Wat is nou echt DE manier om goedkope vliegtickets te vinden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken naar een goedkope vlucht van Amsterdam naar Ottawa of Montreal. Nu valt het mij dat de prijzen van alle "goedkope" sites voor vliegtickets allemaal rond hetzelfde bedrag liggen. (D-Reizen was trouwens rustig 800 euro duurder!!) En waar ik mij aan irriteer is het ontbreken van de optie om vluchten van een paar dagen eerder of later te bekijken. Dit moet je dus per dag opnieuw laten berekenen, wat dus veel tijd kost.
Ook reizen vanaf Brussel of Dusseldorf is voor bovengenoemde vlucht duurder (en dat is nog exclusief het reizen naar het betreffende vliegveld).

Dus nu vroeg ik mij af, wat is nou ECHT de beste manier om goedkope vluchten te zoeken. Want ik krijg het idee dat ze niet willen dat je de goedkoopste vlucht vindt. Dus, mensen met ervaring, roept uw trucs maar.

Hoeft niet specifiek voor deze vlucht, want het is misschien handig als andere tweakers ook gebruik kunnen maken van deze informatie. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Euhm, tsja... Ik had hetzelfde met de volgende (bijzonder ruime) criteria;
* vlucht naar Jakarta
* afwijking van een week was toegestaan,
* 5 uur rijden was geen probleem als dit honderden euro's zou besparen.

Dat is dus vele, vele uren zo niet dagen struinen op internet. Geen zin in, dus wij naar... D-Reizen! Uurtje gezeten, uiteindelijk een koopje van een vlucht voor ons gevonden! Een uurtje zitten is natuurlijk peanuts vergeleken bij wat het aan tijd had gekost als we zelf waren gaan zoeken!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat ik merk is dat de sites altijd (deels) hetzelfde zijn. Het bekende blokje waar je vertrek- en aankomstlocatie in moet vullen plus de datums.
Een echte vergelijksite zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Op de sites van de prijsvechters kijken en op klote tijden vertrekken en aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05 08:59
Expedia! Die geeft alle aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 09:44

André

Analytics dude

Dat veel sites op elkaar lijken en dezelfde functies hebben kan wel kloppen: vele zijn aangesloten op 1 en dezelfde database. Het ligt maar net aan de zoekfuncties van de betreffende site hoe goed ze de database weten te ontsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

Het zou ideaal zijn om een vertrek punt te selecteren met een variable straal erom heen.
Vervolgens dit ook te kunnen doen met de plaatst van aankomst.

Zo zou je snel kunnen zien of het loont om naar Parijs te rijden en vanaf daar te vertrekken (om maar wat te noemen..)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mystikal schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:11:
Het zou ideaal zijn om een vertrek punt te selecteren met een variable straal erom heen.
Vervolgens dit ook te kunnen doen met de plaatst van aankomst.

Zo zou je snel kunnen zien of het loont om naar Parijs te rijden en vanaf daar te vertrekken (om maar wat te noemen..)
een soort www.qfly.nl maar dan wereldwijd en voor meer airlines wil je dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

www.skyscanner.nl dus. Top site! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 13-07-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 21:09

CeesKees

I rest my Kees

+1 voor skyscanner

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25

Kettrick

Rantmeister!

Ik gebruik vaak http://matrix2.itasoftware.com, dat geeft je een goed inzicht in wanneer je goed kan vliegen, je moet dan nog wel ergens anders boeken maar dan weet je iig. wat er beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

Reinier

\o/

Ik mis nog steeds een site waar je nog veel losser kan zoeken: in een ruime periode, vanaf willekeurige luchthavens (in NL, BE of DE, maar wel enigszins in de buurt), en dan naar een willekeurige bestemming. En dan sorteren op prijs.

Ik heb namelijk af en toe zin om gewoon ergens heen te vliegen en een paar dagen later weer terug te komen :)

Edit: Skyscanner lijkt daar aardig op :9

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 13-07-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 08:44
Reinier schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:26:

Hoe dan?
Ik heb ff geklikt, maar ik moet nog steeds eerst kiezen voor 'Nederland'.
Dan kan je wel "alle luchthavens" kiezen. Maar ik zou eigenlijk willen kiezen voor Nederland, België en eventueel ook het noorden van Frankrijk/ westen van Duitsland.
En dan daaruit maar alle opties laten zien, dan weet je pas waar je keuze uit hebt...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:46
Reinier schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:26:
Ik mis nog steeds een site waar je nog veel losser kan zoeken: in een ruime periode, vanaf willekeurige luchthavens (in NL, BE of DE, maar wel enigszins in de buurt), en dan naar een willekeurige bestemming. En dan sorteren op prijs.

