Toon posts:

Monitoren vallen onverwacht uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren en dames,

Ik loop vandaag zeer onverwacht tegen het volgende probleem op: Als ik mijn computer een aantal minuten aan heb staan zie ik kleine blauwe en gele fliebeltjes ontstaan, een soort herhalende v-vorm die zich gelijkmatig over beide monitoren verspreid. Op dat moment beweegt er niets meer op mijn monitoren. Enige seconden later heb ik op beide schermen geen signaal en start te computer zichzelf opniew op. Als ik één van beiden schermen aansluit op dat moment zie ik een BSOD. Deze is zo snel weg dat de code niet leesbaar is. Intuitief zou ik zeggen dat mijn videokaart aan het sterven is, maar voor ik een nieuwe ga halen om deze hypothese te testen vraag ik mij af of dit probleem iemand bekend vookomt en of er wellicht goedkopere testmogelijkheden zijn om het probleem te achterhalen. Ik draai pas sinds kort (wek of 2) dualscreen (een 2" samsung P2370 en mijn oude 19" Philips 190c) maar ik heb niet het idee dat dit een nVidia GeForce 8800 GTX de nek om zou moeten draaien, ook al is de setup 4 jaar oud.

De rest van de kast staat in mijn sig, merçi bien :).

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05-2025
Probeer eens een andere videokaart.

Het is bedoening, niet bedoeling

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:08
je hebt niet echt gezocht, zie doodgaan 8xxx serie van Nvidia

Verder kan je in de windows FAQ lezen hoe je BSOD eventueel kan laten staan door opnieuw opstarten uit te vinken...

[ Voor 31% gewijzigd door beascob op 11-07-2010 11:57 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Mja, zoals ik in de post al zei, ik zoek juist naar andere tests die ik kan doen VOOR ik naar de winkel ren voor een andere videokaart, want dat kost monies, een daar heb ik er even niet zo veel van momenteel. Een oude videokaart heb ik contrary to popular belief niet zomaar liggen.

@beascob; hmm indeed, duidelijk verkeerd gezocht, ga er nu snuffelen, thanks.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ik vind de titel nou niet echt de lading van je probleem dekken. Je monitoren blijven toch prima werken?

Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd.. probleem met de videokaart.. die kleuren op je beeld is typisch iets voor problemen met het videokaart geheugen.

Het is nu echter wel zomer, en een warmte probleem (videokaart/southbridge) komt dan ook wel eens voor.
Echt de enige manier om de oorzaak uit te stellen is onderdelen testen.. dat kan je niet willen (kost geld), maar dan blijf je met dit probleem. Desnoods leen je een kaart van een kennis.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dat bevestigt dus ook mijn eigen vermoeden, ik had de stille hoop dat mensen met iets meer nerd-power dan ik wellicht ook een andere oplossing zouden kunnen bedenken, maar aangezien jullie ook allemaal meteen de videokaart eruit pikken en mijn symptomen zo sterk overeen komen met het hierboven genoemde topic zal ik er waarschijnlijk toch aanmoeten. Thank the lord dat ik ook nog een laptop heb.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:03:
Goed, dat bevestigd dus ook mijn eigen vermoeden, ik had de stille hoop dat mensen met iets meer nerd-power dan ik wellicht ook een andere oplossing zouden kunnen bedenken, maar aangezien jullie ook allemaal meteen de videokaart eruit pikken en mijn symptomen zo sterk overeen komen met het hierboven genoemde topic zal ik er waarschijnlijk toch aanmoeten. Thank the lord dat ik ook nog een laptop heb.
Je kan de kaart gaan bakken in de oven, daar bestaan, helaas tijdelijke, succesverhalen van.
Dat is een leuke uitdaging en leert je veel over pc-connecties en interakties...
D4NG3R NL schreef op zondag 11 juli 2010 @ 12:13:
Beas, de meeste verhalen gaan er juist van dat de kaart het na een jaar nog uitstekend doet.. Dus dat is gelul.
sorry sorry daar weet ik dan weer te weinig van. Ik ga er vanuit dat de soldeer even brak blijft en dus na verloop van tijd hetzelfde probleem weer terug komt.

[ Voor 21% gewijzigd door beascob op 11-07-2010 17:24 ]

gewaarwordingshorizon

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Beas, de meeste verhalen gaan er juist van dat de kaart het na een jaar nog uitstekend doet.. Dus dat is gelul.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik vrees dat ik dan toch liever morgen ff een nieuwe kaart ga oppikken, heb net vakantie en had net zo'n zin om mij in mijn games te gaan verstoppen. Dôh @ me, sorry voor mijn ontnerding, dat topic had ik inderdaad ook zelf kunnen vinden. Problemen komen exact oevreen, zelfs de foto's :P. Anyways, dit topic mag dicht.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Hoezo? Probeer het gewoon, je kaart is sowizo al kapot dus wat heb je te veliezen?

Koeler, schroefjes backplate ect van je kaart af halen. En dan 10 mins op 200c in de oven.

Lees dit even ;) Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"

Kost je 30 mins werk, en bespaart je mogenlijk veel geld :P. Als het niet werkt kan je altijd nog een andere kaart halen toch?

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 11-07-2010 13:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:48:
Hoezo? Probeer het gewoon, je kaart is sowizo al kapot dus wat heb je te veliezen?

Koeler, schroefjes backplate ect van je kaart af halen. En dan 10 mins op 200c in de oven.

Lees dit even ;) Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"

Kost je 30 mins werk, en bespaart je mogenlijk veel geld :P. Als het niet werkt kan je altijd nog een andere kaart halen toch?
Inmiddels zit de nieuwe kaart er al in. 't Is een HD5770 geworden, toch redelijk geprijsd ook. Waarom ik het baksel niet wil proberen is omdat ik geen zin heb om de mogelijke tweede meltdown die er zeker achteraan moet komen boven mijn hoofd te hebben hangen als ik volgend jaar aan mijn master begin. Ik heb mijn desktop dat elke dag heel hard nodig. Ik heb natuurlijk ook een laptop, maar het zwaardere progwerk gaat daar gewoon niet zo lekker op. Dus liever geld en een nieuwe kaart en minder kans op een meltdown. Blue Tiger van dit forum heeft mijn oude kaart, hij gaat hem bakken om te zien of daar nog wat mee te doen valt, ik ben benieuwd.
Pagina: 1