Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-03 10:16

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Hey allemaal,

Ten eerste heb ik de nodige searches gedaan, maar niet direct een topic gevonden. Hopelijk staat-ie zo in het juiste forum.

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe PC thuis gekregen van Azerty. Mooi gemonteerd, en alles liep super soepel (en doet het eigenlijk nog steeds). Maar...wanneer ik 3DMark Vantage loop, dan loopt hij vaak vast tijdens de tweede graphics test. Ik krijg dan dit (lastig te zien, maar...): een gestreept bruin scherm

Ik ben ooit door die test heen gekomen, twee keer zelfs, maar de test dan nog een keer lopen is altijd funest. Mijn eerste instinct was een hitte probleem, maar door de VAPOR-X blijft ie toch echt wel cool. Ik heb ATI Tray Tools laten monitoren tijdens een test (die overigens lukte) en de maximum temperatuur tijdens die bench was 61 C, hetgeen me toch bijzonder netjes leek.

Iemand anders stelde voor dat mijn RAM voltage misschien verkeerd was, maar 1.5v lijkt me de juiste voltage voor mijn set.

Ik ben altijd een nVidia man geweest, en ik begin nu al spijt te krijgen dat ik me heb laten ompraten :(.

Mijn PC:
Intel i7 860 @ 2.80GHz
Corsair XMS3 4GB RAM (TW3X4G1333C9A)
Asus P7P55D-E Pro
Sapphire Radeon 5850 Toxic Edition
Cooler Master CM 690 Advanced II
Antec TruePower New TP-650
Windows 7 Ultimate (64-bit)

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen. Als er nog meer informatie nodig is, dan lever ik die graag.

Met vriendelijke groet,

Veliremus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
Draai eens memtest dan kun je uitsluiten of er iets mis is met je ram geheugen.
En kijk even hoe warm je cpu wordt.

Maar als ik die strepen zie twijfel ik toch aan het geheugen van je videokaart aangezien je kaart wel koel blijft, maar nu weet ik er niet ontzettend veel van af dus wacht even op de volgende reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Veliremus schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 11:23:

Ik heb een paar dagen geleden mijn nieuwe PC thuis gekregen van Azerty. Mooi gemonteerd, en alles liep super soepel (en doet het eigenlijk nog steeds). Maar...wanneer ik 3DMark Vantage loop, dan loopt hij vaak vast tijdens de tweede graphics test. Ik krijg dan dit (lastig te zien, maar...): een gestreept bruin scherm
Aangezien je hem net bij Azerty vandaan hebt, kun je natuurlijk altijd direct daar terecht voor garantie. In de tussentijd kun je zelf even controleren of je de meest up-to-date drivers hebt geinstalleerd en of er tijdens andere toepassingen ook problemen zijn.
Ik ben altijd een nVidia man geweest, en ik begin nu al spijt te krijgen dat ik me heb laten ompraten :(.
Je weet nog niet eens wat het probleem is en je hebt nu al schrik? Rustig blijven ademen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
drivers uptodate? in games gebeurt het niet? en tijdens 3Dmark wel?, het zou kunnen dat je drivers hebt die niet goed met 3Dmark samenwerken.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
@Whiplash: Mijn CPU heeft een fikse koeler en blijft waarschijnlijk nog koeler dan de GPU. Idle is ie 36C. Mem test zal ik gaan doen.

@ Ed_L: Ja, klopt. Maar liever wil ik eerst testen of het aan de GPU ligt, zodat ik misschien kan switchen naar nVidia als het nodig is. En die opmerking (oeh, wat een lelijke smilie, zo heftig was het niet hoor :P): mijn laatste ATI kaart was een ramp, en dit roept flashbacks op, vandaar.

Ik heb overigens zojuist de Heaven Benchmark gedaan van Unigine, vier keer achter elkaar, en los van een hikje of een flits verschijning van een lijntje liep hij bijzonder soepel. Geen crash. Zou het aan 3DMark liggen misschien?

Wat meer informatie: Ik heb de laatste Catalyst drivers. In andere applicaties geen problemen (qua game heb ik enkel nog Mass Effect 2 getest. Ja, dat en Monkey Island 2 Special Edition ;)). Tijdens het spelen van Mass Effect 2 krijg ik soms ook van die flitsende lijntjes. En soms lijkt het zelfs alsof er een window achter de game zit die focus probeer te krijgen (zo'n soort omvang moet je denken).

Is er nog een betrouwbare video stresstest die ik kan doen? Misschien is het probleem gewoon bij 3DMark alleen (*bid daarvoor*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Probeer Furmark eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Of kombuster :P zit geïntegreerd in afterburner
http://event.msi.com/vga/afterburner/overview.htm

[ Voor 73% gewijzigd door Bullus op 13-07-2010 11:59 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Vanwaar die ":P" dan? Of refereer je aan het feit dat Furmark daarin zit?

Overigens, ik zie dat ik ben vergeten een fatsoenlijke topic titel te maken. Als een mod dat kan veranderen in "[HD5850 Toxic] bruin scherm 3DMark" of zo, dan zou dat fijn zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Cheers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Furmark ondersteunt geen Windows 7 64-bit? Bij de laatste versie (1.8.2 ) staat "Windows XP / Vista (32-bit)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 11:39
Je kan nog een BIOS update van je moederbord proberen. Zou wellicht nog kunnen helpen.

Hetzelfde probleem is verholpen na dit te doen. Was echter wel een Gigabyte bord.

[ Voor 33% gewijzigd door geenidee op 13-07-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Kombustor draait nu 25 minuten, geen crash. Temp blijft 60C. (Ik schrok even omdat het scherm uit was, maar dat was stand-by mode, haha).

@ geenidee: BIOS updates zijn altijd dingen waar ik echt vanaf blijf, eerlijk gezegd...

EDIT: Heb hem stop gezet na 50 minuten. Geen crash, niks boven de 60 C. Dit is goed nieuws, toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Veliremus op 13-07-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tqwan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06-2021
Je hebt dit probleem

ATI HD5xxx Strepen probleem??

http://forums.amd.com/gam...ght_key=y&keyword1=stripe

Ik heb t probleem ook gehad (met een HD 5870 XFX 1gb), de enige werkende opties zijn:

1. Onderclocken (geen ccc gebruiken en ati tray tools gebruiken en het probleem kan nog voorkomen)
2. Overclocken (geen ccc gebruiken en ati tray tools gebruiken en het probleem kan nog voorkomen)
3. Video kaart flashen (garantie vervalt)
4. RMA

Ik heb alle opties van boven naar beneden gedaan (optie 3 is door de winkel gedaan en hun konde m niet fixe met 2 verschillende versies)

Nu heb ik een 5870 Saphire Vapor-X 1 Gb en geen problemen meer.

OS: Windows 7 64 Bit Processor: Intel Core i7 860 Moederboard: MSI P55-GD65 Memory: OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK Power supply: Antec TruePower TP-650 Hard disk: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB Videocard: XFX HD 5870 XXX 1024 MB GDDR5 PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, Furmark is gecrasht. Dit keer waren het grijze strepen.

Ik zal proberen te onderclocken, en anders gaat ie RMA, dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Toxic 5850, maar alléén als ik overclockte via Ati CCC.

Heb nu een ge-unlockte MSI bios (http://cid-26aaa81850481d...SI%5E_R5850%5E_unlock.A11) op de kaart geflasht en vervolgens met Afterburner een OC + fanprofiel ingesteld. Draait zonder problemen.

Maar succes met RMA, want ik kan me niet indenken dat je je kaart vrijwillig underclocked wil blijven gebruiken... :/

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, ik heb even gekeken bij mijn instellingen maar ik ben in de war door het verschil in BIOS GPU en current GPU.

Hier een screenshot van mijn Catalyst en Ati Tray Tools. Wat doe ik?

http://img96.imageshack.us/img96/1922/underclock.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 18:40
die current GPU is gewoon je kaart die in energy saving draait tijdens 2d gebruik
mijn 5870 vapor doet etzelfde op dit moment in windows.. zodra je een 3d app start gaat ie vol gas vrolijk verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oh, ok, dat verklaart een hoop, hehe.

Overigens, guys, ik heb Catalyst eraf gegooid en degene die op de CD stond geïnstalleerd (10.3). Ik heb nu drie keer achter elkaar 3D Mark Vantag gedaan, een uur lang Furmark en de Heaven benchmark van Unigine: geen crash.

Zou dit het kunnen zijn? De weg naar geluk? :P *bid aan de GPU goden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Crysis gespeeld, voor ik geloof meer dan een uur. Op Very High, en alles liep uitstekend. Geen crashes.

Ik kan dus aanraden aan de mensen die problemen hebben met hun Toxic, om terug te gaan naar Catalyst 10.3 (en de HMDI Audio drivers niet te installeren en uit te zetten in Apparaatbeheer; geen idee of het effect heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Denk dat het aan je driver lag, heb je nu de 10.6 eens getest? 10.7 zal ook wel binnenkort uitkomen.

Wat je ook nog kan proberen is om de kaart in een ander PCI-E 2.0 slot te duwen. Maakt geen bal uit heb mijne altijd in het onderste slot zitten, zodat m'n NB wat meer koeling krijgt :+

Succes!

Btw. heb hier ook al een tijdje de 5850 Toxic, zelf geen problemen gehad met bruine strepen. Soms wel een crash maar dat lag aan zwaar overklokken (lees 900/1300 zonder voltage verhoging :9). Ik installeer altijd de laatste officiële ATI drivers en dat heeft tot nu toe nog nooit een probleem gegeven.

[ Voor 33% gewijzigd door peakaboo op 15-07-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik durf nu niet meer naar een andere driver te gaan :P. Tot nu toe gaat alles goed...

Op zich heb ik in een ander PC mijn Geforce 8800GTS-512 al een jaar niet geupdate en die heeft nooit moeilijk gedaan. Hopelijk is dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Vanochtend is Crysis toch weer gecrasht met grijze strepen, en is ME2 naar een zwart scherm geschoten... Damn, het was te mooi om waar te zijn, I guess...

Memtest loopt nu, kan ik nog iets anders testen?

[ Voor 14% gewijzigd door Veliremus op 16-07-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 21:29
Of je bios updaten ( is niet zo moeilijk, meestal via de usb zo gepiept).
Je kaart in een andere pc testen, dan nog crashes ----> RMA

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Meer dan 3 uur Memtest+ gaf nul fouten. Dat zal het niet zijn.

@ Willie Billie: dat zou ik dan liever door Azerty willen laten doen, aangezien ik een jaar garantie heb op de PC.

Status update: ik heb nu 10.5 geinstalleerd (dit keer Driver Sweeper gebruikt). De post-FX in Furmark stottert nu in ieder geval niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
-post verwijderd, info is nog incompleet-

[ Voor 112% gewijzigd door Veliremus op 16-07-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
@ Willie Billie: Oké, toch BIOS geupdate. De vorige keer dat het fout ging bleek ik Asus Update te hebben gebruikt, wat schijnbaar een ramp is. Dit keer EZ Flash 2, en dat ging zeer soepel :).

Hier is mijn RAM trouwens, ziet er goed uit?

http://img441.imageshack.us/img441/2840/ramg.jpg

Oké, dan dit: ik heb Mass Effect 2 voor een half uur gedaan, ben toen gaan eten en heb de game open laten staan, toen nog een uur gespeeld. Alles liep soepel, geen crashes, enkel wat kleine visuele glitches soms (denk aan kleine dikke lijntjes, ik kan het ook niet anders uitleggen :P). Ligt misschien gewoon aan ME2?

Toen 3D Mark Vantage wel 6 keer gelopen, geen crash, geen glitches.

