Toon posts:

Externe hdd probleem door stomme fout.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was van plan mijn pc opnieuw te installeren en heb dus alle belangrijke bestanden op een externe harde schijf gezet.
Toen ik vervolgens de pc wou leeghalen heb per ongeluk ik de parties van die externe harde schijf aangepast en nou kan ik daar dus niet meer inkomen. :F

Als ik de harde schijf wil openen krijg ik de melding dat hij eerst geformatteerd moet worden voor ik hem kan gebruiken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Is het mogelijk om mijn externe harde schijf nog weer te herstellen zonder dat ik alle bestand erop kwijt ben?

mvg Lauwrenzo

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:51
mompelt iets met data recovery tools...
http://www.google.nl/sear...aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

[ Voor 56% gewijzigd door Pinooo op 18-07-2010 17:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thematopic: Datarecovery en de FAQ inkijken. Verder geef je echt veel te weinig informatie.

Ook de wijze les: nooit je externe harde schijf aan de computer houden als je die leeghaalt, om stommiteiten zoals deze te voorkomen. Een backup moet veilig zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
owjah tuurlijk! sorry. ik ga het proberen, dankje!

Maar nu heb ik nog een probleem.
Nu ik de Externe hdd weg heb gehaald ziet de windows setup mijn interne hd niet.
Is daar net zo'n simpele oplossing voor? :)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:53:
Thematopic: Datarecovery en de FAQ inkijken. Verder geef je echt veel te weinig informatie.

Ook de wijze les: nooit je externe harde schijf aan de computer houden als je die leeghaalt, om stommiteiten zoals deze te voorkomen. Een backup moet veilig zijn.
Weet ik, was een stom foutje...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 17:56:
owjah tuurlijk! sorry. ik ga het proberen, dankje!

Maar nu heb ik nog een probleem.
Nu ik de Externe hdd weg heb gehaald ziet de windows setup mijn interne hd niet.
Is daar net zo'n simpele oplossing voor? :)
Sorry, maar denk je dat we helderziend zijn? Ten eerste vertel je helemaal niets over je PC (hardware, windowsversie etc), ten tweede moet je echt wat meer eigen inzet tonen. Zoek maar eens op "drivers slipstreamen".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• lotje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12-2025
uhm... pc uit, ontladen via dat knopje op de voeding, minuutje wachten, stekkertjes loshalen in de kast en hd opnieuw aansluiten, jumpertjes goed zetten...

dan opnieuw aanzetten en (de goede) schijf formatteren? en je externe ver buiten bereik van de pc laten liggen ;)

niet gezegd, dat het helpt, maar zal geen kwaad kunnen.... anders op laptop een bootdisk maken op floppy usb/cd en in bios setting aanpassen voor boot sequence?
Pagina: 1