inbranden plasma tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 18:50
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreffende mijn panasonic tv.

Ik heb een tx-p42u20e, bouwjaar 2010.

ondanks alle verhalen over het niet meer mogelijk zijn van inbranden, heeft mijn tv helaas het tegendeel toch bewezen. Ik heb per ongeluk het menu van mijn ps3 ongeveer 45 minuten laten staan toen ik even naar boven was gelopen.

toen ik hem afzette, was de complete xmb eerst goed te zien, nu is dit gereduceerd tot de weergave van het balkje waarin staat hoeveel vrienden online zijn en hoeveel mail je hebt. je ziet het alleen op een zwart scherm, en het is dan zelf wat donkerder zwart.

iemand een idee hoe dit weg te krijgen is?

overigens lijkt het mij toch ook niet normaal da dit al na 45 minuten aan de orde is?
iemand een idee hoe dit voortaan te voorkomen (anders dan niet meer alten staan:p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
Dat is waarschijnlijk niet permanent, laat een tijdje een ander beeld staan (ruis beeld bijvoorbeeld) en dan zal het al een heel stuk afnemen, zo niet helemaal weg zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jeroenstaman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:26:
iemand een idee hoe dit voortaan te voorkomen (anders dan niet meer alten staan:p )
Een screensaver laten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 05:53
Het is niet permanent (Plasma uit <> 2009), ik had dit ook nadat ik Assassin's Creed 2 had (uit)gespeeld. De live-bar bleef nog een hele poos (dagen) enigszins zichtbaar in de zwarte achtergrond. Het verdwijnt wel na een tijd, en inderdaad de TV af en toe op TV-mode met ruis zetten helpt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verhalen dat inbranden niet meer mogelijk is, zijn onzin. Fosfor slijt, dus inbranden blijft mogelijk totdat er fosfor wordt uitgevonden dat niet slijt, of totdat er software komt die bjhoudt hoeveel het fosfor is gesleten en het beeld daarop (per pixel) aanpast.

Ik gok alleen dat het bij jou geen inbranden is, maar image retention. Maw het trekt vanzelf wel weer weg. Overigens neemt image retention af naarmate je tv minder nieuw is. De eerste paar honderd uur, heb je sneller last van image retention.

Mijn plasma (Pioneer) heeft meerdere functies om dit te voorkomen. Ten eerste schakelt hij zichzelf uit als er 30 minuten statisch beeld is en daarnaast heb ik een functie aanstaan dat het beeld elke zoveel minuten een paar pixels verpsingt. Met die laatste functie voorkom je het niet helemaal, maar voorkom je wel dat het nietz o opvalt, omdat e.e.a. minder strak omlijnd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-07-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
hey thanx allemaal,

ik heb hem toen ik naar men werk ging voor 4 uur op sneeuw laten staan, en het is nu idd bijna helemaal opgelost. je ziet alleen nog maar het klokje heel vaag, ik neem dan aan dat dat ook wel weggaat op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:25

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik irriteer mij hier ook mateloos aan. Zelfs na 10-15 seconden zie ik mijn windows balken al in beeld staan. Ook andere grote contrastverschillen staan vrijwel direct in beeld. Deze zijn gelukkig al na een minuutje weg. Tijdens het WK is het nederland 1 logo er ook weer mooi ingesleten. Gaat nog wel enkele weken duren voor het helemaal weg is.

Bij een nieuwe tv word het waarschijnlijk toch weer een Panasonic Plasma vanwege het contrast.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twazerty schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:21:
Ik irriteer mij hier ook mateloos aan. Zelfs na 10-15 seconden zie ik mijn windows balken al in beeld staan. Ook andere grote contrastverschillen staan vrijwel direct in beeld. Deze zijn gelukkig al na een minuutje weg. Tijdens het WK is het nederland 1 logo er ook weer mooi ingesleten. Gaat nog wel enkele weken duren voor het helemaal weg is.

Bij een nieuwe tv word het waarschijnlijk toch weer een Panasonic Plasma vanwege het contrast.
Als ik het goed begrijp uit reviews e.d. zouden de allernieuwste plasma's dit toch nog maar beperkt hebben en toch zeker niet na 10 a 15 seconden. Maar ervaring heb ik er (nog) niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de brightness die je hebt ingesteld. Ik heb sinds kort een PAnasonic 42G20, en heb tot op heden er geen last van. Ik heb wel de brightness vrij laag ingesteld, en als beeld instelling THX (die niet te felle kleuren heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

hier ook plasma bezitter, en met het WK ja, inderdaad NOS, en het scorebord, en 1 staan dan mooi in je scherm.

