Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 06:21
Als de Applefan die ik overwegend ben, tenminste van hun producten, stond ook ik keurig, sinds de dag van de iPad lancering, op de reserveringslijst voor bij Xando, de locale Apple dealer, in Enschede. Nu blijkt dat Apple ze verboden heeft met lijsten te werken omdat ze graag drukte voor de deur willen aankomende vrijdag. Aangezien ik het niet nodig vind om te gaan camperen voor de deur, zeker niet na het niet doorgeven van het feit dat mijn reservering niet doorgaat, kwam ik er ook nog achter dat de verkoopprijs (ook keurig vermeld op Apple.nl) van de iPad op 499 euro staat. In Amerika is dezelfde iPad 499 dollar.

Nu wil een snelle rekensom of eigenlijk google actie mij informeren dat ze in Amerika dus 499 U.S. dollars = 390.484388 Euros betalen. Dat is een verschil van 109 euro om de iPad hier te mogen kopen. Dit soort prijsverschillen ga ik zeker niet betalen misschien is een android of webos tablet dan toch nog wel het wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
vergeet niet dat je in californie nog 8% VAT betaald bovenop die 499 dollar :)

en anders is deze er altijd nog

[iPad] importeren deel 2

[ Voor 40% gewijzigd door Meester_J op 22-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Swassie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:32:
...
Nu wil een snelle rekensom of eigenlijk google actie mij informeren dat ze in Amerika dus 499 U.S. dollars = 390.484388 Euros betalen. Dat is een verschil van 109 euro om de iPad hier te mogen kopen. Dit soort prijsverschillen ga ik zeker niet betalen misschien is een android of webos tablet dan toch nog wel het wachten waard?
Dit gebeurt altijd. Het dollar teken word vervangen voor het euro teken. Je kan hier niks aan veranderen. Misschien wachten totdat hij goedkoper word. Maar dat zal wel een poosje duren.

Dus of gewoon kopen of wachten op een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Dit is met zo goed als alle producten zo, dus of je haalt het uit Amerika en betaalt er ook nog importkosten, verzendkosten en BTW enzo over (waardoor het mogelijk zelfs duurder uitvalt), of je koopt 'm hier voor een hogere prijs, of je koopt iets anders (wat in Amerika waarschijnlijk ook goedkoper is). Het is niet anders ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
En in de €500 hier in Nederland zit al 19% BTW bij
Als je die €390*1.19 is 464. Nog steeds meer maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Prijsverschil tussen de US en hier hou je altijd.
Ga je zelf importeren dan kom je met meer gedoe op hetzelfde bedrag uit.
Die andere tablets kun je ook goedkoper krijgen in de US.
Als je altijd wacht koop je nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 10-09 16:21
Pendora schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:
En in de €500 hier in Nederland zit al 19% BTW bij
Als je die €390*1.19 is 464. Nog steeds meer maar ja.....
de btw is dus in de USA per staat verschillend, maar nergens hoger dan 9% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je informatie klopt alleen als je de iPad in Delaware koopt. Die staat heeft namelijk geen sales tax.
De prijzen in de US store zijn excl. btw (of sales tax, zoals dat in Amerika heet). Een eerlijker vergelijk zou dus zijn, (de Nederlandse prijs - BTW) vs Amerikaanse apple store prijs.
(499 / 119) x 100 = 419 euro.

De gemiddelde dollar koers van de afgelopen maand zal rond de 1 euro = 1,25 dollar zijn.
419 euro x 1,25 dollar = 524 dollar.

Dus $524 (NL prijs) - $499 (US prijs) = 25$

Kortom, het verschil is dan 25 dollar. En tegen de gebruikte koers is dat 20 euro.

[ Voor 0% gewijzigd door Apache4u op 22-07-2010 11:45 . Reden: tiepvaut ]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dat is alleen de btw, haal er ook nog de importkosten en verzendkosten uit en het klopt weer. Ik importeer(de) regelmatig uit de US en de simpele rekensom is plus 25% te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 22:24
Het verschil is natuurlijk een stuk kleiner. De prijs in Nederland is immers inclusief 19% BTW.

De Nederlandse kale prijs is 499/1,19 = 419 euro. De Amerikaanse prijs is 499 dollar = 390 euro (in praktijk zal je ook betalen voor het omwisselen, dus zal het duurder zijn)

Het prijsverschil is dus 29 euro.* Dat valt volgens mij wel mee :)

*Het prijsverschil is natuurlijk wel iets hoger bij de duurdere iPads.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
Ik weet dat het bijna altijd zo is bij Apple maar had toch het idee dat het wat beter aan het worden was. Importeren blijft link met diefstal bij de verzending maar zeker een optie ondanks dat het met BTW en alles alsnog wel duur grapje is. Ik ga in ieder geval niet 100 euro meer betalen aan Apple omdat ik niet in Amerika woon dan zoekt Steve het maar even lekker uit. Als trouwe apple fan stap ik misschien toch maar over op opkomende android platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
Swassie schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:48:
Ik weet dat het bijna altijd zo is bij Apple maar had toch het idee dat het wat beter aan het worden was. Importeren blijft link met diefstal bij de verzending maar zeker een optie ondanks dat het met BTW en alles alsnog wel duur grapje is. Ik ga in ieder geval niet 100 euro meer betalen aan Apple omdat ik niet in Amerika woon dan zoekt Steve het maar even lekker uit. Als trouwe apple fan stap ik misschien toch maar over op opkomende android platform.
Euhm heb je het verhaal hierboven wel gelezen? Je betaald dus +-€29 meer dan Amerikanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ga in ieder geval niet 100 euro meer betalen aan Apple omdat ik niet in Amerika woon dan zoekt Steve het maar even lekker uit.
Wat is dit nou weer voor vijandelijk gezanik. Produkten in Nederland zijn altijd duur. Komt voor een deel door belastingen, maar ook doordat Nederland een kleine markt is. Bijna alle electronica van alle merken is duurder dan in Amerika. Kun je Steve wel gaan lopen bashen, maar da's kortzichtig.
Als trouwe apple fan stap ik misschien toch maar over op opkomende android platform.
Moet je doen. Denk je dat Android telefoons hier allemaal even duur zijn als in Japan of Amerika? Dream on :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
Hoedje schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:43:
Het verschil is natuurlijk een stuk kleiner. De prijs in Nederland is immers inclusief 19% BTW.

De Nederlandse kale prijs is 499/1,19 = 419 euro. De Amerikaanse prijs is 499 dollar = 390 euro (in praktijk zal je ook betalen voor het omwisselen, dus zal het duurder zijn)

Het prijsverschil is dus 29 euro.* Dat valt volgens mij wel mee :)

*Het prijsverschil is natuurlijk wel iets hoger bij de duurdere iPads.
Met die berekening valt het inderdaad wel mee blijft toch het gevoel dat 500 euro voor een iPad een hoop geld is voor iets wat ik nu nog niet kan missen omdat ik het niet heb. Misschien toch maar even wachten of ze niet nog een keer de iPhone halveer de prijs actie gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik ga in ieder geval niet 100 euro meer betalen aan Apple omdat ik niet in Amerika woon dan zoekt Steve het maar even lekker uit. Als trouwe apple fan stap ik misschien toch maar over op opkomende android platform.
Lees je je eigen topic wel goed door? Het is geen 100 euro verschil.. het is rond de 25 a 29 euro verschil.
En voor die 25 tot 29 euro verschil heb je geen last van gestolen goederen bij verzending, wachttijden bij douane, gedoe met credit cards, verzendkosten en dergelijke.

Dus al met al valt het verschil heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Heb je wel gelezen wat hierboven allemaal staat? Je betaalt geen 100 euro meer omdat je niet in Amerika woont, maar omdat je in Nederland woont, met 19% BTW. In Spanje, met een lager btw tarief, betaal je volgens mij ook minder voor je iPad.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
overigens zie je bij veel andere apple producten wel een verschil tussen de euro en de dollar prijs. Zoals de iPod touch 199dollar 179euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 22:24
Dat kwam omdat de dollar ten tijde van de introductie van die producten nog lager stond. Maar inmiddels is de euro flink in waarde gedaald, door zorgen over de kredietwaardigheid van Griekenland (en Spanje, Portugal en Italië).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 11-09 15:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Apache4u schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:42:
Een eerlijker vergelijk zou dus zijn, (de Nederlandse prijs - BTW) vs Amerikaanse apple store prijs.
Dit slaat natuurlijk nergens op, als particulier moet en zal je die BTW betalen, daar ontkom je niet aan in Nederland.

De producten in Amerika zijn gewoon goedkoper, daarentegen verdien je er gemiddeld minder per uur en zijn de huren in grote steden gigantisch hoog.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Het was beter aan het worden, omdat de euro heel sterk stond. Die is dik gedaald, en kan nog best eens verder gaan dalen. Daarom is Apple nu wat voorzichtiger bij het vaststellen van prijzen. Het effectieve prijsverschil was ook toen in de orde van een paar tientjes. Ook je android telefoon zal in Amerika te krijgen zijn voor een net iets goedkopere prijs (Nadat je BTW hebt meegerekend).

