Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:24
6 Augustus is het weer zover en mag * Robbie T weer eens een nieuwe telefoon uitzoeken. Echt blij ben ik met mijn n86 nog nooit geweest, dus fijn dat er weer eens wat anders uitgezocht kan worden.

Dit gaat mijn eerste touchscreen telefoon worden en wil dan ook graag een goede keuze maken. Mijn keuze was in eerste instantie dan ook gevallen op de Desire, gezien de goede ervaringen die een vriend van me er mee heeft.

Her en der lees je toch wel wat over wat andere toestellen en uiteindelijk is mijn keuze dan ook op de volgende toestellen gevallen.

De Samsung Galaxy S:

http://www.gsmarena.com/samsung_i9000_galaxy_s-3115.php

De Google Nexus:

http://www.gsmarena.com/htc_google_nexus_one-3069.php

Of toch de HTC Desire.

http://www.gsmarena.com/htc_desire-3077.php

De Samsung trekt mij van deze drie toestellen het minst, maar dat heeft denk ik meer mee te maken dat ik niet zoveel op heb met Samsung als telefoon merk, alhoewel dit op niks is gebaseerd.
Qua specificaties is deze wel de beste, wat ik heb begrepen. Hoewel ik in de specificaties niet echt verschillen kan ontdekken. Afgezien van het 4" scherm.

De Nexus zat ik eerst een beetje mee dat die momenteel wat lastig leverbaar is, totdat ik zag dat hij vanaf half juli weer bij vodafone leverbaar is en dat hij op diverse webshops ook te koop is. (o.a hier, hier en hier)

Vind het toestel er erg mooi uit zien en weet van HTC dat ze degelijke telefoons maken, heb ook goede verhalen gehoord over de ondersteuning van Google. Daarnaast vind ik het wel tof om met een toestel te lopen wat nog niet echt bekend is in Nederland en dat het een toestel is van Google (Vind de producten van Google wel (Y)).

En dan nog de Desire, tjah...heb het toestel drie keer in de handen gehad en even mee gespeeld en hoor via een vriend goede dingen. Vooral dat Sense wat erop zit schijnt er fijn te zijn. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook niet weet wat nou precies de grote verschillen zijn met bijvoorbeeld de schil van de Nexus.

Kortom, ik weet het niet meer. Mijn voorkeur gaat uit naar de Nexus, maar wil wel zeker zijn dat ik een goede keuze maak. Iemand die mij hierbij kan helpen en ook kan melden waarom ik voor een bepaald type moet kiezen?

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 09:23
Disclaimer :) de onderstaande tekst is mijn eigen mening, ik zeg het maar even.

Samsung Galaxy S
Redenen om wel voor een Galaxy S te kiezen:
-Het grootste en mooiste scherm (qua kleuren);
-Voelt iig het snelste, qua reactietijd in menu's e.d.;
-Scherm is nog enigzins afleesbaar in de zon.

Redenen om niet voor een Galaxy S te kiezen:
-Het ding is toch wel erg plastic-erig (ook wel heel licht, ik hou zelf wel van wat gewicht);
-De vermeende slechte support en software updates van Samsung;

Google Nexus
Redenen om wel voor een Nexus One te kiezen:
-Goede software-ondersteuning vanuit Google (zoals met de update naar Froyo;
-Helder scherm met erg mooie kleuren.
-Toestel voelt zeker snappy aan, snelle processor.

Redenen om niet voor een Nexus One te kiezen:
-Belabberde afleesbaarheid in de zon;
-Standaard Android schijnt niet superfijn te werken.

HTC Desire
Redenen om wel voor een Desire te kiezen:
-Sense-interface (alhoewel ik dat zelf niet heel geweldig vind);
-Helder scherm met erg mooie kleuren.

Redenen om niet voor een Desire te kiezen:
-Belabberde afleesbaarheid in de zon;

Voor alle drie de toestellen geldt: je kan er alternatieve launchers op zetten, zoals Launcher Pro (werkt geweldig btw _/-\o_ )

Ik heb de Desire maar ik denk dat als toentertijd de Galaxy S beschikbaar was geweest, ik die had genomen bij de verlenging van mijn abonnement :)

Volkan1984 wijzigde deze reactie 17-07-2010 20:29 (5%)
Reden: Uitbreiding

• Robbie T
Bedankt voor je reactie:). Dit soort dingen voegt zeker wat toe :).
Momenteel heb ik een N86, die is kwa afleesbaarheid in de zon ook niet fantastisch. Sterker nog, vaak genoeg zie ik niks. Als dat het enige punt zou zijn zou dat de doorslag geven. Maar nu vind ik het niet zo'n probleem.

De review hier op tweakers van de Galaxy wat betreft het scherm, gaf ook aan dat het nog steeds niet helemaal fantastisch was met de afleesbaarheid.

• Wouter06
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-11 15:23
De nexus en Desire kan je eigenlijk alleen maar vergelijken op uiterlijk en de sense-interface. Verder zijn deze identiek (Op een 2e mic voor noise cancelation en triband voor de nexus na).

Dus daar kan je vooral op uiterlijk uitgaan :) en hoe hij in de hand licht. Maar ook dit is zo goed als identiek.

Dus daar komt het vooral neer op: Heb je liever een echte trackbal of een optische trackbal :)

Kans is groot dat, moest je een van de 2 kopen, dat je gaat voor een andere launcher (LauncherPro, Helix, etc). Mijn mening, verbeter mij als ik er naast zit!

Dan heb je nog de samsung..
Hierin deel ik de mening van Volkan. Samsung Support is echt niet geweldig.. En ik heb graag wel eens een paar updates in de tijd dat ik mijn toestel gebruik. Zo kan je nog altijd genieten van eventuele nieuwe functies en bugs die opgelost worden. En om daarvan te kunnen genieten wil ik gerust inleveren op het scherm :) Want hier kijk ik niet de hele dag naar en een film kijken doe ik wel op tv :)

Met een Nexus heb je dan weer het voordeel dat hiervoor de eerste updates uitkomen. Desire hierop volgend en de Samsung als laatste natuurlijk..

MAAR!

Wij kunnen je alleen maar feiten voorschotelen en onze mening geven, kiezen is nog altijd jouw ding :)

• Volkan1984
Robbie T, de reden dat je N86 niet supergoed afleesbaar is in het zonlicht, is omdat het ding net als de Desire en de Nexus One een AMOLED-scherm heeft. Dit scherm staat bekend om de levendige kleuren en het vermeende verminderde energieverbruik (al merk je er weinig van met een grootverbruiker als een Desire). Helaas staat dit type scherm ook bekend om de slechte afleesbaarheid.

Het scherm van de Samsung, Super AMOLED, is al beter afleesbaar in de zon.

Btw, wat ben je allemaal van plan te doen met je nieuwe telefoon? Dat meen ik in je posts niet te hebben gelezen.

• Lord.Bachus
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-01-2014
quote:
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:28:
.

Redenen om niet voor een Galaxy S te kiezen:
-Het ding is toch wel erg plastic-erig (ook wel heel licht, ik hou zelf wel van wat gewicht);
-De vermeende slechte support en software updates van Samsung;
Die Plastic look ben je zo kwijt met deze mooie silicon case.

http://zenuscase.com/fron...cate_no=1&display_group=2

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-10 23:50
Ik heb een Desire, en heb een Galaxy in mijn handen gehad, dit vond ik persoonlijk een telefoon die er erg goedkoop uitzag, het scherm was vrijwel gelijk dan aan mijn scherm.

Mijn toestel is onleesbaar in volle zon, die van de galaxy is minder onleesbaar, maar ik vond het nog steeds niets.

Sense bevalt mij echt enorm, de browser vind ik een stuk lekkerder werken, er zit ook een enorm goed werkende flash-player op :) wat naar wat ik weet een uitgebreidere versie is dan de G1 (kan iemand hier wat meer over vertellen?) de Samsung vond ik echt een niet goed uitgedachte schil over android hebben.

De belkwaliteit van de Nexus is het best, maar je bent ook goed verstaanbaar met een Desire, hoewel de speaker van beide telefoons redelijk slecht is.

Oh, en als je een gebruiker hebt die niet zo zuinig/onhandig is, moet je voor een desire gaan, dat ding is onkrasbaar :P

• Volkan1984
@ Lord.Bachus: ik ging er niet vanuit dat de TS een case wilde gebruiken, ben ik nergens tegen gekomen :) Daarbij maakt die case het ding wel erg groot of niet?

@ natasdiamon, als je Sense al goed vindt, moet je eens Launcher Pro proberen.

Btw, een G1 is een ander toestel, je bedoelt de N1? En dan specifiek of Sense een uitgebreide versie is van standaard Android? Het antwoord is ja en nee. Sense is een schil bovenop Android, die voornamelijk qua design verschilt. Er zijn daarnaast in Sense wel wat extra widgets.

Wat betreft de belkwaliteit, volgens een test (weet niet meer welke) was de belkwaliteit van de Desire nog beter dan die van de Nexus One.

Laatste puntje, een Desire deukt wel snel. Ik heb het ding laten stuiteren in de trein, van de trap af. Toen zat er wel een goeie deuk in de zijkant (de omlijsting van het display) :(

Volkan1984 wijzigde deze reactie 17-07-2010 21:48 (12%)

• natasdiamon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 01-10 23:50
Ik heb geen last van deuken oid met mijn desire, maar ik heb weleens mijn sleutels in dezelfde zak, dit geeft geen krassen op mijn telefoon, dat is wel vet :)

• Cum Grano Salis
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17-11 22:23
Ik twijfel ook tussen deze telefoons, overigens heeft de Nexus wel mijn voorkeur.

Gaude et aude

• Robbie T
quote:
Wouter06 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:49:
De nexus en Desire kan je eigenlijk alleen maar vergelijken op uiterlijk en de sense-interface. Verder zijn deze identiek (Op een 2e mic voor noise cancelation en triband voor de nexus na).

Dus daar kan je vooral op uiterlijk uitgaan :) en hoe hij in de hand licht. Maar ook dit is zo goed als identiek.

Dus daar komt het vooral neer op: Heb je liever een echte trackbal of een optische trackbal :)

Kans is groot dat, moest je een van de 2 kopen, dat je gaat voor een andere launcher (LauncherPro, Helix, etc). Mijn mening, verbeter mij als ik er naast zit!
Dit kan ik je over enige tijd vertellen...Ben benieuwd hoe android gaat bevallen. Sowieso hoe een touchscreen gaat bevallen.
quote:
Dan heb je nog de samsung..
Hierin deel ik de mening van Volkan. Samsung Support is echt niet geweldig.. En ik heb graag wel eens een paar updates in de tijd dat ik mijn toestel gebruik.
Dit vind ik zelf ook erg prettig. Zeker als je een toestel koopt van een paar 100 euro's.
quote:
Zo kan je nog altijd genieten van eventuele nieuwe functies en bugs die opgelost worden. En om daarvan te kunnen genieten wil ik gerust inleveren op het scherm :) Want hier kijk ik niet de hele dag naar en een film kijken doe ik wel op tv :)

Met een Nexus heb je dan weer het voordeel dat hiervoor de eerste updates uitkomen. Desire hierop volgend en de Samsung als laatste natuurlijk..

MAAR!

Wij kunnen je alleen maar feiten voorschotelen en onze mening geven, kiezen is nog altijd jouw ding :)
Tuurlijk kunnen jullie me alleen feiten voorschotelen, maar dit kunnen en zijn wel weer feiten die niet her en der zo over deze toestellen te vinden zijn. Daarnaast is de mening ook erg belangrijk, want het zijn vaak toch second-hand meningen:).
quote:
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:14:
Robbie T, de reden dat je N86 niet supergoed afleesbaar is in het zonlicht, is omdat het ding net als de Desire en de Nexus One een AMOLED-scherm heeft. Dit scherm staat bekend om de levendige kleuren en het vermeende verminderde energieverbruik (al merk je er weinig van met een grootverbruiker als een Desire). Helaas staat dit type scherm ook bekend om de slechte afleesbaarheid.

