Nieuwe laptop, Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 598 views

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 22:36
Ik weet het, er zijn al de wereld aan topics over dit onderwerp, maar ik open er toch nog maar een. Ik zit te twijfelen aan de volgende notebooks. Ik zou zeggen schiet er maar op:

Sony Vaio VPCF11M1E (website)

Acer Aspire 8943G-334G64Mn (website)

Dell Studio 17(N0074902) (tja, dell, samengesteld) Core i5-520M, 4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3, 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650, 500GB HDD, 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL, DVD-R/RW

• chestertjuh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 20:57
Wat wil je precies met de laptop doen, waarvoor ga je hem gebruiken.

En het belangrijkste wat had jij zelf in gedachten als definitieve keus ?

De Acer valt voor mij al af als ik hem ga afwegen tegen de Sony deze is veel beter in balans.
Zelf zou ik kijken naar de DELL en de Sony. Maar het is dus moeilijk te oordelen wat jij precies wil.

[ Voor 42% gewijzigd door chestertjuh op 21-07-2010 10:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder te weten wat de eisen zijn is hier natuurlijk niet zo heel veel zinnigs over te zeggen. Zet die eerst zelf eens voor je op een rijtje, dan weet je gelijk waar je op moet gaan letten. Verder kun je er eens wat reviews bijpakken van het merk en de modellen.

Verder is het handig om de NBBGs eens door te nemen: Best Buy Guide overzichtstopic

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 22:36
Tja, wat wil ik ermee, ik heb nu een HP nx8220 met 1,5GB ram en een scherm 1680x1050 van 5 jaar oud. Ik wil dus graag iets wat minstens dezelfde resolutie heeft, en waarmee ik ook een beetje spelletjes kan spelen. Kijk met elk van de drie apparaten kun je moeiteloos internetten, tekstverwerken en alle overige 2d gerelateerde zaken. Ik las dat hij dx11 ondersteuning biedt, nu verwacht ik daarvan niet al te veel. Maar toch. Ik wil graag gewoon weer een laptop waarmee ik een aantal jaren vooruit kan. Het gaat mij dus ook om de degelijkheid, mijn HP gebruik ik elke dag.

Overigens: Bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 3% gewijzigd door rolfkunst op 21-07-2010 11:12 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Ik wil graag gewoon weer een laptop waarmee ik een aantal jaren vooruit kan. Het gaat mij dus ook om de degelijkheid, mijn HP gebruik ik elke dag.

Dan valt Acer dus al af, gezien die niet ''erg lang'' meegaan. De Sony F11 is End of Life, kies dan de F12 serie. De Dell serie die je gekozen hebt staat ook niet echt bekend om z'n extreme duurzaamheid, maar is nog best redelijk.

En daarnaast een beetje spelletjes spelen kan met bijna elke laptop (met dedicated videokaart), alleen het niveau van de instellingen zal lager liggen bij een goedkoper model.

Kijk bijvoorbeeld eens in de pricewatch en filter op deze eisen. Kies een aantal merken die goed zijn (aka lang mee kunnen) zoals bijv. Asus, Sony, Samsung en maak een leuk lijstje, kijk naar extra features die je bevallen of niet bevallen (bluetooth, 3 usb poorten ipv 2 etc.) En maak daaruit een kleine lijst, zoek wat reviews hiervan op en voila.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 21-07-2010 12:58 . Reden: wat uitgebreid ]

Patient gamer

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
blmp schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:54:
Ik wil graag gewoon weer een laptop waarmee ik een aantal jaren vooruit kan. Het gaat mij dus ook om de degelijkheid, mijn HP gebruik ik elke dag.

Dan valt Acer dus al af, gezien die niet ''erg lang'' meegaan. De Sony F11 is End of Life, kies dan de F12 serie. De Dell serie die je gekozen hebt staat ook niet echt bekend om z'n extreme duurzaamheid, maar is nog best redelijk.

En daarnaast een beetje spelletjes spelen kan met bijna elke laptop (met dedicated videokaart), alleen het niveau van de instellingen zal lager liggen bij een goedkoper model.

Kijk bijvoorbeeld eens in de pricewatch en filter op deze eisen. Kies een aantal merken die goed zijn (aka lang mee kunnen) zoals bijv. Asus, Sony, Samsung en maak een leuk lijstje, kijk naar extra features die je bevallen of niet bevallen (bluetooth, 3 usb poorten ipv 2 etc.) En maak daaruit een kleine lijst, zoek wat reviews hiervan op en voila.
De F11 is weliswaar End of Life, maar de F12 is in principe identiek op een CPU en HDD upgrade na, maar kost wel een stuk meer volgens mij. Nog niet zo lang geleden was de Sony 888 euro bij de Media Markt en daar ga je de F12M voorlopig nog niet voor vinden ;)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:36

krvabo

MATERIALISE!

blmp schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:54:
Kies een aantal merken die goed zijn (aka lang mee kunnen) zoals bijv. Asus, Sony, Samsung
Hoewel ik het met de rest van je verhaal eens ben kan ik niet zeggen dat ik het met deze merken helemaal eens ben :P
Asus is zeker niet bekend om zijn degelijkheid. Sony is opzich een prima merk en is vrij degelijk, over Samsung kan ik niets zeggen.
Laptops die over het algemeen bekend staan als degelijk zijn van de merken:
- Toshiba
- Dell
- (Apple)
- HP
- Fujitsu (geloof ik, niet helemaal zeker van).

Uiteraard is niet elke laptop van die merken 100% gegarandeerd degelijk, maar het merendeel is welzeker degelijk te noemen.
Ik heb op mijn opleiding meermaals Asus- en Acer-laptops kapot zien gaan; met name de scharnieren en clips om het scherm te sluiten. Van merken als HP en Toshiba heb ik persoonlijk nog nooit gehoord van een kapotte laptop door mindere degelijkheid. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25
krvabo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:25:
[...]
Ik heb op mijn opleiding meermaals Asus- en Acer-laptops kapot zien gaan; met name de scharnieren en clips om het scherm te sluiten. Van merken als HP en Toshiba heb ik persoonlijk nog nooit gehoord van een kapotte laptop door mindere degelijkheid. :)
Tja, van individuele ervaringen wordt je nooit veel wijzer, mijn HP is 3x kapot gegaan en eigenlijk nooit echt goed geweest in de afgelopen twee jaar. Ook de andere twee andere HP's bij mijn opleiding zijn al een keer ter reparatie geweest. En dat terwijl ik op voorhand toch nog in de overtuiging leefde dat HP een degelijk merk was :+

Sowieso zijn laptops de apparaten die het vaakst kapot gaan gedurende de normale levensduur, logisch ook, want de meeste zijn natuurlijk wel redelijk geavanceerd en worden overal mee naar toe gesleept. En niet iedereen gaat er even zuinig mee om...

Maar goed, als je om je heen kijkt zie je inderdaad weleens wat en qua degelijkheid kun je dan Acer in ieder geval zeker uit je hoofd zetten. Met Sony en Dell lijken een stuk minder problemen te zijn, maar daar zitten soms weer wat design flaws in zeg maar(CPU whine bij Sony en throttling bij Dell).

Laten we het er maar ophouden dat je nog zoveel kunt betalen, maar dat je uiteindelijk toch ook gewoon een portie geluk nodig hebt ;) Maar als je laptop echt nodig hebt dan kun je in ieder geval wel beter uit de buurt blijven van Acer :P

Het enige merk wat volgens mij echt staat voor degelijkheid is Lenovo(de vroegere PC afdeling van IBM), maar daar is het uiterlijk ook naar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 21-07-2010 17:13 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica