Videokaart definitief dood?

Pagina: 1
Acties:

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023
Hallo lieve mensen die dit lezen,

Dit is niet echt een vraag om hulp, maar eerder om een second opinion, zogezegd.

Sinds ongeveer een week doet mijn videokaart raar.Hij begon tijdens het spelen van games rare trekjes te vertonen zoals texturen fout invullen, en vervolgens met allemaal rode pixels over het beeld heen liep de PC dan vast.

Mijn eerste idee was dat hij waarschijnlijk te heet werd, hoewel Asus Smartdoctor een hoge temperatuur aangaf (80-85 graden) is dat eigenlijk niet veel hoger dan die in de jaren daarvoor werd.

Ik heb mijn PC opengeschroefd en een flinke laag stof uit de ventilator van de kaart en de CPU gehaald, en had frisse hoop dat hij het weer zou doen, maar helaas, na even gamen trad hetzelfde probleem weer op, en liep hij vast.

Nieuwe drivers verholpen het probleem ook niet, dus heb ik besloten om mijn harde schijf te formatteren en de PC fris opnieuw te laten beginnen. Het leek eerst goed te gaan, maar na een paar potjes MW2 liep hij wederom vast. En nu komt het gekke: toen ik mijn PC hierna weer opnieuw opstartte, toonde het scherm na alles Bios dingetjes en het Windows laadscherm hetzelfde beeld als het toonde toen mijn MW2 vastliep! o_0 Dus eigenlijk na het opstarten van Windows kwam ik in een screenshot van een game terecht. (Ik kon de muisaanwijzer wel zien en bewegen.) Ik dacht eigenlijk niet dat dit mogelijk was, maar blijkbaar wel.

Nu is mijn vraag of jullie denken dat het probleem ergens anders aan kan liggen dan mijn videokaart?

Mijn videokaart is redelijk oud (Nvidia EN8800 Ultra) en mijn CPU en de rest van de onderdelen nog ouder (meer dan 4 jaar oud) maar omdat MW2 nog gewoon in high detail te spelen was heb ik eigenlijk geen behoefte om een nieuw systeem aan te schaffen tenzij een onderdeel echt kapot is en niet meer softwarematig te herstellen. In dat geval zal ik me naar de BBG begeven :)

Groetjes

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
ik denk dat je hier eens moet gaan kijken: klik

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023
Ok met softwarematig herstellen dacht ik niet meteen aan in de oven stoppen maar het lijkt me de moeite wel waard ;) Bedankt voor de link!

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam