• maurits187
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2024
ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe sat receiver ontvangen, een azbox premium hd+. Ik heb er vandaag een duo twin lnb bijgekocht en een hd pakket aangevraagd.

Nu zit ik met het volgende. Ik vind alle zenders op astra 3, de regionale zenders doen het wel maar als ik schakel naar een hd zender bijvoorbeeld ned 1 hd hoor ik haperend geluid maar krijg geen beeld. Andere vrije Hd zenders doen het wel op astra 3.

Zou het aan mijn astoncrypt 2 module kunnen liggen? of zou de lnb toch niet helemaal goed uitgericht zijn? Ik zit (als ik er niet uitkom) erover na te denken om maar een monteur te bellen, maar dan ben je al gauw 50 euro of meer kwijt. Het zou toch leuk zijn als ik er zelf uitkom.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 07:20
Heb je de AZ box een upgrade gegeven zodat hij Multicrypt doet dan zou je de kaart in de kaartgleuf kunnen stoppen en de Astoncrypt module er uit halen.
Maar ik ben ook niet echt bekend met de AZ box.

• maurits187
ik heb de kaart van canal digitaal al in de gleuf gedaan maar dan pakt hij geen zenders. Terwijl hij dat wel zou moeten doen.

Op de ontvanger zelf staan wel een paar plugins van opencas die ik heb geinstalleerd. Het gekke is dat mijn astoncypt module wel overweg kan met vrije hd zenders die op astra 3 staan maar niet met de gecodeerde hd zenders. Ik krijg dus op bijv. ned 1 hd wel haperend geluid maar geen beeld.

Ik vraag mij nu sterk af of het aan de astoncrypt module ligt of misschien aan eoa instelling?
ik heb astra 1 gezet op lnb 1 en astra 3 op lnb 2, dus dat moet kloppen. signaal en kwaliteit is ook goed. Dat is iets van 90 en 70

• Michael Knight
  • Laatst online: 12-02 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de laatste smartcard van Canal Digitaal (Oranje)? Met de oudere smartcards kun je geen gecodeerd HD aanbod ontvangen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 17-07-2010 03:21 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Je kunt de interne kaartlezer ook gebruiken met een Canal Digitaal kaart. Hiervoor installeer je MultiCAS of OpenXCAS. Zie ook: http://www.azboxdiscounte...nstalleren.Versie.1.0.pdf

Ik zag dat je ons mooie \[DVB-S/C/T]Azbox HD serie ervaringen topic hier op GOT ook al hebt gevonden :)
Had je de reactie van Okki5 in "\[DVB-S/C/T]Azbox HD serie ervaringen topic" al gezien?
Tot slot wil ik jou nog wat vragen, hoe bevalt hij?

My favorite programming language is solder.

• maurits187
bedankt voor de tips. Ik durf het haast niet te zeggen maar ehjjj...... de canal digitaal kaart zat verkeerd om. Bij de meeste ontvangers komt de chip omhoog maar bij deze omlaag dus.

En nu hoe hij bevalt: de eerste indrukken zijn zeer positief. streaming van pc naar azbox is gelukt en werkt heel makkelijk. Is natuurlijk ideaal hoef je nooit meer iets over te branden.

De zapsnelheid is niet heel snel, maar ook weer niet zo langzaam dat het hinderlijk is. Beeld kwaliteit is goed sowieso van de hd zenders. Tot nu aan toe pakt hij alle bestandsformaten, alleen bin en cue is nog niet gelukt vanaf usb. De internet browser werkt nog niet zo goed, werkt traag en is met toetsenbord onhandig. plugins etc downloaden van internet gaat heel snel en werkt makkelijk.

Een zendlijst aanmaken werkt onhandig. Tot nu aan toe is het nog niet gelukt om een nieuwe favorietenlijst aan te maken. Dan moet ik eerst een oude lijst hernoemen. Ook is het (voor zover ik weet) niet mogelijk om meerdere kanalen te selecteren en die te verplaatsen naar favorieten. Het gaat allemaal een voor een.

De ontvanger werkt nu met alleen een card van canaldigitaal. Je bent dus geen module nodig. De andere functies bijv. streamen naar pc, cardsharing etc heb ik nog niet gedaan.

Zoals ik er nu over denk is het een top ontvanger.
Pagina: 1