Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]Toshiba herstellen -> partitie weg

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ok even heel kort heel snel uitgelegd:
Mijn buurman wilde dat ik zijn laptop opnieuw installeerde. Ik zeg, doe ik. C helemaal gekopieerd naar een externe hdd, D partitie heb ik niet aangeraakt want ik dacht ik formatteer alleen C in de XP installatie en D blijft onaangeraakt. Weet niet wat er allemaal op D stond, maar was iets van 22 GB.
Nu is installatie klaar, maar hele HDD is geformatteerd en partities zijn verdwenen, er is dus gewoon een nieuwe C gemaakt. Geen probleem, heb alles van C nog, maar D is weg.

Kan ik D nog terug halen via een parition manager of windows schijfbeheer? Heb nog niks gedaan verder er aan. Ik kreeg ook niet de standaard blue screen windows installatie waar die eerst alle bestanden van X gaat inlezen maar eerst iets gelijkwaardigs van Toshiba wat het zelfde leek te doen maar waar ik geen keus had van partitie kiezen/formatteren.

Zit dus in een lullige positie, kan gaan uitleggen dat 22 GB van z'n data weg is.. Nou stond er veel bagger op die computer dus zal het niet allemaal ontzettend belangrijk zijn geweest..

Iemand hulp? Thnx

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Volgende keer niet zoiets beloven als je niet fatsoenlijke backups maakt, en niet oplet bij de installatie. Altijd alle partities backuppen.

Anyway, zie Thematopic: Datarecovery. Vooral niets meer doen met de laptop, geen enkele schrijfactie!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 08:35

sus

is druk :+

Je kan kijken met GetDataBack, voor FAt32 of NTFS, afhankelijk van wat de D-schijf was. Verder, doe dit altijd in een andere PC en gebruik deze schijf niet om dingen op te installeren.

Heb zelf ook goede ervaringen met OnTrack Easy Recovery

• GWTommy
@Gambieter, ben van de XP installatie gewend dat ie alleen C formatteerd, dus daarom dacht ik, doe ik D niet backuppen.

Schijf ga ik niet helemaal uit de laptop halen. Ik heb nog niet gekeken of de ruimte waar D gepartitioneerd stond nu bij C is gevoegd, als dat niet zo is en de ruimte niet gepartitioneerd is, kan ik dan gewoon in schijfbeheerd D toevoegen ofzo?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:38:
@Gambieter, ben van de XP installatie gewend dat ie alleen C formatteerd, dus daarom dacht ik, doe ik D niet backuppen.
Slechte aanname dus. Niet meer doen. Mogelijk heb jij een fout gemaakt bij de instelling tijdens het installeren.
Schijf ga ik niet helemaal uit de laptop halen. Ik heb nog niet gekeken of de ruimte waar D gepartitioneerd stond nu bij C is gevoegd, als dat niet zo is en de ruimte niet gepartitioneerd is, kan ik dan gewoon in schijfbeheerd D toevoegen ofzo?
Nogmaals; zie Thematopic: Datarecovery en freeware tools in OM FAQ. Daar staat uitgelegd wat je moet doen. Maak niet nog meer fouten en doe dus wat er gezegd wordt: niet meer Windows opstarten, maar in een andere PC hangen of met een live CD werken.

Datarecovery is niet makkelijk, en niet weggelegd voor even snel of zonder moeite.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 08:35

sus

is druk :+

GWTommy schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 00:38:
Schijf ga ik niet helemaal uit de laptop halen.
Als je die data nog terug wil kunnen halen is dat toch je enige optie. Ga in geen geval schrijfacties uitvoeren op die schijf. Dus ook geen nieuwe partitie's maken e.d. Hiermee overschrijf je mogelijk de gegevens die je terug wilt halen.

Ik werk in een winkel waar we dit elke week wel voor iemand doen, data terughalen omdat hij per ongeluk zijn SD-kaart/externe HD formatteerd o.i.d.

• GWTommy
Dan gaat het gewoon over. Het is een vriendendienst en ik heb de risico's vertelt. Eigenaar had niet echt belangerijke dingen op de laptop staan, de meeste dingen stonden op C..

In ieder geval bedankt voor de reacties!
Pagina: 1