Toon posts:

Dell studio vs MAcbook pro

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik wil mijn keuze met jullie delen om te zien wat jullie meningen zijn.
Ik wil een laptop kopen maar twijfel tussen een normale laptop en eentje van apple.

In dit geval zet ik de Dell Studio 15 Full HD naast de Apple MacBook pro.

Wat vinden jullie de beste keus en waarom?

Dell Studio 15.6 Full HD
Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
6.144 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x4.096 + 1x2.048]
15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Blu-Ray ROM Drive (read/write CD/DVD & read Blu-Ray Disc)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return

Prijs: 1277.89 incl BTW

Apple Macbook Pro 15 inch
2.4GHz Intel Core i5
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
320GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display 1680x1050 (geen full hd)
2 Graphic cards:
Intel HD Graphics
NVIDIA GeForce GT 330M met 256 MB
1 jaar standaard garantie op hardware

Prijs: 1644.58 incl BTW

Zoals je ziet is de macbook pro ongeveer 400 euro duurder en dit terwijl de hardware specs een stuk minder zijn. En op bijna alle gebieden.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Misschien zou eens moeten beginnen om aan te geven wat je er mee wilt (games, design office, internetten)
En verder zijn er zat topic zoals bijveen best buy voor deze vragen.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-11 20:05
Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Zoals je zelf zegt zijn de hardware specs van de dell beter. Maar wil je perse een Apple dan kom je bij de macbook uit. Ligt er dus maar helemaal aan of je meer geld wilt uitgeven voor OSx.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Naast dat ik denk dat je dit moet vragen in een ander topic, zou ik voor de Dell gaan. Volgens mij zijn die Studio's redelijk goed gebouwd en erg degelijk, ik zou geen 400 euro meer betalen voor een langzamere laptop die toevallig van Apple is.

Het ligt er ook aan wat je er mee wil doen, maar eigenlijk wint de Dell bij alles wat je er op zou kunnen doen. Misschien gaat de Macbook wat langer mee, maar ik denk dat de Dell de beste keus is.

Verwijderd

Topicstarter
Qua design en kwaliteit van bouwen is apple absoluut de betere in dit geval.

Echter verschillen de hardware specs zo gigantisch dat ik echt twijfel.
Ik bedoel een 5400 RPM schijfje kan toch echt niet meer in deze tijd, gooi er voor die 1700 euro dan een SSD in zou ik zeggen maar nee.

Tevens vind ik ook de grafische chip een beetje onder de maat voor een huidige generatie laptop.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
400 euro meer, alleen voor het merk ;)

Die dell kun je ook een 6 cell kopen scheelt weer 60 euro ofzo
al hou je het met die 9 cell van dellwel een poosje uit.

je zou ook voor die dell ipv. I7 een I5 kunnen nemen, scheelt ook weer een aantal euro.
Ligt er natuurlijk aan wat je ermee wil gaan doen.

Burp

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kom van een nogal radicaal game systeem, dus ik wil met een overstap naar een laptop niet teveel inleveren. Echter is het plan niet om ermee te gaan gamen gek genoeg haha.

Budget is rond de 1600 dus voor dat geld wil ik zoveel mogelijk.

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 16:20
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:24:
Nou ik kom van een nogal radicaal game systeem, dus ik wil met een overstap naar een laptop niet teveel inleveren. Echter is het plan niet om ermee te gaan gamen gek genoeg haha.

Budget is rond de 1600 dus voor dat geld wil ik zoveel mogelijk.
De Dell, maar je geeft nog niet aan wat je er mee wilt gaan doen..

Macbooks zijn wat mij betreft goed voor 3 dingen:
- het hebben van een Apple (helaas voor apple ben ik geen apple person)
- het OS (dat werkt gewoon lekker)
- de batterijduur (die is eigenlijk altijd goed met macbooks, zelfs de pro's)

Batterijduur vind iedereen leuk, maar je kan met andere laptops altijd een 2de accu bij je hebben (doe ik al jaren met mijn MSI-tje, werkt fantastisch) en heel veel mensen zitten eigenlijk toch altijd met hun laptop dicht bij een stopcontact.

Als je het OS niet nodig hebt en geen apple person bent en je laptop normaal gebrukt zou ik zeker niet voor een macbook gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee wil doen is eigenlijk simpel. Internetten, gebruik voor studie, downloaden & branden van dvdtjes en muziek etc. Tevens is het mijn vaste muziek station in huis, ik heb actieve speakers en verder niets, mijn laptop stuurd die muziek draadloos naar mijn speakers toe.

Verder af en toe een filmpje kijken, en eventueel wat video bewerking maar dit mag geen serieuze naam hebben. Geld ook voor fotobewerking.

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 08:41
En misschien ook nog een handige tip: kijk eens bij de Studio XPS 16. Die is, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, geen centimeter groter, maar heeft wel een bouwkwaliteit die nog net een stukje hoger ligt. Dwz: hogere kwaliteit materialen, net iets beter afwerking, dat soort dingen. Ik had gister mijn Studio 15 (waar ik overigens erg tevreden mee ben) naast een XPS 16 liggen, en dat verschil is toch wel duidelijk. Ik denk dat de XPS 16 ook qua bouwkwali de concurrentie met Apple aankan. Daarnaast zou ik er persoonlijk geen 720QM maar iets van een 620M ingooien, die is ondanks het feit dat het "maar" een dualcore is, bijna altijd net zo snel of sneller dan de 720QM, maar een stuk zuiniger en koeler.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica