Pyr0wl schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:25:
[...]
[...]
En dan ben ik even gaan kijken naar de site van sony:
https://www.sonystyle.nl/...IO-notebooks/F-Serie-16-4
Het verschil tussen deze twee is dus 430 euro
Anyway. Gezien de dingen die de TS met de laptop wil doen, lijkt een i5 mij zeker voldoende. De i7 gaat meer future proof zijn, en bij bepaalde dingen ga je inderdaad merken dat deze performanter is. Maar bij beeldbewerking en office gebruik, zal dit (imho) nauwelijks merkbaar zijn.
Dus wat ik voorstel: ga voor de i5 en het geld dat je uitspaart steek je in een iets grotere HDD. Als je laptop dan na x aantal jaar het begeeft, maar de HDD is nog in goede staat, kan je die teminste nog gebruiken als externe harde schijf of iets dergelijks

En wanneer gaat het dan wel merkzaam zijn? Het verschil van de i7 merk je juist bij videobewerking(zeker HD) en Photoshop

Voor Office gaat een i5 inderdaad wel voldoen...De vraag is echter of de TS ook echt met grote RAW Files van 15MP+ oid gaat werken.
Voor wat betreft HD video kijken maakt het allemaal weinig uit, met goede mediaplayer software wordt in principe alles door de GPU gedaan, en die is bij beiden hetzelfde.
Daarnaast is er bij de Sony VAIO F-serie nog een hele belangrijke reden om voor de i7 te gaan, de i7 versies hebben namelijk een veel beter (mat) scherm.
Zelf heb ik de keuze ook kort geleden gemaakt, en heb zelf een F12Z1E met i7 en 8GB ram, juist omdat ik veel met videobewerking en Photoshop etc doe. Voor gamen kun je namelijk net zo goed een i5 pakken, want dan vormt de GPU toch de bottleneck.... En voor Office voldeed mijn minder dan 2 jaar oude HP ook nog perfect hoor
[
Voor 7% gewijzigd door
Rctworld op 14-07-2010 13:15
]