Toon posts:

8800GTX Blauwe strepen en BSOD en 9500 GT BSOD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Lange startpost waarschuwing*

Hallo :)

Ik heb een vraagje welke na het doorzoeken van het forum nog niet helemaal duidelijk is.

Voor een completer beeld zijn dit mijn specs:
Ik heb de computer ca. 2 jaar (zou ik moeten opzoeken?)

Intel Q6600
Seasonic 600w
4 gig werkgeheugen
GigaByte GA-P35C-DS3R
Geforce: 8800GTX
OS: Windows 7 (maar kan ook XP kiezen, gebruik ik alleen niet)

testkaart: Geforce 9500GT

Ik zal vanaf het begin vertellen:

Ik was bezig met mijn computer en hij gaf opeens de melding "Nvidia drivers stopped working". Dat vond ik al best vreemd, maar ik dacht dat verhelp ik wel met de nieuwste update ( Juni 2010). Reboot gedaan en later kreeg ik dezelfde melding weer dus het had blijkbaar niks verholpen. Ik dacht het zal wel, want ik kon nog verder werken met mijn computer.

Vergeef me dat ik het volgende niet 100% zeker weet maar volgens mij kreeg ik een BSOD (of ik startte de computer gewoon een keer op) en daar begon de ellende.

In plaats van dat er netjes linksboven "Geforce 8800 GTX" stond, staat er nu "Gefrzomdsd" bij wijze van. Verder een leeg scherm met hier en daar "0π2" (niet echt op gelet). Daarna krijg ik het plaatje van Gigabyte te zien met witte stipjes overal. Vervolgens een scherm gevuld met de "0π2". Hierna kan ik kiezen voor "eerdere versie Windows" of Windows 7 met 8 blauwe balken (welk uit dunnere balkjes bestaat). Nadat ik de keuze heb gemaakt (W7) krijg ik het "starting windows" logo te zien (nog steeds de balken). Dan begint mijn videokaart te blazen en krijg ik een BSOD.

Dingen die ik toen geprobeerd heb:

- Mobo gereset (batterij eruit, stroom eraf)
- videokaart schoon gemaakt, kast beetje stof vrij gemaakt
- Met kast open opgestart
- vennetje draait van de videokaart

- Andere videokaart geprobeerd (9500 GT), dit werkte. Ik kwam zelfs Windows in. Ik helemaal blij. Toch even kijken of het nu ook lukt met de 8800GTX --> zelfde probleem. Toen weer de 9500 GT erin gezet. Maar nu krijg ik bij deze kaart:
- Puntjes onderaan bij het Gigabyte plaatje
- BSOD na "starting windows 7"

van de rest geen last.

Inmiddels heb ik de conclusie getrokken dat mijn 8800GTX het loodje heeft gelegd. Ik heb ook de topic’s gevonden dat ik mijn 8800GTX kan “repareren” echter is dit niet voor mij weggelegd en zit ik nog met een ander probleem. Die 9500GT.
Ik heb nu het volgende gedaan:

1. Het PCI-e slot schoon gemaakt met een kwast. 9500GT ook.
2. 9500GT er weer in gedaan
3. Opgestart (W7) --> BSOD
4. Opgestart in veilige modus -> geen probleem
5. Nieuwste driver voor de 9500 GT gedownload (w7 64bit)
6. Opgestart (normaal, W7) BSOD
7. Opgestart in XP (normaal) --> Krijg xp scherm te zien om in te loggen, toen even zwart beeld met "_" knipperend. Toen XP met horizontale zwarte strepen. Ingelogd --> weer zwart beeld met "_" en toen waren de strepen weg. Resolutie op 1680 terug gezet, dat werkte
8. Reboot windows 7 (normaal) --> Nog steeds BSOD
9. Reboot windows xp (normaal) --> start zonder problemen.
10. Poging tot starten van een film(xp) -->strepen over de film heen en hij speelt niet af..

Mijn vragen:
1. Kan het zijn dat (ook) mijn PCI-e slot kapot is?
2. Waar kan het laatste probleem aan liggen? Het klinkt als iets softwarematig?
3. Windows 7 geeft duidelijk meer problemen dan XP..?
4. Ik wil eigenlijk dus een nieuwe videokaart kopen. Maar als die 9500GT ook al niet werkt? Kan het zijn dat die 9500GT ook dood is gegaan? (hij was niet nieuw)

Ps1. Het was wel erg warm toen hier in NL (weet niet of dat uitmaakt) tijdens het gebeuren van de 800GTX en 9500GT. Het laatste wat ik heb gedaan was gisteren (De XP/W7 test). Maar ik heb wel een aardige flow volgens mij:
3x fans aan de zijkant
1x fan boven
1x fan van voren

Ps2. Geen nieuwe drivers geïnstalleerd voor XP. Ben beetje bang dat ik straks XP ook niet meer op kom. Dan wil ik liever eerst alles backuppen...

bedankt!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Voor je 8800GTX: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Voor je 9500GT ga ik je startpost nog even goed doorlezen :)

EDIT, gelezen, geen idee :P

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 17-07-2010 13:46 ]

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Klinkt een beetje als driver probleem, dat met die 9500gt.
W7 opstarten in veilige modus, nV drivers uninstall en daarna met driversweeper 2.1 restanten van nV drivers cleanen.
Normaal opstarten en nV drivers installeren.
Succes.

PS:
Je zou de contacten van de 9500gt 's met een gummetje schoon kunnen maken om contact problemen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb gedaan wat je aanbevolen hebt Dr_dreey tnx.

- W7 in veilig, nV drivers uninstall
- reboot
- W7 in veilig, driversweeper
- reboot
- W7 in normaal, werkte. Nieuwste drivers gedownload van nV
- reboot, w7 normaal --> BSOD ;(

Ik zit te denken aan een herinstall van w7??

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:15
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 19:29:
Bedankt voor de reacties :)

Ik heb gedaan wat je aanbevolen hebt Dr_dreey tnx.

- W7 in veilig, nV drivers uninstall
- reboot
- W7 in veilig, driversweeper
- reboot
- W7 in normaal, werkte. Nieuwste drivers gedownload van nV
- reboot, w7 normaal --> BSOD ;(

Ik zit te denken aan een herinstall van w7??
Ik zou zeggen probeer dat eens ja.
Helpt meestal een heleboel. En anders kunnen we er dus van uit gaan dat het in ieder geval niet aan windows (7) ligt

Verwijderd

Topicstarter
Okee nu snap ik het helemaal niet meer.

- Windows 7 cd in de computer gedaan
- Custom install
- Format HDD (is wel de 2e HDD, de 1e HDD heeft XP)
- Install W7.
- Porbeerd op te starten (om daarna in w7 alles in te stellen) --> BSOD die ik dus eigenlijk ook de hele tijd kreeg voor het formatteren.

heb nu werkelijk geen idee waar het aan ligt.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb je al eens een andere voeding getest?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Pagina: 1