Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:53
Ik mag weer een nieuwe telefoon uitkiezen van kpn, en wil deze keer aan de smartphone, en dan waarschijnlijk ook Android. Ik heb altijd Sony Ericsson gehad, en vrijwel altijd de camera telefoons. Mijn huidige is de C905.

Ik heb al flink wat research gedaan, en de prachtige reviews hier gelezen, maar zou graag nog wat advies hebben. Mijn eisen zijn de volgende.

- Minimaal 3.5" met hoge resolutie. Liefst 4" met Amoled
- Redelijke camera er in
- Snelle processor zodat internet ook echt bruikbaar is.
- verwisselbare batterij, uitbreidbaar geheugen
- onder geen enkel voorwaarde een slider

Eigenlijk spreekt alles mij aan de Galaxy S van Samsung aan. Het scherm is geweldig, het design is mooi, de menu's lijken goed in elkaar te zitten, bloedsnel, etc. Het lijk mij echt een super ding. Helaas heb ik echter helemaal geen ervaring met samsung telefoons, en wat ik hoor over samsung van vrienden is niet bepaald positief. Is dit een beetje degelijke telefoon, of kan het qua betrouwbaarheid beter? Verder staat de camera mij enorm tegen. Van een SE camera met 8.1Mp en Xenon flits is een 5mp camera zonder enige vorm van verlichting een flinke downgrade. Is de camera nog enigszins bruikbaar op minder verlichte plekken zoals de kroeg of simpelweg gewoon ergens binnen?

De HTC HD2 lijkt mij ook een prachtig toestel, maar ik heb wel mijn twijfels over windows 6.5. Valt daar een beetje mee te werken, of is android echt de nieuwe standaard? Daarnaast is de telefoon alweer bijna een jaar uit. Zit er een nieuw model aan te komen, of komt deze nog genoeg mee?

De HTC Desire lijkt ook een mooie telefoon te zijn. Wel een wat kleiner scherm dan de rest, maar steeds nog redelijk groot en wel een amoled met hoge resolutie. Wel vind ik het design iets minder mooi. Ik zou vooral hopen dat de camera van deze beter presteert dan de Galaxy S. Hoe verhoud HTC zich qua betrouwbaarheid met de samsun galaxy S?

De Sony Ericsson lijkt opzich ook aan al mijn eisen te voldoen, maar komt op vrijwel alle punten zwakker over dan de samsung en de HTC's. Vooral wat langzamer, geen amoled, en een matig menu. Wel lijkt deze ene veel btere camera te hebben dan de andere smartphones, en dat is wel iets waar ik naar op zoek ben. Wel vraag ik mij af waarom er zo'n verouderde versie van android op staat.

De Sony Ericsson Satio was eigenlijk mijn favoriet met zijn 12mp camera en xenon flitser. Een goede vriend van mij heeft deze inmiddels, maar de paar keer dat ik er mee speelde vond ik de telefoon niet lekker aanvoelen. De touchscreen reageert slecht, de menu's zijn onduidelijk, en overall is de software niet af. Toch heb ik hem nog niet helemaal afgeschreven.

Ik hoop dat jullie een beetje nuttig advies hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:59

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Satio heeft het nadeel is dat de resolutie van de 12MP vol een 4:3 verhouding heeft... Wat betekent dat je geen breedbeeld foto's neemt... AFAIK heeft die pas vanaf 9MP een normale verhouding.... Daarnaast ben ik geen fan van het OS op de Satio... Symbian is van zichzelf al niet de snelste en die schil van Sony maakt het alleen nog maar erger...

Persoonlijk heb ik ervaringen met Samsung en dat is dat er enkele dingen zijn waar je rekening mee moet houden... Het is niet de stevigste fabrikant op de markt qua toestellen... Daarnaast is in ieder geval voor mijn Spica er een zeer bedroevende software ondersteuning is... Weet niet of dat ook zo is voor het topmodel... Als laatste is dat de batterijen niet de sterkste waren voorheen... Na een jaar een Samsung te hebben gehad was de batterij ook echt op... Ken ook meerdere mensen die hier last van hadden... Binnen een maand van anderhalve week standby naar 3 dagen standby... Zo hard dat het ging...

Voor de rest zijn het wel erg fijne toestellen met een heel gala aan snufjes en nerdstuff... Dus dat dat betreft zou ik het wel weten! :D

Persoonlijk de meest veilige keuze is in dit rijtje de Desire. Brede ondersteuning vanuit de fabrikant qua software en updates. Daarnaast voelt hij ondanks zijn formaat bijzonder slank aan. Ook stevigheid is hij bijzonder goed. Ook ondersteuning vanuit de community is bijzonder goed. Zie maar vandaag op de frontpage een hack voor 720P filmen. Nadeel is dat jij hem dus minder mooi vind ;)

Maar heb je alle telefoons al eens in je hand gehad? Heb je er al eens mee gespeeld qua menu's? Aangezien elke fabrikant zijn eigen schil eroverheen heeft gegooid vertroebeld dat beeld nogal...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-10 20:37
Ik dacht ook dat ik de Desire lelijk vond en wilde eerst voor de Legend gaan, maar nadat ik de Desire gezien en gevoeld had ging ik voor de Desire. Ik vind het echt een prachtig toestel, met een vrij 'clean' design.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb de Galaxy S sinds een aantal dagen. Moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast was toen ik hem in mijn handen had van de week. Hij is ongelovelijk licht. Het scherm is echt "kwijl"! De kleuren spatten echt van het 4 inch scherm af. De shell die Samsung eroverheen heeft gegooid werkt ook gewoon goed en intuïtief. Camera is prima, ookal zal je er geen foto's mee maken als met een goeie compact camera.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-12-2017
Amoled is een hype. Gewone amoled schermen zou ik links laten liggen, enkel super amoled is de moeite. Het scherm op de x10 is een van de beste tft schermen en tenminste leesbaar in het zonlicht. HTC zou ik ook links laten liggen omdat ze prullen met de resolutie van de amoled schermen, hun amoled schermen een paarse waas hebben, hun camera's enorm slecht zijn.

Als ik u was zou ik kiezen tussen de samsung galaxy s en de sony ericsson xperia x10.

Je staart je blijkbaar blind op megapixels. De sony ericsson elm heeft een 5MP camera en maakt betere foto's dan bijna alle andere camera phones van andere merken. Sony ericsson staat qua camera kwaliteit op nr1. De x10 is trouwens helemaal niet langzamer dan de rest. Op de X10 staat de kernel van android 2 maar in werkelijkheid staat android 1.6 erop. Ik snap niet goed waarom ze dat doen, maar er komt een android update. Voor het moment zitten er functies in die enkel vanaf android 2 voorkomen zoals een uitgebreide camera interface. Dus ook al staat er android 1.6 erop, het is eigenlijk ook deels android 2 zonder de live wallpapers enzo dan.

De satio zijn software is niet zo geweldig vind ik, ik zou zowiezo een android phone kiezen.
De HTC hd2 is ook niet geweldig. Windows is niets vergeleken met android.

De samsung galaxy en xperia x10 zijn voor mij aan elkaar gewaagd.
De galaxy heeft iets betere specs maar ik vind de software te fel op een mislukte iphone lijken (heeft wel al android 2.1). De galaxy heeft een beetje meer ram geheugen (gaat ge niks van merken volgens mij). Heeft voor zover ik weet een fatsoenlijk super amoled scherm (geen htc ripoff). Heeft bluetooth V3. Heeft ook een 1GHz chip die even snel is als de snapdragon cpu's, maar de gpu van de samsung is wel een stuk sneller. Qua degelijkheid weet ik niet hoe het zit met de hedendaagse samsung telefoons. Ik weet dat hun sliders dikke brol waren. Ik denk wel dat deze vrij degelijk is.

Als je een sony ericsson c905 gewent bent en graag foto's maakt zou ik de x10 aanraden. De x10 heeft de beste camera onder de android phones, heeft na de softwareupdate in Q3 de mogelijkheid om in 720P te filmen met continuous autofocus (voor zover ik weet heeft enkel de vivaz deze functie op dit moment). De x10 heeft een iets grotere resolutie die naart schijnt beter zou zijn om websites te bekijken. En deze heeft naar mijn mening de mooiste interface.

Galaxy heeft dus iets betere specs en de x10 heeft een betere camera.

• SuperKris
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 18:59:
Satio heeft het nadeel is dat de resolutie van de 12MP vol een 4:3 verhouding heeft... Wat betekent dat je geen breedbeeld foto's neemt... AFAIK heeft die pas vanaf 9MP een normale verhouding.... Daarnaast ben ik geen fan van het OS op de Satio... Symbian is van zichzelf al niet de snelste en die schil van Sony maakt het alleen nog maar erger...

Persoonlijk heb ik ervaringen met Samsung en dat is dat er enkele dingen zijn waar je rekening mee moet houden... Het is niet de stevigste fabrikant op de markt qua toestellen... Daarnaast is in ieder geval voor mijn Spica er een zeer bedroevende software ondersteuning is... Weet niet of dat ook zo is voor het topmodel... Als laatste is dat de batterijen niet de sterkste waren voorheen... Na een jaar een Samsung te hebben gehad was de batterij ook echt op... Ken ook meerdere mensen die hier last van hadden... Binnen een maand van anderhalve week standby naar 3 dagen standby... Zo hard dat het ging...

Voor de rest zijn het wel erg fijne toestellen met een heel gala aan snufjes en nerdstuff... Dus dat dat betreft zou ik het wel weten! :D

Persoonlijk de meest veilige keuze is in dit rijtje de Desire. Brede ondersteuning vanuit de fabrikant qua software en updates. Daarnaast voelt hij ondanks zijn formaat bijzonder slank aan. Ook stevigheid is hij bijzonder goed. Ook ondersteuning vanuit de community is bijzonder goed. Zie maar vandaag op de frontpage een hack voor 720P filmen. Nadeel is dat jij hem dus minder mooi vind ;)

Maar heb je alle telefoons al eens in je hand gehad? Heb je er al eens mee gespeeld qua menu's? Aangezien elke fabrikant zijn eigen schil eroverheen heeft gegooid vertroebeld dat beeld nogal...
Dat die 12MP alleen in 4:3 formaat zijn vind ik alleen maar goed. breedbeeld foto's zijn waardeloos. moet wel zeggen dat ik ook flink mijn twijfels bij symbian heb. Er zijn schijnbaar ook nog verschillende versie's, waarbij degene van de satio helemaal dicht getimmerd zit. Ik heb verder dus ook een beetje mijn twijfels over de algehele bouwkwaliteit van de samsung. Ik hoop dat het bij dit model wel goed zit echter. Ik heb de desire en de X10 nog niet in mijn handen gehad maar de rest wel. Ik ga zeker van de week even een winkel binnen lopen. Ik geloof idd wel dat HTC een veel betere ondersteuning qua updates ed bied, en de community die er achter gaat ook erg hulpzaam is.
quote:
Lee245 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:05:
Ik dacht ook dat ik de Desire lelijk vond en wilde eerst voor de Legend gaan, maar nadat ik de Desire gezien en gevoeld had ging ik voor de Desire. Ik vind het echt een prachtig toestel, met een vrij 'clean' design.
Het zou zo maar kunnen dat ik de desire IRL wel mooi vind. Wat mij alleen ook een tikkeltje tegen staat is dat de desire alles gewoon goed doet, maar nergens opvallend beter presteert.
quote:
m0nk schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 19:15:
Ik heb de Galaxy S sinds een aantal dagen. Moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast was toen ik hem in mijn handen had van de week. Hij is ongelovelijk licht. Het scherm is echt "kwijl"! De kleuren spatten echt van het 4 inch scherm af. De shell die Samsung eroverheen heeft gegooid werkt ook gewoon goed en intuïtief. Camera is prima, ookal zal je er geen foto's mee maken als met een goeie compact camera.
De camera is prima zeg je? Is hij ook binnen bruikbaar en in de kroeg enzo?
quote:
Infinity88 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:01:
Amoled is een hype. Gewone amoled schermen zou ik links laten liggen, enkel super amoled is de moeite. Het scherm op de x10 is een van de beste tft schermen en tenminste leesbaar in het zonlicht. HTC zou ik ook links laten liggen omdat ze prullen met de resolutie van de amoled schermen, hun amoled schermen een paarse waas hebben, hun camera's enorm slecht zijn.

Als ik u was zou ik kiezen tussen de samsung galaxy s en de sony ericsson xperia x10.

Je staart je blijkbaar blind op megapixels. De sony ericsson elm heeft een 5MP camera en maakt betere foto's dan bijna alle andere camera phones van andere merken. Sony ericsson staat qua camera kwaliteit op nr1. De x10 is trouwens helemaal niet langzamer dan de rest. Op de X10 staat de kernel van android 2 maar in werkelijkheid staat android 1.6 erop. Ik snap niet goed waarom ze dat doen, maar er komt een android update. Voor het moment zitten er functies in die enkel vanaf android 2 voorkomen zoals een uitgebreide camera interface. Dus ook al staat er android 1.6 erop, het is eigenlijk ook deels android 2 zonder de live wallpapers enzo dan.

De satio zijn software is niet zo geweldig vind ik, ik zou zowiezo een android phone kiezen.
De HTC hd2 is ook niet geweldig. Windows is niets vergeleken met android.

De samsung galaxy en xperia x10 zijn voor mij aan elkaar gewaagd.
De galaxy heeft iets betere specs maar ik vind de software te fel op een mislukte iphone lijken (heeft wel al android 2.1). De galaxy heeft een beetje meer ram geheugen (gaat ge niks van merken volgens mij). Heeft voor zover ik weet een fatsoenlijk super amoled scherm (geen htc ripoff). Heeft bluetooth V3. Heeft ook een 1GHz chip die even snel is als de snapdragon cpu's, maar de gpu van de samsung is wel een stuk sneller. Qua degelijkheid weet ik niet hoe het zit met de hedendaagse samsung telefoons. Ik weet dat hun sliders dikke brol waren. Ik denk wel dat deze vrij degelijk is.

Als je een sony ericsson c905 gewent bent en graag foto's maakt zou ik de x10 aanraden. De x10 heeft de beste camera onder de android phones, heeft na de softwareupdate in Q3 de mogelijkheid om in 720P te filmen met continuous autofocus (voor zover ik weet heeft enkel de vivaz deze functie op dit moment). De x10 heeft een iets grotere resolutie die naart schijnt beter zou zijn om websites te bekijken. En deze heeft naar mijn mening de mooiste interface.

Galaxy heeft dus iets betere specs en de x10 heeft een betere camera.
Ik vind OLED en zeker AMOLED zeker geen hype. Het is echt een superieure technologie in vrijwel alle opzichten. Ik verbaas me nog dagelijks over het scherm op mijn Cowon S9 MP3 speler. Wel is het zo dat het schermpje buiten direct zonlicht bijzonder goed presteert, maar in vol zonlicht erg slecht afleesbaar is. Daarnaast staat de ontwikkelingen in LCD ook niet stil. Zeker IPS is een flinke stap vooruit, maar andere LCD technieken worden ook steeds beter. Er is dan ook niets mis met LCD als de kwaliteit maar hoog genoeg ligt.

Megapixel boeien mij echt niets. Als ik een 1.3 megapixel kan krijgen met een daarachter goede technologie en een goede flitser verkies ik die 1.3mp direct boven een 12mp met slecht lenzen, compressie, en zonder flitser. De X10 heeft ongetwijfeld de beste camera van allemaal, maar ik ben bang dat deze nogsteeds erg matig is vergeleken wat ik nu gewend ben. Vooral de afwezigheid van een Xenon flitser staat mij tegen. De vraag is dan ook of de X10 in de praktijk met zijn camera genoeg verschil maakt tussen de HTC's en de samsung, want ik denk toch dat de camera de voornaamste reden zou zijn om voor de x10 te kiezen. Op de ander vlakken lijkt de Galaxy S namelijk wel te winnen. Opzich ben ik verder wel een SE fan, maar ondanks dat ik mijn huidige C905 een heerlijk apparaat vind ben ik niet helemaal tevreden. In tegenstelling tot mijn vorige SE's is deze nu al 2 keer zwaar kapot geweest, en mijn maat die hem ook had, heeft hem kort geleden voor de 5e!!!! keer moeten opsturen. Ik denk wel dat het meeste slider gerelateerd is, dus dat is ook de reden dat ik nooit meer een slider neem.

Ik vind de X10 echter wel heel interessant worden als een een flinke update naar 2.2 op komt. Dat zou de telefoon stukken sneller kunnen maken. Is deze update ook echt zeker, of is het nog maar speculatie?

Ik denk wel dat het voornamelijk tussen de Galaxy S, de Desire, en de X10 gaat. Of mis ik nog een foon die aan mijn eisen voldoet?
Ga je 'm los kopen of icm een abbo..
Dan zou de prijs ook wel een doorslaggevende factor kunnen zijn denk ik anders?

SE X10 zou ik al niet nemen om de Android-versie die die momenteel draait: 1,6 oldfashioned shit.
De update naar 2.1 komt er aan wordt er gezegd, maar dan is 2.2 alweer uit.. SE is daar heeel laat mee.

Tevens moet je is kijken naar de soorten schillen die er op de telefoons liggen..
Samsung met z'n eigen schil, HTC met Sense, SE met hun eigen schil enzovoort.
Natuurlijk kun je wel een andere Ervaringen met homescreen-replacements, installeren maar toch..
Vaak zit er dan nog veel geinstalleerde zut op de telefoon die je misschien niet gaat gebruiken...

HTC HD2 niet doen, simpel omdat er Windows op draait..
Zelfde geld voor de SE Satio, maar dan met Symbian..
X10 niet doen, omdat er Android 1.6 op draait

Dan zit je weer met de Galaxy S en de HTC Desire... dat is je eigen keuze natuurlijk...
Galaxy S moet een ubermooi apparaat zijn, van de Desire ben ik zelf niet zo gecharmeerd..
HTC Sense lijkt me dan wel weer mooier dan de Samsung schil, maarja dat is ook zo weg te halen...

Het gaat in dit geval meer om het uiterlijk imho, aangezien ze zeer aan elkaar gewaagd zijn..
Op een LED'je zou ik niet echt letten, zijn toch niet goed zolang het geen Xenon-LED betreft dus ja..

CLB wijzigde deze reactie 07-07-2010 01:41 (84%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:16

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een ruime week deze overweging gemaakt en ben uiteindelijk voor de Galaxy S gegaan. De voor mij belangrijkste redenen:
- Superieur scherm, echt het mooiste scherm dat ik gezien heb en 4" wat ik minimaal wilde
- Echt multi touch paneel dus geen dual touch
- Beste hardware die op het moment te krijgen is
- Front cam
- 16GB intern uit te breiden naar 48GB, kun je tenminste wat 720p films laten staan
- Aangekondigd dat er voor het eind van het jaar een update naar Froyo uitkomt. Is wat aan de late kant, maar een bevestiging is sowieso al mooi en ik verwacht voor die tijd al wel custom roms met Froyo

Over de batterij ben ik uitermate te spreken. Met een lading heb ik een 720p film gekeken van ruim twee uur, een uurtje internet en een uurtje muziek geluisterd. Diverse apps gedownload en getest, bij elkaar denk ik ook een uurtje. Een half uurtje gebeld, een stuk of 6 sms'jes verstuurd en een keer of 4 m'n email bekeken. Ook wat gespeeld met diverse widgets om m'n homescreens wat op te leuken en uiteindelijk heeft het toestel 7 uur naast m'n bed gelegen in standby. Nadat de wekker 3 keer was afgegaan had ik nog ongeveer 20% lading over. Hierbij heeft alles wat aan kan staan ook aangestaan, dus wifi, gps, 3G, een live wallpaper, dat soort energieslurpende zaken.

De kwaliteit vind ik prima. Het is vooral plastic maar voelt heel stevig aan. Knopjes hebben geen speling, het kraakt en piept niet als je in het toestel knijpt. Ik heb wel het idee dat het toestel het eind van m'n 2-jarige contract haalt.

Over de camera, ik kwam van een iPhone 3GS met 3MP camera dus voor mij was zo'n beetje alles wel een verbetering. Ik heb nog weinig met de camera gedaan maar de beloofde 720p opnames doen het goed. Via DLNA streamen naar m'n Bluray speler is ook heel tof.
Daarnaast kost een beetje camera minstens de helft tot een veelvoud van wat de telefoon kost dus mijn verwachtingen van phone cams zijn sowieso niet zo heel hoog. En wat al hierboven gezegd is, zolang je geen redelijke Xenon LED op het toestel hebt zitten voegt een filtser weinig toe, zeker in de kroeg niet. Leuk als leeslampje maar veel meer ook niet. Sony Ericsson doet het heel goed wat camera's betreft, maar die bouwen een telefoon over het algemeen rondom een camera in plaats van andersom en dat merk je heel vaak aan de specs en kwaliteit van het toestel zelf.

Wat updates betreft, zoals ik al zei komt de Froyo wat aan de late kant maar ik heb geen idee wanneer andere fabrikanten de update uitbrengen voor de geschikte toestellen. Wel heb ik in de korte tijd al meerdere firmware updates voorbij zien komen waarvan de laatste gisteren is uitgekomen (die ook daadwerkelijk nut heeft gehad voor de snelheid van het toestel). Via de officiele weg (in geval van Samsung via de Kies software) zijn ze voor zover ik heb begrepen niet vaak beschikbaar, maar na een uurtje inlezen ben je expert genoeg om dit voortaan gewoon zelf in handen te nemen.

De interface bevalt je of niet, maar da's bij alle schillen. Je zult ook zat klachten vinden over de geweldige Sense interface van HTC bijvoorbeeld. Homescreen replacements zijn in veelvoud in de store te vinden en als je een stap verder wilt is rooten en de boel verwijderen zelfs een optie. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de interface, dit is echt een verademing ten opzichte van mijn 3GS die er altijd hetzelfde uit zag.

