Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met mijn moederbord en geheugen. Ik heb namelijk een MSI X58 Platinum met daarop 6GB Ram geheugen van OCZ namelijk: 3x OCZ3P1600LV2G.
Het probleem is dat mijn systeem zegt dat er maar 4GB aanwezig is.
Wat heb ik al gedaan?
64Bits Windows geinstalled
De bios is helemaal up-to-date.
De balkjes zitten op het moederbord in slot 2, 4 en 6 ( de zwarte sloten).
De balkjes geswitched, het lijkt erop dat het eerste slot het niet doet. met 2 balkjes geeft de PC 4gb ram aan.
Met 1 balkje start de PC niet op.
De CPU-socket gecontroleerd op missende pinnentjes (dit was niet het geval).
CPU-Z leest uit dat er 3 balkjes in het systeem zitten en 6gb aanwezig is, tijdens de bios boot staat er dat er maar 4gb in zit... en ook bij systeem staat dat er maar 4gb aanwezig is. Als ik in de bios kijk en op F5 druk voor 'memory diagnosis' (geloof dat het zo heet) ziet ie wel 3 balkjes..
Ik heb de QVL gecheckt van het moederbord, zie bijlagen. Maar gaat dit om dezelfde kit? Ik had namelijk ergens gelezen dat OCZ3P1600LV6G de kit naam was, tenminste het gedeelte LV6G, dus 3x 2gb.. Kan iemand dit bevestigen? CPU-Z laat dan alleen de laatste letter niet zien.. want ik mis een K.
Screenies volgen.
Alvast bedankt,
Simon

http://dl.dropbox.com/u/6295995/systeem.png
Ik heb een probleem met mijn moederbord en geheugen. Ik heb namelijk een MSI X58 Platinum met daarop 6GB Ram geheugen van OCZ namelijk: 3x OCZ3P1600LV2G.
Het probleem is dat mijn systeem zegt dat er maar 4GB aanwezig is.
Wat heb ik al gedaan?
64Bits Windows geinstalled
De bios is helemaal up-to-date.
De balkjes zitten op het moederbord in slot 2, 4 en 6 ( de zwarte sloten).
De balkjes geswitched, het lijkt erop dat het eerste slot het niet doet. met 2 balkjes geeft de PC 4gb ram aan.
Met 1 balkje start de PC niet op.
De CPU-socket gecontroleerd op missende pinnentjes (dit was niet het geval).
CPU-Z leest uit dat er 3 balkjes in het systeem zitten en 6gb aanwezig is, tijdens de bios boot staat er dat er maar 4gb in zit... en ook bij systeem staat dat er maar 4gb aanwezig is. Als ik in de bios kijk en op F5 druk voor 'memory diagnosis' (geloof dat het zo heet) ziet ie wel 3 balkjes..
Ik heb de QVL gecheckt van het moederbord, zie bijlagen. Maar gaat dit om dezelfde kit? Ik had namelijk ergens gelezen dat OCZ3P1600LV6G de kit naam was, tenminste het gedeelte LV6G, dus 3x 2gb.. Kan iemand dit bevestigen? CPU-Z laat dan alleen de laatste letter niet zien.. want ik mis een K.
Screenies volgen.
Alvast bedankt,
Simon

http://dl.dropbox.com/u/6295995/systeem.png
[ Voor 9% gewijzigd door Redbaard op 06-05-2010 19:42 ]