computer sluit af na een korte tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:34
Probleem
De computer sluit zichzelf automatisch af na een korte tijd. Dit gebeurt zonder waarschuwing of foutmelding, zowel in de BIOS als onder windows als tijdens een herinstall van windows als ubuntu.

Overgens is hij in elkaar gestoken door pcmegastore, en heeft een tijd goed gedraait (in ieder geval nadat het BIOS probleem was opgelost (BIOS update))

Specificaties
AMD Athlon64 X2 4000+
MSI K9N Neo rev. 1 (MS 7260)
Ati Radeon RX2600PRO
Advance Modules 2x 1GB DDR2 pc2-6400 800MHz CL6
ISO 350W (16A op 12V)
Seagate Barracuda 7200.10 320GB
SMC Wireless LAN

Wat heb ik al geprobeert
- Voeding vervangen
- RAM vervangen
- videokaart vervangen
- gekeken of er lekkende condensatoren zijn
- opstarten van een ubuntu cd
- tempraturen nagekeken
- windows proberen te herinstalleren (niet gelukt omdat hij afsloot tijdens het formateren)

Soortgelijke probleemtopics (met hetzelfde moederbord)
PC valt uit
HELP: random pc uitval
PC shutdown zonder reden

De mogelijke probleemveroorzakers volgens die topics:
- de voeding (heb ik al vervangen door een Zalman 550W voeding)
- het moederbord
- de BIOS (durf ik niet meer aan te komen sinds mijn vorig topic ivm dit moederbord: BIOS update en het is al de nieuwste versie)

En terwijl ik dit topic schrijf komt er nog een bijkoment probleem:
de computer start niet meer op. Het scherm gaat gewoon in stand by modus, power lampje brand, processor activiteit pinkt even een paar keer en gaat het uit.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor alle zekerheid: PC is niet geOC'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Nee, dit is de internet pc van men zus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat bedoel je met afsluiten, gewoon dat de PC netjes wordt afgesloten of dat de spanning van de onderdelen gaat? Als die netjes wordt afgesloten zou ik eens kijken dat de aan/uit schakelaar op de kast niet contact maakt soms. Want standaard staat Windows zo ingesteld dat als je de schakelaar in drukt terwijl de PC aanstaat, dat Windows dan gewoon netjes wordt afgesloten. En ook als die na een tijdje gewoon in 1 keer helemaal uitvalt zou dit het kunnen zijn na 4 seconden ingedrukt houden valt de PC ook uit namelijk. Dus je zou de drukknop eens van het moederbord kunnen halen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Hij zet zich gewoon netjes af. Je bent bezig en hij geeft opeens het welbekende blauwe afsluitscherm met "windows wordt afgesloten".
Hoe kan ik controleren of de schakelaar al dan niet contact maakt?

[ Voor 20% gewijzigd door Malantur op 03-08-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Malantur schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:06:
Hij zet zich gewoon netjes af. Je bent bezig en hij geeft opeens het welbekende blauwe afsluitscherm met "windows wordt afgesloten".
Hoe kan ik controleren of de schakelaar al dan niet contact maakt?
Gewoon van het moederbord halen als de PC aanstaat.
Of gewoon helemaal niet meer aansluiten en de PC aanzetten door kortsluiting te maken tussen de twee pinnetjes waarvan je de schakelaar net hebt afgehaald. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Het zal de aan/uit schakelaar niet zijn.
TS geeft immers aan dat ook tijdens het installeren, of beter gezegd tijdens het formatteren van de HDD, de PC ook uit valt.
Ook tijdens het laden van een Ubuntu CD, of gewoon door de PC in het BIOS te laten staan, schijnt hij uit te vallen, tenminste, dat maak ik op uit de openingspost.

@ TS:
Kun je de PC direct nadat hij is uitgevallen, nog weer aanzetten? Zo niet, is het zeer hoogstwaarschijnlijk een warmte probleem. Controleer eens of de CPU koeler goed vast zit, zo ja, of hij niet vol stof zit, en desnoods plaats je hem ff opnieuw, en vervang je meteen de koelpasta.

