DVD-rom speler start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:41
Ik heb hier een pc-tje die ik moet fixen. Echter, ik krijg de cd-rom met XP er op niet eens gestart.

Het betreft een Packard Bell computer, mobo type MCP73VT-PM.

In de bios wordt de dvd-rom speler wel herkend als zijnde IDE device. Ook staat de speler ingesteld als first boot device. In de huidige (nog aanwezige, maar compleet vern**kte) Windows installatie staat de dvd-rom speler aangegeven als een "dvd-ram speler" en onder apparaatbeheer als zijnde "atapi device". Zowel onder deze Windows omgeving als tijdens het normaal booten start de Windows cd-rom niet op. Hij spint wel even, maar er gebeurt niets.

Het volgende heb ik inmiddels geprobeerd:
- SATA mode naar AHCI mode gezet in de bios (Er is geen IDE mode, dit omdat de dvd-rom speler een IDE device is).
- Manueel selecteren van de DVD-rom speler tijdens het opstarten
- Dit topic bekeken
- Ook dit gelezen.

Terwijl de computer aan het zoeken is naar de dvd-rom speler blijft het scherm zwart, na zo'n 20 seconden verschijnt alsnog het Windows logo en start de computer normaal op.

Ik heb het vermoeden dat PB één of andere beveiliging in hun computers zet om te voorkomen dat mensen andere Windows versies op hun computer gaan zetten.

Mijn YouTube Channel

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt er eerder op dat de CD niet gelezen kan worden, zeker omdat het 20 seconden duurt. Kun je de CD onder Windows (helemaal) lezen? Heb je al een andere CD geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 15-07-2010 01:11 ]

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Installeer vanaf USB?

• Room42
  • Niet online
Wist niet dat dat kon, maar pfff wat een werk! Vandaar dat ik dat nooit geprobeerd heb :P
Maarja, het kan een oplossing zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 15-07-2010 01:18 . Reden: De reden? Ik edit toch 90% van mijn posts? :-P ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Snowwie
Room42 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 01:11:
Lijkt er eerder op dat de CD niet gelezen kan worden, zeker omdat het 20 seconden duurt. Kun je de CD onder Windows (helemaal) lezen? Heb je al een andere CD geprobeerd?
Op mijn eigen computer kan ik de cd gewoon lezen. Op de brakke Windows installatie op de andere pc niet. Ik vind het ook gek dat het apparaat wordt weergegeven als "dvd-ram" station. Ook andere cd-roms start ie niet op.

Installatie vanaf USB ben ik al aan het overwegen, maar zoals jezelf al angeeft is dit nogal een werk.

Mijn YouTube Channel

• Room42
  • Niet online
Heb je niet nog een CD-spelertje liggen ergens? Of pak de speler uit je eigen computer. Zo te merken is die van de PB gewoon defect :)

• Snowwie
Andere cd-spelertje gepakt, tijdelijk aangeknupt, en het werkt :)

Blijkbaar was die andere speler dus toch defect.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1