Wanneer dringt het nou eens tot de tv bonzen door, dat we translucent logos willen zoals bbc hd of canvas

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:24:
[...]

Als ik het goed begrijp uit reviews e.d. zouden de allernieuwste plasma's dit toch nog maar beperkt hebben en toch zeker niet na 10 a 15 seconden. Maar ervaring heb ik er (nog) niet mee.
10-15 sec is idd bizar snel, dan is er volgens mij iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
op onze samsung plasma gebeurd het ook vrij snel, op onze panasonic is het een heel stuk minder. Het is dus ook afhankelijk van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het helpt volgens mij om de 'game-modus' te activeren? Deze zou stukken van het beeld laten 'circuleren', maar dat gaat dan zo snel dat je het met een menselijk oog niet ziet. Dat zou inbranden voorkomen heb ik gehoord, maar weet het zelf niet. Heb zelf een beamer hangen voor HT en dan heb je gelukkig niet dat het inbrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:46:
[...]

10-15 sec is idd bizar snel, dan is er volgens mij iets mis.
Ik heb/had de TX-P42S10E. Na een seconde of 15 een venster te laten staan en vervolgens een zwart beeld te pakken zie ik mooi de posities van de vensters. Dit is ook vrij snel weer weg. Eventjes iets anders kijken en het is weer weg. Duidelijk de image retention. Zo ook een paar keer achter elkaar vele uren de tv vergeten uit te zetten (in slaap gevallen) op een dvd menu. Heb de weken erna het menu in beeld gezien bij donkere beelden (denk aan bijna zwart zoals in vele films of het overschakelen van zenders). Uiteindelijk is dit allemaal verdwenen maar irritant is het zeker.

Overigens heb ik het contrast altijd wat hoger staan (80/100) en helderheid op 0 (midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
het is bij mij echt niet te geloven.
ik heb gisteren een half uurtje ofzo naar rtl 4 gekeken, om vervolgens te gaan gamen

nou speel ik al alleen maar modern warfare 2 op hardcore ( zonder hud enzo ) omdat ik al bang ben dat ie anders gaat inbranden. mgoed ik start die game op en ja hoor, ik speel modern warfare op rtl4.

hele nacht op ruis gezet, maar t is nog niet weg..

ik ga vandaag met panasonic bellen, wat het lijkt mij toch dat dit niet de bedoeling kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mvz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:30:
hier ook plasma bezitter, en met het WK ja, inderdaad NOS, en het scorebord, en 1 staan dan mooi in je scherm.

Wanneer dringt het nou eens tot de tv bonzen door, dat we translucent logos willen zoals bbc hd of canvas
Wanneer de meeste mensen een plasma hebben en er dus meer over geklaagd wordt en ik vrees dat we dat punt nooit meer gaan halen, want plasma gaat het op termijn natuurlijk afleggen tegen OLED (net als LCD overigens ;)) en voorlopig kopen consumenten een "led tv" omdat hij zo mooi plat is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Plasma zit ook al op 2,5cm. Ken maar weinig tv's die platter zijn ;)

Maar het zal wel nooit gaan gebeuren. Op termijn zal plasma idd verdwijnen en ondertussen wordt het probleem kleiner doordat ze de techniek beter onder controle krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt eraan wat plasma gaat doen, tja misschien is OLED de nieuwe standaard straks, maar dat kan ook kuren hebben, net als dat LED alles zou zijn, tot daarvan de nadelen werden gezien, zo heeft alles zn voor en na, en een groot pluspunt van plasma is nog steeds: prachtig beeld, en de prijs is relatief laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36
mvz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:30:
Daar zijn ze toch hard mee bezig? Als je nu naar een andere zender schakelt heb je mooi een translucent ned1 in beeld :+

Het is overigens niet enkel bij plasma, bij LCD kom ik het ook tegen, zowel kortstondig als permanent. En volgens de fabrikanten kunnen oleds er ook last van krijgen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Laatst online: 22-09 13:08
Ik heb ook problemen met inbranden van de plasma.

Om precies te zijn de Panasonic Viera TX-P42G20(e)

Dit is al mijn 2e tv die inbrand. De eerste kreeg ik al ingebrand met het nederland 2 en 3 logo (tv bleek al een keer opgestuurd naar panasonic). Hierna kreeg ik een nieuwe (zelfde model). Ik heb toen de brightness de eerste 200/300 uur een stuk omlaag gedaan. Tot nu toe geen problemen. nu 2 maand later de "normale" instellingen weer hersteld. Nu heb ik dus het RTL5/SBS6/RTL7 logo blij on mijn plasma staan :( . En dat terwijl ik netto misschien 1 uur per avond tv kijk (expres veel zappen alleen al om de logo's), en de rest alleen film kijk en veel game.