Internetten gaat op 3G en op wifi merkbaar sneller ten opzichte van mijn 3GS, zowel het downloaden als het renderen van pagina's.

Ik heb ook nog heel erg zitten twijfelen over de SE X10 maar de Android versie hield me tegen. Er staat nu een update naar Android 2.1 in de planning, als ze daar al zo lang over hebben gedaan, wanneer kunnen we dan Froyo verwachten en komt die uberhaupt wel ?

De HD2 vond ik ook een prachtig toestel maar ik ga nooit meer terug naar Windows Mobile. Goed, de laatste versie waar ik mee gewerkt heb was 6.1 op m'n oude HTC Touch dus echt oordelen kan ik niet over WM6.5 maar een iOS of Android OS voelt veel volwassener aan.

• Aphax
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05-05 16:29
Wat betreft die schermen op de Desire (in mijn bezit) en de X10 (heeft mijn broertje), ik ben er niet helemaal uit welke ik prettiger vind. Het AMOLED scherm op de Desire komt ietsjes feller over, en de kleuren lijken er duidelijker uit te komen, maar heel erg veel minder dan de TFT van de X10 is het niet - zolang je er maar recht op kijkt.

In het daglicht krijg ik ook het idee dat het TFT scherm net een tikkie leesbaarder is, maar ook daar vind ik het geen wereld van verschil. Wat je wel kan zien is dat bij 100% zonlicht er op het AMOLED scherm helemaal niks meer te zien is, terwijl je op het TFT scherm nog nèt een beetje de contouren van icoontjes en dergelijken kan zien, net genoeg om je telefoon nog een beetje te kunnen bedienen.

Het enige echte nadeel van het scherm op de X10 is dat het een belabberde kijkhoek heeft, dus iemand laten meekijken op je telefoon is lastiger (de kleuren verdraaien snel en het wordt een stuk donkerder). Het AMOLED scherm heeft dit totaal niet.

Je kan wel zien dat het TFT scherm in realiteit toch een hogere resolutie heeft (wat betreft subpixels) omdat het AMOLED scherm van de Desire zo'n PenTile subpixel matrix en je ziet dat kleine lettertjes en randjes van 1 pixel breed een soort van karteling vertonen. Maar dan moet je er wel met je neus bovenop zitten (<30cm).

Het grootste nadeel van het scherm op de Desire is dat men op wat voor reden dan ook bij bepaalde grijswaarden (en ook als de brightness op een lagere stand staat) er een rode tint tevoorschijn komt, wat best storend kan zijn. Ik krijg de indruk dat sommige telefoons hier meer of minder last van hebben, en er zijn mensen die hun telefoon onder garantie hebben laten vervangen voor dit probleem. Ik vind het net niet problematisch genoeg om me er druk over te maken, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zich er flink aan storen.

• JarlSX
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-10 20:26
Ben het niet eens met de stelling dat je geen X10 moet kiezen vanwege android 1.6
dit vond ik in eerste instantie ook een dooddoener, maar omdat de GS nog (lang) niet uit was en ik de X10 toch de mooiste vond van wat er beschikbaar was, ben ik voor die telefoon gegaan.

Er is sinds vandaag een update uit (downloading as we speak), dus ik denk wel dat SE woord houdt wat betreft de 2.1 update, bovendien denk ik dat 2.2 ook nog wel zal komen

Iets wat nooit gefixed kan worden aan de X10 is natuurlijk de afwezigheid van dual/multi touch. het scherm is single touch, dus als dat een must is, moet je niet voor de X10 gaan

Verder heeft de X10 niet echt een schil zoals htc/samsung dat hebben, in de zin dat je deze niet wordt opgedrongen en je dus ook prima zonder kan werken. overigens, timescape en mediascape zijn absoluut geen straf om te gebruiken.

Wil ik je er overigens wel op wijzen dat alle genoemde telefoons een stuk groter zijn dan de c905 die je nu hebt, ze zijn allemaal minimaal 1,5 cm langer en 1 cm breder namelijk, ze zijn wel allemaal dunner, minimaal een halve cm:

c905 104 x 49 x 18-19.5 mm
x10 119 x 63 x 13 mm
desire 119 x 60 x 11.9 mm
hd2 120.5 x 67 x 11 mm

Huawei Mate 10 Pro || Gear S3 || Pixel C || nVidia Shield LTE

• Infinity88
Iemand op xda heeft een nieuwe foto gelekt van android 2.1 op de x10 en zegt dat het dichtbij is. Hij zegt ook dat er dualtouch op mogelijk is.

Maar dualtouch of multitouch is eigenlijk enkel goed voor die enkele games waar het nodig is. Pinch to zoom is overrated. Sony ericsson heeft een nieuw systeem waarmee je met 1 vinger kunt zoomen en dat werkt veel prettiger.

@ SuperKris
OLED technologie is beter dan TFT technologie, het is gewoon dat HTC brol amoled schermen gebruikt waardoor het slechter is dan het TFT scherm van de x10. Een artikel over de slechte HTC schermen : http://arstechnica.com/ga...ence-color-and-hacks.ars/

Ik vond het ook spijtig dat de X10 geen amoled scherm had, tot ik zag hoe begaaid de HTC schermen waren en dan de reviewers vol lof waren over het tft scherm van de x10 (mooie kleuren enzo).

Als je echt foto's wilt gaan maken op donkere plaatsen dan zal je zowiezo geen enkele android phone kunnen kopen. Enkel gsm's zoals de C905 zijn daar goed in omwille van hun xenon flits. Maar eigenlijk vallen de foto's van de x10 nog goed mee in donkere omstandigheden. En SE staat ervoor bekend om hun camera software na de release nog meermaals te verbeteren.

En zoals ik al zei, er staat nu misschien wel android 1.6 op maar daarom is het nog geen oude brol. De kernel van android 2 staat er al op en bepaalde onderdelen van de nieuwe android zitten er al in.

x10 vs desire camera
vanaf 1:56 YouTube: (ita) Xperia X10 vs HTC Desire, Test videocamera

foto's getrokken met x10 :
http://i46.tinypic.com/jseq7d.jpg
http://i46.tinypic.com/ivx0sp.jpg
http://i45.tinypic.com/2ewcjo8.jpg
http://i49.tinypic.com/16k9s21.jpg
http://i46.tinypic.com/j96gyh.jpg
http://i47.tinypic.com/6o07xt.jpg

Dag en nacht verschil vind ik in camera kwaliteit met de andere fabrikanten. Veel mooiere kleuren.

Maar als de camera je niet interesseert dan kan je beter de samsung galaxy S nemen. En anders de X10.

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-10 16:12

N1ckk

404 - title not found

Ik snap je probleem niet echt? Ga naar de winkel bekijk ze en kies? Als ik je verhaal zo lees neem een Galaxy S of een Desire.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-10 19:47
quote:
Infinity88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:21:
Iemand op xda heeft een nieuwe foto gelekt van android 2.1 op de x10 en zegt dat het dichtbij is. Hij zegt ook dat er dualtouch op mogelijk is.
Heb je een link?

• Texamicz
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-03-2018
Ik heb ervaring met alles behalve de SE X10 en de HTC HD2

Galaxy S:
- Snel dankzij de hummingbird chip. Snelste op dit moment.
- Heeft de mooiste scherm met bijna geen ruimte tussen het scherm en je vinger. En hij reageert net zo soepel als hedendaagse iphones. Kan ook 5+ vingers registreren en is hier heel snel mee.
-Media ondersteuning is top. o.a. divx en goede mp3 player.
-Heeft een kleine bug wat met de geheugen te maken heeft. Kan je deels oplossen door launcherpro en is niet bepaald hinderlijk.
-Binnenkort android 2.2

Desire:
-Mooi design
-Amoled scherm gaat eruit en kan je nu zo alleen LCD krijgen.
-Kan 2 aanrakingen registreren + een as-fout. Niet zo soepel als de galaxy S.
-Redelijke foto's en binnenkort 720P video maar niet zo mooi als de galaxy S.
-Binnenkort android 2.2

Satio:
-Dat je die durft op te noemen is werkelijk slecht onderzoek.
-Maakt goede foto's beter als de rest. Maar weet niet of hij betere foto's maakt als de SE X10.
-Symbian wat erg traag werkt. En het menu zit vaag in elkaar. Het touchscreen is resistief maar mijn zusje vind het mooi omdat je dan met je nagel kan werken..
-Niet zo'n geweldig mooi scherm
-Geen applicaties etc.

SE X10:
-Oude android versie 1.6 vraag me af of 2.1 komt...
-Mooie foto's
-Traag als stront als hij standaard is.
-Wel leuk design
-Weinig geheugen in verhouding met een snapdragon.

Dit was volgens mij dan een vroege software. Van timescape en mediascape.

Zoals wel meer mensen hier zeggen: Loop de winkel binnen en bekijk de HTC Desire en de Galaxy S. Deze zijn voor mijn mening ook de beste.

Texamicz wijzigde deze reactie 07-07-2010 19:30 (6%)

• Infinity88
quote:
Texamicz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:48:

SE X10:
-Mooie foto's
-Wel leuk design

Zoals wel meer mensen hier zeggen: Loop de winkel binnen en bekijk de HTC Desire en de Galaxy S. Deze zijn voor mijn mening ook de beste.
Grappig, ge hebt geen ervaring met de x10 maar het is wel zo traag als stront. Blijkbaar is de HTC desire trager bij het browsen : YouTube: Xperia X10 vs HTC Desire vs Iphone 3Gs: Browser Speed
Ze hebben beide dezelfde cpu. De x10 is allesbehalve traag, en ja android 2.x komt erop.
Daarbij gaat ge niks merken van dat extra geheugen in de andere android phones. En zeker niet op dit moment omdat pas in android 2.2 meer dan 256MB ram wordt herkent.

@ephymerous
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=719265

On topic: Ik zou ook gewoon naar de winkel gaan en alles uittesten en vooral de uitleg van de mensen die daar werken negeren. Die idioten kunnen enkel de specificaties aflezen.

• SuperKris
quote:
CLB schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:35:
Ga je 'm los kopen of icm een abbo..
Dan zou de prijs ook wel een doorslaggevende factor kunnen zijn denk ik anders?

SE X10 zou ik al niet nemen om de Android-versie die die momenteel draait: 1,6 oldfashioned shit.
De update naar 2.1 komt er aan wordt er gezegd, maar dan is 2.2 alweer uit.. SE is daar heeel laat mee.

Tevens moet je is kijken naar de soorten schillen die er op de telefoons liggen..
Samsung met z'n eigen schil, HTC met Sense, SE met hun eigen schil enzovoort.
Natuurlijk kun je wel een andere Ervaringen met homescreen-replacements, installeren maar toch..
Vaak zit er dan nog veel geinstalleerde zut op de telefoon die je misschien niet gaat gebruiken...

