Waarde van een website bepalen / website kopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 07:48
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met mijn plan om een website te kopen. Deze website staat al online en had in het verleden altijd veel bezoekers. Nu word deze website in mijn ogen een beetje "verwaarloosd" en wil ik hem eigenlijk gaan kopen (als hij verkocht word uiteraard).
Nu vraag ik mij af hoe ik nu kan bepalen wat deze website waard is. Ik heb uiteraard google al geraadpleegt maar die komt vervolgens met websites waarmee je de waarde kan bepalen. Deze websites geven echter een dusdanig verschil dat dit niet betrouwbaar is.
Ik kan natuurlijk een email sturen naar de betreffende personen achter deze website maar die zullen (als hij al verkocht word) natuurlijk de hoofdprijs vragen.
Zijn er bedrijven die dit voor mij kunnen uitzoeken of ergens waar ik meer informatie vandaan kan halen?

Alvast bedankt,

ik denk dat dit verkeerde sectie is maar ik wist niet waar ik dit onderwerp anders moest plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk niet dat hier een formule voor is. De websites die je aanhaalt kijken denk ik puur naar de domeinnaam, is dat een veelgezochte, met andere woorden, wat is de verwachte verkoopprijs van de domeinnaam.

Wat de huidige eigenaar voor de site wil hebben hangt af van de huidige inkomsten, of zijn plannen in de toekomst. Misschien is ie blij als jij hem gratis van hem wil overnemen, misschien ruikt ie goud en wil ie er tonnen voor hebben.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die 'service' websites die voor jou de waarde van sites bepalen kan je bij voorbaat links laten liggen, er zijn zoveel factoren die spelen bij de 'waarde' van een site, dat je dat nooit kan bepalen. Neem het motto 'het is wat een gek ervoor wil betalen' en je zit goed.

Welke doelgroep (adds), referal hits, popup hits, enkel een 'bezoekeraantal' zegt natuurlijk niets.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 07:48
Wat het nog ingewikkelder maakt is dat op de site filmpjes staan die door iemand zijn gemaakt die is ingehuurt door de makers van de overkoepelende organisatie. Ik heb zojuist ontdekt dat de website onderdeel is van een " group" websites en dat zijn echt geen kleintjes.
Misschien toch eens kijken of ik het geld wat ik in gedachten had eraan te willen besteden niet kan steken in een eigen website waarbij ik mijn eigen idee alvast toepas en zo hun voor ben.
Hun goodwill is wel beter maar die hadden ze natuurlijk ook niet toen ze net begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26

painkill

Pain(k)(ill)

Zoiets is altijd heel makkelijk.

Hoeveel ga jij er mee verdienen?
Wil je winst maken, en hoeveel?

En ga dan aan het rekenen hoeveel de website jou mag kosten, ervan uitgaande in hoeveel jaar je je geld terug verdiend wil hebben.

Zomaar een bedrag betalen voor een website, of wat dat betreft elk ander iets, is altijd een slechte keuze!

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verschilt per website:

onderwerp: actueel? Hoe lang blijft het nog bezoekers trekken?
inkomsten: zijn die er al, hoe lang, stabiel?
domeinnaam: waarde google PR

check ook alexa voor bezoekersaantallen, over het algemeen wordt een site verkocht voor zijn maandelijkse inkomsten x 18-24

Om aan te haken in dit topic, een vraag van mijn zijde:
Hoe doen jullie dit met de belastingdienst? Stel je koopt een site van iemand, wordt over die transactie btw betaald?
Ik zit er zelf namelijk aan te denken, maar dan lijkt het mij verstandig om je gelijk in te schrijven zodat je de aankoop af kan trekken als kostenpost, alsmede hosting, mobiel internet, pc apparatuur, etc...
Pagina: 1