Overkopen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 07:48
Hallo,

Eind oktober schreef ik in dit topic dat ik graag een website wilde overkopen. Nu heb ik daar nooit enige reactie op gehad van de beheerder/eigenaar dus ben ik van plan om zelf een website te regelen.

Het concept is iets uitgebreider en nog leuker denk ik dus ging ik vandaag opzoek naar een geschikte domeinnaam en je raad het al: bezet!

Nu is het adres wel bezet maar hij linkt door naar een andere site wat al een voordeel is denk ik.
Wat heb ik al gedaan?

- Via sidn.nl heb ik uitgezocht wie de houder is van de domeinnaam
- Tweakers doorzocht maar daar kon ik niets vinden (ja een topic maar dat ging over godaddy).
- Via alexa naar bezoekers aantallen gezocht maar dat werkte niet

Nu lijkt het me duidelijk dat er gewoon keiharde euro's op tafel moeten komen om deze domeinnaam te krijgen maar hoe loopt het dan verder? Heb zelf nog nooit een domeinnaam geregistreerd dus heb geen idee hoe nu verder. Stel ik bied de beste man 10 euro(fictief uiteraard) wat dan?

Wat ik eerst moet weten is wat ik moet doen als ik samen met de houder van de domeinnaam tot een mooi bedrag overeenkom waarbij ik de naam mag overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Op SIDN.nl kun je nog een hoop meer uitzoeken: https://www.sidn.nl/over-...onnement/wijzigen-houder/

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een andere naam verzinnen dan ben je voor zes euro klaar. Al kan je het proberen, persoonlijk doe ik domeintjes niet zo snel weg. Ik gebruik ze namelijk zelf.

Maar wat je moet doen is de houdersschapsgegevens veranderen in die van jou. Dit kan het beste geregeld worden door de partij waar de domeinnaam geregistreerd is. Die kunnen dat aanpassen in hun administratie en in die van SIDN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Voor hij dat kan doen zal hij het domein toch eerst moeten overkopen. En als je geen SIDN lid bent passen ze dat niet voor je aan dat moet je bij je registrar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 16:48
als ik het goed zie is dit de echte vraag:
Wat ik eerst moet weten is wat ik moet doen als ik samen met de houder van de domeinnaam tot een mooi bedrag overeenkom waarbij ik de naam mag overnemen.
Ergens dat domein naartoe verhuizen. Als jij het domein gekocht hebt kan de vorige houder je een verhuiscode geven en dan is het mooi geregeld.
Als je trouwens geen contact krijgt met de houder van een domein kan je een update bij sidn aanvragen omdat de gegevens dan blijkbaar niet kloppen. Meer info daarover: http://freakenstein.nl/handleiding-domeinkaping/ en dan met name stap 1 & 2.
Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:16:
[...]

Die handleiding is echter niet legaal dus ik adviseer hem niet te volgen.
...
Het is niet illegaal. Stap 3 werkt ook niet meer omdat je bij een verhuizing tegenwoordig een token moet hebben. Daarnaast staan er nog wel nuttige tips in voor de TS.

[ Voor 25% gewijzigd door Jogai op 19-07-2010 13:26 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Jogai schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:03:
als ik het goed zie is dit de echte vraag:

[...]

Ergens dat domein naartoe verhuizen. Als jij het domein gekocht hebt kan de vorige houder je een verhuiscode geven en dan is het mooi geregeld.
Als je trouwens geen contact krijgt met de houder van een domein kan je een update bij sidn aanvragen omdat de gegevens dan blijkbaar niet kloppen. Meer info daarover: http://freakenstein.nl/handleiding-domeinkaping/
Die handleiding is echter niet legaal dus ik adviseer hem niet te volgen.

Ik stel voor om een andere extensie te nemen (.com/.net ofzo) of om gewoon netjes contact op te nemen met de vorige houder. Je hebt zowiezo een EPZ code volgens mij nodig om het te verhuizen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Een token heb je nodig ja.. En die kan je bij de deelnemer opvragen.. Maar omdat jij die klant niet bent zal je die code nooit kunnen krijgen.
Tevens hoeft het niet te zijn dat de gegevens niet kloppen. Het kan ook zijn dat ze gewoon geen zin hebben in te antwoorden. Is het risico met zoveel domeinnamen tegenwoordig...
SIDN heeft er een eigen process voor waarin zij contact opnemen met de deelnemer. Als de gegevens toch kloppen hoeft er niks veranderd te worden en blijft de domeinnaam gewoon doorlopen.. Als ze echt niet kloppen dat wordt het domein gedeactiveerd en kan hij niet verhuist/opgeheven worden tenzij de houder aangeeft dat dit niet klopt. Na verloop van tijd als er geen enkele reactie is gekomen dan wordt de domeinnaam opgeheven. Er is geen tijdindicatie wanneer dat precies gebeurt.. Ik zou zeggen maak geen slapende honden wakker want er is een grote kans dat je er niet mee weg kan komen en je de domeinnaam toch niet hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Oke dus ik heb een token nodig die ik (als we overeenkomen) van de huidige domeinbeheerder krijg en geef deze aan mijn eigen gekozen registrar die hem vervolgens registreert en doorgeeft aan sidn.
Wordt die token ook veranderd als ik hem laat registreren bij mijn registrar?

Anders kan hij hem als hij het geld heeft toch gewoon weer terug laten overschrijven of aan meerdere doorverkopen?

Toch is het betalen voor zo'n domeinnaam nog best risicovol in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 15:31
't Is uiteindelijk een gewone zakelijke transactie tussen twee partijen. Dus als het zo belangrijk voor je is, is een contractje wel op z'n plaats. Mocht het dan mis gaan, dan kun je altijd nog proberen juridische stappen te ondernemen. Je kan het natuurlijk ook via een vertrouwde tussenpersoon (bedrijf) spelen, maar dat kost uiteraard ook geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

QuiCk01 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 00:51:
Anders kan hij hem als hij het geld heeft toch gewoon weer terug laten overschrijven of aan meerdere doorverkopen?
Doorverkopen/terugzetten op naam van de vorige houder als 'ie eenmaal op jouw naam staat gaat vrij moeilijk zonder jouw toestemming.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Als de domein is omgezet zal jij contact op moeten nemen met je registrar om hem ergens anders te laten verhuizen. De vorige houder kan er niet meer bij omdat hij nu op jou naam staat + jou registrar beheert hem nu.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
Type in de naam en extensie van de domeinnaam: http://www.dnscoop.com/

En die reken uit hoeveel het domein waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

...ware het niet dat er geen eenduidige formule bestaat voor de waardepaling van domeinen. Waardeloze tool dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28
8088 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 01:13:
...ware het niet dat er geen eenduidige formule bestaat voor de waardepaling van domeinen. Waardeloze tool dus.
Met de eerste zin ben ik het eens, met de tweede geheel niet. Het is zeer zeker geen 'harde' waarde, maar zeker een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort indicaties zijn onzin.

Afijn. Je kan de eigenaar op de hoogte stellen. Doe 'm een voorstel, gaat hij ermee akkoord dan sluit je je aan bij een webhoster waarbij je de domeinnaam kan bestellen (das dus kosten verkoop + kosten herregistratie). Nadat jij de koper in de beste situatie betaald hebt zou hij de transfer van het domeinnaam moeten goedkeuren. Meestal na een paar dagen is dat gebeurd en is het domein van jou.

De goedkoopste situatie is een andere naam bedenken. Er zijn er voldoende. Via www.transip.nl kan je meerdere TLD's tegelijk bekijken zonder moeilijk gedoe. Controleer je bij Transip ben je er ook een beetje zeker van dat na controle zoals bijv op godaddy het niet de dag erna vastgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:19
Een .net/.com/.org tld geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Dank voor reacties.

