krvabo schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 15:25:
[...]
Ik heb op mijn opleiding meermaals Asus- en Acer-laptops kapot zien gaan; met name de scharnieren en clips om het scherm te sluiten. Van merken als HP en Toshiba heb ik persoonlijk nog nooit gehoord van een kapotte laptop door mindere degelijkheid.

Tja, van individuele ervaringen wordt je nooit veel wijzer, mijn HP is 3x kapot gegaan en eigenlijk nooit echt goed geweest in de afgelopen twee jaar. Ook de andere twee andere HP's bij mijn opleiding zijn al een keer ter reparatie geweest. En dat terwijl ik op voorhand toch nog in de overtuiging leefde dat HP een degelijk merk was
Sowieso zijn laptops de apparaten die het vaakst kapot gaan gedurende de normale levensduur, logisch ook, want de meeste zijn natuurlijk wel redelijk geavanceerd en worden overal mee naar toe gesleept. En niet iedereen gaat er even zuinig mee om...
Maar goed, als je om je heen kijkt zie je inderdaad weleens wat en qua degelijkheid kun je dan Acer in ieder geval zeker uit je hoofd zetten. Met Sony en Dell lijken een stuk minder problemen te zijn, maar daar zitten soms weer wat design flaws in zeg maar(CPU whine bij Sony en throttling bij Dell).
Laten we het er maar ophouden dat je nog zoveel kunt betalen, maar dat je uiteindelijk toch ook gewoon een portie geluk nodig hebt

Maar als je laptop echt nodig hebt dan kun je in ieder geval wel beter uit de buurt blijven van Acer
Het enige merk wat volgens mij echt staat voor degelijkheid is Lenovo(de vroegere PC afdeling van IBM), maar daar is het uiterlijk ook naar
[
Voor 4% gewijzigd door
Rctworld op 21-07-2010 17:13
]