Toen Heaven 2.1 drie keer gelopen, geen crash, geen glitches.
http://veliremus.com/files/caprica/unigine_17july.html

Dat level in Crysis met de tanks is nog steeds gruwelijl glitchy, maar dan kan ook liggen aan het feit dat ik een gecrackte versie heb (ik doe gebruikelijk niet aan piraterij, maar ik wilde niet de hele game kopen om alleen maar te testen). Misschien ligt het puur daar aan, en heb ik geen probleem (meer)? Zoveel benchmarks zonder enige problemen moet toch iets zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Veliremus uses Thread Necromancer!

De glitches zijn weer terug :(...

Het is lastig uit te leggen, maar stel je voor dat je naar het scherm kijkt en de HUD opeens verdubbelt, voor een paar milliseconden. Als of een gedeelte van je scherm twee keer gerenderd worden, maar dan op een net iets andere locatie.

In het kort: Starcraft 2 gekocht, raadde nieuwere drivers aan, niet gedaan, spel gestart, glitches, nieuwe driver geinstalleerd (10.7, met Driver Sweeper), V Synch aangezet, spel doet het geweldig voor uren lang (op Ultra, met een heerlijke framerate)... Dan stop ik het spel en kom ik erachter dat mijn cursor corrupt is (FYI, ik gebruik geen dual screen). De PC herstarten fixt dit. Maar nu zijn de glitches, dus dezelfde als bij de Mass Effect en Crysis, terug in volle glorie...

Moet deze kaart RMA?

EDIT: Nu ook een bruin gestreepd scherm bij Starcraft, dat er eventjes tussendoor kwam; ik kon een volledige crash voorkomen door ALT-Tab.

[ Voor 7% gewijzigd door Veliremus op 03-08-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 13:57
Veliremus schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:49:
Meer dan 3 uur Memtest+ gaf nul fouten. Dat zal het niet zijn.

@ Willie Billie: dat zou ik dan liever door Azerty willen laten doen, aangezien ik een jaar garantie heb op de PC.

Status update: ik heb nu 10.5 geinstalleerd (dit keer Driver Sweeper gebruikt). De post-FX in Furmark stottert nu in ieder geval niet meer...
Euh, memtest moet vaak langer draaien dan 3 uur ;) Bij mij gaf deze pas fouten naar 5-8 uur testen. Terwijl mijn pc al uit valt na 1 uurtje bad company.

Verder nog even om terug te komen op het feit dat je spijt hebt dat je geen Nvidia gekozen hebt. Dit probleem wat je nu hebt(mits het aan je videokaart ligt) had net zo goed kunnen voorkomen als je een Nvidia kaart had gekozen. Het is gewoon pech hebben, als de kaart kapot is krijg je binnen een paar dagen een nieuwe van azerty en kan je lekker verder gamen. Maar dan wel met een betere en snellere kaart in verhouding met een vergelijkbare Nvidia kaart. Kijk dus altijd na de prijs/prestatie verhouding en niet na dit soort uitvallen want deze verschijnen aan de beide zijdes van het kamp. Zie bijvoorbeeld het Doodgaan van 8800GTX kaarten topic op het forum, en de gehele reeks Mobile 8600GT kaarten die van Nvidia kapot gingen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
De laatste MemTest was overigens 5-6 uur, dat had ik niet gepost :).

Het had misschien bij Nvidia ook kunnen gebeuren, natuurlijk. Maar als ik puur kijk naar mijn ervaringen, dan zijn alle ATI kaarten die ik ooit heb gehad gefaald, en alle Nvidia kaarten niet... Ik wil niemand beledigen, maar ik ga voortaan altijd voor Nvidia.