Het scherm van de Samsung, Super AMOLED, is al beter afleesbaar in de zon.

Btw, wat ben je allemaal van plan te doen met je nieuwe telefoon? Dat meen ik in je posts niet te hebben gelezen.
Dit klopt, dit wist ik inderdaad:). TFT is dan weer beter kwa afleesbaarheid, maar minder kwa batterij en kwa kleuren. Heb dan ook niks tegen op AMOLED:).

Met mijn toestel wil ik internetten, foto's maken (Voornamelijk als ik ergens op een verjaardag ben, of gewoon even buiten de deur. Niet de vakantie foto's zeg maar). Filmpje maken (geld hetzelfde voor als bij de foto's). Muziekje luisteren. Zo af en toe eens een spelletje spelen. Navigeren. Ben wel een echte gebruiker zeg maar. Niet iemand die zo'n toestel alleen heeft voor de leuk en de image. Ook om de functies te gaan benutten.
quote:
Lord.Bachus schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:20:
[...]

Die Plastic look ben je zo kwijt met deze mooie silicon case.

http://zenuscase.com/fron...cate_no=1&display_group=2
Plastic case is inderdaad heel leuk, ook voor de bescherming. Maar vind het er niet uit zien, zeker deze niet. Ik zal eerder naar iets van een leren case gaan. Vriend van me heeft die ook, en ziet er netjes uit :).
quote:
natasdiamon schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:27:
Ik heb een Desire, en heb een Galaxy in mijn handen gehad, dit vond ik persoonlijk een telefoon die er erg goedkoop uitzag, het scherm was vrijwel gelijk dan aan mijn scherm.
Dat de Galaxy er goedkoop uitziet heb ik vaker gelezen. Vind ik wel een minpunt, zeker om dat de behuizing ook van wat goedkoop plastic lijkt te zijn.
quote:
Mijn toestel is onleesbaar in volle zon, die van de galaxy is minder onleesbaar, maar ik vond het nog steeds niets.
Dit had ik ook gelezen in de review van Tweakers. Wel fijn om te lezen dat het hier ook nog even wordt aangehaald.
quote:
Sense bevalt mij echt enorm, de browser vind ik een stuk lekkerder werken, er zit ook een enorm goed werkende flash-player op :) wat naar wat ik weet een uitgebreidere versie is dan de G1 (kan iemand hier wat meer over vertellen?) de Samsung vond ik echt een niet goed uitgedachte schil over android hebben.
Ik las op GSMArena dat er in eerste instantie geen flash op de Nexus zat, maar dat dat inmiddels met een firmware update opgelost is.
[quote]
De belkwaliteit van de Nexus is het best, maar je bent ook goed verstaanbaar met een Desire, hoewel de speaker van beide telefoons redelijk slecht is.
Op GSMarena.com stond dit stukje vermeld over de geluidskwaliteit:
quote:
Pretty good audio quality

The audio quality of Google Nexus One is pretty impressive, the handset faring excellently in all parts of our test.

The frequency response is good for the entire range, remaining within 0.55 dB of the perfect straight line.

The rest of the readings are also pretty great, comparable to the best in class. Here go the results so you can compare it to some of the other handsets we have tested.
Test Frequency response Noise level Dynamic range THD IMD + Noise Stereo crosstalk
Google Nexus One +0.19, -0.55 -86.1 85.8 0.023 0.088 -85.2
HTC HD2 +0.39, -2.99 -89.0 89.1 0.057 0.960 -87.5
HTC Hero +1.04 -2.13 -91.3 92.3 0.458 0.902 -95.8
HTC Magic +0.21 -2.20 -85.6 88.8 0.025 0.220 -86.0
Samsung i8910 Omnia HD +1.29 -2.74 -87.6 86.6 0.0023 0.255 -85.2
Apple iPhone 3GS +0.01, -0.05 -92.1 92.1 0.0035 0.011 -95.0
quote:
Oh, en als je een gebruiker hebt die niet zo zuinig/onhandig is, moet je voor een desire gaan, dat ding is onkrasbaar :P

• Volkan1984
quote:
thefabiman88 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:13:
Ik twijfel ook tussen deze telefoons, overigens heeft de Nexus wel mijn voorkeur.
We willen je hier best helpen, moet je wel met iets meer komen dan wat je nu in je post hebt gezet :)

• Volkan1984
@ Robbie T: een paar puntjes als ik dit topic zo doorlees.

Je wilt graag foto's en video's maken, ik neem aan van een beetje kwaliteit? Dan zou ik voor dat gedeelte dus voor de Samsung gaan. Aan de andere kant, de support schijnt niet geweldig te zijn (voornamelijk op softwaregebied), je zegt hier gevoelig voor te zijn. Dat, gecombineerd met de goedkoop plastic afwerking, zou voor mij genoeg zijn om een streep door de Samsung te zetten en verder te kijken naar iets anders.

Ik denk dat jij het beste een Google Nexus One kan nemen, ook omdat je aangeeft "het leuk te vinden iets te hebben wat anderen niet hebben". Nou kan ik je vertellen, veel mensen hebben al een Desire. Ik heb tot nu toe nog geen Nexus One in het echt gezien :) Andere redenen om voor de Google te gaan: goede software-ondersteuning (als eerste updates). Daarbij is de afwerking een stuk fatsoenlijker dan die van de Samsung.

Nog vragen? :P We horen het wel van je!

• Robin64
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-11 15:30
Ik heb zelf de Galaxy S en een vriend van mij heeft de Desire. Wanneer je meer multiemedia op je telefoon gaat doen raad ik de Galaxy S aan. Deze heeft een betere muziek- en videospeler, denk aan uiterlijk en ondersteuning van codecs. Ook het grotere en mooiere scherm helpt hierbij en de output van het geluid door de jackplug is volgens metingen beter maar niet persoonlijk gemerkt.
Ook is deze sneller met grafische taken zoals 3d spellen, scrolsnelheid bij veel afbeeldingen enz.
Door een ongelukkige keuze met het flashgeheugen in de galaxy zijn sommige apps zoals de market wat trager dan op de desire. Meer daarover vind je in de tweakers.net review.
De Desire voeld naar mijn mening wel degelijker aan. Mijn Galaxy S is lichter en vrij glad waardoor hij al een paar keer uit mijn zak of hand gegleden is. Er zit geen kras of deuk in dus of het ook echt minder stevig/ krasbestendig is weet ik niet en heb ook geen zin om dat te testen ;)
Tussen de Sense en Touchwiz interface vind ik niet schokkend veel verschil inzitten. Touchwiz heeft bijv betere contacten lijst en sense betere calender.

Tussen de Nexus one en de Desire zit qua hardware bijna geen verschil. Afgezien van mijn mening dat ik de desire een ontzettend lelijk toestel vind zie ik geen reden om dan niet gelijk voor de nexus te gaan. Hiermee heb je sneller updates en ben je naar mijn idee minder afhankelijk van een fabrikant. Zowel Samsung en HTC hebben gezegt een update naar 2.2 uit te brengen maar wanneer is nog vaag en de nexus heeft het al.

Snap alleen niet dat men deze schermen niet met zonlicht kan lezen. Heb ze alletwee geprobeerd met volle zon erin en zolang je de backlight op max zet zie ik het probleem niet.

• Volkan1984
@ Robin64, als je het scherm van een Desire of Nexus One in de volle zon wilt bekijken, zie je een dikke blauwe waas (onder de meeste hoeken). Die maakt het erg lastig het scherm te kunnen gebruiken. Ik heb overigens het backlight op max staan.

• LordLynx
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-11 16:27
Zit ook tussen de Desire en de Galaxy S te twijfelen. Wilde eigenlijk de iPhone4 halen maar mijn telefoon (X1) is helemaal naar de knoppen, dus daar ga ik niet meer op kunnen wachten.

Wat ik me vooral afvraag is hoe het syncen van contacten en agenda gaat, HTC levert een programma mee om te syncen met outlook, doet Samsung dat ook (voel er eigenlijk niet heel veel voor om Gmail te gaan gebruiken hiervoor...)

• Shuriken
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13-11 22:13

Shuriken

Life is all about priorities

In de specs van Gsmarena ontbreekt info over de GPU's. De Samsung heeft de snelste een Powervr SGX540.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
quote:
Volkan1984 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:11:
@ Robbie T: een paar puntjes als ik dit topic zo doorlees.

Je wilt graag foto's en video's maken, ik neem aan van een beetje kwaliteit? Dan zou ik voor dat gedeelte dus voor de Samsung gaan. Aan de andere kant, de support schijnt niet geweldig te zijn (voornamelijk op softwaregebied), je zegt hier gevoelig voor te zijn. Dat, gecombineerd met de goedkoop plastic afwerking, zou voor mij genoeg zijn om een streep door de Samsung te zetten en verder te kijken naar iets anders.

Ik denk dat jij het beste een Google Nexus One kan nemen, ook omdat je aangeeft "het leuk te vinden iets te hebben wat anderen niet hebben". Nou kan ik je vertellen, veel mensen hebben al een Desire. Ik heb tot nu toe nog geen Nexus One in het echt gezien :) Andere redenen om voor de Google te gaan: goede software-ondersteuning (als eerste updates). Daarbij is de afwerking een stuk fatsoenlijker dan die van de Samsung.

Nog vragen? :P We horen het wel van je!
Er staat inmiddels ook een halve streep door de Samsung. Heb wat filmpjes en foto's geizen die de Nexus en Desire maken en die zijn ook goed genoeg.
quote:
Robin64 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:28:
Ik heb zelf de Galaxy S en een vriend van mij heeft de Desire. Wanneer je meer multiemedia op je telefoon gaat doen raad ik de Galaxy S aan. Deze heeft een betere muziek- en videospeler, denk aan uiterlijk en ondersteuning van codecs. Ook het grotere en mooiere scherm helpt hierbij en de output van het geluid door de jackplug is volgens metingen beter maar niet persoonlijk gemerkt.
Ik zal in zoverre wat met muziek en film gaan doen dat ik wel eens een muziekje zal luisteren via de telefoon. Maar dit zal voornamelijk op vakantie zijn ofzo. Een filmpje kijken doe ik niet, hooguit sporadisch een keer.
quote:
Ook is deze sneller met grafische taken zoals 3d spellen, scrolsnelheid bij veel afbeeldingen enz.
Door een ongelukkige keuze met het flashgeheugen in de galaxy zijn sommige apps zoals de market wat trager dan op de desire. Meer daarover vind je in de tweakers.net review.
Hmm, wel weer een belangrijk punt. eens kijken of ik daar wat video's van kan vinden hoe het is geregeld bij de Desire en Nexus.
quote:
De Desire voeld naar mijn mening wel degelijker aan. Mijn Galaxy S is lichter en vrij glad waardoor hij al een paar keer uit mijn zak of hand gegleden is. Er zit geen kras of deuk in dus of het ook echt minder stevig/ krasbestendig is weet ik niet en heb ook geen zin om dat te testen ;)
De bouw van de galaxy laat dus te wensen over.
quote:
Tussen de Sense en Touchwiz interface vind ik niet schokkend veel verschil inzitten. Touchwiz heeft bijv betere contacten lijst en sense betere calender.

Tussen de Nexus one en de Desire zit qua hardware bijna geen verschil. Afgezien van mijn mening dat ik de desire een ontzettend lelijk toestel vind zie ik geen reden om dan niet gelijk voor de nexus te gaan. Hiermee heb je sneller updates en ben je naar mijn idee minder afhankelijk van een fabrikant. Zowel Samsung en HTC hebben gezegt een update naar 2.2 uit te brengen maar wanneer is nog vaag en de nexus heeft het al.
Aangezien ze beide zo goed als gelijk zijn vind ik het dan wel leuk om voor de Google te gaan :)
quote:
Snap alleen niet dat men deze schermen niet met zonlicht kan lezen. Heb ze alletwee geprobeerd met volle zon erin en zolang je de backlight op max zet zie ik het probleem niet.
Hmmm, dat is in elk geval positief :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18-11 15:15
Een belangrijk verschil met de nieuwe lichting is dat de Desire/Nexus een SLCD scherm zullen hebben in plaats van een amoled. Misschien wel een doorslaggevend verschil? Hierdoor valt sowieso het zonlichtargument weg, volgens sommige vergelijkingen is SLCD zelfs iets beter te lezen in de zon dan Samoled, Echter zijn het maar minimale verschillen en blijft het allemaal vrij beroerd.

Een groter verschil zit hem in de kleuren. Hoewel iedereen fan schijnt te zijn van Amoled, vind ik de kleuren van een SLCD veel en veel mooier. Oordeel zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=kAmnVWgmmUw

Een vergelijking tussen de X10, Galaxy en de Desire. Aangezien Samsung geen amoled schermen meer kan leveren, gaat HTC de schermen nu afnemen van Sony en komt dus het scherm van de X10 ook in de desire.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-11 12:23
Heb zelf de Galaxy S, is ook al zo'n 3x gevallen op stenen, maar dat ding mankeer niets, geen kras o.i.d dus met de bouwkwaliteit zit het wel goed, al voelt de Desire steviger aan ja.
Leuk filmpje over de krasvastheid van de Galaxy : http://www.youtube.com/watch?v=6xASJobjD68

Vergeleken met de Desire van een vriend van me , moet ik zeggen dat de Galaxy S veel sneller is , met alles !
Samsung heeft beloofd om 2.2 Froyo uit te brengen in Augustus, dus dan wil je niet weten wat dat met de snelheid van het toestel moet doen.

Ook opslag geheugen is NU nog een groot verschil, als 2.2 voor beide toestellen uitkomt niet meer.
Heb op de Galaxy S een opslag van 1,8gb voor apps en games, de Desire moet het met 160mb doen dacht ik.

Vind de Galaxy S ook veel beter qua MP3 speler en Videospeler.
kan zo een divx erop knallen zonder iets te converteren .
Video opnemen in 720p etc

Sense op de Desire is wel ideaal voor Android, voegt echt iets toe, dat is wel een voordeel dus voor de Desire.

Hoop dat je er wat aan hebt aan mijn mening :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wilcoholic
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2013
De hummingbird processor is beter en verbruikt minder energie dan de snapdragon. De samsung galaxy S heeft daarnaast ook nog eens een betere videokaart. De galaxy s rendered 4x meer polygons dan de n1 of de desire (22 miljoen vs 90 miljoen).

Daarnaast is het scherm daarnaast ook veel groter. Dus het is makkelijker om websites te browsen, films te kijken of te gamen. En dat terwijl de galaxy s niet eens zoveel groter is dan de desire of de n1. Hij is zelfs dunner en lichter en past dus beter in je broekzak. Het scherm zelf is beter in alle opzichten. Op youtube staan videos waarin ze beide schermen vergelijken in zonlicht en die van de galaxy s is gewoon veel beter af te lezen.

Redenen om niet de galaxy s te kopen. Hij is volledig van plastic gemaakt en het ziet er zo ontzettend goedkoop en lelijk eruit. Een case ervoor kopen is ook weer zo iets nutteloos. De galaxy heeft trouwens ook geen led flashlight voor de camera. Dat zijn volgens mij de enige redenen om het niet te kopen, waarvan de eerste zeer zwaar bij mij weegt.

Performance wise gezien is de galaxy s op papier beter. Maar het design is echt 3x niks en dat is ontzettend jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cacciatore63
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08-11-2015
Ik heb zelf de HTC Desire en ben er zeker SUPER tevreden mee .
Ik had voorheen een Samsung Jét en de overgang naar de HTC Desire is wel heel erg groot .
Ik heb deze nu 18 dagen en hoe beter je de HTC Desire leert kennen hoe meer je aan gehecht raakt .
Maar als je voor een keuze staat om een nieuw contract aan te gaan bij Vodafone ( heb ik zelf ook ) dan wilje gewoonweg weten wat de voor en nadelen zijn van touchscreen phones en koop zeker een screenprotector erbij want krassen op het mooie scherm is zo zonde .
Ik heb bij Belcompany winkel de Case Mate geocht voor €20,00 zie hier bij PDA Shop http://www.pdashop.nl/pro...ere-black-htc-desire.html
Ik zou zeggen probeer de Samsung Galaxy S eens uit bij een phone winkel .
Succes ermee

Veel geld geeft veel vrijheid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-11 11:42

E-Rick

I love it :7

uit het htc desire topic:
quote:
bsmpower schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:44:
Op Techradar staat een test tussen de iPhone4 - Samsung Galaxy S - HTC Desire !
http://www.techradar.com/...galaxy-s-702739?artc_pg=1

Desire komt uiteindelijk als beste uit de bus :9 !
Een redelijk uitgebreide vergelijking, de nexus one wordt ook af en toe genoemd.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
quote:
Dreadramon schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:09:
Een belangrijk verschil met de nieuwe lichting is dat de Desire/Nexus een SLCD scherm zullen hebben in plaats van een amoled. Misschien wel een doorslaggevend verschil? Hierdoor valt sowieso het zonlichtargument weg, volgens sommige vergelijkingen is SLCD zelfs iets beter te lezen in de zon dan Samoled, Echter zijn het maar minimale verschillen en blijft het allemaal vrij beroerd.

Een groter verschil zit hem in de kleuren. Hoewel iedereen fan schijnt te zijn van Amoled, vind ik de kleuren van een SLCD veel en veel mooier. Oordeel zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=kAmnVWgmmUw

Een vergelijking tussen de X10, Galaxy en de Desire. Aangezien Samsung geen amoled schermen meer kan leveren, gaat HTC de schermen nu afnemen van Sony en komt dus het scherm van de X10 ook in de desire.
Ja, ik geloof niet dat dit voor mij heel veel gaat uitmaken. Vind het erg lastig om aan te geven wat ik nu eigenlijk mooier vind. Batterijduur is wat minder met een SLCD, althans dat is wat ik heb begrepen. Pluspunt s dan wel weer dat het beter te lezen is in de zon.
quote:
mregeling2005 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:11:
Heb zelf de Galaxy S, is ook al zo'n 3x gevallen op stenen, maar dat ding mankeer niets, geen kras o.i.d dus met de bouwkwaliteit zit het wel goed, al voelt de Desire steviger aan ja.
Leuk filmpje over de krasvastheid van de Galaxy : http://www.youtube.com/watch?v=6xASJobjD68

Vergeleken met de Desire van een vriend van me , moet ik zeggen dat de Galaxy S veel sneller is , met alles !
Samsung heeft beloofd om 2.2 Froyo uit te brengen in Augustus, dus dan wil je niet weten wat dat met de snelheid van het toestel moet doen.

Ook opslag geheugen is NU nog een groot verschil, als 2.2 voor beide toestellen uitkomt niet meer.
Heb op de Galaxy S een opslag van 1,8gb voor apps en games, de Desire moet het met 160mb doen dacht ik.

Vind de Galaxy S ook veel beter qua MP3 speler en Videospeler.
kan zo een divx erop knallen zonder iets te converteren .
Video opnemen in 720p etc

Sense op de Desire is wel ideaal voor Android, voegt echt iets toe, dat is wel een voordeel dus voor de Desire.

Hoop dat je er wat aan hebt aan mijn mening :)
Pfff, dit maakt het wel weer lastig hoor :)...Maar goed, aan de andere kant, wat is snel? Is het dat je bij de Desire op dingetjes moet wachten ofzo of registreert die bewegingen niet snel achter elkaar?
quote:
wilcoholic schreef op zondag 18 juli 2010 @ 11:49:
De hummingbird processor is beter en verbruikt minder energie dan de snapdragon. De samsung galaxy S heeft daarnaast ook nog eens een betere videokaart. De galaxy s rendered 4x meer polygons dan de n1 of de desire (22 miljoen vs 90 miljoen).

Daarnaast is het scherm daarnaast ook veel groter. Dus het is makkelijker om websites te browsen, films te kijken of te gamen. En dat terwijl de galaxy s niet eens zoveel groter is dan de desire of de n1. Hij is zelfs dunner en lichter en past dus beter in je broekzak. Het scherm zelf is beter in alle opzichten. Op youtube staan videos waarin ze beide schermen vergelijken in zonlicht en die van de galaxy s is gewoon veel beter af te lezen.

Redenen om niet de galaxy s te kopen. Hij is volledig van plastic gemaakt en het ziet er zo ontzettend goedkoop en lelijk eruit. Een case ervoor kopen is ook weer zo iets nutteloos. De galaxy heeft trouwens ook geen led flashlight voor de camera. Dat zijn volgens mij de enige redenen om het niet te kopen, waarvan de eerste zeer zwaar bij mij weegt.

Performance wise gezien is de galaxy s op papier beter. Maar het design is echt 3x niks en dat is ontzettend jammer.
Dat het zo goedkoop aanvoelt en eruit ziet is voor mij ook wel een zwaar wegend punt. Maar eens kijken of ik die Galaxy in de handen kan hebben ergens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb voor nagenoeg dezelfdde keuze gestaan, enkel had ik ook de Sony-Ericson Xperia X10 overwogen.Uiteindelijk ben ik voor de Galaxy S gegaan. Ik heb alle telefoons bekeken en gevoeld bij de Media Markt. Tuurlijk, de Galaxy S voelt wat goedkoper aan dan de andere modellen, maar hij heeft duidelijk het mooiste scherm en ik heb nog nooit een telefoon in 2 jaar tijd uit elkaar zien vallen van ellende.

Een andere reden vond ik de processor en GPU prestatie. De Galaxy S is hierin gewoon het beste. Als er dan nog toekomstige updates en andere toeters en bellen bijkomen, dan kan dit toestel deze ontwikkelingen nog wel het beste bijbenen. Dat hij op een Iphone clone lijkt vind ik niet super vervelend, maar ik kan me voorstellen dat een ander daar zich misschien aan stoort.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-11 00:09
quote:
E-Rick schreef op zondag 18 juli 2010 @ 12:29:
uit het htc desire topic:

[...]

Een redelijk uitgebreide vergelijking, de nexus one wordt ook af en toe genoemd.
Ik vind dat nou niet echt een uitgebreide vergelijking. Ze laten nog veel voor- en nadelen van de toestellen achterwege. Voor goede en uitgebreide reviews zou ik deze eens bekijken:Ben zelf een bezitter van de Galaxy S maar begrijp de opmerkingen over de bouwkwaliteit niet helemaal. De achterkant is inderdaad wat glad, maar volgens mij hebben de meeste mensen het toestel aan de zijkant vast? Verder is de plastic achterkant volgens mij meer voor de afwerking dan dat het voor stevigheid moet zorgen. Als je de achterkant er af haalt dan zie je dat het een heel degelijk toestel is. Mocht de achterkant ooit beschadigd raken dan heb je voor 5 euro een nieuwe plastic achterkant. Omdat het toestel grotendeels uit plastic bestaat is het erg licht, 20 gram lichter dan de Nexus One en de Desire.

Wat betreft software en support is het afwachten. Samsung heeft aangekondigd dat in augustus de 2.2 update uit komt in Azië en ik neem aan dat hij daarna ook in Europa uit komt (toestel was wat eerder uit in Azië, vandaar dat het hier iets langer duurt). Eerst zien dan geloven.

Mijns inziens kun je pas een goede beoordeling maken als je de toestellen in het echt naast elkaar ziet. Iedereen heeft hier zijn eigen voorkeuren en wensen en zullen zodoende ook één van die toestellen aanraden, schiet je niet echt veel mee op denk ik. Ga naar de winkel, speel met de toestellen en maak je beslissing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
Morgen maar even iets eerder richting mijn werk. Kan ik nog even bij de Mediamarkt langs, even de Galaxy in de handen houden en bekijken.

Pfff. Normaal weet ik wel welke telefoon ik wil. Nu vind ik het toch wel erg lastig. Onbewust gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de Nexus. Maar de Samsung is kwa performance natuurlijk wel weer erg leuk!

Robbie T wijzigde deze reactie 18-07-2010 14:41 (43%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10-11 17:42
quote:
Robbie T schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:35:
[...]

1. Ja, ik geloof niet dat dit voor mij heel veel gaat uitmaken. Vind het erg lastig om aan te geven wat ik nu eigenlijk mooier vind. Batterijduur is wat minder met een SLCD, althans dat is wat ik heb begrepen. Pluspunt s dan wel weer dat het beter te lezen is in de zon.

[...]

2. Pfff, dit maakt het wel weer lastig hoor :)...Maar goed, aan de andere kant, wat is snel? Is het dat je bij de Desire op dingetjes moet wachten ofzo of registreert die bewegingen niet snel achter elkaar?

[...]

3. Dat het zo goedkoop aanvoelt en eruit ziet is voor mij ook wel een zwaar wegend punt. Maar eens kijken of ik die Galaxy in de handen kan hebben ergens.
1. Dat aflezen in de zon vind ik nogal een overtrokken punt, (s)LCD, AMOLED of Super AMOLED, ik zou met geen van allen lekker in de buitenlucht gaan werken. Bij alle schermen is het echter nog wel 'werkbaar' in volle zon, zelf ondervonden met het Nexus AMOLED scherm op de fiets deze zonnige zomer, zolang je auto brightness aan hebt staan (even google maps gebruiken oid). 90% v/d tijd zit je echter binnen (bij meeste beroepen althans ;) ) of is het (half) bewolkt in ons Nederland, dus zou ik niet te zwaar laten wegen.

2. Ik heb dus zelf de Nexus One maar heb ook met de Galaxy gespeeld, zelf vind ik TouchWiz helemaal niets, doet af aan Android, met de grote gekleurde knoppen in de onderbalk. Met Froyo is heeft Android zeker wel goed standaard GUI gekregen en je kan er altijd nog LauncherPro opzetten, al is dat met Froyo wat meer overbodig geworden. Wat de snelheid betreft waren de verschillen merkbaar maar niet echt "mega" tussen de twee toestellen (2.1 Eclair): heb nooit momenten gehad dat ik dacht 'kom op nou met dat laadscherm', 'hup app, schiet eens op' of last gehad van schokken oid. Met Froyo wordt het toestel echter zo rap dat het de Galaxy makkelijk kon bijbenen. Hoeveel de Galaxy dat weer gaat overtreffen is natuurlijk nog niet te zeggen, maar dan wordt het verschil "seamless experience" en "superseamless experience" vrees ik :P Ik zou niet te veel geld inzetten op de belofte van Samsung dat Froyo in Augustus naar de Galaxy komt.

3. Dat de Galaxy er zo cheap uitziet en voelt is misschien nog wel overkomelijk (aangezien ie op hardwaregebied pluspunten heeft), maar wat voor mij echt een afknapper was was de geimiteerde iPhone looks. Als je dan een vriend tegenkomt die z'n 3GS of, nog erger, 4G ernaast legt, lijkt het echt alsof je jouw telefoon van de zwarte markt / DealExtreme hebt geplukt. De Nexus en de Desire doen daarentegen helemaal niet hun best om de iPhone looks na te doen en hebben toch een zeker even degelijke uitstraling en feel als de iPhone. Het kinnetje van de Desire alsmede de kleurstelling aan de voorkant kon me niet echt behagen (ik vond de Desire iets te 'druk') en ik was wel gecharmeerd van de chiquer ogende speaker-opening aan de bovenrand van de Nexus (metalen raster) t.ov. de 'dubbele gaten' op de Desire, en koos daarom uiteindelijk voor de Nexus, maar stylingarugmenten zijn natuurlijk persoonlijk. De klachten touch buttons onderaan scherm waar nog wel eens over gezeurd wordt kan je negeren, deze buttons werken perfect, maar je moet nét iets boven het tekentje drukken. Dan reageren ze zelfs met de lichtste aanraking. Als je stug op het icoontje blijft drukken gaat het iets van 1 op de 5 keer mis. Zelf zou ik het al eerder genoemde gemis van een flits (kan je vanaf Froyo ook bij het filmen gebruiken) en een LED notificatie bij de Galaxy nog wel nadelig vinden.

Voordeel van deze keuze is dat je niet een echte foute keuze kunt maken! :P

Het liefst heb ik de looks van de Nexus met de hardware van de Samsung en Google-branding, maar ja...

davidov2008 wijzigde deze reactie 18-07-2010 15:08 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
quote:
davidov2008 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:05:
[...]

1. Dat aflezen in de zon vind ik nogal een overtrokken punt, (s)LCD, AMOLED of Super AMOLED, ik zou met geen van allen lekker in de buitenlucht gaan werken. Bij alle schermen is het echter nog wel 'werkbaar' in volle zon, zelf ondervonden met het Nexus AMOLED scherm op de fiets deze zonnige zomer, zolang je auto brightness aan hebt staan (even google maps gebruiken oid). 90% v/d tijd zit je echter binnen (bij meeste beroepen althans ;) ) of is het (half) bewolkt in ons Nederland, dus zou ik niet te zwaar laten wegen.
Voornamelijk zal het inderdaad binnen gebruikt worden, en het zal inderdaad bij allemaal nog wel "werkbaar" zijn ,vandaar dat dit punt ook niet doorslaggevend zal zijn.
quote:
2. Ik heb dus zelf de Nexus One maar heb ook met de Galaxy gespeeld, zelf vind ik TouchWiz helemaal niets, doet af aan Android, met de grote gekleurde knoppen in de onderbalk. Met Froyo is heeft Android zeker wel goed standaard GUI gekregen en je kan er altijd nog LauncherPro opzetten, al is dat met Froyo wat meer overbodig geworden. Wat de snelheid betreft waren de verschillen merkbaar maar niet echt "mega" tussen de twee toestellen (2.1 Eclair): heb nooit momenten gehad dat ik dacht 'kom op nou met dat laadscherm', 'hup app, schiet eens op' of last gehad van schokken oid. Met Froyo wordt het toestel echter zo rap dat het de Galaxy makkelijk kon bijbenen. Hoeveel de Galaxy dat weer gaat overtreffen is natuurlijk nog niet te zeggen, maar dan wordt het verschil "seamless experience" en "superseamless experience" vrees ik :P Ik zou niet te veel geld inzetten op de belofte van Samsung dat Froyo in Augustus naar de Galaxy komt.
Ja, wat dat betreft heeft de Nexus wel weer een streepje voor, de ondersteuning zal het beste zijn. Daarnaast, ik heb de Galaxy en Nexus niet naast elkaar normaal gesproken dus weet niet hoeveel sneller de Galaxy zal zijn dus de Nexus zal waarschijnlijk ook snel aanvoelen. Het verschil tussen 2.1 en 2.2. ken ik niet, maar goed, dat zal dus gelijk 2.2 er maar op knallen denk ik.
quote:
3. Dat de Galaxy er zo cheap uitziet en voelt is misschien nog wel overkomelijk (aangezien ie op hardwaregebied pluspunten heeft), maar wat voor mij echt een afknapper was was de geimiteerde iPhone looks. Als je dan een vriend tegenkomt die z'n 3GS of, nog erger, 4G ernaast legt, lijkt het echt alsof je jouw telefoon van de zwarte markt / DealExtreme hebt geplukt. De Nexus en de Desire doen daarentegen helemaal niet hun best om de iPhone looks na te doen en hebben toch een zeker even degelijke uitstraling en feel als de iPhone. Het kinnetje van de Desire alsmede de kleurstelling aan de voorkant kon me niet echt behagen (ik vond de Desire iets te 'druk') en ik was wel gecharmeerd van de chiquer ogende speaker-opening aan de bovenrand van de Nexus (metalen raster) t.ov. de 'dubbele gaten' op de Desire, en koos daarom uiteindelijk voor de Nexus, maar stylingarugmenten zijn natuurlijk persoonlijk. De klachten touch buttons onderaan scherm waar nog wel eens over gezeurd wordt kan je negeren, deze buttons werken perfect, maar je moet nét iets boven het tekentje drukken. Dan reageren ze zelfs met de lichtste aanraking. Als je stug op het icoontje blijft drukken gaat het iets van 1 op de 5 keer mis. Zelf zou ik het al eerder genoemde gemis van een flits (kan je vanaf Froyo ook bij het filmen gebruiken) en een LED notificatie bij de Galaxy nog wel nadelig vinden.
Ik ben zelf absoluut geen fan van de iphone, integendeel zelfs. Dat hij zo lijkt op een iphone is dan ook wel weer een minpunt.
quote:
Voordeel van deze keuze is dat je niet een echte foute keuze kunt maken! :P

Het liefst heb ik de looks van de Nexus met de hardware van de Samsung en Google-branding, maar ja...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:35

Icyzer

Goudvis

Als je ook graag naar muziek luistert zou ik een keer met je eigen oortjes langs wat winkels gaan om even te luisteren. Want mijn Desire heeft echt een merkbare ruis op de achtergrond (hoor je vooral bij rustigere nummer met stiltes erin), ik weet niet hoe dat bij de Nexus/Galaxy zit. Maar dat is denk ik wel de moeite waard om even jezelf in te verdiepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: december 2004
  • Niet online

Ilya

Eat your brain?

quote:
Icyzer schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:43:
Als je ook graag naar muziek luistert zou ik een keer met je eigen oortjes langs wat winkels gaan om even te luisteren. Want mijn Desire heeft echt een merkbare ruis op de achtergrond (hoor je vooral bij rustigere nummer met stiltes erin), ik weet niet hoe dat bij de Nexus/Galaxy zit. Maar dat is denk ik wel de moeite waard om even jezelf in te verdiepen.
Dan is hij denk ik gewoon kapot, ik heb hier totaal geen last van. Voorbeeld van zo'n nummer?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:35

Icyzer

Goudvis

quote:
Ilya schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:46:
[...]

Dan is hij denk ik gewoon kapot, ik heb hier totaal geen last van. Voorbeeld van zo'n nummer?
Uhm bijvoorbeeld Nocturnes van Chopin. En dan in de stiltes die vallen. Ik moet zeggen dat ik het met mijn Sennheiser PX100 (open koptelefoon) niet hoor, maar met mijn In-Ears heb ik er wel last van...
offtopic:
Misschien toch maar retouren dan :/ Maarja misschien krijg ik dan een van die Desires met z'n anders scherm?

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:31
ik sta nu ook voor deze keuze. De Nexus one doet voor mij niet mee (want die kan ik nog niet krijgen via KPN).
Voor mij gaat het daarom tussen de Samsung en de Desire. En het komt hierop neer (verder vind ik de verschillen eigenlijk niet groot genoeg om er de keuze vanaf te laten hangen):

Desire:
voor:
-Mooi toestel
-merk waar ik vertrouwen in heb

tegen:
-Geen/weinig intern geheugen

Samsung:
Voor:
-Snel
-Veel intern geheugen
-mooier scherm

Tegen:
-Samsung (ik vind het maar een flut-telefoonmerk)
-lelijk plastic ding

Volgens mij is de Samsung een beter toestel om te hebben dan de HTC, maar ik heb het gewoon niet zo op Samsung en dit toestel lijkt al helemaal zo'n iPhone knockoff van gammel plastic

Raymond wijzigde deze reactie 19-07-2010 09:14 (13%)

• silitek
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-07 08:05
quote:
Raymond schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:13:
ik sta nu ook voor deze keuze. De Nexus one doet voor mij niet mee (want die kan ik nog niet krijgen via KPN).
Voor mij gaat het daarom tussen de Samsung en de Desire. En het komt hierop neer (verder vind ik de verschillen eigenlijk niet groot genoeg om er de keuze vanaf te laten hangen):

Desire:
voor:
-Mooi toestel
-merk waar ik vertrouwen in heb

tegen:
-Geen/weinig intern geheugen

Samsung:
Voor:
-Snel
-Veel intern geheugen
-mooier scherm

Tegen:
-Samsung (ik vind het maar een flut-telefoonmerk)
-lelijk plastic ding

Volgens mij is de Samsung een beter toestel om te hebben dan de HTC, maar ik heb het gewoon niet zo op Samsung en dit toestel lijkt al helemaal zo'n iPhone knockoff van gammel plastic
Tja,..Samsung lekker laten liggen als je de "looks" helemaal niks vind. Ik ben wel voor de GS gegaan. Omdat het hardwarematig het beste is momenteel. Het was mijn 550,- euro wel waard.
Succes met je keuze!!... ;)

Tubes....It's what make music music!

• Trinomix
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-04-2015
Ik sta voor bijna dezelfde keuze, alleen twijfel ik tussen de Galaxy, Desire en de de Iphone 4.

Heb de Galaxy in m'n handen gehad, maar het eerste wat me op viel is dat hij toch wel echt groot is. Ik ben gewend om de telefoon altijd in mijn broekzak mee te dragen, maar dat lijkt me bij deze toch wel wat onhandig.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• Raymond
Tsjah, je kan nu eenmaal niet een 4" scherm in het formaat van een Motorola razr proppen :)

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

quote:
Trinomix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:54:
Ik sta voor bijna dezelfde keuze, alleen twijfel ik tussen de Galaxy, Desire en de de Iphone 4.

Heb de Galaxy in m'n handen gehad, maar het eerste wat me op viel is dat hij toch wel echt groot is. Ik ben gewend om de telefoon altijd in mijn broekzak mee te dragen, maar dat lijkt me bij deze toch wel wat onhandig.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Is dan een Sony Ericson X10 mini dan niet iets voor jou? Past wel in je broekzak en is ook android (wel 1.6 geloof ik, maar ze krijgen een update als ik me niet vergis).

als je een telefoon wilt met een Big-ass scherm, dan is hij uiteraard wat moeilijker in je broekzak mee te nemen.

• Trinomix
quote:
HellBeast schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:57:
[...]

Is dan een Sony Ericson X10 mini dan niet iets voor jou? Past wel in je broekzak en is ook android (wel 1.6 geloof ik, maar ze krijgen een update als ik me niet vergis).

als je een telefoon wilt met een Big-ass scherm, dan is hij uiteraard wat moeilijker in je broekzak mee te nemen.
De X10 is zeker een mooi toestel en het toetsenbord is een pluspunt (heb ik nu ook met m'n Nokia N97).
Maar qua specs komt dit toestel zeker niet in de buurt van een Galaxy, Desire of Iphone 4. Dus valt voor mij toch af.

• Robbie T
Ik denk dat de Galaxy inmiddels definitief is afgevallen. Dat het toestel wat goedkoop aanvoelt en aandoet weegt toch wel zwaar. Daarnaast vind ik het persoonlijk wel een groot minpunt dat die teveel lijkt kwa interface op de iphone. Ben daar namelijk totaal geen fan van. Zometeen nog even langs de MediaMarkt, misschien dat het toestel mij zelf nog kan overtuigen, maar inmiddels valt die af.

Dan blijven de Desire en Nexus nog over. Aangezien daar weinig verschil tussen zit, ga ik in dat geval voor de Nexus. Wel leuk om een toestel te hebben wat lang niet iedereen heeft.

• jaguarxj16
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-11 17:22
Je kan er toch ook gewoon een andere interface opzetten? Die zijn er genoeg voor android en dan heb je wel de snelste tel. die nu op de markt is!

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
Waarom neem je de X10 helemaal niet mee in je keuze?
Ik heb hem nou 3 dagen en ben echt ontzettend positief!

• mregeling
  • Laatst online: 18-11 12:23
De Galaxy S voelt heel erg licht aan, als je de Desire hebt, dan ligt dat iets zwaarder in de hand en voor je gevoel is dat dan ook steviger.

Ik heb absoluut niks te klagen over de degelijkheid van het toestel, paar keer gevallen maar dat ding mankeert niks.

Qua scherm is de Galaxy s wel superieur hoor, alles ziet er zo gaaf en scherp uit.
DLNA support is ook super, filmpje draadloos naar me Mediaplayer streamen op me tv, divx via me telefoon op de tv afspelen, noem maar op.

Multitouch schijnt op de galaxy s beter te registreren dan de Desire met de axis etc .
Moeilijke keuze he ?

Qua hardware is de Galaxy S het beste wat je nu kan krijgen
Qua software is de Desire weer beter, Sense werkt gewoon super goed.

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 11:41
Ik heb ook voor deze keuze gestaan maar met de sLCD die nu bij de desire word geleverd vind ik de kleuren mooier dan bij de galaxy S. Ook ben ik niet zo tevreden met het merk samsung maar dat is een persoonlijke mening :). De desire heeft daarin tegen een multitouch probleem soms (heel soms hoor) maar dat merk je alleen als je piano op je telefoon gaat spelen :P.

Nothing to see here!

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
quote:
Robin64 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 23:28:

Mag ik je dan hierbij erop wijzen dat er nieuwe firmware is die deze issue helemaal oplost? Het is geen ongelukkige keuze. Dat zou een schande zijn voor Samsung die zelf geheugen "maakt".
Integendeel. De galaxy S heeft de snelste geheugen op de markt genaamd MoviNand.
Het was een software issue met langzame partities en IO aansturingen of iets... Details ken ik niet.

Met de nieuwe firmware update is de enigste bug die ik kon vinden verdwenen..
De firmware is nog niet officieel via Kies te downloaden maar wel via samsung-firmware.webs.com.
De firmware die je moet hebben is I9000XWJG5.

Ik weet dat dit niet de topic daarvoor is. Maar dit was een zware minpunt in de review van tweakers.net.

P.S. een tip aan elke persoon die android 2.1 heeft: ApplauncherPro is geweldig soepel en snel ;)

Daarnaast even ontopic:
Ik heb zelf een galaxy S/HTC hero en een vader van mijn kameraad + wat klasgenoten van mij hebben een HTC Desire

Ik wil wel even op de verschillen letten. Het display is wel anders. Maar dit moet je net liggen. Dit is zeer persoonlijk. Er zijn mensen die vinden 4 inch verschrikkelijk, terwijl ik het geweldig vind.
Daarnaast knoeit HTC nog steeds met slechte touch sensors in hun toestellen. Ik kan met gemak 5 vingers registreren zonder enige hickup op mijn Galaxy S. Hij reageert wel veel soepeler als de HTC desire.
Eerst had de galaxy S wel zo'n lag bug. Bleef hij soms paar seconden op zwart beeld staan bij het opstarten van een verse applicatie. Maar dat is nu gelukkig weg.

De Desire ligt wat steviger in de hand. Dit komt omdat het formaat kleiner is. Ook de bouw van de Desire is steviger door het materiaal gebruik. Aan de andere kant is de achterkant van de galaxy S wel plastic maar dat kan ook zijn voordelen hebben. Als hij beschadigt is koop je zo even een nieuwe. En de prijs van plastic is niet hoog. Ik vind de achterkant persoonlijk niet lelijk maar ook niet het allermooist.

Welke toestel je ook van deze 3 koopt. Je zult wel tevreden zijn. Immers ik hoor altijd tevreden Desire gebruikers. Ook in mijn klas zijn er stuk of 3 mensen met een Desire en het is een fijn toestel.
De Galaxy S is op verschillende punten iets beter, maar de abonnementen zijn ook iets duurder. Bij de Desire heb je veel betere aanbiedingen.

Als laatste wil ik gewoon zeggen. Koop niks voordat je het test. Loop een mobieltjes winkel binnen en zeg gewoon dat je hem wil testen..

• muis1979
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2011
Weet iemand toevallig of de android apps ook zonder creditcard gekocht kunnen worden?

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-11 10:12

AntonyterHorst

Apple Maniak

Let wel op, de samsung heeft langzaam geheugen. Dus de grotere apps kunnen wat langzamer zijn met het openen. Hoewel je hier verder weinig van merkt, is dit natuurlijk wel een minpunt!

Man man man

• Raymond
eeehmm, volgens mij staat 1 post boven je uitgelegd waarom dat niet meer relevant is?
Nagenoeg hetzelfde topic, neem dat ook is door: Galaxy S, HTC HD2, Desire, SE X10, Satio. Help mij kiezen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Robbie T
quote:
jaguarxj16 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:55:
Je kan er toch ook gewoon een andere interface opzetten? Die zijn er genoeg voor android en dan heb je wel de snelste tel. die nu op de markt is!
Dit zou inderdaad kunnen, maar niet neemt weg dat het goedkope aspect nog steeds blijft.
quote:
Stoicka schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:54:
Waarom neem je de X10 helemaal niet mee in je keuze?
Ik heb hem nou 3 dagen en ben echt ontzettend positief!
Hier heb ik ook nog even aan gedacht. Heb vandaag de Galaxy in mijn handen gehad, vind hem toch redelijk breed. Erg groot toestel wat dat betreft. Ik zag ook dat de afmetingen van de X10 niet heel erg verschillen van de Galaxy, gaat geloof ik om 4 mm. Daarom heb ik ook de X10 gelijk af laten vallen, want vind het toch wel een erg breed toestel.

Daarnaast heb ik een keer of 3 een lag gehad bij de Galaxy. En dat in 10 minuten tijd. Daarnaast heb ik nog even met de Desire gespeeld en ook die reageerde prettig eigenlijk. Scherm was wel ontzettend mooi van de Galaxy. Dat is wel weer een groot pluspunt.

Maar om een lang verhaal kort te maken; ik heb de Galaxy af laten vallen (en daarmee ook de X10). Heeft te maken met de grootte van het toestel en het goedkope uiterlijk.

Zoals het er nu naar uit ziet gaat het dus de Google Nexus worden. Desire is natuurlijk ook ontzettend mooi, maar zoals eerder aangegeven, gezien het zo goed als nihiele verschil tussen beide toestellen, vind ik het in dat geval leuk om met een Nexus te lopen.

• wilcoholic
Je gebruikt een telefoon 10 uur per dag. Je raakt hem dus de hele tijd aan, haalt hem uit je zak, laat hem vallen etc.

Dus wil je iets hebben waar vakmanschap vanaf straalt en wat altijd prettig is om aan te raken en te bezichtigen. Dat is een galaxy s niet. Ik vind hem er eerder uit zien als een chinese namaak iphone. Totaal geen bezieling. Hoe kun je daar plezier aan hebben ondanks de 4" super amoled screen. Samsung had op zijn minst de achterkant van aluminium moeten maken om het enige luxe te geven.

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:48
Hoe weet jij dat ik een telefoon 10 uur per dag gebruik? Als je smartphones van honderden euro's laat vallen zegt dat meer over jou dan over de telefoon. De Galaxy S is een prachtig toestel en veruit de beste android momenteel imo.

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 08:40

MGSNK

Flight

quote:
wilcoholic schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:28:
Je gebruikt een telefoon 10 uur per dag. Je raakt hem dus de hele tijd aan, haalt hem uit je zak, laat hem vallen etc.

Dus wil je iets hebben waar vakmanschap vanaf straalt en wat altijd prettig is om aan te raken en te bezichtigen. Dat is een galaxy s niet. Ik vind hem er eerder uit zien als een chinese namaak iphone. Totaal geen bezieling. Hoe kun je daar plezier aan hebben ondanks de 4" super amoled screen. Samsung had op zijn minst de achterkant van aluminium moeten maken om het enige luxe te geven.
Ik vermoed dat jij nooit een Galaxy S hebt gebruikt :z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• wilcoholic
Ik heb hem wel degelijk gezien, in mijn handen gehouden en met het menu gespeeld. En ik vind het design gewoon 3x niets. Als ik het design wel leuk had gevonden dan was de keuze echt niet moeilijk voor mij geweest (afgezien dat de camera geen led heeft).
quote:
Hoijong schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:33:
De Galaxy S is een prachtig toestel en veruit de beste android momenteel imo.
Gelukkig zeg je nog imo, dat scheelt, maar waarom op de man spelen icm 'vallen en dat zegt meer over jou'..

Ik vind hem ook erg mooi qua snelheid en speed, maar over de rest ben ik niet te spreken..
Het ontbreken van een LED'je voor de camera, ontbreken van een LED'je voor de notificaties, het
plastic en cheapass achtige gevoel wat het toestel geeft & een USB-poort aan de bovenkant van het toestel :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MGSNK

MGSNK

Flight

Tsja, ik heb een HTC Magic gebruikt, toen een Motorola Milestone en nu de Samsung Galaxy S.
Wat betreft 'user experience' is het zonder enige twijfel de beste Android telefoon van dit moment.
Tsja, dat het ding niet van metaal is kan mij eigenlijk weinig boeien, ben er zelfs blij mee.
De bezel van de Milestone zag er na enige tijd niet meer uit en die is ook niet zo 1-2-3 te vervangen.
Los van het feit dat het apparaat toch een partij kuren heeft/had.
Ik denk dat binnen een 2tal maanden alle plastic onderdelen van de Galaxy S via eBay te koop zijn, kan ik alles mooi vervangen mocht ik het ding nog eens laten vallen 8)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• MGSNK

MGSNK

Flight

quote:
wilcoholic schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:07:
Ik heb hem wel degelijk gezien, in mijn handen gehouden en met het menu gespeeld. En ik vind het design gewoon 3x niets. Als ik het design wel leuk had gevonden dan was de keuze echt niet moeilijk voor mij geweest (afgezien dat de camera geen led heeft).
Heb je hiervoor wel een ander Android toestel gebruikt?
Ik heb ook wel eens 10 minuten met een menu gespeeld, dat zegt mij echter helemaal niks over de user experience op de lange termijn :|
Ik snap het hele design punt niet echt met een smartphone.
Het enige design aspect wat relevant moet zijn, in mijn optiek, is de bruikbaarheid van de telefoon.
Er zijn genoeg voorbeelden van smartphones met een leuk design maar software-implementaties waar je tranen van krijgt.
Er is bij deze Samsung goed nagacht over bruikbaarheid. Exchange werkt feilloos, menu's werken snel, etc etc.
Na hier en daar wat tweaks is het echt een top telefoon.

MGSNK wijzigde deze reactie 19-07-2010 17:36 (28%)

• mac1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-11 21:47
Ik zou nog 1 punt meenemen in de vergelijking, en dat is het relatief hoge aantal klachten over de GPS ontvangst van de Samsung. Aangezien deze een eigen chipset gebruikt en de andere 3 een Qualcomm zou er inderdaad een verschil kunnen zijn. Ik weet niet of het hardware of software gerelateerd is, maar op GoT en ook op andere fora lees je relatief veel klachten over de GPS ontvangst. Zie ook http://forumuk.samsungmob...t.aspx?ForumPostID=203752
quote:
jpvaneijk schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:24:
Ik heb vandaag 2x de navigatie getest. 1 keer met Sygic Mobile Maps 10 en 1 keer met de Google turn by turn navigatie.
Het blijkt dat bij Sygic meerdere malen de GPS wegvalt op een stuk van 1 Km en dat hij er tussen de 100 en 300 meter naast zit. Voor Google geldt hetzelfde alleen kan ik daar niet zo snel achterhalen hoe het met de GPS gaat.

Ik dacht eerst dat het misschien Google de AGPS gebruikte, oftewel de driepuntsmeting tussen de zendmasten. Buiten het feit dat ik niet kan achterhalen hoe dit verder te achterhalen valt (?) valt het dus op dat het ook bij Sygic niet goed gaat.
Aangezien ik van plan ben navigatie intensief te gebruiken beging ik me zorgen te maken.
Iemand vergelijkbare ervaringen of die weet hoe ik de GPS kan optimaliseren? Zijn er nav apps die beter werken met de Samsung i9000 Galaxy S?

Thanx,
JP
quote:
jpvaneijk schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:10:
[...]

Ik heb een stuk van 50 km gereden met Mobile Maps 10 en hier vergelijkbare ervaringen op de Samsung Galaxy S. Met name punt twee zorgde voor flink wat verbazing. Als ik de route zelf niet kende was ik waarschijnlijk gewoon het bos in gestuurd. Ik kan echter niet goed achterhalen of GPS wel goed werkt op mijn telefoon omdat ik ook wat problemen had met Google Nav. Op de terugweg met Google echter wel uitstekend terug.

Weet iemand hoe je het volume van de Googlemevrouw kunt uppen?
quote:
jpvaneijk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:27:
Waarschijnlijk een noob vraag maar ik trek toch maar even de stoute schoenen aan.

Ik ben een (tot nu toe) tevreden gebruiker van de Samsung i9000 Galaxy S.
Ik probeer wat verschillende nav-progjes uit om te bekijken wat mij het beste bevalt. Tot nu toe was ik WinMo gebruiker en uiterst tevreden over TomTom en ik heb het gevoel dat ik hoe dan ook wel iets zal moet inleveren aan functionaliteiten. Totdat TomTom een Androidversie uitbrengt natuurlijk ;)

Op zich vind ik iets nieuws zoeken en testen niet zo'n probleem maar ik loop er tegenaan dat t.o.v. mijn vorige telefoon (Samsung i900 Omnia) een veel slechtere plaatsbepaling plaatsvindt op mijn SGS.
Ik heb kunnen uitsluiten dat het aan mijn eigen telefoon lag omdat mijn vrouw dezelfde telefoon heeft en dit probleem ook kent.

GPS Status uit de AndroidMarket getrokken en geïnstalleerd.
Hieruit blijkt dat de plaatsbepaling schommelt tussen de 150 mtr (bij 3 sats) en 50 mtr bij 3 fixes.
Lulhannes die ik ben, weet het verschil niet tussen een Fix en en een SAT..

Wil iemand mij in het nederlands uitleggen wat het verschil is?
Is het mogelijk om je GPS te kalibreren/stabiliseren? Wat zou ik daarvoor nodig hebben?
Kan ik nog verbetering verwachten als ik ergens anders een trucje uithaal?
Als de telefoon geen Fix heeft, hoe kan er dan toch een plaatsbepaling plaatsvinden. Zendmasten? Is dat dan AGPS?

Alvast bedankt Tweakers
quote:
GoldenSample schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:21:
Ik merkte gister ook niet zo heel goede plaatsbepaling in google maps op mijn Galaxy S tov mijn G1
dus het kan zijn dat gewoon weg de GPS ontvanger niet zo goed is.

mac1987 wijzigde deze reactie 19-07-2010 17:53 (78%)

• silitek
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-07 08:05
quote:
mac1987 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:49:
Ik zou nog 1 punt meenemen in de vergelijking, en dat is het relatief hoge aantal klachten over de GPS ontvangst van de Samsung. Aangezien deze een eigen chipset gebruikt en de andere 3 een Qualcomm zou er inderdaad een verschil kunnen zijn. Ik weet niet of het hardware of software gerelateerd is, maar op GoT en ook op andere fora lees je relatief veel klachten over de GPS ontvangst. Zie ook http://forumuk.samsungmob...t.aspx?ForumPostID=203752

[...]

[...]

[...]

[...]
En een ander punt is weer dat ik totaal geen problemen ervaar met GPS, Wifi van de Galaxy S.
:)

Tubes....It's what make music music!

quote:
MGSNK schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:32:
Een top telefoon voor jou, omdat jij niks om die plasticness / ledjes / USB-poort geeft..
Anderen (Tweakers) hebben weer andere criteria bij een 'top telefoon' dusja ligt echt aan de TS.

Tevens heeft die al aangegeven niet voor de Galaxy S te gaan ivm grootte / plasticness... so be it.

• MGSNK

MGSNK

Flight

Tsja, dan zou ik zeggen, dont waste your money on a Nexus or Desire, met name niet omdat de techniek van die telefoons in bepaalde opzichten echt verouderd is. Ze hebben bij HTC o.a. fors bezuinigd op de touchscreentechniek, waarom is mij een raadsel.

Wacht dan op de volgende generatie HTC toestellen.

• RoD
  • Niet online
quote:
MGSNK schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:00:
Tsja, dan zou ik zeggen, dont waste your money on a Nexus or Desire, met name niet omdat de techniek van die telefoons in bepaalde opzichten echt verouderd is. Ze hebben bij HTC o.a. fors bezuinigd op de touchscreentechniek, waarom is mij een raadsel.

Mja, hier merk je in de dagelijkse praktijk niets van, behalve wellicht bij wat spelletjes.

• MGSNK

MGSNK

Flight

Oh dat zal best, maar in de wetenschap dat in augustus/september er best een nieuwe ronde toestellen aan kan komen...zou ik mijn centjes bewaren.

• Robbie T
quote:
MGSNK schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:00:

Mja, met deze redenatie kun je beter daarna ook weer wachten, want ook daarna komen weer nieuwe toestellen. Het is een logische redenatie, dat wel.

Maar goed, ditzelfde geld ook voor tv's, laptops, desktops enzovoort..eigenlijk elk stukje techniek.

• MGSNK

MGSNK

Flight

Je argument slaat nergens op en is nergens op gebaseerd.

FEIT is namelijk dat de Desire / Nexus One op het einde van hun verkoopscyclus zitten, valt het je niet op dat er weinig reclame meer wordt gemaakt voor beide toestellen?
Het is niet voor niets dat de verkoop van iPhones elk jaar stagneert rond mei-juni.
De slimmeriken wachten namelijk op het nieuwe toestel dat zo ongeveer even duur is.
Dat is met de Nexus One en Desire nu ook zo.
De toestellen zijn al een hele poos op de markt, het is dus zeer aannemelijk dat er op vrij korte termijn een nieuwe serie aan gaat komen.
Je kan dan twee dingen doen: of een toestel uit een nieuwe generatie kopen of het 1ste generatie toestel voor minder geld kopen.
Op dit moment betaal je voor zowel de Desire alswel de Nexus One nog best een premium prijs en de vraag is dus of ze dat wel waard zijn. Ik denk het niet.

Een site die dit verkoopcyclus fenomeen leuk weergeeft, in dit geval voor Apple producten, is http://buyersguide.macrumors.com.

MGSNK wijzigde deze reactie 20-07-2010 13:35 (16%)

• Raymond
quote:
MGSNK schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:
De toestellen zijn al een hele poos op de markt, het is dus zeer aannemelijk dat er op vrij korte termijn een nieuwe serie aan gaat komen.
Hele poos?
nieuws: HTC komt met 'unibody-smartphone' op Android

Half februari gepresenteerd. Mobiele telefoonmarkt gaat idd snel, maar 4 maand is wel een heel korte cycle

• MGSNK

MGSNK

Flight

Ik gaf toch ook aan eind augustus/begin september?
Half jaar cycli zijn niet heel ongewoon voor de telecombranche.

