Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn nieuwe systeem.
Ik heb er 6GB inzitten en Windows en BIOS ziet maar 4GB. Natuurlijk is er een 64-bit versie geinstalleerd.

Tegenstijdigheden:
In het BIOS (F8 versie) ziet ie maar 4 GB(Bijna elke instelling wel eens aangepast)
Bij het Sys info van windows Vista 64-bit staat er wel 6GB installed mem
Bij het Sys info van windows 7 64-bit staat er 6GB installed, 3,75 GB useble
In het Taakbeheer van Vista (Task manager) staar er weer 4 GB Fysiek geheugen
In CPU_Z staat er weer dat slot 1, 3 en 5 gevuld zijn met 2 GB dus totaal 6GB

Mijn systeem is merkbaar trager dan mijn vorige die alweer een jaar of 3-4 jaar oud was, das best wel frustie!

Systeem info:
Mainboard: Gigabyte EX58-UD4P rev.1
MEM: Corsair TR 3x2G 1333 C7 G (TR3X6G1333C7 G)
Proc: Core i7 920
Paar HDD's, 2x GTX275 video, 850WATT voeding, en andere dingetjes...
Windows Vista 64-bit (ook getest met Win 7 64-bit, zelfde resultaten)

Wie help mij uit de brand!?
Tnx alvast!

P.s.: Hoe kan ik de TOPIC-TITEL aanpassen> Kleine Typo daar......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De topictitel kun je zelf niet aanpassen, dat heb ik even voor je gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

als je kijkt bij CPU-z staat er dan triple channel?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 17:39

Thandor

SilverStreak

Heb je in het BIOS instellingen m.b.t. memory remapping of iets dergelijks :)?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij CPU_Z staat inderdaad tripple channel. Ook omdat alle drie de 3 reepjes herkend worden kan het niet zijn dat er eentje stuk is. ook omdat ik al verschillende posities heb geprobeerd.

In mijn Bios staat niet zo'n soort optie om Mem remappng aan te zetten. Ik weet wel dat dit met Asus moederborden het geval is, helaas kent Gigabyte deze optie niet.
Ook heb ik al een oudere versie van de BIOS firmware geinstalleerd, evenals een CMOS reset gedaan; zonder resultaat dusverre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het oke dat ik ff een kleine kick doe. Ben er nog steeds niet uit..... .
Heb al tig fora gelezen en niets wijzer geworden.
Kan het zijn dat het geheugen niet ondersteund wordt ofzo? Het geheugen is wel optimized for i7 procs.
Please help a bit more :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
Waarom zie ik zo veel problemen, vaak met dit moederbord? Mijne is nu terug voor reparatie.
Daarvoor herkende die mijn cpu niet. Hij dacht dat het 1.61Ghz was, maar in feite was het een 3.2 Ghz (AMD Black Edition Phenom II X4 955).

Misschien is een bios update goed om te doen? Misschien in een soort van 'freak accident' herkent ie het geheugen niet correct? Of had je al de laatste versie voordat je de oudere versie installeerde?

[ Voor 13% gewijzigd door [object Object] op 08-08-2009 10:56 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kingofthemall schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:55:
Hij dacht dat het 1.61Ghz was, maar in feite was het een 3.2 Ghz (AMD Black Edition Phenom II X4 955).
Dat je de CPU nog werkend kreeg op dit moederbord. d:)b

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik had een tijdje terug bijna exact hetzelfde probleem op vergelijkbare hardware. Volgens diverse berichten op internet kan dit veroorzaakt worden door verbogen CPU socket pinnetjes op het moederbord. Het rechtzetten van de verbogen pinnetjes zou het probleem dan op kunnen lossen.

Bij mij was echter één van de drie geheugenmodules defect. Daar kwam ik achter door slechts een of twee modules te plaatsen en vervolgens te kijken hoeveel geheugen er in het BIOS herkend wordt. Uiteindelijk bleek dat steeds dezelfde module maar deels herkend werd en met alleen die module wilde het systeem niet opstarten. Na het omruilen van het geheugen door de winkel werd alles wel goed herkend. Duidelijk een defecte geheugenmodule dus.

Ik zou dus eerst proberen te achterhalen of een van de geheugenmodules defect is en als dat niks oplevert de CPU socket pinnetjes controleren. :)
Kingofthemall schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:55:
Waarom zie ik zo veel problemen, vaak met dit moederbord? Mijne is nu terug voor reparatie.
Daarvoor herkende die mijn cpu niet. Hij dacht dat het 1.61Ghz was, maar in feite was het een 3.2 Ghz (AMD Black Edition Phenom II X4 955).

Misschien is een bios update goed om te doen? Misschien in een soort van 'freak accident' herkent ie het geheugen niet correct? Of had je al de laatste versie voordat je de oudere versie installeerde?
Hoe bedoel je dit moederbord? Dit topic gaat over een X58 moederbord voor Intel Core i7 processors. Ik neem aan dat jij het over een ander moederbord hebt . :)
Een lagere kloknelheid kan overigens ook door bepaalde energiebesparende features komen, maar ik neem aan dat je dat uitgesloten hebt voordat je het bord terugstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Meschien bedoelt hij het merk moederbord en niet het type..
Ja bij mij zijn er ook 3 kapot gegaan door nog onbekende redenen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties!
Ik zal morgen avond de reepjes geheugen een stuk voor stuk testen en ook even kijken naar de pinnetjes van de cpu.
Wat betreft het BIOS, ik heb al meerdere malen geswitched van een oudere naar een nieuwere, dus dat lijkt het probleem niet te zijn.
Ik laat het morgen wel weer weten of het geholpen heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beter laat dan nooit een antwoord.... ;)

Ik ben erachter gekomen dat 1 slot niet werkt. DDR3_1, als daar een reepje inzit start ie niet op(volgens moederbord manual moet je DDR3_1 of DDR3_3 gebruiken als er 1 DIMM wordt gebruikt) Als er in DDR3_1 en DDR3_3 Dimmetjes zitten, wordt er alsnog maar 2GB gezien. Met 1 DIMM in DDR3_3 start het systeem wel gewoon op.

Zou het misschien handig zijn om dit type voor een ander merk bord te ruilen? Hoor en lees veel klachten over van de Gigabyte borden. Is Asus beter of heb ik gewoon pech gehad?

Dat wordt een ritje Ridderkerk morgen en een knutselactie vanavond om het moederbord te demonteren :O

Thnx voor de tips iedereen!
Pagina: 1