HTC HD2 niet doen, simpel omdat er Windows op draait..
Zelfde geld voor de SE Satio, maar dan met Symbian..
X10 niet doen, omdat er Android 1.6 op draait

Dan zit je weer met de Galaxy S en de HTC Desire... dat is je eigen keuze natuurlijk...
Galaxy S moet een ubermooi apparaat zijn, van de Desire ben ik zelf niet zo gecharmeerd..
HTC Sense lijkt me dan wel weer mooier dan de Samsung schil, maarja dat is ook zo weg te halen...

Het gaat in dit geval meer om het uiterlijk imho, aangezien ze zeer aan elkaar gewaagd zijn..
Op een LED'je zou ik niet echt letten, zijn toch niet goed zolang het geen Xenon-LED betreft dus ja..
Nee, ga lekker verlengen en een "gratis" *kuch* telfoontje uitzoeken. Ik vind wel dat een ledje handig kan zijn. HEt komt niet in de buurt van ene xenon flitser, maar zorgt er wel voor dat je nog foto's in het "donker" kan maken tot 1,5-2m afstand.
quote:
KneoK schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 05:22:
Ik heb ook een ruime week deze overweging gemaakt en ben uiteindelijk voor de Galaxy S gegaan. De voor mij belangrijkste redenen:
- Superieur scherm, echt het mooiste scherm dat ik gezien heb en 4" wat ik minimaal wilde
- Echt multi touch paneel dus geen dual touch
- Beste hardware die op het moment te krijgen is
- Front cam
- 16GB intern uit te breiden naar 48GB, kun je tenminste wat 720p films laten staan
- Aangekondigd dat er voor het eind van het jaar een update naar Froyo uitkomt. Is wat aan de late kant, maar een bevestiging is sowieso al mooi en ik verwacht voor die tijd al wel custom roms met Froyo

Over de batterij ben ik uitermate te spreken. Met een lading heb ik een 720p film gekeken van ruim twee uur, een uurtje internet en een uurtje muziek geluisterd. Diverse apps gedownload en getest, bij elkaar denk ik ook een uurtje. Een half uurtje gebeld, een stuk of 6 sms'jes verstuurd en een keer of 4 m'n email bekeken. Ook wat gespeeld met diverse widgets om m'n homescreens wat op te leuken en uiteindelijk heeft het toestel 7 uur naast m'n bed gelegen in standby. Nadat de wekker 3 keer was afgegaan had ik nog ongeveer 20% lading over. Hierbij heeft alles wat aan kan staan ook aangestaan, dus wifi, gps, 3G, een live wallpaper, dat soort energieslurpende zaken.

De kwaliteit vind ik prima. Het is vooral plastic maar voelt heel stevig aan. Knopjes hebben geen speling, het kraakt en piept niet als je in het toestel knijpt. Ik heb wel het idee dat het toestel het eind van m'n 2-jarige contract haalt.

Over de camera, ik kwam van een iPhone 3GS met 3MP camera dus voor mij was zo'n beetje alles wel een verbetering. Ik heb nog weinig met de camera gedaan maar de beloofde 720p opnames doen het goed. Via DLNA streamen naar m'n Bluray speler is ook heel tof.
Daarnaast kost een beetje camera minstens de helft tot een veelvoud van wat de telefoon kost dus mijn verwachtingen van phone cams zijn sowieso niet zo heel hoog. En wat al hierboven gezegd is, zolang je geen redelijke Xenon LED op het toestel hebt zitten voegt een filtser weinig toe, zeker in de kroeg niet. Leuk als leeslampje maar veel meer ook niet. Sony Ericsson doet het heel goed wat camera's betreft, maar die bouwen een telefoon over het algemeen rondom een camera in plaats van andersom en dat merk je heel vaak aan de specs en kwaliteit van het toestel zelf.

Wat updates betreft, zoals ik al zei komt de Froyo wat aan de late kant maar ik heb geen idee wanneer andere fabrikanten de update uitbrengen voor de geschikte toestellen. Wel heb ik in de korte tijd al meerdere firmware updates voorbij zien komen waarvan de laatste gisteren is uitgekomen (die ook daadwerkelijk nut heeft gehad voor de snelheid van het toestel). Via de officiele weg (in geval van Samsung via de Kies software) zijn ze voor zover ik heb begrepen niet vaak beschikbaar, maar na een uurtje inlezen ben je expert genoeg om dit voortaan gewoon zelf in handen te nemen.

De interface bevalt je of niet, maar da's bij alle schillen. Je zult ook zat klachten vinden over de geweldige Sense interface van HTC bijvoorbeeld. Homescreen replacements zijn in veelvoud in de store te vinden en als je een stap verder wilt is rooten en de boel verwijderen zelfs een optie. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de interface, dit is echt een verademing ten opzichte van mijn 3GS die er altijd hetzelfde uit zag.

Internetten gaat op 3G en op wifi merkbaar sneller ten opzichte van mijn 3GS, zowel het downloaden als het renderen van pagina's.

Ik heb ook nog heel erg zitten twijfelen over de SE X10 maar de Android versie hield me tegen. Er staat nu een update naar Android 2.1 in de planning, als ze daar al zo lang over hebben gedaan, wanneer kunnen we dan Froyo verwachten en komt die uberhaupt wel ?

De HD2 vond ik ook een prachtig toestel maar ik ga nooit meer terug naar Windows Mobile. Goed, de laatste versie waar ik mee gewerkt heb was 6.1 op m'n oude HTC Touch dus echt oordelen kan ik niet over WM6.5 maar een iOS of Android OS voelt veel volwassener aan.
Nuttige info! Zou je misschien wat fototjes kunnen posten die gemaakt zijn met de galaxy S?
quote:
Aphax schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 07:36:
Wat betreft die schermen op de Desire (in mijn bezit) en de X10 (heeft mijn broertje), ik ben er niet helemaal uit welke ik prettiger vind. Het AMOLED scherm op de Desire komt ietsjes feller over, en de kleuren lijken er duidelijker uit te komen, maar heel erg veel minder dan de TFT van de X10 is het niet - zolang je er maar recht op kijkt.

In het daglicht krijg ik ook het idee dat het TFT scherm net een tikkie leesbaarder is, maar ook daar vind ik het geen wereld van verschil. Wat je wel kan zien is dat bij 100% zonlicht er op het AMOLED scherm helemaal niks meer te zien is, terwijl je op het TFT scherm nog nèt een beetje de contouren van icoontjes en dergelijken kan zien, net genoeg om je telefoon nog een beetje te kunnen bedienen.

Het enige echte nadeel van het scherm op de X10 is dat het een belabberde kijkhoek heeft, dus iemand laten meekijken op je telefoon is lastiger (de kleuren verdraaien snel en het wordt een stuk donkerder). Het AMOLED scherm heeft dit totaal niet.

Je kan wel zien dat het TFT scherm in realiteit toch een hogere resolutie heeft (wat betreft subpixels) omdat het AMOLED scherm van de Desire zo'n PenTile subpixel matrix en je ziet dat kleine lettertjes en randjes van 1 pixel breed een soort van karteling vertonen. Maar dan moet je er wel met je neus bovenop zitten (<30cm).

Het grootste nadeel van het scherm op de Desire is dat men op wat voor reden dan ook bij bepaalde grijswaarden (en ook als de brightness op een lagere stand staat) er een rode tint tevoorschijn komt, wat best storend kan zijn. Ik krijg de indruk dat sommige telefoons hier meer of minder last van hebben, en er zijn mensen die hun telefoon onder garantie hebben laten vervangen voor dit probleem. Ik vind het net niet problematisch genoeg om me er druk over te maken, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zich er flink aan storen.
hoe zou je de bediening van beide vergelijken, en dan zeker met internet browsen. Is de afwezigheid van multi touch op de X10 een nadeel voor de bediening?
quote:
JarlSX schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:59:
Ben het niet eens met de stelling dat je geen X10 moet kiezen vanwege android 1.6
dit vond ik in eerste instantie ook een dooddoener, maar omdat de GS nog (lang) niet uit was en ik de X10 toch de mooiste vond van wat er beschikbaar was, ben ik voor die telefoon gegaan.

Er is sinds vandaag een update uit (downloading as we speak), dus ik denk wel dat SE woord houdt wat betreft de 2.1 update, bovendien denk ik dat 2.2 ook nog wel zal komen

Iets wat nooit gefixed kan worden aan de X10 is natuurlijk de afwezigheid van dual/multi touch. het scherm is single touch, dus als dat een must is, moet je niet voor de X10 gaan

Verder heeft de X10 niet echt een schil zoals htc/samsung dat hebben, in de zin dat je deze niet wordt opgedrongen en je dus ook prima zonder kan werken. overigens, timescape en mediascape zijn absoluut geen straf om te gebruiken.

Wil ik je er overigens wel op wijzen dat alle genoemde telefoons een stuk groter zijn dan de c905 die je nu hebt, ze zijn allemaal minimaal 1,5 cm langer en 1 cm breder namelijk, ze zijn wel allemaal dunner, minimaal een halve cm:

c905 104 x 49 x 18-19.5 mm
x10 119 x 63 x 13 mm
desire 119 x 60 x 11.9 mm
hd2 120.5 x 67 x 11 mm
ik vraag mij vooral af of de afwezigheid van multitouch een gebrek is bij internetten en games. Ik kan mij voorstellen van wel namelijk. Het formaat vind ik allemaal prima :)
quote:
Infinity88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:21:

Maar dualtouch of multitouch is eigenlijk enkel goed voor die enkele games waar het nodig is. Pinch to zoom is overrated. Sony ericsson heeft een nieuw systeem waarmee je met 1 vinger kunt zoomen en dat werkt veel prettiger.

@ SuperKris
OLED technologie is beter dan TFT technologie, het is gewoon dat HTC brol amoled schermen gebruikt waardoor het slechter is dan het TFT scherm van de x10. Een artikel over de slechte HTC schermen : http://arstechnica.com/ga...ence-color-and-hacks.ars/

Ik vond het ook spijtig dat de X10 geen amoled scherm had, tot ik zag hoe begaaid de HTC schermen waren en dan de reviewers vol lof waren over het tft scherm van de x10 (mooie kleuren enzo).

Als je echt foto's wilt gaan maken op donkere plaatsen dan zal je zowiezo geen enkele android phone kunnen kopen. Enkel gsm's zoals de C905 zijn daar goed in omwille van hun xenon flits. Maar eigenlijk vallen de foto's van de x10 nog goed mee in donkere omstandigheden. En SE staat ervoor bekend om hun camera software na de release nog meermaals te verbeteren.

En zoals ik al zei, er staat nu misschien wel android 1.6 op maar daarom is het nog geen oude brol. De kernel van android 2 staat er al op en bepaalde onderdelen van de nieuwe android zitten er al in.

x10 vs desire camera
vanaf 1:56 YouTube: (ita) Xperia X10 vs HTC Desire, Test videocamera

foto's getrokken met x10 :
http://i46.tinypic.com/jseq7d.jpg
http://i46.tinypic.com/ivx0sp.jpg
http://i45.tinypic.com/2ewcjo8.jpg
http://i49.tinypic.com/16k9s21.jpg
http://i46.tinypic.com/j96gyh.jpg
http://i47.tinypic.com/6o07xt.jpg

Dag en nacht verschil vind ik in camera kwaliteit met de andere fabrikanten. Veel mooiere kleuren.

