pc gaat op random momenten vanzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Dag mensen ik heb sinds gisteravond een probleem ben er al bijna de hele nacht en vandaag de hele dag mee bezig geweest maar ik weet het niet meer.

Het probleem: Gister was ik voor een maat van mij even wat op zijn externe hdd aan het zetten toen opeens me pc vastliep. Ik hem opnieuw opstarten en toen kreeg ik een "Boot Disc Failure".
Daarna windows opnieuw geinstaleert en toenkreeg ik ze nog steeds :s .
Na windows 3x(zonder succes) opnieuw op me schijf te hebben gezet heb ik eerst maar eens alle andere hdd's losgekoppeld en alleen me windows schijf +dvd brander erin gelaten, Toen ging het goed en dacht ik dus dat het hele probleem opgelost was.

Helaas niet momenteel valt me pc op de meest vreemde momenten uit soms tijdens het scherm waarbij je de bios inkan, soms nadat ik me wachtwoord heb ingevuld en 2x duurde het een klein uurtje voordat hij weer uitviel.

Zelf heb ik al andere hdd's geprobeerd omdat ik dacht dat me SSd overleden was maar met andere hardeschijven hou ik hetzelfde probleem. Andere voeding ik dacht zelf al dat het daar niet aan lag omdat alle spanningen in de bios nog goed waren, memtest gedaan na 2 uur heeft die niks kunnen vinden , chkdsk de eerste 2 keer stopte de pc ermee en na de derde keer kwam hij daar ook fluitend doorheen,
De systeem specs

Moederbord: Asus Croshair formula 2
processor : Amd Phenom2 x4 940
Geheugen : Geil gehuegen totaal 8Gig
Hdd : Intel postvile 80Gig SSD
Voeding : Corsair hx1000w
videokaart : 2x een Nvidia gtx275
Behuizing : Corsair Obsidian 800d

en toen het nog werkte zaten er nog 2 WD 1TB schijven bij in.
De hele pc is watergekoeld en die temperaturen zijn allemaal zo als ze eerst ook waren..

cpu en videokaarten zijn wat lastiger te testen omdat ik niet iemand in de buurt heb die ook waterkoeling heeft. Zelf denk ik dat het moederbord er mee gestopt ie maar voel er weinig voor om 150€ te betalen voor een nieuwe als dat mischien niet het probleem is.

Ik hoop dat er hier nog mensen zijn die tips hebben of goede ideeen.
Alvast bedankt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit is sowieso een hardwareprobleem, als het tijdens de POST al misgaat, met volgens mij als mogelijke oorzaken:

- moederbord
- voeding (voltages meet je niet in de BIOS, maar met een multimeter)
- CPU (gaat bijna nooit kapot)

Als het het moederbord is, is dit lastig te testen, eigenlijk alleen door alle andere onderdelen uit te sluiten.
Je geheugen lijkt me geen waarschijnlijke oorzaak, omdat je al 2 uur memtest hebt gedraaid.
Als het zo vaak misgaat moet er wel echt iets goed mis zijn met je RAM. Dat had binnen 2 uur wel gevonden moeten worden.
Hoe heb je het met een andere HDD getest? Image daarop gezet?
POST je pc zonder HDD's wel elke keer?

De enige echte manier om mobo/CPU/PSU uit te sluiten is die drie elk apart te vervangen. Kan je niet van iemand anders iets lenen?

Met welke config ben je nu aan het testen?
Ik raad je met klem aan om met het minimale te proberen, dus één reepje geheugen, één HDD, en één graka, en geen OC's.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
Hij vliegt eruit op verschillende momenten de laatste 10x kwam tot aan het windows inlog scherm . Ik heb steeds de HDD vervangen voor een andere HDD en daar dan weer Windows 7 op instaleren.
en Helaas heb ik niet echt mensen in de buurt van wie ik wat kan lenen of waarbij ik even mij spul op kan drukken

Ik heb nu de 2 Graka's erop zitten(meer omdat ik het liefst zo lang mogelijk wacht met het aftappen van de waterkoel lus) 1 dvd brander, de SSd en de 4 geheugen bankjes

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:26
Ik kan je 1 ding vertellen: je moet ALLES testen.
Ik heb ooit eens hetzelfde mee gemaakt, na heel lang testen en proberen bleek het uiteindelijk aan het TOETSENBORD te liggen...
Topic is hier te vinden, misschien krijg je nog wel wat ideetjes om uit te testen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

ik zou sowieso een uurtje of 12 memtest laten draaien

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
F.West98 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:27:
ik zou sowieso een uurtje of 12 memtest laten draaien
Inderdaad. Twee uren is veel te kort.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 19:05
Heb je wel die externe drive weer los gehaald?

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

Topicstarter
ja die is alweer bij mijn maat thuis dacht ook eerst dat dat het probleem was

edit: morgen komt er iemand langs met wat reepjes ddr2 om het daar eens mee te proberen en ben ondertussen memtest weer aan het draaien

[ Voor 47% gewijzigd door Streepje op 18-07-2010 21:58 ]

Pagina: 1