Maar goed, even terug on-topic: is dit reden voor een RMA? Ik denk het wel, hè? Het nare is alleen dat het niet altijd gebeurt, dus wat als Azerty straks die PC een uurtje of wat aanzet en dan niks ziet. Krijg ik de kosten, heb ik voor niks gewacht, en is het probleem nog steeds niet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Het is me gelukt om het te filmen. Dit is wat er gebeurt als het erg is:
http://www.veliremus.com/files/caprica/hd5850toxic.mp4

Gevolgd door:
http://www.veliremus.com/files/caprica/gray.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:37
Het is wel leuk wat je allemaal doet. Ik zou het misschien ook doen alleen maar om het feit te willen weten waar die problemen vandaan komen. Echter, je koopt een dure videokaart en het ding functioneert niet naar behoren. Na alles wat jij getest hebt is het nu volgens mij wel tijd om RMA te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Da's precies wat ik ook vind, maar ik ben zo bang dat die gasten effe snel testen, en de kaart doodleuk terug sturen met een rekening erbij... Ik wil eerst perse bevestiging dat de RMA uitvoerig getest gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
SiSoftware Sandra kwam hier mee aan, want kan dat betekenen?

PCIe : PC Partner Radeon HD 5800 Series :
Video card does not have an interrupt assigned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, dit is Kombustor met Post Processing aan. Dit lijkt me niet de bedoeling, wel?

http://www.veliremus.com/...hd5850toxic_kombustor.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Volgens mij wel. Alleen de laatste x dat ik het gebruikte, was DX11 + AA defect. Zorgde voor weinig stress op de GPU, don't ask. Even je settings nalopen?

En niet zo vaak het topic schoppen? Edit-knop naast de quoteknop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Ik weet het, en ik vind het ook lullig, maar niemand lees een topic dat helemaal naar beneden is gebumpt...

Overigens merk ik nu dat ik niet de laatste versie had. Blijkbaar is Kombustor los van Afterburner meer up-to-date. Hier kan ik wel mee DX11 kiezen. Het aanzetten van Post FX maakt alles vet blurry trouwens... En de info graphs zijn onduidelijk, alsof het een verkeerde resolutie is (bij Post FX uit is dat niet zo)

[ Voor 24% gewijzigd door Veliremus op 07-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 18:08
Veliremus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:54:
Ik weet het, en ik vind het ook lullig, maar niemand lees een topic dat helemaal naar beneden is gebumpt...

Overigens merk ik nu dat ik niet de laatste versie had. Blijkbaar is Kombustor los van Afterburner meer up-to-date. Hier kan ik wel mee DX11 kiezen. Het aanzetten van Post FX maakt alles vet blurry trouwens... En de info graphs zijn onduidelijk, alsof het een verkeerde resolutie is (bij Post FX uit is dat niet zo)
Heb je ook al geprobeerd direct-x te updaten?
Ik heb de zelfde problemen gehad met mijn asus hd 5770 bij mij hielp het door de drivers opnieuw te installeren en direct-x te updaten.
Het uit schakelen van de ati hdmi audio drijver schijnt soms ook te helpen heb dit zelf niet geprobeerd.

Web-installatieprogramma voor DirectX-runtime-bestanden voor eindgebruikers
Snelle beschrijving
Met de Microsoft DirectX®-runtime-bestanden voor eindgebruikers kunt u uw huidige versie van DirectX, de Windows®-technologie die de drijvende kracht vormt achter de ultrasnelle multimedia en games op de pc, bijwerken.

Download: http://www.microsoft.com/...71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 07-10 10:33
oke..ik heb t ff snel doorgelezen dit topic
enigste wat ik niet kon terug vinden
wat is de temperatuur wanneer je je videokaart flink stressed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
@ robj28 : Ja, DirectX is volledige geupdate, en de HDMI audio device is uitgeschakeld.

@ jterpstra: Zelfs met Furmark/Kombustor op Extreme Burning Mode/Unlock Power Draw wordt de kaart maximaal 71C. Voor alle problemen die ik met die rotding heb gehad kan ik een ding zeggen: de koeling is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
alles wijst op kapot geheugen of shaders op de gpu dus ruilen die handel.
ik had het ook eens met een 8800gt van asus dus is geen kwaal van ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 07-10 10:33
jep rma met die handel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Ik hoor net van iemand op een Sapphire forum dat ik minimaal 750 watt nodig heb voor deze kaart. Da's toch onzin? 650 is toch meer dan voldoende voor één kaart? Of ben ik nu helemaal gek? Unlock Power Draw zuigt toch enorm veel stroom, dan zou ie daar ook moeten crashen.

