Toon posts:

Welke notebook???

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb de BBG en andere fora afgestruind en ik ben er nog steeds niet uit. Ik zoek een van 15.6 inch screen notebook met LED, HDMI en een Intel i3 of i5 met 4/6gb werkgeheugen. Ook wil ik lichte games op mijn laptop spelen dus een redelijke videokaart is ook vereist. Mijn laptop heb ik bijna altijd aan het stroom dus mobiliteit is voor mij niet erg belangrijk. Wat wel belangrijk is, is dat de laptop niet te warm mag worden omdat ik slechte ervaringen heb met mijn vorige notebook ivm hitte. Belangrijk is ook natuurlijk het design en Asus heeft me altijd wel aangesproken.

Ik doe voornamelijk lichte dingen op mijn laptop voornamelijke surfen en films bekijken. Budget is rond de 750 euro.

Nu ben ik geen pro in deze dingen stel ik wel de juiste eisen voor mijn notebook???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je weet wat je wilt aan hardware, dus selecties maken in de PriceWatch en dan reviews opzoeken over warmteproductie etc. Dit kun je met een heel klein beetje eigen inzet goed uitzoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom uit op de Asus k52/a52/x52 series of MSI cx620. Kan iemand de keuze voor mij makkelijker maken.

Zal ik bijvoorbeeld gaan voor i3 of i5? Edge lit of full LED? Welke videokaart??? Ik noem wel de eisen voor mijn laptop op maar ik heb er eigenlijk ballen verstand van. 8)7

Het lijkt me dat de MSI betere specs heeft maar dat de Asus(vind hem toch mooier) toch betere scores krijgt in bijvoorbeeld de BBG.

http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=80000120

Ik zag deze staan. Zal ik hem gewoon maar halen of toch nog wachten tot augustus???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2010 14:37 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:35:
Kan iemand de keuze voor mij makkelijker maken.
[...]
Zal ik hem gewoon maar halen of toch nog wachten tot augustus???
Zo werkt het niet; het is jouw beslissing, en jij zal die zelf moeten nemen. Zoek reviews op, ga aan het werk, en maak dan een keuze. Dat gaat niet hier voor je gebeuren :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:36

krvabo

MATERIALISE!

Asus is over het algemeen goed qua specificaties, maar slecht in afwerking van hun laptops. Een hp of Toshiba kun je bij een hoek vastpakken waarbij ze niet zullen doorbuigen. Bij Acer- en Asus-laptops is dit vaak juist wel het geval. Ook zullen bij de laatste twee laptopmerken er sneller dingen kapot gaan als scharnieren of clipjes, etc.

Persoonlijk zou ik nooit een Acer of Asus-laptop willen hebben, maar ze hebben over het algemeen wel goede specificaties.
Toch blijft de keuze heel persoonlijk. Als je wacht tot augustus kan er ondertussen weer een andere laptop bij zijn gekomen welke wellicht beter is.. Dat blijft altijd gebeuren ;)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
krvabo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:41:
Asus is over het algemeen goed qua specificaties, maar slecht in afwerking van hun laptops. Een hp of Toshiba kun je bij een hoek vastpakken waarbij ze niet zullen doorbuigen. Bij Acer- en Asus-laptops is dit vaak juist wel het geval. Ook zullen bij de laatste twee laptopmerken er sneller dingen kapot gaan als scharnieren of clipjes, etc.

Persoonlijk zou ik nooit een Acer of Asus-laptop willen hebben, maar ze hebben over het algemeen wel goede specificaties.
Toch blijft de keuze heel persoonlijk. Als je wacht tot augustus kan er ondertussen weer een andere laptop bij zijn gekomen welke wellicht beter is.. Dat blijft altijd gebeuren ;)
Ehm toch jammer dat de statistieken iets anders zeggen: nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'

Hier zie je dat Asus juist wel kwaliteit is en mijlenver van Acer vandaan zit.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21
Een slechte afwerking is toch ook niet per definitie slechte kwaliteit :)

Van de HP-laptops kan je trouwens beter naar de wat duurdere modellen kijken, want van de goedkopere modellen breekt hier en daar ook wel vaak wat van af.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Met het merk Asus is inderdaad vrij weinig mis, en mocht er toch iets mis gaan: de support is uitstekend.
Acer is het bekende verhaal dat iedereen wel kent
Dell moet je de duurdere notebooks hebben, de duurdere modellen hebben een stuk betere case
Bij HP precies hetzelfde als bij Dell, de consumenten notebooks zijn niet de stevigste maar de zakelijke lijn is uitstekend.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

krvabo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:41:
Asus en Acer over een kam scheren 8)7

Asus is al jarenlang een van de beste en meest betrouwbare notebookbouwers (zoals ook keer op keer uit onderzoeken blijkt), terwijl Acer er juist bekend om staat dat er regelmatig series tussen zitten die veel problemen hebben. Als iemand mij vraagt welke notebook ze moeten kopen, zeg ik dan ook standaard dat ze een Asus moeten kopen en weg moeten blijven bij Acer. Acer biedt meer specs voor het geld en Asus is niet de goedkoopste, maar dan krijg je wel zo'n beetje de beste kwaliteit.

* Oscar Mopperkont heeft overigens laatst wel een Acer notebook gekocht, omdat Asus niets vergelijkbaars in de aanbieding had ;)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 13:06
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:53:
[...]

Asus en Acer over een kam scheren 8)7

Asus is al jarenlang een van de beste en meest betrouwbare notebookbouwers (zoals ook keer op keer uit onderzoeken blijkt), terwijl Acer er juist bekend om staat dat er regelmatig series tussen zitten die veel problemen hebben. Als iemand mij vraagt welke notebook ze moeten kopen, zeg ik dan ook standaard dat ze een Asus moeten kopen en weg moeten blijven bij Acer. Acer biedt meer specs voor het geld en Asus is niet de goedkoopste, maar dan krijg je wel zo'n beetje de beste kwaliteit.

* Oscar Mopperkont heeft overigens laatst wel een Acer notebook gekocht, omdat Asus niets vergelijkbaars in de aanbieding had ;)
Dat ben ik niet helemaal met je eens, heb zelf slechte ervaringen met Asus.
Ik snap wel dat 1 probleem niet wil zeggen dat heel het merk klote is maar het notebook wat ik had ( de g73jh ) heeft veel kinderziektes en dat verwacht je niet bij een high end notebook.
De service van Asus laat ook te wensen over, 5 weken wachten op een reparatie en vervolgens de mededeling krijgen dat het notebook ook niet geswapped kan worden voor een nieuw exemplaar en dus geld terug vindt ik een vreemd verhaal.
Ik heb mijn ervaring met Asus al die weken bijgehouden in het Asus g73jh topic, kijk daar maar eens.
Nogmaals het is mijn ervaring maar het heeft voor mij de conclusie gegeven dat niet alles bij Asus waterdicht is. ;)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica