Signaal verlies monitor (gtx 285)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:26
Beste Tweakers,

Ik heb mijn pc nou al een jaar, misschien wat langer, maar begin de laatste tijd last te krijgen van een monitor die op willekeurige momenten, in games, zijn signaal verliest.

Ik heb sinds kort een nieuwe voeding gekocht, omdat ik dacht dat daar misschien het probleem zat, dus dat kan niet het geval zijn.

De enige 2 dingen die ik kan bedenken wat mis is zijn:
- de videokaart zelf die word uitgeschakeld.
- Slechte drivers, maar het updaten daarvan gaat gepaard met grote moeite of ze werken niet.

Ik heb wat op het forum rond gekeken, maar geen goede oplossing gevonden. Als mensen hier nog oplossing weten, het eerder meegemaakt hebben of gewoon goede tips hebben, zou dat erg mooi zijn.

Systeeminfo:
MSI x85 Pro
Intel Core i7
OCZ 6gb ddr3
EVGA GeForce GTX 285 SSC
CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Videokaart uit elkaar halen en ontstoffen wil in de zomer nog wel eens helpen ;)

Dat lijkt me nu het meest waarschijnlijke, dan heb je die oorzaak al uitgesloten en kun je verder kijken naar oorzaken mocht het probleem zich daarna nog voor doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Laatst al een keer uit elkaar gehaald en goed gekeken, gister ook me hele kast/ventilators schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:37
Zitten de connectors (DVI/VGA) niet gewoon los?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Nee, anders zou ik helemaal geen beeld krijgen.

Nu heb ik gewoon beeld, kan ik gamen, maar verliest op willekeurige momenten zijn signaal en moet ik de pc resetten.

[ Voor 97% gewijzigd door DooiePixel op 18-07-2010 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het gewoon helemaal uitvalt, en je krijgt een zwart scherm of "no signal" dan is het meest waarschijnlijk dat je -uiteraard- geen signaal krijgt. Dat betekend: losse connector of een brakke kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
Reepje schreef op zondag 18 juli 2010 @ 09:35:
Als het gewoon helemaal uitvalt, en je krijgt een zwart scherm of "no signal" dan is het meest waarschijnlijk dat je -uiteraard- geen signaal krijgt. Dat betekend: losse connector of een brakke kabel.
Of een videokaart die door een defect even dienst weigert, of misschien een monitor die aan het overlijden is... dat houdt nog steeds alle opties open.

Ik zou beginnen met een andere kabel tussen de pc en de monitor, om dat probleem uit te kunnen sluiten... probeer desnoods, als het mogelijk is, andere aansluitingen op de monitor of videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Ok, andere kabels, even proberen.

Ik zie niet dat ik geen dvi>dvi kabel heb, maar nog wel een vga kabel met een los dvi "blokje" verloopstukje.
Ik weet niet of dit zin heeft en anders moet ik wachten tot morgen, want dan heb ik een LAN en kan ik vast een kabel lenen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Mijn computer heeft er zijn in, ik kan voorlopig even niet testen, want ik zit ook met een falende hd, zie hier:
Hardeschijf onbruikbaar

En met een van de HD test tooltjes kwam ik in DOS en ben ik aan het formatteren, wat nu op 0.006% zit, dus dat duurt nog wel even :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Update:

Ik heb gisteravond weer even getest. Gewoon een spel gespeeld waar hij nou al meerdere malen op crashte.
Hij hield het gister echter verdomd lang vol zonder een enkele crash, maar helaas toch weer naar een paar uur dit keer, scherm weer op zwart, computer lijkt wel draaiende, maar geen enkel beeld!

Kapotte kabel dus ook uitgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
andere monitor geprobeerd? ik zou de pc meenemen naar de LAN die je hebt. en hem daar even testen met andere cases.

Ik denk persoonlijk een hitte probleem... welke case heb je? en hoe ziet je lay-out eruit? wat heb je al gedaan om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
adslfreak schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 21:26:
andere monitor geprobeerd? ik zou de pc meenemen naar de LAN die je hebt. en hem daar even testen met andere cases.

Ik denk persoonlijk een hitte probleem... welke case heb je? en hoe ziet je lay-out eruit? wat heb je al gedaan om het op te lossen?
Antec 900 v2.

Je hebt dus 2 vents van voren die zuigen lucht. Die grote vent boven blaast, achter 1 die moet blazen, zuigt nu (moet ik ff omdraaien) dan heb je een cpu koeler, staat naar beneden gericht op de videokaart, maar ik kan die niet andersom doen, past denk ik niet. en de ventilator van de voeding zit andersom blaast naar de bodem, enige manier waarop die paste en met de schroefgaten goed zat.

Ik kan de kaart testen op een andere monitor en de kaart ook nog in een andere pc stoppen en dezelfde game testen.
Pagina: 1