• peterh
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 18-10 07:51
Ik zit nog te twijfelen tussen de Desire en de Samsung.
Diverse collega's van me hebben een Desire of Samsung dus ik kan naar hartelust testen.
Wat me keer op keer op valt is dat ik op de Desire vaak 'mis-type' op het toetsenbord. Bij de Samsung gaat dit naar mijn idee (om onverklaarbare redenen) beter. (zonder Swype dus)

Mitracom Odysseus MM57UP - 1680x1050 - T7200 - 80GB@5400 rpm - GeForce Go 7950GTX 512 VRam (based on Clevo M570U)

Desires hebben andere touchinput, zodoende kan het best dat die van de Samsung beter is =)

• Trinomix
quote:
peterh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:55:
Diverse collega's van me hebben een Desire of Samsung dus ik kan naar hartelust testen.
Wat me keer op keer op valt is dat ik op de Desire vaak 'mis-type' op het toetsenbord. Bij de Samsung gaat dit naar mijn idee (om onverklaarbare redenen) beter. (zonder Swype dus)
Gisteren bij de Media Markt beide toestellen nog even uitgebreid getest en ik kwam tot dezelfde conclusie. Bij het typen of selecteren van iets, zat de Desire er telkens naast. De Samsung is vele malen nauwkeuriger.

Verder komt de Samsung ook sneller over. Ook bij het bekijken van foto's en als je dan het toestel draait zodat het scherm mee-kantelt, dan werkt de Samsung vele malen sneller.

Oorspronkelijk ging ik er heen om te kijken of ik de Samsung nog steeds zo groot vond, want dat was mijn eerste indruk toen ik die voor het eerst had gezien, maar dat viel achteraf toch wel mee.

Hoewel ook nog even over de Iphone 4 heb nagedacht, ga ik persoonlijk toch voor de Samsung Galaxy S.

• tasqa1004
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09-11 13:07
Ik heb zelf van een mede-tweaker een Nexus One US overgenomen en hij bevalt mij prima. Het verschil tussen deze en de Desire is miniem. Maar toch heb ik misschien nog wat toevoegingen om je keuze (die de goeie kant opgaaat ;)) te bekrachtigen.

De Nexus mag dan al wel weer bijna een halfjaar oud zijn hij kan nog prima mee met de laatste high-end phones. En zo ziet hij er ook uit! Ik heb nog niemand gezien met deze telefoon en mensen om mij heen zijn maar wat nieuwsgierig naar de google phone. Wat je dus al eerder zij HET VOELT EXCLUSIEF. Een belangrijke plus voor mij.

De tweede reden waarom ik deze telefoon nog een lange tijd ga houden is omdat je niet alleen de nieuwste updates direct van google krijgt, maar ook van een gigantische tweaker community erachter (niet alleen cyanogen). Het uitproberen van custom roms en het systeem helemaal aanpassen naar je eigen wensen is geweldig! Er zijn zelfs desire ports met Sense stel dat je die nog een keer wilt uitproberen :*)

dan ook nog 2 kleine nadeeltjes
- Telefoon wordt warm bij intensief gebruik? :?
- Android market alleen met creditcard/ weinig spellen (is in android algemeen) :-(

• JackPoint
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-11 22:06
Als tweaker moet je natuurlijk ook nog mee laten wegen dat je voor de Nexus en Desire custom roms hebt op XDA. De Galaxy is geen HTC toestel en vind je niet op XDA. Het is wel Android dus vast wel te tweaken. Ik weet niet of er andere websites zijn die de Galaxy tweaken.

Ik mag aankomende zaterdag (24 juli) weer kiezen. Ik heb al voor de Desire gekozen. Samsung ken ik niet (goed). Heb nu al een HTC (Touch Pro) en vind de sense interface wel fijn. Ik heb vanaf zaterdag nog 4 maanden dus kan ook wachten op de Desire HD (HTC Ace) (http://www.allaboutphones...e-wordt-de-Desire-HD.html). :9~

Succes met je keuze!

• Robbie T
quote:
MGSNK schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:32:
[...]

Heb je hiervoor wel een ander Android toestel gebruikt?
Ik heb ook wel eens 10 minuten met een menu gespeeld, dat zegt mij echter helemaal niks over de user experience op de lange termijn :|
Ik snap het hele design punt niet echt met een smartphone.
Het enige design aspect wat relevant moet zijn, in mijn optiek, is de bruikbaarheid van de telefoon.
Er zijn genoeg voorbeelden van smartphones met een leuk design maar software-implementaties waar je tranen van krijgt.
Er is bij deze Samsung goed nagacht over bruikbaarheid. Exchange werkt feilloos, menu's werken snel, etc etc.
Is het niet zo dat jij de Galaxy als de beste user experience ervaart? Je geeft o.a ook aan dat jij het design punt niet snapt. En dat alleen de bruikbaarheid relevant is. Als ik een telefoon koop van een paar honderd euro, wil ik toch wel iets wat ook degelijk aanvoelt.
quote:
peterh schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:55:
Ik heb juist het tegenovergestelde, typ op de Desire wel goed, op de galaxy niet.

• Hoijong
Sorry, maar als je op de galaxy s niet goed kunt typen dan weet ik het ook niet meer. Niet dat ik je keuze betwist, maar dat soort uitspraken vind ik belachelijk gezien de kwaliteit van het touchscreen van de galaxy s.

• Robbie T
quote:
Hoijong schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 13:08:
Sorry, maar als je op de galaxy s niet goed kunt typen dan weet ik het ook niet meer. Niet dat ik je keuze betwist, maar dat soort uitspraken vind ik belachelijk gezien de kwaliteit van het touchscreen van de galaxy s.
Onvoorstelbaar dat er nu gelijk weer wordt verwezen naar het scherm. De Galaxy en de Desire hebben allebei een iets ander toetsenbord. Dat is het verschil wat het voor mij maakt. Niet het scherm.

• Trinomix
quote:
Robbie T schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Onvoorstelbaar dat er nu gelijk weer wordt verwezen naar het scherm. De Galaxy en de Desire hebben allebei een iets ander toetsenbord. Dat is het verschil wat het voor mij maakt. Niet het scherm.
Zoals hier eerder genoemd heb ik beide toestellen gisteren nog getest en het ligt niet alleen aan het toetsenbord, maar ook echt aan het scherm. De Galaxy reageert daadwerkelijk nauwkeuriger dan de Desire. Weet niet of je die dingen ook bij het opstarten moet kalibreren/uitlijnen net zoals bij Windows Mobile, maar bij de Desire kreeg ik wel het gevoel dat dit nodig was.

• Hoijong
quote:
Robbie T schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:00:
[...]

Idd erg vreemd, dat hetgene wat de nauwkeurigheid bij het typen voor een groot deel bepaald, erbij gehaald wordt......Toetsenborden kun je altijd als app downloaden, maar zonder goed scherm maakt dat verder weinig uit. (niet dat de desire een slecht scherm heeft)

• Robbie T
quote:
Hoijong schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:18:
[...]

Idd erg vreemd, dat hetgene wat de nauwkeurigheid bij het typen voor een groot deel bepaald, erbij gehaald wordt......Toetsenborden kun je altijd als app downloaden, maar zonder goed scherm maakt dat verder weinig uit. (niet dat de desire een slecht scherm heeft)
Je zal dan ook begrijpen dat ik nu heb gekeken naar hoe de toestellen af fabriek zijn. Zoals ik eerder in dit topic heb aangehaald. En daarnaast, het is in dit geval mijn mening hoe het typt...Als ik die van de Desire prettiger vindt, hoeft er niet gelijk getwijfeld te worden aan de geloofwaardigheid of objectiviteit.

• riotrick
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23-08 08:57
quote:
JackPoint schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:54:
Als tweaker moet je natuurlijk ook nog mee laten wegen dat je voor de Nexus en Desire custom roms hebt op XDA. De Galaxy is geen HTC toestel en vind je niet op XDA. Het is wel Android dus vast wel te tweaken. Ik weet niet of er andere websites zijn die de Galaxy tweaken.
Euhm... http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=656 dat is gewoon het Galaxy S subforum op XDA.

Facebook :: Twitter :: PSN

• JackPoint
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-11 22:06
quote:
Ik zocht op glaxy ipv galaxy :F

• Jorick
  • Laatst online: 18-11 00:09
quote:
Robbie T schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Je zal dan ook begrijpen dat ik nu heb gekeken naar hoe de toestellen af fabriek zijn. Zoals ik eerder in dit topic heb aangehaald. En daarnaast, het is in dit geval mijn mening hoe het typt...Als ik die van de Desire prettiger vindt, hoeft er niet gelijk getwijfeld te worden aan de geloofwaardigheid of objectiviteit.
Fabrieks af heeft de samsung twee toetsenborden aan boord, het standaard samsung toetsenbord en het swype toetsenbord. Zelf gebruik ik het swype toetsenbord omdat ik die indeling prettiger vind. Je kunt zowel swypen als tikken met het swype toetsenbord en dat werkt erg prettig, zeker omdat het scherm zo nauwkeurig is.

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:53
Kijkend naar support/updates zou ik persoonlijk al geen Samsung meer nemen. Kijk alleen maar naar die posts over hoe Samsung omging met zijn Spica klanten.

Wat betreft updates weet je zeker dat je met zowel de Nexus als Desire wel goed zit. Dit komt met name omdat Google medewerkers zelf ook met een Nexus rondlopen en de Desire een pure afgeleide hiervan is. Dit zag je ook terug bij de laatste Froyo update en ook met Gingerbread op komst (einde van de zomer) hebben ze al aangegeven dat beide toestellen zullen worden geupgrade.
quote:
Trinomix schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:17:
[...]

Gisteren bij de Media Markt beide toestellen nog even uitgebreid getest en ik kwam tot dezelfde conclusie. Bij het typen of selecteren van iets, zat de Desire er telkens naast...
8)7 Ach kom toch op, dit is gewoon pure larie... ik kan zelfs zonder in te zoomen op m'n Nexus perfect de juiste pagina aantikken van dit topic.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-11 10:12

AntonyterHorst

Apple Maniak

quote:
Katseviool schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:14:
Kijkend naar support/updates zou ik persoonlijk al geen Samsung meer nemen. Kijk alleen maar naar die posts over hoe Samsung omging met zijn Spica klanten.

Wat betreft updates weet je zeker dat je met zowel de Nexus als Desire wel goed zit. Dit komt met name omdat Google medewerkers zelf ook met een Nexus rondlopen en de Desire een pure afgeleide hiervan is. Dit zag je ook terug bij de laatste Froyo update en ook met Gingerbread op komst (einde van de zomer) hebben ze al aangegeven dat beide toestellen zullen worden geupgrade.

[...]

8)7 Ach kom toch op, dit is gewoon pure larie... ik kan zelfs zonder in te zoomen op m'n Nexus perfect de juiste pagina aantikken van dit topic.
Nee, dan kun je beter een Nexus kopen. De HTC zal altijd een stuk vertraging hebben omdat ze hun Sense interface overmoeten zetten. Met 2.2 zal dit niet zo lang duren, maar met de volgende gok ik dat het een stuk langer duurt met je Desire.

Man man man

• HellBeast
  • Nu online

HellBeast

Oh My GoT!

Voor degenen die benieuwd zijn naar de kwaliteit van de camera van de Samsung Galaxy S, hier een sessie "eendjes voeren" met mijn vrouw en dochtertje.

http://www.digital-photography.nl/zip/eendjes.rar (426 mb)

Let niet op mijn trillende handjes terwijl ik loop. :-)

• selocan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-11 23:08
Ik moet zeggen dat ik nu mijn Google Nexus al sinds eind januari heb en er heel erg tevreden over ben.
Nu will mijn vrouw ook een nieuwe telefoon en de twijfel sloeg ook een beetje toe welke van de drie je noemde.

Dus dit weekend eens binnen gelopen bij ThePhone House. De Samsung viel direct toch wel af vanwege het uiterlijk en het minder degelijk aanvoelen. Dus bleven al heel snel de Desire en de Nexus over.

De verkoper stond met zijn mond vol tanden toen hij vroeg waarom mijn vrouw een Desire of een Samsung wilde en ik hem mijn Nexus liet zien. Grappig om te zien dat dan zelfs een verkoper gaat vragen hoe ik er aan gekomen ben.

Tussen de Nexus en de Desire zit niet veel verschil zoals je zelf al gepost hebt. Buiten de Noise Cancellation dan, welke we direct getest hebben in de winkel. Ook was mijn Nexus vele malen sneller dan zijn Desire maar dat komt meer door Froyo welke al wel op mijn nexus zit en nog lang niet op de Desire.

Al met al was de conclusie dat mijn vrouw liever wacht tot de nexus in NL te koop is dan een van de andere te kopen.

Op vakantie in Mallorca heb ik de nexus ook heel vaak gebruikt en was hij best goed leesbaar. Tenzij hij natuurlijk in de volle zon zit. Een lichte kanteling doet het hem dan wel om dat weer op te lossen.

selocan wijzigde deze reactie 27-07-2010 23:01 (8%)

• ginod
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:25
Ik heb sind een anderhalve week via KPN (abonnenment verlengen) een Samsung Galaxy S genomen, en heb er absoluut GEEN spijt van. Deels via tweakers ook gekeken naar de andere telefoons. Maar alleen bij Galaxy had (en heb nog steeds dus) ik zoiets van... Ja, dat wordt het hem helemaal ! 8)

Heb er overigens nog helemaal niet spannends mee gedaan (gewoon standaard Firmware e.d.). EN ik vind het wel meevallen met de "Lag". Ik heb heeel af en toe dat inderdaad GPS niet vanzelf opkomt, maar echt hinderlijk is het absoluut niet.

Kortom, een tevreden Galaxy S gebruiker !

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Twixell
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13-11 20:52
Waar ik bang voor ben is dat de HTC Desire(aangezien het HTC is) en de Nexus One(aangezien t google's speeltje is:P) wel de Gingerbread upgrade krijgen en dat Samsung dat misschien niet doet.
Ik zag op de I/O van Google dat er een beta van de nieuwe ontwikkelingen na Android 2.2 goed draaide op de Nexus(dus die zal hem vast krijgen) en waarschijnlijk ook op de Desire. Samsung moet zeggen dat zij t ook gaan doen(en dan waar maken) want dan ga ik direct voor de Samsung Galaxy S
Alles wat je zegt is outdated..
De Nexus One loopt al op 2.2, de HTC Desire krijgt vanaf vandaag 2.2 en voor de Galaxy S is 't al aangekondigd.

• Twixell
quote:
CLB schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:18:
Alles wat je zegt is outdated..
De Nexus One loopt al op 2.2, de HTC Desire krijgt vanaf vandaag 2.2 en voor de Galaxy S is 't al aangekondigd.
Ik heb t over Gingerbread geen Froyo;)

• Thombias
  • Laatst online: 10-09-2018
Ik heb nu nog een Samsung Pixon uit 2008 en daar is de laatste firmware uitgekomen in januari dit jaar dus wat betreft ondersteuning/updates geen gebrek bij Samsung

Voordat Gingerbread uit is is je toestel ook al weer bijna een jaar en hoef je dus nog maar een halfjaar/jaar met je "infrieure" Froyo. Maar goed als Gingerbread uitkomt ligt de nieuwe ook wel weer op de loer....etc....etc...

• Twixell
Ja dat is waar! zolang Froyo snel komt bestel ik denk ik toch echt de Galaxy S, met name om de goede multitouch & mooie scherm! Verder ga ik waarschijnlijk toch launcher pro draaien aangezien dat erg lekker draait. Ook zijn er genoeg widgets die lijken op sense widgets!:)

• Thombias
  • Laatst online: 10-09-2018
quote:
Twixell schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 15:58:
Ja dat is waar! zolang Froyo snel komt bestel ik denk ik toch echt de Galaxy S, met name om de goede multitouch & mooie scherm! Verder ga ik waarschijnlijk toch launcher pro draaien aangezien dat erg lekker draait. Ook zijn er genoeg widgets die lijken op sense widgets!:)
In februari kan ik weer verlengen dus ik hoop dat de geruchten van de Samsung Galaxy S2 waar zijn.....
Maar dan nog betaal je de eerste maanden/halfjaar de hoofdprijs dus ga ik waarschijnlijk toch voor de Samsung Galaxy S.

• MorgothG
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-10 20:19

MorgothG

deftones

Ik zit dus ook met het Desire of Galaxy S verhaal. Voor mij geeft het scherm. En dan met name een koreaans filmpje waarbij de foon in een zipbag met sleutels paperclips en andere scherpe dingen gaat (en goed geschud wordt) de doorslag. Het scherm is heel kras vast. Op mijn HTC Touch HD zitten aardig wat mini krasjes door normaal gebruik.

Een screen protector heb ik niet gebruikt bij de HTC omdat bij de vorige ik dit wel had en toe keek ik dus naar een protector met krasjes.. Sja dan liever zonder.

Het scherm van de Galaxy krast zelfs niet met scherpe schroefjes eroverheen. Dus dat is voor mij heel belangrijk.

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• Twixell
Ik twijfel nog steeds, mijn broer heeft gister de Samsung Galaxy S binnen gekregen.
Ik heb er even mee gespeeld, maar dan mis ik toch nog wel deels de sense, later Laucher pro der op gezet en dat vond ik al wat beter.. Nu maar even kijken wat ik doe.
Tis wel een mooi ding.. en hij voelt niet zo plastic aan als dat hij er uit ziet op plaatjes e.d., dus dat is mooi!
Vanmiddag nog maar even verder mee spelen!

voor de mensen die ook erg twijfelen voor de HTC/Nexus vs de Samsung
Kijk eens naar de volgende links!:
Keyboard
Nexus one look
Mocht je nog meer willen vinden moet je hier even klikken!
Zo kan je je telefoon aanpassen om wat meer een tussenweg te maken van de samsung denk ik..

• Robbie T
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Vodafone geeft aan eerste week augustus liggen ze in de winkel. Typhone geeft aan dat zij de toestellen krijgen van vodafone, maar nog geen leverdatum van vodafone hebben gekregen.

Mocht de Nexus nog lang op zich laten wachten (Oktober ofzo) dan cancel ik mijn order en wordt het alsnog de Desire.

• Twixell
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:09:
Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Vodafone geeft aan eerste week augustus liggen ze in de winkel. Typhone geeft aan dat zij de toestellen krijgen van vodafone, maar nog geen leverdatum van vodafone hebben gekregen.

Mocht de Nexus nog lang op zich laten wachten (Oktober ofzo) dan cancel ik mijn order en wordt het alsnog de Desire.
Ik zou gelijk voor de desire gaan ipv de nexus als je tussen die 2 kiest, de nexus bied qua hardware niets meer dan de nexus one! De sense interface werkt echt super als je het mij vraagt. Je kan des noods met aplicaties (zoals de links hierboven) je telefoon een nexus one interface geven..

Maar je moet zelf even kijken wat je het mooiste toestel vind!:)
sense kan ook op de nexus one door hem een custom rom te geven dus in principe kan je alle kanten op!

• JudgeTreve
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 30-05 15:22
Nog even een kleine opmerking over het verschil in schermen en het typen, of de ervaring tijdens het typen.
Ik kan met recht zeggen dat ik alle HTC's telefoons heb gehad en getest en in het algemeen kun je stellen dat deze fabrikant de zaak goed onder controle heeft.

Toch heb ik bij de HTC HD2 een ervaring gehad, die duidelijk overeenkomsten heeft met mensen die klachten ervaren over de nauwkeurigheid van het toetsenbord.

Ik heb destijds een HTC HD2 NL gehad en tegelijkertijd een HTC HD2 UK. Beide nieuw...recht uit de doos.
Op de NL variant kon ik foutloos typen zonder echt mijn best te doen...op de UK variant (precies dezelfde telefoon) was het onmogelijk om meer dan twee woorden foutloos te typen. Er is daarna ook een onderzoek gedaan naar de verschillende reacties van de schermen van ogenschijnlijk dezelfde telefoons. Ook daar kwam uit naar voren dat er wel degelijk een (kwaliteits) verschil is tussen de ene en de andere.

Misschien verstandig om de uitspraken van mede tweakers niet af te doen als onzin...want ik heb het zelf meegemaakt.
Overigens, ik heb na alle bekende toestellen van HTC, zelf besloten een Nexus One te kopen...en ik vind dat echt de ultieme smartphone van dit moment.

• DapperKonijntje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-11 10:39

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb na wikken en wegen voor de Galaxy gekozen ipv de Desire, verkooppunten voor mij waren toch wel native dixx support (onder andere), het grotere scherm en de snellere processor.

De feel van de galaxy is inderdaad een beetje fragiel ten opzichte van htc's, vooral aangezien ik van een iPhone afkwam, maar dat wende ook weer na een week.

De support van samsung was ik wel een beetje twijfelachtig over, maar aangezien er alweer een stuk of 5software updates uitgekomen zijn in deze maand alleen hoop ik dat Samsung van fouten geleerd heeft.

Al met al is het persoonlijk natuurlijk, maar qua specs is de Galaxy echt een beest en is het voor mij de beste telefoon die ik ooit gehad heb (vorige telefoons waren iPhone 3GS en TouchPro 2)

Portfolio

• Twixell
Ik ga denk ik na het weekend mijn toestel bestellen, ik denk dat het toch echt de Samsung word. Net wat DapperKonijntje zegt, het qua specificaties het beste toestel, en je kan met android toch alles verbouwen naar wat jij wilt dat het is!

• wheelboy
  • Laatst online: 28-02 12:28
Ik heb anderhalve week een samsung galaxy s.en lees hier eea over dit toestel .het zou lelijk zijn .collegas en kennisen denken dat het een iphone is .hoevaak ik dat deze week al niet gehoord heb .Ik heb zelf nog een iphone 3g liggen heb er 4 in 2 jaar van versleten (niks als ellende) .
als ik deze telefoon vergelijk met de iphone 4 gaf voor mij toch de doorslag naar de samsung .Waarom
battery verwisselbaar ,geheugen uitbrijdbaar ,geen gekloot meer met jailbreaken .geen itunes meer,geen gerefurbished ding terug krijgen wat binnen paar weken weer kapot was .Mooi beeld op scherm .en als dat wankele klepje van die samsung beschadigd is kan ik er zo een nieuw op zetten zonder de telefoon geheel te moeten afbreken .(iphone 4 is dat van glas zowel voor als achterkant )
betere gpu van de samsung tov iphone 4 processor van apple komt van samsung af .geen 169,95 euro aanschaf en weken wachten .
nu al div roms te krijgen dus niet afhankelijk van de grillen van samsung als ze evt geen updates geven in de toekomst.er is zelfs al een gelekte galaxy 2.2 rom op het net in de rolatie .

en toh zeer tevreden over het android os .

heeft de samasung dan geen nadelen .Ja hoor echt wel .zo werk ik met een laptop met w7 x64 .moet regrelmatig usb erin en eruit want dan ziet hij het toestel niet.

de battery als je echt intensief er mee zit te spelen (was bij mn iphone 3g na 1,5 uur leeg) doet ong 8 uur leeg .maar dan wel internet aan gps zitten klooien spelletjes spelen radio aan .

nu alleen nog paar films uitproberen of dat goed werkt das enige wat ik toh nog niet geprobeerd heb .
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True