Ik heb de eigenaar een mail gestuurd nadat ik z'n gegevens had opgevraagd bij sidn.nl maar dat is nu al ruim 2 dagen geleden en de eigenaar reageert niet of wil niet reageren. Ik heb nog niets over geld gezegd, alleen dat ik interesse heb en ik wacht op een reactie.

Enige optie zou zijn om een compleet andere domeinnaam te kiezen.
.com is ook een optie maar omdat het een engelse term/woord is zijn die ook al vergeven.

De domeinnaam die ik wil legt precies uit wat er op de site te vinden is maar er is een heel groot nadeel en dat is dat soortgelijke domeinnamen "concurrenten" zijn.

Bijv: tweakers.net, tweak.net, tweaked.net

In dit schuitje zit ik eigenlijk, waarbij ik graag de -ed versie wil hebben.

Misschien moet ik toch maar is nadenken over een domeinnaam die niets zegt over de website maar wel goed blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 11:43

Pogostokje

* twiet *

QuiCk01 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:18:
Misschien moet ik toch maar is nadenken over een domeinnaam die niets zegt over de website maar wel goed blijft hangen.
Dat is in ieder geval goedkoper en sneller.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Anders zou je nog kunnen proberen de huidige registrar om contactgegevens van de klant vragen. Die zullen ze als het goed is niet willen geven, in dat geval kan je ze vragen om de whois gegevens bij te werken aangezien die niet meer werken. Maargoed, je hebt pas 2 dagen geleden gemailed. Beetje geduld hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand daar gediend van zou zijn als mijn webhoster even mijn gegevens verstrekt omdat iemand interesse heeft in een domeinnaam :P

Verder kan je ook eventueel een '-' gebruiken, bijv tweak-ers.net ofzo :P Of de meervoud van het woord. Er zijn zoveel alternatieven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:12:
Ik denk niet dat iemand daar gediend van zou zijn als mijn webhoster even mijn gegevens verstrekt omdat iemand interesse heeft in een domeinnaam :P

Verder kan je ook eventueel een '-' gebruiken, bijv tweak-ers.net ofzo :P Of de meervoud van het woord. Er zijn zoveel alternatieven :)
Hij bedoelde natuurlijk ook de gegevens die normaal in een whois zouden staan :P.
Maar het is maar 2 dagen ik zou ook niet meteen reageren hoor dus ik zou nog maar even wachten :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Rutix schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:44:
Hij bedoelde natuurlijk ook de gegevens die normaal in een whois zouden staan :P.
Wat is normaal? Betreffende de houdergegevens, hebben enkel registrars (of deelnemers categorie I) inzage in meer dan alleen de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
8088 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:06:
[...]

Wat is normaal? Betreffende de houdergegevens, hebben enkel registrars (of deelnemers categorie I) inzage in meer dan alleen de naam.
Nou naam en email? Want verder rest heb je ook niks nodig :). Maar anyway like i said 2 dagen nog geen reply is toch niet lang :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Het e-mailadres van de houder is (niet voor niets) afgeschermd in de publieke whois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27

CeesKees

I rest my Kees

Het is toch overnemen, of kopen? Lijkt een beetje op groen gras dit.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sidn heeft inderdaad de .nl extensie recentelijk geanonimiseerd.

Wel een goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
Update:

Eigenaar vraagt onnozel veel geld voor z'n domeinnaam dus hij mag hem houden.

Bedankt i.i.g. voor alle uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Dan zijn we nu natuurlijk wel benieuwd om welke domeinnaam het gaat en wat er voor gevraagd word ;)

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat het aanvragen van een gelijkwaardig nieuwe domeinnaam al vaker geroepen was.

Een domeinnaam is het geld pas waard als je daar zichtbare bezoekers en / of inkomsten (x12) voor hebt. Anders niet. Forse bedragen vragen voor domeinnamen is allang voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 98% gewijzigd door Kees op 27-04-2011 19:41 ]

Pagina: 1