Toon posts:

Data weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zojuist mijn foto's van mijn externe schijf bekijken.
Ik druk dubbel op de J: schijf (hoort normaal maxtor hdd te staan) en krijg te zien dat deze disk niet geformatteerd is en er wordt gevraagd of ik dit nu wil doen.
Druk ik met rechtermuisknop en dan eigenschappen dan zie ikstaan dat er 0 van de 0 bytes is gebruikt.
Wat is er aan de hand?
Hoe krijg ik mijn data terug/

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 18:31:
Ik wil zojuist mijn foto's van mijn externe schijf bekijken.
Ik druk dubbel op de J: schijf (hoort normaal maxtor hdd te staan) en krijg te zien dat deze disk niet geformatteerd is en er wordt gevraagd of ik dit nu wil doen.
Druk ik met rechtermuisknop en dan eigenschappen dan zie ikstaan dat er 0 van de 0 bytes is gebruikt.
Wat is er aan de hand?
Hoe krijg ik mijn data terug/
Binnen dit subforum is onder andere een FAQ gedeelte gewijd aan data recovery.
Ook is er een verzameltopic over dit onderwerp: Thematopic: Datarecovery

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was wat vergeten te zeggen.
De data is niet alleen weg, maar de schijf (die 500 gig is) wordt gezien als een schijf van 43 gig, is alles kapot?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ja daar kun je, afgaande op je beschrijving wel vanuit gaan.

Draait de schijf of hoor je hem draaien? Als je niets hoort zou je mazzel kunnen hebben omdat in dat geval mogelijk de externe voeding stuk is en niet de disk zelf. In dat geval hoef je alleen een vergelijkbare externe voeding aan te koppelen.

Het klinkt wel sterk als een mechanisch probleem, maar probeer nu eens met de genoemde informatie uit het datarecovery topic aan de slag te gaan?

Misschien is het toch makkelijker om gewoon een nieuwe disk te kopen en je backup daarop terug te zetten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Luit al reeds heeft aangegeven is er specifiek voor dergelijke gevallen een thematopic om na te gaan wat de mogelijkheden zijn om de data terug te krijgen, tevens kun je in de FAQ's ook de nodig recoverytools terug vinden.

De themtopics DataRecovery en Backup zijn in het leven geroepen om nu juist een wildgroei aan topic's als deze tegen te gaan. Aangezien ik uit de topicstart absoluut niet kan opmaken dat je ook maar even de moeite hebt genomen betreffende thematopic eens door te nemen of FAQ's te raadplegen laat staan de GoT search hebt gebruikt, want ook met deze laatste is er veel informatie terug te vinden over welke mogelijkheden je nog hebt, gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.