Maar als de camera je niet interesseert dan kan je beter de samsung galaxy S nemen. En anders de X10.
Mooi filmpje en mooie foto's. Het verschil tussen de SE en de desire is idd enorm. De SE presteert wederom prima. had ook niet anders verwacht :)

Ik zou de X10 en de Galaxy S graag eens vergeleken zien qua camera, maar kon daar weinig van vinden op het interweb.
quote:
Nickalicious schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:28:
Ik snap je probleem niet echt? Ga naar de winkel bekijk ze en kies? Als ik je verhaal zo lees neem een Galaxy S of een Desire.
Er is helemaal geen probleem. Ik heb hier alleen 1000en experts die tot nu toe bijzonder nuttige info en verschillen duidelijk maken. In de winkel weten ze meestal niets, of je komt een verkopertje tegen die zelf net zo'n ding heeft en jou er ook 1 moet verkopen.

Natuurlijk ga ik ze eens in de winkel uitproberen, maar niet alles is daar altijd mogenlijk. Daarnaast ben ik gewoon graag goed voorbereid. Ik loop dat ding de komende 2 jaar weer elke dag te gebruiken, dus ik maak graag de beste keuze!
quote:
Texamicz schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:48:
Ik heb ervaring met alles behalve de SE X10 en de HTC HD2

Galaxy S:
- Snel dankzij de hummingbird chip. Snelste op dit moment.
- Heeft de mooiste scherm met bijna geen ruimte tussen het scherm en je vinger. En hij reageert net zo soepel als hedendaagse iphones. Kan ook 5+ vingers registreren en is hier heel snel mee.
-Media ondersteuning is top. o.a. divx en goede mp3 player.
-Heeft een kleine bug wat met de geheugen te maken heeft. Kan je deels oplossen door launcherpro en is niet bepaald hinderlijk.
-Binnenkort android 2.2

Desire:
-Mooi design
-Amoled scherm gaat eruit en kan je nu zo alleen LCD krijgen.
-Kan 2 aanrakingen registreren + een as-fout. Niet zo soepel als de galaxy S.
-Redelijke foto's en binnenkort 720P video maar niet zo mooi als de galaxy S.
-Binnenkort android 2.2

Satio:
-Dat je die durft op te noemen is werkelijk slecht onderzoek.
-Maakt goede foto's beter als de rest. Maar weet niet of hij betere foto's maakt als de SE X10.
-Symbian wat erg traag werkt. En het menu zit vaag in elkaar. Het touchscreen is resistief maar mijn zusje vind het mooi omdat je dan met je nagel kan werken..
-Niet zo'n geweldig mooi scherm
-Geen applicaties etc.

SE X10:
-Mooie foto's
-Wel leuk design

De galaxy heeft het qua features absoluut beter voor elkaar dan de rest. Vrijwel alles doet hij beter dan de rest. De camera is echter stukken minder, en ik ben ook nogsteeds niet helemaal overtuigd van de algehele bouwkwaliteit van samsung.

De desire vind ik eigenlijk steeds minder interessant worden. Hij doet alles goed, maar blinkt gewoon nergens in uit.

De Satio moet je toch niet helemaal onderschatten. De camera is echt geniaal. Op optische zoom na doet hij niet onder voor goedkopere compact camera's. De rest kan hij allemaal wel, maar vele minder goed en veel minder gebruiksvriendelijk dan alle andere modellen.

Als ik de test hier op tweakers moet geloven is de X10 helemaal niet zo langzaam. Sterker nog, hij is met de meeste dingen 1 van de snelste smartphones op de markt en hopelijk na de update naar 2.1 nog sneller. Wel verslaat de galaxy hem op alle punten op de camera na. Daarnaast bied SE meestal een erg degelijke bouw kwaliteit.

Maar zoals al gezegd, ik ga ze ook zeker even in de winkel proberen voor zover dat kan. Wel denk ik dat de Galaxy S en de X10 de meeste kans maken. De Desire blijkt ook leuk, maar lijkt momenteel minder dan de Galaxy S en de X10. De andere genoemde modellen doen denk ik inmiddels al niet meer mee in de race.

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
Ik vind dit ook wel erg handig, ben momenteel mezelf ook aan het oriënteren op de smartphone-markt. Misschien handig om hier een soort ''Wat moet ik kiezen''-topic van te maken? Denk dat door de gigantische mogelijkheden veel mensen de weg kwijt raken, en ik zou in ieder geval veel hebben aan zo'n soort topic!

Om maar alvast gebruik te maken van de nog niet bestaande service (meen het nog nergens gezien te hebben en al redelijk gezocht):

Ik zoek dus een nieuwe telefoon. Heb momenteel een SE K850i, koelkast maar wel met een fantastische camera (koste slechts 120 eu. dus koopje), maar wil, vooral door ervaringen met bijv. de Legend van mijn neef, ook wel de smartphone kant op. Momenteel lijkt het me slim om tot begin september / eind augustus te wachten omdat een maand abo-geld betalen terwijl ik op vakantie ben me niet een erg slimme zet lijkt.

Het gaat dus om een nieuwe smartphone, enkele eisen:

* Android
Het liefst natuurlijk het nieuwste van het nieuwste maar als iemand mij ervan kan overtuigen dat bijv. een X10 echt niet zoveel functies minder bevat (of juist wel natuurlijk, maakt de keuze alleen maar makkelijker), dan is dat voor mij niet een heel erg heikel punt.
* Touch
Ik wil nu gewoon een touch, anders loop je er alsnog achter aan.
* Redelijk groot scherm
En kwalitatief goed.
* Redelijke camera
K850i kwaliteit zal hoog gegrepen zijn maar ik hoop dat een redelijke camera mogelijk is.
* Prijs
Als ik een Desire voor 500 incl. abo voor 2 jaar kan krijgen dan is een telefoon van 700 euro voor mij al niet meer interessant.

Ik wil dus een abo voor 2 jaar, incl. internet (liefst een beetje snel, VF heeft een goede toch?). Ik hoop dat iemand voor mij de perfecte foon heeft, incl. onderbouwing. Let op dat prijs erg belangrijk is! Bel/sms aantallen zijn niet ontzettend belangrijk, het liefst min. 100 sms maar dat is geen eis.

Kandidaten die ik tot nu toe zelf heb gevonden:

SE X10
HTC Desire
Google Nexus One (die is begin september toch al beschikbaar icm. abo?)
HTC Legend

Alvast bedankt!

• Texamicz
@Superkris...

Als je voor jezelf gaat kiezen en ECHT de toestellen uitprobeert in de winkel weet ik al wel welke je gaat kiezen. Als de super amoled op volle brightness staat wordt je toch betoverd :) Als je die dan naast andere toestellen houd wil je toch niet die andere.. :P
Mijn eigen ervaring van toen ik in de winkel stond..

• Gamerking
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16-07-2013
Ik heb zelf 2 maanden terug de overstap gemaakt van de SonyEricsson C905 naar de Xperia X10.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat jij die stap ook wilt maken als je SonyEricsson gewend bent en er tevreden over bent. De logica in menu en bediening die altijd bij SonyEricsson te vinden is, is ook op X10 terug te vinden, alleen dan in een Android jasje.

Mijn bevindingen in het kort:
+ SCHERM
Geen (S) AMOLED maar geweldig scherp en prachtige kleuren, en in tegenstelling tot AMOLED ook in direct zonlicht! Ik heb wegens de accuduur de helderheid op zijn laagst staan (altijd al gedaan op elke telefoon) en dit is enkel in direct zonlicht een probleem, in de overige gevallen is het scherm erg goed af te lezen in deze stand. Alleen de Samsung Super AMOLED schermen komen in de buurt van deze kleurweergave en afleesbaarheid (gebleken uit een Engadget test)
+ CAMERA
Dezelfde kwaliteit als je nu gewend bent op de C905! Enkel in het donker en bij weinig licht is het gebrek aan een Xenon flitser een gemis ten opzichte van de C905. In veel gevallen helpt het wel om de belichtingscompensatie dan op +1/+2 oid. te zetten.
+ANDROID met Mediascape & Timescape
De toevoegingen van SonyEricsson op de standaard interface van 1.6 vullen de gebreken goed aan. Logisch gebruiksvriendelijk zoals ik altijd al gewend ben geweest bij de vroegere Cybershot telefoons.
+ INTERNET BROWSER
Internetten alsof het een iPhone is! Zeer snel worden pagina's geladen en het scrollen gaat zeer soepel en snel. Geweldige internet ervaring net als op de iPhone, maar dan met Android :P.

- Photolight
Geweldig als filmlamp en zaklamp, maar het is geen flitser. Dus het bijschijnen bij een foto is het enige wat het lampje doet. Er zit wel een vrij krachtige LED in, dus het zou kunnen dat er bij Android 2.1 een flitsfunctie wordt ingeschakeld. Een flitser werd namelijk niet op Android 1.6 ondersteund.
- Speaker
De speaker is heel klein, voor de één wat belangrijker dan voor de ander. Maar na de grote krachtige speaker van de C905 gewend te zijn is dit wel een teruggang. Echter is dit nadeel door het design veroorzaakt. In de vandaag uitgerolde update is het volume al verhoogd, dus als een echt nadeel hoef je het niet te zien.
- Multitouch
Het is jammer dat het er niet op zit. Bij Google Maps werkt het echt weer wel wanneer je met 2 vingers inzoomt.. maar dat is dual touch of iets dergelijks las ik ergens. Echter mis ik de functie niet. De + en - knop, samen met de overzichtsknop in de browser maken multitouch vrijwel overbodig. Daarnaast werkt SonyEricsson aan een one touch zoomfunctie die als het goed is al op de X10 Mini is/wordt uitgerold.

De Samsung is op papier misschien beter door het S AMOLED scherm en Android 2.1. De camera is wel slechter en de interface is toch anders ingedeeld. Dit is ook een kwestie van wennen. Ik ben in ieder geval bij met de X10. Android 1.6 is voorlopig prima door de hele toevoegingen van SonyEricsson op de gebreken van de standaard 1.6 en voor september staat er naar alle verwachting Android 2.1 op. Dus de android versie is bij SonyEricsson 100% zeker geen nadeel te noemen. Het is makkelijk zeiken op iets wat je niet hebt geprobeerd... aan de hardware hoeft het in ieder geval niet te liggen. Eind dit jaar komt daar DLNA en 720p video recording nog bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Aangezien ik dezelfde ervaringen deel, echter werkte mijn C905 perfect zonder enig defect en dat verwacht ik ook van de X10. Ik heb de telefoon voor aankoop geprobeerd en de nadelen afgewogen. Echter kon het design mij niet weerhouden om voor de zwarte X10 te kiezen _/-\o_
Ga bijvoorbeeld naar een Hi winkel en probeer de telefoons daar lekker uit. Dan kun je zelf beslissen wat lekkerder werkt. De bovengenoemde 'nadelen' zijn voor ieder persoonlijk, de X10 is in ieder geval een prima keuze. Succes!

Gamerking wijzigde deze reactie 07-07-2010 20:19 (7%)

• Lukosje
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:34
Mwa, zie hier wel weer de typische fanboy reacties voorbij komen...

Ik zat eerst in hetzelfde schuitje als TS en ben uiteindelijk voor de Galaxy S gegaan.

Waarom:

- Eindelijk weer normaal je scherm af kunnen lezen als je buiten bent dankzij Super AMOLED (werd gek van mijn N86 met AMOLED)
- Geen echte fabrieksgebreken itt bijvoorbeeld Desire met de paarse gloed op het scherm
- Recente versie van android + Froyo is aangekondigd.
- Minimaal 8Gb Interne opslag en ook voldoende opslag voor applicaties (ik meen 2Gb)
- 512MB werkgeheugen (wel pas volop te gebruiken met Froyo).
- 720p opnemen met 30fps
- Erg licht
- Scherm grootte

---
Verder lees ik veel over dat het een nadeel is dat er geen flitser op zit, maar is dat wel zo? Tot nu toe is de enige nuttige flitser die ik gezien heb op een telefoon die van een N86, en nog waren de foto's vrij ruk door ruis ed. Ik mis nu niks dus :P

Overigens schiet hij nog steeds prima plaatjes in de avond...
Dit filmpje heb ik opgenomen op een festival met de GS:

YouTube: Summerfestival 2010, Antwerp, Belgium - Video 17

Enigste nadeel wat er hier aan zit is dat de microfoon voor het opnemen nogal ruk is zoals je kan horen (maar misschien vraag ik er ook wel te veel van met deze bass :P)

En ik denk dat het volgende voor iedereen geldt (iig voor mij destijds): 5 minuten spelen met de GS en je bent om:P

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
VERGELIJKING TELEFOONS

Aansluitkosten + Prijs eenmalig + Totale abo kosten (abo x 24 x 0,75 omdat je 1e jaar 50% korting hebt)

HTC Desire TOTAAL:
VF100: 24,5 140 477 641,5
VF150: 24,5 0 531 555,5
VF200: 24,5 0 621 645,5

SE X10
VF100: 24,5 207 477 708,5
VF150: 24,5 107 531 662,5

Google Nexus One
VF100: 24,5 143 477 644,5
VF150: 24,5 48 531 603,5

Heb even VF gedaan omdat ik daar de meeste positieve verhalen over hoor en die hebben de snelste internetverbinding. Bij een 2 jarig abonnement, en even snel zoeken naar de goedkoopste eenmalige kosten (VF-site en GSMWijzer ofzo) bij dat abo (als je een goedkopere vindt PM me), is de Desire 90 euro goedkoper dan de X10 en een kleine 50 euro dan de Nexus One.

Zijn de andere telefoons de meerprijs waard of kan je de 50 euro beter besparen en voor de Desire gaan? Ook lettend op mijn eisen:

* Android
Het liefst natuurlijk het nieuwste van het nieuwste maar als iemand mij ervan kan overtuigen dat bijv. een X10 echt niet zoveel functies minder bevat (of juist wel natuurlijk, maakt de keuze alleen maar makkelijker), dan is dat voor mij niet een heel erg heikel punt.
* Touch
Ik wil nu gewoon een touch, anders loop je er alsnog achter aan.
* Redelijk groot scherm
En kwalitatief goed.
* Redelijke camera
K850i kwaliteit zal hoog gegrepen zijn maar ik hoop dat een redelijke camera mogelijk is.
* Prijs
Als ik een Desire voor 500 incl. abo voor 2 jaar kan krijgen dan is een telefoon van 700 euro voor mij al niet meer interessant.

Ik wil dus een abo voor 2 jaar, incl. internet (liefst een beetje snel, VF heeft een goede toch?). Ik hoop dat iemand voor mij de perfecte foon heeft, incl. onderbouwing. Let op dat prijs erg belangrijk is! Bel/sms aantallen zijn niet ontzettend belangrijk, het liefst min. 100 sms maar dat is geen eis.

Voor anderen die ook op zoek zijn, per maand kosten ze, op zijn goedkoopst bij VF:
Desire: 23,14583333

X10: 26,89583333

Nexus One: 25,14583333

feiyucka wijzigde deze reactie 07-07-2010 20:59 (5%)

• SuperKris
quote:
Stoicka schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 19:12:

Kandidaten die ik tot nu toe zelf heb gevonden:

SE X10
HTC Desire
Google Nexus One (die is begin september toch al beschikbaar icm. abo?)
HTC Legend

Alvast bedankt!
als ik jou was zou ik die legend uit het lijstje gooien. De resolutie van het scherm is veel te laag en het scherm is veel te klein om lekker te internetten. Zet in plaats daarvan maar de galaxy s op het lijstje.
quote:
Gamerking schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:06:
Ik heb zelf 2 maanden terug de overstap gemaakt van de SonyEricsson C905 naar de Xperia X10.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat jij die stap ook wilt maken als je SonyEricsson gewend bent en er tevreden over bent. De logica in menu en bediening die altijd bij SonyEricsson te vinden is, is ook op X10 terug te vinden, alleen dan in een Android jasje.

Mijn bevindingen in het kort:
+ SCHERM
Geen (S) AMOLED maar geweldig scherp en prachtige kleuren, en in tegenstelling tot AMOLED ook in direct zonlicht! Ik heb wegens de accuduur de helderheid op zijn laagst staan (altijd al gedaan op elke telefoon) en dit is enkel in direct zonlicht een probleem, in de overige gevallen is het scherm erg goed af te lezen in deze stand. Alleen de Samsung Super AMOLED schermen komen in de buurt van deze kleurweergave en afleesbaarheid (gebleken uit een Engadget test)
+ CAMERA
Dezelfde kwaliteit als je nu gewend bent op de C905! Enkel in het donker en bij weinig licht is het gebrek aan een Xenon flitser een gemis ten opzichte van de C905. In veel gevallen helpt het wel om de belichtingscompensatie dan op +1/+2 oid. te zetten.
+ANDROID met Mediascape & Timescape
De toevoegingen van SonyEricsson op de standaard interface van 1.6 vullen de gebreken goed aan. Logisch gebruiksvriendelijk zoals ik altijd al gewend ben geweest bij de vroegere Cybershot telefoons.
+ INTERNET BROWSER
Internetten alsof het een iPhone is! Zeer snel worden pagina's geladen en het scrollen gaat zeer soepel en snel. Geweldige internet ervaring net als op de iPhone, maar dan met Android :P.

- Photolight
Geweldig als filmlamp en zaklamp, maar het is geen flitser. Dus het bijschijnen bij een foto is het enige wat het lampje doet. Er zit wel een vrij krachtige LED in, dus het zou kunnen dat er bij Android 2.1 een flitsfunctie wordt ingeschakeld. Een flitser werd namelijk niet op Android 1.6 ondersteund.
- Speaker
De speaker is heel klein, voor de één wat belangrijker dan voor de ander. Maar na de grote krachtige speaker van de C905 gewend te zijn is dit wel een teruggang. Echter is dit nadeel door het design veroorzaakt. In de vandaag uitgerolde update is het volume al verhoogd, dus als een echt nadeel hoef je het niet te zien.
- Multitouch
Het is jammer dat het er niet op zit. Bij Google Maps werkt het echt weer wel wanneer je met 2 vingers inzoomt.. maar dat is dual touch of iets dergelijks las ik ergens. Echter mis ik de functie niet. De + en - knop, samen met de overzichtsknop in de browser maken multitouch vrijwel overbodig. Daarnaast werkt SonyEricsson aan een one touch zoomfunctie die als het goed is al op de X10 Mini is/wordt uitgerold.

De Samsung is op papier misschien beter door het S AMOLED scherm en Android 2.1. De camera is wel slechter en de interface is toch anders ingedeeld. Dit is ook een kwestie van wennen. Ik ben in ieder geval bij met de X10. Android 1.6 is voorlopig prima door de hele toevoegingen van SonyEricsson op de gebreken van de standaard 1.6 en voor september staat er naar alle verwachting Android 2.1 op. Dus de android versie is bij SonyEricsson 100% zeker geen nadeel te noemen. Het is makkelijk zeiken op iets wat je niet hebt geprobeerd... aan de hardware hoeft het in ieder geval niet te liggen. Eind dit jaar komt daar DLNA en 720p video recording nog bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Aangezien ik dezelfde ervaringen deel, echter werkte mijn C905 perfect zonder enig defect en dat verwacht ik ook van de X10. Ik heb de telefoon voor aankoop geprobeerd en de nadelen afgewogen. Echter kon het design mij niet weerhouden om voor de zwarte X10 te kiezen _/-\o_
Ga bijvoorbeeld naar een Hi winkel en probeer de telefoons daar lekker uit. Dan kun je zelf beslissen wat lekkerder werkt. De bovengenoemde 'nadelen' zijn voor ieder persoonlijk, de X10 is in ieder geval een prima keuze. Succes!
Kijk hier zat ik op te wachten. Erg fijn idee om te horen dat de X10 niet een enorme downgrade is vanaf de C905. daar was ik wel best bang voor namelijk. Ook vind ik het erg geruststellend te horen dat de interface begrijpbaar is als je de C905 gewend bent. De reviews die ik heb gelezen waren namelijk niet al te positief over de interface.
quote:
Lukosje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:23:
Mwa, zie hier wel weer de typische fanboy reacties voorbij komen...

Ik zat eerst in hetzelfde schuitje als TS en ben uiteindelijk voor de Galaxy S gegaan.

Waarom:

- Eindelijk weer normaal je scherm af kunnen lezen als je buiten bent dankzij Super AMOLED (werd gek van mijn N86 met AMOLED)
- Geen echte fabrieksgebreken itt bijvoorbeeld Desire met de paarse gloed op het scherm
- Recente versie van android + Froyo is aangekondigd.
- Minimaal 8Gb Interne opslag en ook voldoende opslag voor applicaties (ik meen 2Gb)
- 512MB werkgeheugen (wel pas volop te gebruiken met Froyo).
- 720p opnemen met 30fps
- Erg licht
- Scherm grootte

---
Verder lees ik veel over dat het een nadeel is dat er geen flitser op zit, maar is dat wel zo? Tot nu toe is de enige nuttige flitser die ik gezien heb op een telefoon die van een N86, en nog waren de foto's vrij ruk door ruis ed. Ik mis nu niks dus :P

Overigens schiet hij nog steeds prima plaatjes in de avond...
Dit filmpje heb ik opgenomen op een festival met de GS:

YouTube: Summerfestival 2010, Antwerp, Belgium - Video 17

Enigste nadeel wat er hier aan zit is dat de microfoon voor het opnemen nogal ruk is zoals je kan horen (maar misschien vraag ik er ook wel te veel van met deze bass :P)

En ik denk dat het volgende voor iedereen geldt (iig voor mij destijds): 5 minuten spelen met de GS en je bent om:P
Ja het geluid van dat filmpje is iig goed :P. Maar het beeld valt idd helemaal niet tegen. Ik heb heel weinig foto materiaal kunnen vinden op het interweb, maar wat ik vind is duidelijk minder dan wat ik van mijn C905 gewend ben. Toch zou ik het zeker niet slecht willen noemen. Het is een dag/nacht verschil met bijv. de desire, maar de X10 lijkt hier toch echt weer sterker.

Ik vind het allemaal heel moeilijk mensen. Ik ben er wel 90% zeker van dat het of de Galaxy S gaat worden, of de X10. Wat ik eigenlijk wil is een galaxy S met de camera van de X10 en een gegarandeerde betrouwbaarheid. Maar ja, die bestaat dus niet. het is dan ook vooral super amoled tegen betere camera.

• Lukosje
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-10 20:34
Kan je nog wel een lading foto's geven, moet je maar ff via mail contact opnemen (voor 00:00 want ga morgen naar buitenland). Mail staat in mn profiel

• Infinity88
quote:
SuperKris schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:06:
Ja het geluid van dat filmpje is iig goed :P. Maar het beeld valt idd helemaal niet tegen. Ik heb heel weinig foto materiaal kunnen vinden op het interweb, maar wat ik vind is duidelijk minder dan wat ik van mijn C905 gewend ben. Toch zou ik het zeker niet slecht willen noemen. Het is een dag/nacht verschil met bijv. de desire, maar de X10 lijkt hier toch echt weer sterker.

Ik vind het allemaal heel moeilijk mensen. Ik ben er wel 90% zeker van dat het of de Galaxy S gaat worden, of de X10. Wat ik eigenlijk wil is een galaxy S met de camera van de X10 en een gegarandeerde betrouwbaarheid. Maar ja, die bestaat dus niet. het is dan ook vooral super amoled tegen betere camera.
Hier is een clipke om de videokwaliteit te vergelijken met de galaxy S. Let wel op : dit is met de vivaz getrokken maar na de update in Q3 zal de X10 net hetzelfde zijn 720P met continuous autofocus.

YouTube: Rock concert - shot with Vivaz
YouTube: Ski film makers video shot with Sony Ericsson Vivaz#!

Btw, sony levert aan htc super lcd panelen voor hun desire die niet moeten onderdoen voor super amoled. Ik zou dus eerst eens kijken in de winkel of het display van de galaxy S daadwerkelijk veel beter is dan die van de x10. Ook opletten of groen en rood niet oversaturated zijn.

• Texamicz
quote:
Infinity88 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:47:
[...]

Hier is een clipke om de videokwaliteit te vergelijken met de galaxy S. Let wel op : dit is met de vivaz getrokken maar na de update in Q3 zal de X10 net hetzelfde zijn 720P met continuous autofocus.

YouTube: Rock concert - shot with Vivaz
YouTube: Ski film makers video shot with Sony Ericsson Vivaz#!

Btw, sony levert aan htc super lcd panelen voor hun desire die niet moeten onderdoen voor super amoled. Ik zou dus eerst eens kijken in de winkel of het display van de galaxy S daadwerkelijk veel beter is dan die van de x10. Ook opletten of groen en rood niet oversaturated zijn.
Heb je een bron dan dat de hardware matige camera in beide hetzelfde is? Als dat niet zo is denk dat de vivaz een betere camera heeft. De foto's waren ook beter dacht ik een keertje te hebben gezien.

Ook super lcd is totaal niet te vergelijken met super amoled. Super lcd heeft als voordeel het gebruik van een isp paneel waardoor de kleurenechtheid groter is.
Maar voor de rest heeft het alleen maar nadelen tegenover super amoled. Zoals contrast. Bij de galaxy s is zwart op het scherm dezelfde zwart als de rand van je mobiel. Dit is zeer mooi. En aflezen in de zon was slechter als lcd. Maar nu is het gelijk. Super amoled is relatief zuiniger als er veel gebruik genaakt wordt van zwart. Dit verbruikt immers geen stroom.

• Infinity88
quote:
Texamicz schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:45:
[...]

Heb je een bron dan dat de hardware matige camera in beide hetzelfde is? Als dat niet zo is denk dat de vivaz een betere camera heeft. De foto's waren ook beter dacht ik een keertje te hebben gezien.

Ook super lcd is totaal niet te vergelijken met super amoled. Super lcd heeft als voordeel het gebruik van een isp paneel waardoor de kleurenechtheid groter is.
Maar voor de rest heeft het alleen maar nadelen tegenover super amoled. Zoals contrast. Bij de galaxy s is zwart op het scherm dezelfde zwart als de rand van je mobiel. Dit is zeer mooi. En aflezen in de zon was slechter als lcd. Maar nu is het gelijk. Super amoled is relatief zuiniger als er veel gebruik genaakt wordt van zwart. Dit verbruikt immers geen stroom.
Beide zijn op hetzelfde moment gereleased met een 8MP camera met dezelfde mogelijkheden. Hier zijn shots van de x10 en de vivaz :http://www.symbiandreams.com/uncategorized/the-sony-ericsson-vivaz-andvs-xperia-x10-sample-shots-on-hd/
Ze hebben beide dezelfde kwaliteit.

En in verband met super lcd, het is weldegelijk nauwelijks te onderscheiden van amoled.
nieuws: 'HTC gaat Desire uitrusten met lcd vanwege tekort amoled-schermen'
http://androidcommunity.c...ue-to-shortages-20100625/

"According to HTC, there is no discernible difference between the displays from Sony and Samsung, and they are expecting the differences to slide under the radar."

En op engadget zeggen ze :
"It's clear from the video embedded after the break that the LCD still has the edge in the harsh Greek sun"

Het enige voordeel wat de amoled schermen hebben ten opzichte van super lcd is dat ze minder stroom gebruiken.

• Infinity88
Wacht maar met die samsung galaxy S te kopen.

http://www.gsmdome.com/sa...iphone-4-ones-video_17226

Wat is dat toch tegenwoordig. Er zijn mensen die op voorhand al voorspelt hebben dat dit soort antenne's niet werken en dat het een oud concept is. En toch gebruiken die idioten van apple en samsung dit systeem. Zo een problemen moeten ze toch gevonden hebben bij het testen van deze gsm's.

• KneoK

KneoK

Er is met mijn Galaxy S helemaal niets aan de hand, ik kan 'm compleet in twee handen inpakken en dan gebeurt er helemaal niets met het signaal, ik hou gewoon volledig 3G/HSDPA signaal. Als ik een speedtest doe met de telefoon op tafel en een speedtest met beide handen om tweederde van de telefoon heen gevouwen dan zijn de resultaten nagenoeg hetzelfde. En als je de topics hier over de Galaxy S doorleest zie je dat ook daar nog niemand het heeft gehad over wegvallende signalen of gesprekken. Ook op diverse andere fora heb ik er nog niemand over gehoord.

En de problemen van de iPhone zijn anders dan wat je daar ziet. Bij de iPhone is het de metalen rand die bij kortsluiting signaalproblemen veroorzaakt, de Galaxy S gebruikt geen externe antenne.

Wel een beetje voorbarig hoor, je ziet 1 persoon die problemen heeft en gaat er meteen van uit dat dat voor alle toestellen geldt. Een defect toestel of iets anders kan altijd gebeuren.

• Infinity88
quote:
KneoK schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 02:13:
Er is met mijn Galaxy S helemaal niets aan de hand, ik kan 'm compleet in twee handen inpakken en dan gebeurt er helemaal niets met het signaal, ik hou gewoon volledig 3G/HSDPA signaal. Als ik een speedtest doe met de telefoon op tafel en een speedtest met beide handen om tweederde van de telefoon heen gevouwen dan zijn de resultaten nagenoeg hetzelfde. En als je de topics hier over de Galaxy S doorleest zie je dat ook daar nog niemand het heeft gehad over wegvallende signalen of gesprekken. Ook op diverse andere fora heb ik er nog niemand over gehoord.

En de problemen van de iPhone zijn anders dan wat je daar ziet. Bij de iPhone is het de metalen rand die bij kortsluiting signaalproblemen veroorzaakt, de Galaxy S gebruikt geen externe antenne.

Wel een beetje voorbarig hoor, je ziet 1 persoon die problemen heeft en gaat er meteen van uit dat dat voor alle toestellen geldt. Een defect toestel of iets anders kan altijd gebeuren.
In dat youtube clipke (ofwel was het een ander) zeggen ze dat dat gebeurd bij de galaxy als je de spatie overbrugt in de aluminium ring rondt de gsm. Dus blijkbaar is het wel hetzelfde probleem. In een ander clipke zag ik het dbm niveau amper wijzigen maar zakte de asu heel fel. Maar blijkbaar is youtube down. Hebt ge al eens in het status menu gekeken terwijl ge dat doet? Kan zijn dat het maar een aantal gevallen zijn en niet echt een design fout gelijk de iphone 4.

• KneoK

KneoK

Het is gewoon een aluminium ring zoals op de iPhone 3GS bijvoorbeeld. Heb even bij de status gekeken en heb op alle mogelijke manieren geprobeerd de telefoon te bedekken, de volledige voor- en achterkant zodat ik nog net de bovenste regel met signaalwaardes kon lezen, de hele aluminium ring vastgepakt maar de signaalwaardes veranderen niet, -81dBm, 16asu, hsdpa. Ook na opnieuw de status opvragen en na een reboot zijn de waardes hetzelfde. Dit is met Vodafone, misschien dat ik nog even met tmobile test, daarmee heb ik veel slechter bereik hier met m'n iPhone. Ik hoop voor Samsung dat het incidenteel is wat je in dat filmpje ziet.

We gaan wel een beetje offtopic nu, heeft de topicstarter al een keus gemaakt ?

• Texamicz
Vraag me af wat zijn bevindingen waren van de hands on ervaringen in een winkel.

Al een keuze gemaakt SuperKris?

• SuperKris
nee, het is mij nog steeds niet gelukt ze beide even uit te testen. Geen tijd gehad om een winkel te zoeken waar ik ze ook echt kon proberen. heb wel even x10 bekeken, maar nog niet mee gespeeld ofzo. Kan blijkbaar helaas niet in elke winkel. Vond het scherm niet echt bijzonder trouwens, maar ik ben dan ook al AMOLED gewend van mijn Cowon.

Ik vind het nog steeds erg moeilijk. Eigenlijk wil ik gewoon die Galaxy S, maar de camera van de Sony houd mij nog tegen. Hopelijk volgende week ff tijd om wat winkels langs te gaan. Ga nog wel even een paar specifieke vragen stellen over beide telefoons in hun eigen topics.

Ook heb ik nog mijn bedenkingen bij de bouwkwaliteit van de samsung. Ik ben meestal niet zo voorzichtig met mijn spullen en van sony weet ik wel dat die mijn misbruik vaak wel aankunnen.

