Goede dag,
Heb ik eindelijk weer is een mooi systeem gekocht, en dan werkt het natuurlijk weet niet naar behoren
alleen ik zit ondertussen een beetje met mijn handen in me haren, wat ik ben door mijn ideeén heen.
Ik heb een MSI X58 Platinum moederbord gekocht (BIOS 3.60 geupdate naar 3.80)
Daarop een i7 930 stock
met OCZ: OCZ Gold OCZ DDR3 PC3-10666 8GB Gold Edition | OCZ3G1333LV8GK
Alleen als het het systeem opstart krijg ik bij de bios te zien dat er maar 4096GB aan geheugen in zou zitten
In de bios zie ik wel dat alle 2 de slots werken (tis dual channel trippel was me net te duur)
Wat heb ik al getest?:

Het lijk wel een beetje op dit forum, alleen daar staat niet echt een antwoord.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1407904
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast Bedankt!
Heb ik eindelijk weer is een mooi systeem gekocht, en dan werkt het natuurlijk weet niet naar behoren
alleen ik zit ondertussen een beetje met mijn handen in me haren, wat ik ben door mijn ideeén heen.
Ik heb een MSI X58 Platinum moederbord gekocht (BIOS 3.60 geupdate naar 3.80)
Daarop een i7 930 stock
met OCZ: OCZ Gold OCZ DDR3 PC3-10666 8GB Gold Edition | OCZ3G1333LV8GK
Alleen als het het systeem opstart krijg ik bij de bios te zien dat er maar 4096GB aan geheugen in zou zitten
In de bios zie ik wel dat alle 2 de slots werken (tis dual channel trippel was me net te duur)
Wat heb ik al getest?:
- 1 bankje, ander der uit, --> start de computer niet meer op,
- bankjes omgewisseld --> geen effect
- ik ben vanwege dual channel gebonden aan "slot A_0 & B_0, echter heb ik B_0 ook al in alle andere slots geprobeerd, maar dan start het systeem gewoon niet op.
- in de bios, spanning op 1.5v en 1.65v gezet, handmatig CAS latency handmatig ingesteld, alleen ook dan start het systeem gewoon niet op ivm overclock fouten

Het lijk wel een beetje op dit forum, alleen daar staat niet echt een antwoord.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1407904
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast Bedankt!
[ Voor 18% gewijzigd door boevertje op 20-07-2010 00:28 ]