Als hij wel direct opstart, ga ik het moederbord verdenken.
Test het eens door alle harddisks, floppydrives en CD/DVD drives af te koppelen.
Ook eventuele PCI insteekkaarten verwijderen, dus het systeem zo kaal mogelijk aanzetten, bijv. in het BIOS. Kijk eens of hij dan nog uit valt.
Als de PC dat niet meer doet, is het waarschijnlijk een van de afgekoppelde componenten. Je kunt dan dus 1 voor 1 de losgekoppelde apparaten weer aansluiten, en iedere keer testen.
Dan kom je vanzelf de boosdoener tegen.
Als hij nog steeds weg valt, kunnen het op dat moment alleen geheugen, processor, moederbord en videokaart nog zijn, aangezien je de voeding al had vervangen.
Mijn vermoeden zou dan het mobo zijn. Defect geheugen, en een defecte CPU geven meestal gewoon keiharde BSOD's, zonder netjes af te sluiten.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Brede P schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:55:
Het zal de aan/uit schakelaar niet zijn.
TS geeft immers aan dat ook tijdens het installeren, of beter gezegd tijdens het formatteren van de HDD, de PC ook uit valt.
Ook tijdens het laden van een Ubuntu CD, of gewoon door de PC in het BIOS te laten staan, schijnt hij uit te vallen, tenminste, dat maak ik op uit de openingspost.
Mwah, het kan natuurlijk dat deze een volledige 8 sec even contact maakt en dan gaat tie dus overal uit. ;)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BastiaanN schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Mwah, het kan natuurlijk dat deze een volledige 8 sec even contact maakt en dan gaat tie dus overal uit. ;)
4 Seconden. ;)

offtopic:
@Hieronder: Je moet ook niet zo snel tellen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2008 15:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Nouja, officieel gezien 4 seconden dan. Maar als ik tel kom ik altijd op 8 uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Hij sluit zichzelf correct af, dus niet het soort afsluiten dat je krijgt als je de knop 4 seconden indrukt. Meteen nadat hij afgesloten is kan ik hem weer opzetten, tempratuursensor in de BIOS zegt 43° dus dat zal het ook niet zijn.

Dat brengt mij tot het volgende deel:
Brede P schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 14:55:
Als hij wel direct opstart, ga ik het moederbord verdenken.
Test het eens door alle harddisks, floppydrives en CD/DVD drives af te koppelen.
Ook eventuele PCI insteekkaarten verwijderen, dus het systeem zo kaal mogelijk aanzetten, bijv. in het BIOS. Kijk eens of hij dan nog uit valt.
Als de PC dat niet meer doet, is het waarschijnlijk een van de afgekoppelde componenten. Je kunt dan dus 1 voor 1 de losgekoppelde apparaten weer aansluiten, en iedere keer testen.
Dan kom je vanzelf de boosdoener tegen.
Als hij nog steeds weg valt, kunnen het op dat moment alleen geheugen, processor, moederbord en videokaart nog zijn, aangezien je de voeding al had vervangen.
Mijn vermoeden zou dan het mobo zijn. Defect geheugen, en een defecte CPU geven meestal gewoon keiharde BSOD's, zonder netjes af te sluiten.
Ik heb van alles losgekoppeld en nu staat hij idle in de BIOS (men windows is half geformateerd dus hij start daar niet meer van op). Voorlopig heeft hij nog niet afgesloten (5 minuten bezig oid). Ik zou het wel raar vinden als dit het probleem zou oplossen, hij draaide toch al bijna een half jaar stabiel en opeens zonder er iets bij te steken begint hij raar te doen...
Maarja voorlopig trek ik nog geen conclusies, soms sloot hij al af voor dat je aan het inlogscherm was, soms kon je al een halve mail getypt hebben.
Ik zal hem nu een uurtje of twee laten draaien en dan zien we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Malantur schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:53:
Hij sluit zichzelf correct af, dus niet het soort afsluiten dat je krijgt als je de knop 4 seconden indrukt. Meteen nadat hij afgesloten is kan ik hem weer opzetten, tempratuursensor in de BIOS zegt 43° dus dat zal het ook niet zijn.

Dat brengt mij tot het volgende deel:

[...]

Ik heb van alles losgekoppeld en nu staat hij idle in de BIOS (men windows is half geformateerd dus hij start daar niet meer van op). Voorlopig heeft hij nog niet afgesloten (5 minuten bezig oid). Ik zou het wel raar vinden als dit het probleem zou oplossen, hij draaide toch al bijna een half jaar stabiel en opeens zonder er iets bij te steken begint hij raar te doen...
Maarja voorlopig trek ik nog geen conclusies, soms sloot hij al af voor dat je aan het inlogscherm was, soms kon je al een halve mail getypt hebben.
Ik zal hem nu een uurtje of twee laten draaien en dan zien we wel.
Ik zou toch even proberen om na het aanzetten van de computer het stekkertje van de powerknop er even af te trekken. Misschien dat het ding sporadisch toch even contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Ik denk eigenlijk niet dat het de powerknop is, anders zou hij ook zomaar aan moeten gaan.

Ik dnek eeder dat het een virus of iets anders softwarematigs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Gisteren werkte de pc kaal, dus ik heb windows opnieuw geïnstalleerd. Vanmorgen werkte de pc echter weer niet meer, nadat hij op het inlog scherm stond sloot hij meteen weer af (hij begon wel updates te installeren die gisteren gedownload zijn, maar daarvoor sluit hij toch niet automatisch af?). Dus ik heb dan de startknop losgekoppeld van het moederbord en met een schroevendraaier opgestart. Nu staat de computer al een zes tal uren op zonder af te sluiten. Dit zou dus eigenlijk het probleem oplossen. Wat ik me echter nu afvraag is waarom hij altijd zichzelf af zet en niet zichzelf op zet (het gebeurt met dezelfde schakelaar, dus als die kapot is zouden beiden toch moeten gebeuren?).
Edit: SA007 was me voor, blijkbaar de pagina al niet meer gerefreshed sinds vanmiddag.

Dat het aan software ligt zou ik overgens maar raar vinden, hij doet het onder Windows, Ubuntu en BIOS.

[ Voor 11% gewijzigd door Malantur op 04-08-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Windows sluit wel automatisch af bij updates in het loginscherm.

[ Voor 4% gewijzigd door SA007 op 05-08-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ok bedankt voor je reactie, ik heb het zelf nog nooit eerder meegemaakt. Ik vermoed dat het probleem dan opgelost is, hoewel ik geen idee heb wat het probleem heeft opgelost. Het probleem is wel verdwenen na het kaal opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Te vroeg conclusies getrokken, hij sluit zichzelf weer af.
Ik heb de BIOS nog eens gereset (optimized defaults),Vdimm verhoogd naar 1,9V (gewoon om te testen) en de dvd lezer uitgetrokken (kaal opstarten).
Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Pc geaard?

Moederbord uitbouwen en op karton leggen en dan laten lopen, misschien moederbord niet goed in kast ingebouwd?

Alle randappartuur usb etc loskoppelen.
Zo min mogelijk hardware gebruiken, dus alles wat niet nodig is lostrekken.
Bios wel kontroleren, en alles aan hardware in de bios uitzetten wat niet nodig is, en check de instellingen van wanneer de pc uitvalt(temp/fan), dus alles goed nakijken. In bios stroom besparende dingen uitzetten, misschien zit hier variabele snelheid van processor in welke misschien uitvallen veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 07-08-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Power Options staat alles op maximaal?

En ik neem aan dat je veilig achter een router zit (ik had zelf ooit random afsluiters toen ik een paar dagen noodgedwongen met een inbelmodem moest werken terwijl de PC ongepatched was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Zou je misschien een niet goed werkend sata kabeltje kunnen hebben. Of anders eens proberen de hd op een andere sata poort aan te sluiten.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Pc is normaal geaard (tenzij er ergens een kabel kapot zou zijn).
De pc is in elkaar gezet door pcmegastore dus het zou normaal wel in orde moeten zijn qua inbouwen, misschien zal ik hem een van de dagen wel eens uitbouwen.
Hij is al kaal (1GB ram, geen WLAN kaartje, geen dvd brander)
CPU temp in de BIOS is 40°C, fan draait op 3000 rpm, Vcore is tussen 1,288 en 1,312V, +12V is 12,144V, +5.0V is 5.145V, +3.3V is 3.360V. Cool'n'Quiet is disabled.

Ik zit inderdaad veilig achter een router.
Power options vind ik niet, kan je wat meer uitleg geven over wat het is?

De harde schijf is IDE, dus aan SATA kabel kan het niet liggen (de dvd brander is wel SATA, maar die is uitgetrokken voor kaal opstarten).

Het lijkt erop dat hij niet meer uitvalt in de BIOS, ik ga zometeen nog eens de dvd brander aansluiten en Ubuntu nog eens proberen.
Edit: terwijl ik men dvd brander wou aansluiten zag ik de chipset cooler (northbridge + southbridge onder 1 passieve cooler), toen ik hem aanraakte kon ik men vinger er niet langer dan 3 seconden op houden. Ik heb er een 40mm fan tegen geplaatst (groter heb ik niet). Hierna bleef hij even opstaan en daarna sloot hij zichzelf weer af om updates te doen (wat volgens SA007 normaal is). Ik probeer het dus nog een keer met de 40 mm fan, nu zonder dat er updates geïnstalleerd moeten worden.

Edit2: Hij blijft zich nog steeds afsluiten, met de fan is de cooler is wel aanraakbaar warm maar niet meer heet.

Edit3: Ook in Ubuntu blijft het probleem bestaan. Wel duurt het merkbaar langer voordat het probleem optreed met de 40mm fan die de chipset cooler afkoelt.

Edit4: De warmte is blijkbaar normaal (K9N Neo-F nf5 chipset koeling te warm?). Ik heb de HT bus naar 200MHz gezet en slechts 8 lanes in plaats van 16 tussen de CPU en de southbridge. Deze maatregels plus de 40mm fan geeft dat de computer nu al meer dan een uur opstaat zonder afsluiten.
Ik vermoed dat ik dus deze keer echt het probleem te pakken heb (maar ik ga geen overhaaste conclusies trekken).
Ik houd jullie op de hoogte.

Edit5: De lanes tussen CPU en southbridge weer op 16 gezet, de fan weggehaald, probleem blijft nog steeds weg (45 minuten getest).
HT bus van 200MHz weer naar 1000MHz, probleem komt terug
HT bus van 1000 MHz naar 600MHz, probleem blijft
HT bus van 600MHz naar 400MHz, probleem is weg.

Mijn hypothese:
Door de warmte wordt de chipset te warm (te kleine passieve koeler). Hierdoor word hij onstabiel, en door de HT bus lager te zetten wordt hij weer stabiel.

Kan iemand dit bevestigen, verwerpen of een andere suggestie doen?
Voor zo ver ik weet heeft het geen nut om de HT bus hoger dan 1000MHz te zetten, geeft 400MHz dan veel prestatieverlies tegenover 1000MHz?

[ Voor 63% gewijzigd door Malantur op 07-08-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
/me subtiele schop *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Als er iets te warm wordt dan gaat je pc uit op dezelfde manier als wanneer je de stroomstekker er uit zou trekken. Hij wordt vast niet netjes afgesloten met het "Windows wordt afgesloten" venster.

Het lijkt me dus dat je nog even verder moet zoeken.

P.S. het is vrij normaal dat de chipjes loeiend heet worden. Ik heb hier in elk geval een A8N-SLI Deluxe met een passive blokje waar je de vingers niet op wilt houden, hij doet echter al 2/3 jaar netjes zn werk, ook met deze temperaturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Het is niet per se het warm worden, het is het onstabiel worden van de chipset (vermoed ik). Ik zou het eerder vergelijken met een overclock die door slechte koeling onstabiel is. Het is dus eerder het gevolg van de warme omgevingstemperatuur (nu nog steeds 26°C) plus een passieve cooler met weinig oppervlak.
Ik zou ook geen andere verklaring kunnen bedenken waarom hij het wel perfect doet met een HT bus van slechts 400 MHz.
Maar ik sta open voor andere verklaringen.

[ Voor 37% gewijzigd door Malantur op 08-08-2008 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik denk dat hitte + load geen goede combi is voor jouw chipset. Je kunt nog wel proberen om de moederbord op RMA te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik laat de computer gewoon idle staan, het is dus puur hitte.
RMA zou ik inderdaad kunnen doen, maar als er niets mis is met de cooler verandert er toch niet veel (er is iets mis met het design van de cooler)?
Tenzij er natuurlijk brakke condensators zijn die ik niet zie oid.
Ik heb overgens wel de eerste revisie van het bord, als ik dan RMA stuur, krijg ik dan mogelijk de tweede revisie?

Edit: Nu dacht ik weer dat het probleem opgelost was, ik steek dus alles in elkaar, ik zet hem op en na 5 seconden op het login scherm sluit hij zichzelf weer af.
Het probleem ligt dus niet aan de HT bus, die staat maar op 200MHz (of het komt omdat de kast dicht is en een WLAN kaartje de airflow blokkeert is hij dan instabiel is op zelfs maar 200MHz).
Ik begin toch wel te denken aan RMA moederbord...

Edit2: Contact opgenomen met de technische dienst van MSI.

[ Voor 62% gewijzigd door Malantur op 08-08-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik heb via een tweaker een nieuw moederbord en ram gekocht. Nadat ik die erin heb gestoken bleek dat het probleem nog altijd bestaat, dus het moederbord kan worden uitgesloten.
Ik heb dus geen idee waaraan het kan liggen...

Overgens nog geen antwoord van MSI, maar dat blijkt ook niet nodig.

Edit: Ondertussen heb ik de nieuwste BIOS geflashed en een andere processor in gestoken.
Edit2: Nu reboot hij automatisch tijdens de installatie van windows. Nog slechter dan voordien dus...

[ Voor 37% gewijzigd door Malantur op 16-08-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Hmm lastig probleem. |:(

Je weet zeker dat je de powerknop hebt uitgesloten ?

Waar ik anders nog aan zit te denken is dat het RAM wat je hebt gebruikt als vervanging van het RAM wat er eerst in zat, ook niet goed was misschien (staat het op de QLV-list ?). Je hebt memtest nog niet gedaan, dus probeer dat eens.
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 01:31:

En ik neem aan dat je veilig achter een router zit (ik had zelf ooit random afsluiters toen ik een paar dagen noodgedwongen met een inbelmodem moest werken terwijl de PC ongepatched was)?
Hier al naar gekeken ? Probeer eens op te starten zonder netwerkkabel/antenne (zal waarschijnlijk niets uitmaken, maar je opties beginnen een beetje op te raken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ja de power knop is uitgesloten door op te starten door met een schroevendraaier de 2 pinnetjes te verbinden. De computer heeft een half jaar goed gewerkt met het eerste setje. Ik heb het ook getest met mijn ram, probleem blijft en nu heb ik het nog eens getest met een 3e setje ram van een tweaker, en weer blijft het probleem.
Het WLAN kaartje zit er nu niet in, zonder effect.

Ik heb de oude processor er weer ingestoken en de BIOS nog eens gereset. Normaal zet ik dan meteen Cool'n'Quiet op (wegens veel lawaai van de boxed cooler). Nu heb ik dat niet gedaan en voorlopig is het probleem nog niet voorgevallen. Hij is nu bezig met een nieuwe installatie van windows xp. Dit lijkt dus wel het probleem op te lossen.
Ik heb nog een Zalman Fan Controller liggen, dus als het blijkt dat C'n'Q het probleem is kan ik daarmee het geluid nog inperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
He, jij bent niet de enige met dat probleem.

Bij mijn mediacenter heb ik dat ook!

Zodra ik van stekkerdoos schakelaar omhaal gaat hij automatisch aan, dat heb ik echter uitgezet(boot on power loss is dus uit).

Zodra hij aan staat schakelt hij na een minuutje of 2 zichzelf weer uit op de correcte windows afsluit manier.

Maar, Dit gebeurt alleen als hij zichzelf een keer heeft afgesloten zonder mijn toedoen. Sluit ik hem zelf correct af dan gebeurt een eigen opstart niet

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
LED-Maniak schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:31:
He, jij bent niet de enige met dat probleem.
En heb jij enige dingen hetzelfde als mij?
(AMD processor? MSI moederbord? Cool'n'Quiet aan? IDE harde schijf + SATA brander?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:13
Malantur schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 17:39:
[...]

En heb jij enige dingen hetzelfde als mij?
(AMD processor? MSI moederbord? Cool'n'Quiet aan? IDE harde schijf + SATA brander?)
AMD processor, asus barebone. Cool n quiet alternatief aan.
sata schijf en ide brander(dus net andersom).

Hij doet het pas sinds kort overigens..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Bij mij deed hij het ook niet in het begin. Met het nieuwe moederbord met nieuwste BIOS, nieuwe windows installatie en Cool'n'Quiet drivers lijkt het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Laatst online: 20:54
Heb je al eens geprobeerd de SATA brander op een andere poort te zetten? Ik herinner me dat ik eens een M2A-VM bordje heb gebruikt met een Asus SATA brander en het op de ene SATA controller niet werkte en de andere wel. Ik heb toen een IDE-brander gebruikt om te installeren en later de SATA terug geinstalleerd. Je SATA brander kan natuurlijk ook ter ziele zijn...

• Malantur
Hij doet het nog steeds niet, met of zonder dvd brander, met of zonder Cool'n'Quiet.
Tempraturen en voltages lijken ok, maar men multimeter is kapot dus ik kan het niet nameten. Ook nog steeds geen hulp van MSI.
Ik denk erover om de computer terug te brengen naar pcmegastore, maar kan ik daar zo maar garantie claimen? Het is een zelf samengesteld systeem dat zij geassembleerd hebben. Ik heb de bon hier nog liggen. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miglow schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 17:01:
Heb je al eens geprobeerd de SATA brander op een andere poort te zetten? Ik herinner me dat ik eens een M2A-VM bordje heb gebruikt met een Asus SATA brander en het op de ene SATA controller niet werkte en de andere wel. Ik heb toen een IDE-brander gebruikt om te installeren en later de SATA terug geinstalleerd. Je SATA brander kan natuurlijk ook ter ziele zijn...
Ja, je maakt soms gekke dingen mee. Zo heb ik bij mijn server(tje) dat als ik geen CD-ROM speler aansluit het ding helemaal niets doet. Was al teruggeweest naar de winkel voor een nieuwe voeding, maar dit was het dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Ik ga ervan uit dat ik het probleem niet zal vinden, kan ik garantie claimen bij pcmegastore? De pc is een half jaar oud, zei hebben de computer in elkaar gestoken en de bon is aanwezig.
Iemand hier ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ding is een half jaar oud en door hen inelkaar gezet...dan kun je hem gewoon terug sturen met de woorden: ik wil hem weer werkend terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Perfect :)

Pagina: 1