[ Voor 18% gewijzigd door Veliremus op 09-08-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 21:29
Je voeding is meer dan genoeg! zelfs voor 2x een 5850!
RMA dat ding nou maar ;) die is gewoon kapot,
Neem je filmpjes mee/mail ze mee, dan is het in ieder geval duidelijk dat het gewoon kapot is.

Wat je nog zou kunnen doen is een screenshot maken van je temps (van het tab-blad "sensors" bij gpu-z hier staan alle temps van je gpu!) en die screenshots hier posten.
En dan eentje idle en eentje onder load, misschien dat er dan wat raars vertoond wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Willie Billie op 09-08-2010 12:36 ]

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, dat zal ik doen. Ik ga vandaag de kaart ff nog in een andere PC stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Oké, vandaag geprobeerd de kaart in een andere PC te stoppen. Fail! Hij past niet in de kast :P.

Nu heb ik écht alles geprobeerd. Even mijn document met informatie over de glitches afmaken (het is al een flink dingetje) en dan maar met de auto naar Azerty... Keep your fingers crossed, guys!

Overigens, heeft iemand hier zelf al eens iets afgeleverd bij Azerty? Kun je die dude zelf nog spreken of is het puur bij de balie neerzetten?

In ieder geval bedankt voor de tips, iedereen. :) I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 11:57
Hoi,

Via de site rma aangevraagd, afgeleverd en een dag later had ik de uitkomst van hun onderzoek. jaar geleden heb ik de "dude" niet kunnen spreken.

Succes met de rma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
En heb je hem zelf weer opgehaald, of die wel laten brengen? (En kostte dat ook geld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
Hoi,

Zelf weer opgehaald. Moest wel onderzoekskosten betalen, 10tje voor 300 sec furmarktest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Echt waar? Schandalig! In dat geval ben ik zwaar de lul, want bij mij moet er minimaal een uur een game gerund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
Lol :)

Dat gaat echt wel meevallen, denk nl gezien het hele verhaal dat je kaart kaduk is. Dus dan zijn de kosten voor de reseller/fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Zo, ingeleverd :). Nu maar hopen! Er was nog even een kans dat ik hem vandaag weer mee terug zou kunnen nemen, maar nee, helaas. Nu hopen dat ze de grafische kaart inderdaad kapot bevinden (in dat geval krijg ik een Nvidia). Duim voor me! :P

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Update: Wooohoooo!

"Wij hebben uw systeem getest en voor zover wij kunnen zien is het probleem de videokaart.

Zoals u heeft aangegeven hebben wij het volgende product voor u besteld:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=302419

De verwachting is dat wij met 2-3 werkdagen het systeem met de nieuwe videokaart kunnen testen.

Indien geen problemen gevonden worden zullen wij het systeem aan u retourneren."

Ceeeeeelebrate good times, come on! Ik ben echt té opgelucht nu :P. En ik krijg ook nog 80 euro terug omdat deze kaart goedkoper is :D.

[ Voor 6% gewijzigd door Veliremus op 19-08-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veliremus

Veliremus

Narrative Designer

Topicstarter
Nou, ik heb de kaart nu drie dagen in bezit en hij doet het perfect *klopt op hout*. And guess what: 30 graden idle! Bizar, en zelfs beter dan de Sapphire. Onder load wordt ie 60, dus die dikke Cyclone cooler doet zijn werk.

Leuk verhaal met de drivers van ATI nog, waarbij ik via command prompt (!) nog zooi moest verwijderen die Uninstaller, Driver Sweeper én CCleaner niet wegkregen. Hardnekkig, much.

Anyway, terug bij Nvidia en nooit meer weg! _/-\o_
Pagina: 1