Toon posts:

Van Vista naar XP op Packard Bell laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb enige tijd geleden een Packard Bell laptop gekocht met Vista erop.
Ik ben ook bezig geweest om XP erop te zetten, maar dit lukt ook niet. Hij zegt dat het geen geldig win32 toepassing is.
In het bios heb ik de opstart van HD veranderd in CD/DVD maar dan start de cd gewoon niet op.
Wat kan ik verder doen. In het bios staan verder geen instellingen zoals hier op het topic beschreven die ik op disable kan zetten.
Wie weet hier raad mee? Ik wil heel graag XP, dat Vista vind ik helemaal niets.
Alvast bedankt!! ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:31:
Hallo allemaal, ik heb enige tijd geleden een Packard Bell laptop gekocht met Vista erop.
Ik ben ook bezig geweest om XP erop te zetten, maar dit lukt ook niet. Hij zegt dat het geen geldig win32 toepassing is.
In het bios heb ik de opstart van HD veranderd in CD/DVD maar dan start de cd gewoon niet op.
Wat kan ik verder doen. In het bios staan verder geen instellingen zoals hier op het topic beschreven die ik op disable kan zetten.
Wie weet hier raad mee? Ik wil heel graag XP, dat Vista vind ik helemaal niets.
Alvast bedankt!! ;)
krijg je wel de "druk op een toets om de installatie te starten" melding of komt ie niet zover?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:36:
Open aub hiervoor een nieuw topic. Het probleem van de OP is wat anders dan wat jij hebt. Jij kan niet eens starten van CD. Druk je wel op een toets om van CD te starten?
Sorry, dat bericht had ik toen ik XP office wilde installeren. De CD van XP geeft de zin: "xp installeren" dusdanig aan, dat ik het niet aan kan klikken. Komt natuurlijk omdat ik hem er niet overheen kan installeren.
Bij de opstart met CD, start hij gewoon op via de HD, moet ik dan op een knop drukken? Zo ja, welke dan? Hij geeft helemaal niets aan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Packard Bell laptop gekocht met Vista erop. Ik vind het maar niets! Wil er heel graag XP op hebben.
Als ik probeer XP te installeren, dan kan ik niet op de zin: XP installeren klikken, omdat het er niet overheen kan.
Ik het bios heb ik veranderd dat hij vanaf de CD moet opstarten, maar dat doet hij niet!!
Hoe kan ik er XP in krijgen??

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Normaal gesproken krijg je, als je tijdens het starten van de pc je xp cd erin hebt, een "druk op een toets om te beginnen met installeren" melding0ná de biospost maar vlak voor dat windowslaadbalkje komt . Druk op het moment dat die melding er staat op een knop (maakt niet uit welke) en de setup start. Krijg je die melding niet...
Druk dan bij de biospost even op F8 (kan ook F10 of F12 zijn meende ik) Esc(*) om het bootmenu op te vragen daar selecteer je dan de dvdspeler/brander waar je xp cd in zit.

Edit:
* Net gevonden met google:
Wanneer de CD wordt genegeerd en Windows toch volledig opstart, doe dan het volgende:
1. Start het notebook opnieuw
2. Druk op Escape (Esc-toets) wanneer u het Packard Bell-logoscherm ziet
3. Wacht tot het boot-menu verschijnt. U ziet een aantal opties.
4. Gebruik pijl omhoog/omlaag om het CD-ROM-station te selecteren
5. Druk op Enter om de selectie te bevestigen
Als dat niet werkt is je cdtje niet (meer) goed.

[ Voor 82% gewijzigd door Raven op 15-11-2007 20:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klikken kan sowieso niet. Dat kan pas als het grafische deel van de installatie is gestart, in het begin is het zonder muis ;)
En ff crosspost uit dat andere topique
Wanneer de CD wordt genegeerd en Windows toch volledig opstart, doe dan het volgende:
1. Start het notebook opnieuw
2. Druk op Escape (Esc-toets) wanneer u het Packard Bell-logoscherm ziet
3. Wacht tot het boot-menu verschijnt. U ziet een aantal opties.
4. Gebruik pijl omhoog/omlaag om het CD-ROM-station te selecteren
5. Druk op Enter om de selectie te bevestigen

[ Voor 63% gewijzigd door Raven op 15-11-2007 20:15 ]

Oscar Wilde

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hij bedoeld als Vista opgestart is natuurlijk. Dan krijg je zo'n venster met 'klik hier om Windows XP te installeren'.

Wat voor CD heb je? Je kan proberen om de toets in te drukken die je een bootmenu geeft (staat ergens links of rechts in de hoek als je je PC opstart). En anders staat je bootvolgorde toch niet goed..

Heb je een orginele XP CD ? Die zijn altijd bootable, illegale CD's vaak niet..dan zul je een echte XP cd moeten zien te vinden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al aan het installeren. Heb op de esc knop gedrukt en toen vroeg hij of ik wilde opstarten van de cd. Het werkt dus!!! Bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
;) Nu alleen hopen dat hij straks alle drivers kan vinden, maar dan kom ik hier wel weer terug! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu vraagt hij om het bestand asms van de cd. Maar ik kan niet bladeren. Ik typ al in: D:\ maar hij pakt het niet. Wat nu?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eigen topic, staat hier net onder. Houd deze dan schoon. Is het een orignele cd? Heb je al geprobeert met bladeren? Vaak is het tijdens installeren dat je moet zoeken in de i386 map.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan niet bladeren. D:\i386 intypen pakt hij niet. Het is helaas geen originele cd. Die heb ik niet. Wil wel verder gaan op andere topic hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Nu vraagt hij om het bestand asms van de cd. Maar ik kan niet bladeren. Ik typ al in: D:\ maar hij pakt het niet. Wat nu? Ook geprobeerd: D:\I386, maar pakt hij ook niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Ik heb de posts uit het andere topic naar deze verhuisd.
Probeer er volgende keer op te letten dat je niet andermans topic 'kaapt'.
Als je niet zeker weet of je een eigen topic moet openen of niet, vraag het dan aan een van de modjes.
Een Direct Message werkt meestal wel :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
sorry, was hier nog nooit geweest. Was hier gekomen via google. Maar ik ga hier nu verder. Weet het nu voor de volgende keer.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk!!! Heb de cd even schoon moeten maken. Hij gaat nu wel door!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:21:
Hij is al aan het installeren. Heb op de esc knop gedrukt en toen vroeg hij of ik wilde opstarten van de cd. Het werkt dus!!! Bedankt!!
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:48:
Eindelijk!!! Heb de cd even schoon moeten maken. Hij gaat nu wel door!
mooi :)

BTW, waarom is die bootmenuknop zo vaak verschillend? Esc, F8, F10 F12 en zelfs Del ben ik al eens tegengekomen....

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 15-11-2007 23:41 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu helemaal klaar. Ik had gelukkig een recory cd, en nadat ik het service pack 2 had geinstalleerd, kon ik de audio, video e.d. weer installeren.
Allemaal hartelijk bedankt, ik ben weer dik tevreden!
Pagina: 1