Sent from my iPad...
LauPro schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:58:
[...]
Dit slaat natuurlijk nergens op, als particulier moet en zal je die BTW betalen, daar ontkom je niet aan in Nederland.

De producten in Amerika zijn gewoon goedkoper, daarentegen verdien je er gemiddeld minder per uur en zijn de huren in grote steden gigantisch hoog.
BTW Wordt je niet opgelegd door Apple. Als je daarover wilt klagen moet je bij de Nederlandse overheid zijn. Vergeet overigens niet de amerikaanse sales tax die varieert rond de zes tot tien procent afhankelijk van de staat.

[ Voor 23% gewijzigd door Jasper Janssen op 22-07-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Meester_J schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:40:
[...]

de btw is dus in de USA per staat verschillend, maar nergens hoger dan 9% ;)
In de VS heb je geen BTW, wel sales tax. Maar die betaal je niet als je een product koopt en door de verkoper naar een adres buiten de staat laat sturen.

Verder heeft de TS vooral last van 'het gevoel' dat ie €100+ meer betaald, aangezien dat feitelijk niet zo is kunnen we hem daar weinig mee helpen denk ik.
[...]
Het maakt niet zo veel uit of je nou de Amerikaanse prijs zonder belastingen vergelijkt met de Nederlandse prijs zonder BTW, of de Amerikaanse prijs + 19% BTW vs. de Nederlandse prijs inclusief BTW bekijkt.

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 22-07-2010 12:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 11-09 15:58

LauPro

Prof Mierenneuke®

Jasper Janssen schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:00:
BTW Wordt je niet opgelegd door Apple. Als je daarover wilt klagen moet je bij de Nederlandse overheid zijn.
Als je een product in Nederland koopt is ook het Nederlandse belastingregime van toepassing.
fsfikke schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:00:
Het maakt niet zo veel uit of je nou de Amerikaanse prijs zonder belastingen vergelijkt met de Nederlandse prijs zonder BTW, of de Amerikaanse prijs + 19% BTW vs. de Nederlandse prijs inclusief BTW bekijkt.
Het heeft helemaal geen zin om de Nederlandse prijs *zonder* BTW te gaan vergelijken, omdat je deze toch wel moet betalen. Dit is dus per definitie een verkeerde vergelijking.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Uiteraard slaat dat wel ergens op. Door dit te berekenen wordt aangetoond WAAR het prijsverschil voornamelijk door komt en dit komt voornamelijk door onze hebberige regering.

Verder denk ik, dat je over het algemeen kan zeggen, dat je in Amerika een hoger salaris opstrijkt dan hier in NL. Zeker als je dit netto gaat bekijken. Dus hoe je er bij komt dat je daar minder per uur verdient is mij een groot raadsel.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LauPro schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:08:
[...]
Als je een product in Nederland koopt is ook het Nederlandse belastingregime van toepassing.
[...]
Het heeft helemaal geen zin om de Nederlandse prijs *zonder* BTW te gaan vergelijken, omdat je deze toch wel moet betalen. Dit is dus per definitie een verkeerde vergelijking.
Het doel van de vergelijking is om te kijken hoe groot het verschil tussen de Nederlandse en Amerikaanse prijzen is. Als je dus $499=€389 vergelijkt met €499/1.19=€419 Verschil: €30 (ex BTW dus).
Vergelijking 2: $499*1.19=€463 tegenover €499, verschil = €36

Het resultaat is dus exact hetzelfde.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Daar tegenover staat de 16GB Wifi+3G versie die hier 'maar ' 599 euro kost en in de US kost die $629.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
das zeker nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

zonoskar schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:21:
Daar tegenover staat de 16GB Wifi+3G versie die hier 'maar ' 599 euro kost en in de US kost die $629.
Voor die 100 euro verschil koop ik dan maar meteen de 3G versie omdat die ook GPS heeft :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Je kan beter even kijken op de website usgoodi
daar kan je online shoppen in amerikaanse winkels.

http://usgoodi.com

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Hmmm, dat riekt wel erg naar spam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sowieso is het niet handig om na een half jaar een topic met dit soort dubieuze websites te kicken. Aangezien voor de rest dit onderwerp uitgebreid is besproken in andere topics en het Shopping Forum, gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.