Ik heb namelijk af en toe zin om gewoon ergens heen te vliegen en een paar dagen later weer terug te komen :)

Dat kan met de boven ITAsoftware als ik het goed heb allemaal. Je kan zoeken binnen een 30-daagse periode om te vliegen, met een zelf in te stellen aantal dagen tussen de heen en terug vlucht. Ook kan je aangeven dat vliegen vanaf een luchthaven in de buurt geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 13:22
Ik wordt ook niet wijs uit die vliegtickets, skyscanner en dat soort sites is leuk maar de vliegmaatschappijen veranderen continue de prijzen.
Ik wil in september of oktober op vakantie en als ik zoek naar tickets voor Lima (Peru) dan kon ik afgelopen weekend bij KLM boeken vanaf Dusseldorf voor 6xx euro en nu is het voor de hele maand september alweer verhoogd naar 8xx euro 8)7 Deze vlucht gaat btw. via Amsterdam (overstap) maar als je alleen de vlucht vanaf Amsterdam boekt kost deze 11xx euro.
Het vervelende is ook dat ik niet weet of de prijs volgende week weer 200 euro zakt of 200 euro hoger wordt en daar helpt geen skyscanner aan. Dat soort sites laat alleen de prijzen zien waarvoor ze op dit moment worden aangeboden maar het liefst boek ik natuurlijk een ticket als de prijs historisch gezien het laagste is :P

[ Voor 7% gewijzigd door Caeruleus op 13-07-2010 11:20 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Mmm, op skyscanner ben ik al 200 euro duurder uit dan wat ik al gevonden had. Maar wat ik belangrijk vind is dat je, net als bij veel botenboeksites, andere tijdstippen/dagen kan kiezen om zo de goedkoopste deal te krijgen.
Morgen maar langs schiphol en wat balies aflopen. Daar kunnen ze wel andere dagen bekijken en ook bijvoorbeeld heeft vlucht landen op vliegveld A en terug vliegen vanaf vliegveld B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er is geen *de* manier. Er zijn verschillende manieren die per situatie de beste oplossing leveren.

Er is nu eenmaal een enorm verschil tussen een veelgevlogen budgetroute binnen een werelddeel, een veelgevlogen traject tussen werelddelen, en een minder gevlogen traject waar je vaak met overstap op rare plek beter uit bent. Dat laatste lijkt me hier het geval.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414363

Ik denk dat je bij meerdere aanbieders moet kijken. En wie heeft de laagste boekingskosten..
Ik check via deze tool: http://www.goedkope.nl/vliegtickets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 16:29
vanuit duitsland vliegen of op het vliegveld een reis boeken. dus een echte last minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Last minute is een goede eerste stap, maar met last second tickets denk ik dat je nog meer kunt besparen.

Volgens mij zijn er geen sites voor dit soort tickets omdat dit soort tickets écht last second pas beschikbaar komen, door afhakers etc.

Dus gewoon op de luchthaven gaan zitten, en wachten tot er stoelen niet bezet worden op een vlucht en die dus als last second ticket alsnog worden aangeboden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:28

Stewie!

Keen must die!

Weinig TATL zitten volledig vol, dus die zogenaamde last minute tickets is meer iets van TV, niet uit de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:22

steveman

Comfortabel ten onder

Je 1e post, en dan meteen zo'n oude }:O uit de sloot trekken ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
steveman schreef op zondag 10 juli 2011 @ 17:14:
Je 1e post, en dan meteen zo'n oude }:O uit de sloot trekken ;)
Ach, het is nog steeds een actuele vraag.... Want het is nog steeds onoverzichtelijk en zijn alle "bekende" stunt sites toch allemaal rond dezelfde prijs, terwijl het echt nog wel goedkoper kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
AirTransat als die naar Montreal vliegt. Is vaak erg goedkoop naar Canada en geeft per datum zo ongeveer 10 dagen daar omheen de prijs direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:53

-d-

Stewie! schreef op zondag 10 juli 2011 @ 16:12:
Weinig TATL zitten volledig vol, dus die zogenaamde last minute tickets is meer iets van TV, niet uit de praktijk.
+1 -Vaak zijn alleen maar de hoogste fare buckets te boeken op het laatste moment, en betaal je dus de hoofdprijs voor een ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351225

Ik gebruik altijd easyjet of vueling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Anoniem: 351225 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:54:
Ik gebruik altijd easyjet of vueling
Lekker als je naar Ottawa wilt vliegen :+

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AirBerlin biedt ondertussen trouwens wel steeds meer transatlantische routes aan. Prijzen zijn niet spectaculair laag (EUR 10 naar New York zit er echt niet in), maar in de regel wel lager dan de non-budget lijndiensten.

Je kunt je trouwens afvragen of AirBerlin nog een budget carrier is, ze bieden meer ruimte dan een Ryanair of Easyjet, je krijgt wel gratis eten en drankjes, en de prijzen zijn beduidend hoger dan de echte bottom-feeders. Maar ze positioneren zich wel als budget carrier.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1