• ossieboy
  • Laatst online: 09-08-2014
Wat de bouwkwaliteit van de samsung betreft, die zal je denk ik niet teleurstellen.

• wph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-09 19:46
quote:
Infinity88 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:03:
[...]

In dat youtube clipke (ofwel was het een ander) zeggen ze dat dat gebeurd bij de galaxy als je de spatie overbrugt in de aluminium ring rondt de gsm. Dus blijkbaar is het wel hetzelfde probleem. In een ander clipke zag ik het dbm niveau amper wijzigen maar zakte de asu heel fel. Maar blijkbaar is youtube down. Hebt ge al eens in het status menu gekeken terwijl ge dat doet? Kan zijn dat het maar een aantal gevallen zijn en niet echt een design fout gelijk de iphone 4.
Als iemand om advies vraagt, doe dan op zn minst alsof je een soort van neutraal bent. Nu spam je het hele topic vol over je x10.

• Infinity88
quote:
wph schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:39:
[...]

Als iemand om advies vraagt, doe dan op zn minst alsof je een soort van neutraal bent. Nu spam je het hele topic vol over je x10.
Ik geef enkel feiten. Je ziet toch in het youtube clipke dat zijn ontvangst wegvalt. Trouwens, als je de hele topic doorleest merk je dat ik meermaals zeg dat de samsung galaxy s iets betere specificaties heeft.

• wph
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-09 19:46
Toch ben je vervelend aanwezig in dit topic, waarin je allerlei mindere punten van je x10 goed praat en extreem negatief bent over (het scherm van) de Desire. Dat je enkel feiten geeft is zeker niet het geval, je geeft sowieso een hoop persoonlijke voorkeuren. Kijk anders ook eens op techradar.com en zoek het artikel 20 best mobile phones in the world ;-)

wph wijzigde deze reactie 16-07-2010 15:16 (16%)

• Infinity88
quote:
wph schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 15:14:
Toch ben je vervelend aanwezig in dit topic, waarin je allerlei mindere punten van je x10 goed praat en extreem negatief bent over (het scherm van) de Desire. Dat je enkel feiten geeft is zeker niet het geval, je geeft sowieso een hoop persoonlijke voorkeuren. Kijk anders ook eens op techradar.com en zoek het artikel 20 best mobile phones in the world ;-)
Ik geef inderdaad persoonlijke voorkeuren, en dan zeg ik dat er ook bij. Ik geef tenminste bronnen als ik negatief ben over bepaalde gsm's, dus ik sta geen zever te verkopen. Ik zie net dat je een desire hebt. Ik kan er ook niks aan doen dat ze de mensen naaien door veel reclame te maken over hun amoled terwijl ze de slechtste amoled schermen hebben op de markt. Het scherm heeft een paarse gloed, wit lijkt niet echt wit en de resolutie is helemaal om zeep. Tekst zal bv meer wazig zijn. En dan zijn er nog mensen hier die amoled hypen dat het niet normaal is. Super amoled is de moeite maar amoled moet je gewoon links laten liggen (toch die van htc).

Wat moet ik dan doen? Zeggen van ja koop die desire maar, die is super? Dan hadden ze het maar fatsoenlijk moeten maken. Ik heb trouwens laten blijken dat de galaxy s beter is, maar dan kom ik berichten tegen die aangeven dat daar ook problemen mee zijn zoals het ontvangstprobleem (enkele gevallen of design fout niet bekend). Ik heb ook gezegd dat hij in de winkel zelf maar moet testen om te zien wat hij zelf beter vindt.

edit: Ik geloof geen enkele reviewsite meer. Die worden allemaal betaald om goeie reviews te schrijven. Onlangs was nog aan het licht gekomen dat apple enkel goeie reviews toelaat. Wat een bullshit, ik test zelf wel alles uit en ik zoek specs op en gebruikservaringen in plaats van die reviewsites te lezen.

Ik heb het artikel opgezocht en hier zijn mijn redenen waarom het vol bullshit staat :
* de desire staat op 1 en staat boven de galaxy s
*de iphone 4 aka phone met de meeste design flaws en software die achterloopt op android staat in de top 10
* er staat een palm in de top 20
*het feit dat de x10 mini erin staat en dan nog wel op de 4de plaats, terwijl de gewone x10 er niet in staat
* nummer 5 is de htc legend en ze spreken over een high res oled scherm, right... en het eerste zoekresultaat van problemen hiermee : http://androidcommunity.c...-with-grayscale-20100602/ weer hun crap amoled scherm
* dat de lg pop erin voorkomt, lg budget telefoons zijn super traag en laggy.

Het is trouwens wel toevallig dat al die problemen met de htc schermen pas achteraf te weten gekomen zijn. Net zoals de iphone 4 design flaws. Dit is het grootste bewijs dat reviewsites betaald worden om alles op te hemelen.

Infinity88 wijzigde deze reactie 16-07-2010 18:07 (30%)

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:08
Mijn advies:

Koop de desire. Ik vind het een geweldig toestel en de camera kan zelfs nog wel in het donker een leuk plaatje schieten met flitser. Het toestel is super snel en de vooral de HTC sense interface maakt android op dit toestel een plezier om mee te werken/spelen. Als ik kon kiezen tussen een samsung en htc koos ik zonder te twijfelen voor de htc, samsung staat er volgens mij nou niet echt om bekend de kwalitatief aller beste toestellen te leveren en ook de support is normaal gesproken wat minder. De x10 is ook een mooi toestel alleen jammer dat die op 1.6 draait inplaats van 2.1 en niet over de sense interface beschikt.

succes met kiezen

• KneoK

KneoK

quote:
Brm-G schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:11:
Mijn advies:

Koop de desire. Ik vind het een geweldig toestel en de camera kan zelfs nog wel in het donker een leuk plaatje schieten met flitser. Het toestel is super snel en de vooral de HTC sense interface maakt android op dit toestel een plezier om mee te werken/spelen. Als ik kon kiezen tussen een samsung en htc koos ik zonder te twijfelen voor de htc, samsung staat er volgens mij nou niet echt om bekend de kwalitatief aller beste toestellen te leveren en ook de support is normaal gesproken wat minder. De x10 is ook een mooi toestel alleen jammer dat die op 1.6 draait inplaats van 2.1 en niet over de sense interface beschikt.

succes met kiezen
Check het filmpje dat hierboven is gepost voor flink wat abuse van de Samsung, elke paar dagen komt er op het moment een nieuwe firmware uit en in augustus gaan ze Froyo aanbieden. Kwaliteit en support ? Prima in orde met de Galaxy S.

Voorkeur voor een toestel heeft iedereen maar in dit topic is het vooral stemmingmakerij, ik heb gehoord dat, volgens sommigen is, het schijnt dat... Misschien is het een idee om gewoon aan te geven waarom je een bepaald toestel aanraadt zonder op andere toestellen af te geven, dat slaat nergens op.

• SuperKris
Dat filmpje stelt mij erg gerust. (alhoewel het natuurlijk ook samsung propaganda kan zijn).

Ben inmiddels bij wat telefoon winkels geweest, maar overal liggen alleen maar dummy's. bij 2 winkels wouden de verkopers de galaxy s wel even laten zien, maar de x10 niet. Beetje jammer. Wel was ik behoorlijk onder de indruk van de galaxy. Een prachtig dingetje met een mooi laag gewicht. De display is idd geweldig, maar ik had ook niets anders verwacht.

Wel vielen de prijzen in de winkels mij vies tegen. als ik mijn kpn abonnement verleng via kpn zelf kost de telefoon bij een vrij laag abonnement al geen cent meer, terwijl de winkels met datzelfde abonnement 300 euro extra durven te vragen. Zelfs de KPN winkel wil dat ik 100 euro bij leg zelf met een upgrade van mijn abonnement.

Bij 1 winkel waar ik tenminste nog een beetje netjes werd geholpen kreeg ik de suggestie om naar vodafone over te stappen. Ik had al even naar vodafone gekeken omdat ik enorme horror ervaringen met de kpn klantenservice heb gehad een jaar geleden. Ik zal de details achterwege laten, maar tis maar goed dat het callcenter niet om de hoek zat zeg maar.

Een overstap naar vodafone zou een paar voordelen hebben. Ik zou namelijk een 16gb telefoon ipv de 8gb versie van kpn krijgen (16gb is exclusief voor vodafone ofzo) en vodafone bied een hogere intwerweb snelheid van 3.6Mbit ipv de 1Mbit van KPN.

Bij kpn ben ik inclusief extra snel internet 29.25 kwijt. Bij vodafone is dit 34.50, maar wel met een jaar lang 50% korting, en over 2 jaar gezien maakt dat totaal 81 euro voordeel bij vodafone. Daarnaast kan ik het toestel gewoon bij een winkel halen en na mijn gezeik met kpn afgelopen jaar vind ik dat een erg fijne gedachte.

De winkel kon de hele overstap dan voor mij gaan regelen, dus ik denk dat ik dat gewoon ga doen, want vooralsnog zie ik alleen maar voordelen bij een overstap naar vodafone.

Ik kan pas 1 augustus overstappen, dus heb nog 2 weekjes de tijd om het even te laten bezinken, maar ik denk dat ik lekker de galaxy S met een vodafone abonnement ga halen.

• KneoK

KneoK

Los van het toestel, over het Vodafone abo ben ik enorm te spreken. Waar ik met tmobile hier in huis vrijwel geen 3G verbinding heb en meestal op 2G zit (en downloadsnelheden onder de Mbit) zit ik met het Vodafone abo op vol 3G/HSDPA bereik. Speedtests komen meestal rond de 2 tot 2,7Mbps down en anderhalf Mbit up uit, genoeg om normaat te kunnen internetten in de bus.

• SuperKris
maar t-mobile is ook echt in elk mogelijk opzicht kut. KPN en vodafone zijn qua product wel redelijk vergelijkbaar, maar vodafone lijkt mij hier nu toch even wat meer te bieden. Daarnaast ben ik niet zo blij geweest met KPN de laatste 2 jaar. Ach, ik ga ze nog wel even tegen elkaar uitspelen. Als je even opbelt kan je altijd wel een kortingtje regelen, maar het ziet er naar uit dat ik lekker die galaxy bij vodafone ga halen.

• SuperKris
Zo, de Galaxy S is besteld en is donderdag in huis :)

Ik wou deze eerst in de winkel halen met een overstap naar vodafone, maar toch eerst even KPN gebeld om ze tegen elkaar uit te spelen. Resultaat: abonnement van 30 naar 18 euro (wel minder minuten, maar nog steeds genoeg voor mij) en telefoontje gewoon gratis. Ook nog extra geheugenkaartje van 8 gig. Helaas dus niet de 16gig uitvoering van vodafone, en ook heeft KPN minder snel internet, maar de maandlasten zijn gewoon super laag, en ik hoef ook niet meer over te stappen :)

Die gekke telecom providers ook...
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True