Ik heb geprobeerd dit weg te krijgen door een paar uur sneeuwbeeld aan te laten staan... geen effect.

herkennen meer mensen dit probleem? Ik neem vandaag nog contact op met de winkel om te proberen een nieuwe tv te krijgen. Dit hoort toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik herken het totaal niet. Ik kijk redelijk veel TV, varierend van films via XBMC op mijn HTPC tot RTL4/7/Veronica/publieke omroepen. Ik heb geen ingebrande logo's en heb de tv toch echt gerust een hele avond op 1 zender staan. De reclameblokken zorgen wel voor afwisseling, waardoor de logo's bij mij geen kans krijgen in te branden. Ik gebruik overigens de THX-stan om tv te kijken, misschien heb jij hem op dynamic staan?

Mijn TV staat vanaf het begin al op de default THX-settings, verder niks aan gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 25-10-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Echt inbranden heb ik geen last van, maar gewoon het beeld met donkere vlakken is niet egaal door alle image retention. Locaties waar de subs staan zijn zo aan te wijzen. Ik gebruik geen dynamic settings (super irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar je hebt contrast op 80 staan en brightness op 0, ik heb contrast maar op 36 staan... Dat scheelt waarschijnlijk al vrij veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Grrrrrene schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:29:
Maar je hebt contrast op 80 staan en brightness op 0, ik heb contrast maar op 36 staan... Dat scheelt waarschijnlijk al vrij veel :)
Contrast heel laag zetten, dan lijkt het net een LCD, nee dank je :). Op 80 vind ik het beeld het meest natuurgetrouw overkomen in het geval van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

jeroenstaman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 07:51:
het is bij mij echt niet te geloven.
ik heb gisteren een half uurtje ofzo naar rtl 4 gekeken, om vervolgens te gaan gamen

nou speel ik al alleen maar modern warfare 2 op hardcore ( zonder hud enzo ) omdat ik al bang ben dat ie anders gaat inbranden. mgoed ik start die game op en ja hoor, ik speel modern warfare op rtl4.

hele nacht op ruis gezet, maar t is nog niet weg..

ik ga vandaag met panasonic bellen, wat het lijkt mij toch dat dit niet de bedoeling kan zijn.
Ik heb een 42G20, contrast direct van 36 naar 15 gezet, en daarnaast de helderheid op 0 laten staan, en de THX mode geactiveerd.....kortom de meest veilige settings die je je maar kunt bedenken. Ik heb heel veel uur 2 verschillende break-in-dvd's afgespeeld en tegen mijn vriendin gezegd dat er maar 1 aflevering van een serie gekeken mag worden op net5....en daarna een half uurtje sneeuw spelen o.i.d.

Nu 2 maanden later: het 5je in mijn TV staan. Zichtbaar bij vooral (staal)blauwe, grijze, mintgroene en witte achtergronden. Het is niet zo erg als bij sommige anderen, maar plasma's vanaf 2010 doet niet meer aan inbranden? Fabeltje als je het mij vraagt.

Sommige mensen hebben het wel, anderen weer niet en dan zijn er nog mensen die voor anderen gaan beslissen hoe erg dat ze het moeten vinden.....
Aan jou de tip: kijk eerst eens of het niet vanzelf minder wordt en verlaag je contrastsettings. Wanneer het na 2 maanden nog steeds geen verbetering is, zou ik wel eens bij Panasonic navragen hoe het zit.
Grrrrrene schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:15:
Ik herken het totaal niet. Ik kijk redelijk veel TV, varierend van films via XBMC op mijn HTPC tot RTL4/7/Veronica/publieke omroepen. Ik heb geen ingebrande logo's en heb de tv toch echt gerust een hele avond op 1 zender staan. De reclameblokken zorgen wel voor afwisseling, waardoor de logo's bij mij geen kans krijgen in te branden. Ik gebruik overigens de THX-stan om tv te kijken, misschien heb jij hem op dynamic staan?

Mijn TV staat vanaf het begin al op de default THX-settings, verder niks aan gedaan.
Wees maar blij; goed om te horen dat het bij jou niet zo is, maar dat wilt niet zeggen dat anderen het ook niet moeten kunnen hebben.
En hehe, zo leren we reclame nog eens waarderen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2010 23:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Twazerty schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 21:10:
[...]

