de accu vol is en je laat de netstroom er nog een paar uur aan hangen, dat de accu daar dan onder lijdt? Want dat zou betekenen dat die N900 binnen een half jaar misschien 50% van z'n rendement kwijt is..

• Martine
  • Niet online
Daar heb ik nog niets van vernomen. Overal staat ook beschreven als je dat ding altijd even bij kan laden, weet niet als het goed is, maar doe het regelmatig. Als dat ding op 60% is en ik ben de volgende dag de hele dag van huis, dan prik ik hem ook aan de lader.
De accu's van tegenwoordig worden steeds beter en beter, zal toch wel kunnen. Mocht dat ding om wat voor reden dan ook toch kapot gaat, zal er vast wel een nieuwe te koop zijn. Zeker voor zo'n duur toestel.

• tim301292
Klopt, dat is iets van €33,-. Oké ik weet genoeg. Heel erg bedankt. Het wordt de N900 ;) ik ga 'm nu ff bestellen. Is wel een goede actie met Xtra snel internet voor €22,20 p/m vaste prijs (24mnd).

[ Voor 5% gewijzigd door tim301292 op 22-07-2010 15:03 ]

• Martine
  • Niet online
Wow, jij bent een snelle beslisser! (of ik heb een goede overtuigingskracht), misschien heeft een ander er wel een heel andere mening over. Waarom wacht je niet nog een paar dagen?

• tim301292
Omdat ik al een week aan het zoeken ben (24/7) op internet. En omdat ik al een paar winkels heb bezocht. Ik wilde alleen wat zekerheid over de accu. Die heb ik bij deze gekregen.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

tim301292 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:03:
Klopt, dat is iets van €33,-. Oké ik weet genoeg. Heel erg bedankt. Het wordt de N900 ;) ik ga 'm nu ff bestellen. Is wel een goede actie met Xtra snel internet voor €22,20 p/m vaste prijs (24mnd).
Is wel een goede actie met Xtra snel internet voor €22,20 p/m vaste prijs (24mnd).
QFT :P

Ik wil ook graag de N900 als mijn HI abbo verloopt over een paar maanden, maar MITS ik offline navigatiesoftware kan vinden. Ovi Maps telt niet (geen turnbased voicebased navigatie en ookal kondigen ze dat aan dan kan het nog een eeuw duren leert de ervaring) en de meeste commerciële software is toch voor Symbian of Windows.

Anyway, is die aanbieding alweer weg? Ik kan die hele N900 niet vinden in de HI shop. En bij een dergelijke optie bij ThePhoneHouse moet je alsnog ~€250 bijbetalen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:43
Sando schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:35:
[...]
Ik wil ook graag de N900 als mijn HI abbo verloopt over een paar maanden, maar MITS ik offline navigatiesoftware kan vinden. Ovi Maps telt niet (geen turnbased voicebased navigatie en ookal kondigen ze dat aan dan kan het nog een eeuw duren leert de ervaring) en de meeste commerciële software is toch voor Symbian of Windows.
http://www.sygic.com/inde...ailable-for-purchase.html
YouTube: ‪Nokia N900 GPS Navigation - Sygic Mobile Maps Turn-By-Turn Navigation‬‎

^^

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ah Sygic producten zijn wel relaxed! Thx.

Nu nog de aanbieding terugvinden.. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1