Contrast heel laag zetten, dan lijkt het net een LCD, nee dank je :). Op 80 vind ik het beeld het meest natuurgetrouw overkomen in het geval van mijn tv.
Net een LCD? Met contrast op 80 heb ik juist extreem candy kleurtjes, beetje zoals met een LCD :D De TV wilde in THX-mode direct op dit contrastniveau volgens mij, iig niet op 80, da's meer wat je met dynamic krijgt :)

Maar goed, misschien staat jouw tv meer in de zon ofzo, de mijne staat redelijk "beschut", dus ik heb al dat contrast en helderheid niet nodig. De kleuren zijn zo echt prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Trouwens hoe kom ik bij 80 uit. Dat is niet eens mogelijk. Hij staat nu op 50 van de 60. (83%) Is volgens mij anders sinds dat ik een nieuw moederbord in mn tv heb. Kleur staat op op 30 uit 60. Uiteraard verschilt de waarde per tv. Om dezelfde hoeveelheid contrast te krijgen moet de ene tv juist hoger of lager staan. Ook komt smaak om de hoek kijken en wat je realistisch vind. Ik vind wit dat eerder grijs is niet realistisch. Wit moet ook echt wit zijn bij mij. En zo moet een blanke er niet rood uitzien zoals bij veel mensen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:01

Deathchant

Don't intend. Do!

wat kun je eraan doen dat de huidtinten soms wat rozig zijn dan. kun je ook niet echt veel aan doen lijkt me

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Ik heb een pioneer 500A die sindskort hevig last heeft van inbrand verschijnselen. Eerst dacht ik dat het misschien wat anders was aangezien er alleen tegen lichte achtergronden een paarse waas van pixels tevoorschijn kwam. Echter, het wordt steeds erger en ik zie nu ook het teken van rtl5 links bovenin staan. Na het spelen van playstationgames zie ik ook daar dingen uit de spellen blijven staan.

Toch vind ik het vreemd, alleen tegen lichte (witte achtergronden) komt het tevoorschijn en het is pas een jaar na aanschaf ontstaan. In de tussentijd heb ik geen instellingen gewijzigd en het contrast en de helderheid staan op normaal. Ook heb ik het idee dat inbranding altijd te zien zou moeten zijn en niet alleen tegen een bepaalde achtergrond. En dan ook nog het feit dat het een paarse waas is.

Wie weet wat dit is en hoe ik er vanaf kom? Of moet ik gaan gebruik maken van de pioneer garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Ik heb met mijn Panasonic - TX-P42G20 - ook hevig last van inbranden. Er staan al een maand of wat een NOS en VARA logo gegraveerd op het scherm, die zeker niet meer gaan verdwijnen. Na wat moeite is het mijn winkel gelukt hem om te ruilen voor een andere, blijkt het een winkelmodel te zijn die te lang een Toshiba dvd (o.i.d.) afgespeeld heeft gehad (Met excuses van de importeur). Nu lacht Toshiba Leading in Technology mij weer tegemoet en veel erger dan wat ik had. Inbranden blijft een groot probleem, zelfs voor de nieuwste (Panasonic) plasma's. Het komt er nu op neer dat mijn leverancier mijn oude weer terug komt brengen omdat hij geen vervangend model meer kan krijgen. Hij geeft ook aan dat Panasonic hier niets aan zal doen. Heeft iemand ervaring met Panasonic en garantie op dit vlak? Ik vermoed dat ze zich er van af maken met de opmerkingen die in de handleidingen staat dat je geen stilstaande beelden moet laten staan op een plasma. Frustrerend en bizar bij mij is nog wel dat ik weet dat dat NOS & VARA logo het resultaat is van bij elkaar 45 minuten televisie kijken. Ik weet nog hoe ik er bij zat toen, en zag het gelijk.

Wat mij ongeacht de afloop rest is de overtuiging dat plasma er bij mij nooit meer inkomt. Eerder een plasma gehad met een retentie die de spuigaten uitliep, en nu weer inbranden. Mooi beeld, niet duurzaam, matige technologie. Als iemand een garantie-suggestie heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Toch vind ik het vreemd, alleen tegen lichte (witte achtergronden) komt het tevoorschijn en het is pas een jaar na aanschaf ontstaan. In de tussentijd heb ik geen instellingen gewijzigd en het contrast en de helderheid staan op normaal. Ook heb ik het idee dat inbranding altijd te zien zou moeten zijn en niet alleen tegen een bepaalde achtergrond. En dan ook nog het feit dat het een paarse waas is.
Dat het tegen lichtere achtergronden beter te zien is heb ik bij twee Panasonics die ik recent heb gehad ook. Dan licht het feller, of juist weer grijzer op. Bij donkere beelden zie ik het niet of amper. Bij het verkeerde vervangende model (zie mijn eerdere bericht) wat ik kreeg is het dusdanig ingebrand dat het op een zwart scherm ook te zien is. Daar licht het ingebrande juist op.
Pagina: 1