Toon posts:

pc werkt niet meer zo goed als dat die gedaan heeft

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb zins kort een nieuwe pc gekocht 2 maand geleden ongeveer de specs zijn:
AMD Quad core phentom II 965 BE 3.40 GHZ
2 GB ram geheugen
Ati radeon 4850 512 MB
Windows 7 64 Bit
Cooler Master 850Watt

ik kreeg zins een paar weken dat de games naar windows sluiten zonder enkele reden bij bevoorbeeld BFBC2
L4D2 L4D1 (cod4 blijft me pc bij hangen) zal het erdan toch aan liggen dat me ram geheugen niet genoeg is en ik kreeg als ik zware games speel zoals l4d2 enz dan blijft me game freezen en slaat die daarna af met een blue screen met als info dxgmms1.sys dus ik al mijn drivers geupdate voor videokaart en DX ook werkte niet dus heb ik videokaart van me moeder erin gezet een nvdia geforce 7300gt toen werkte het wel even goed maar naar een paar dagen kregen ik dezelfde error ik heb al ge googeld en ms had er een fix update voor die ge installeert maar werkte ook niet sommige mensen zeiden op verschillende forums dat het aan windows 7 lag maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen

Verwijderd

Toetsenbord is verder nog wel in orde?

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:32:
Hallo mensen ik heb zins kort een nieuwe pc gekocht 2 maand geleden ongeveer de specs zijn:
AMD Quad core phentom II 965 BE 3.40 GHZ
2 GB ram geheugen
Ati radeon 4850 512 MB
Windows 7 64 Bit
Cooler Master 850Watt

ik kreeg zins een paar weken dat de games naar windows sluiten zonder enkele reden bij bevoorbeeld BFBC2
L4D2 L4D1 (cod4 blijft me pc bij hangen) zal het erdan toch aan liggen dat me ram geheugen niet genoeg is en ik kreeg als ik zware games speel zoals l4d2 enz dan blijft me game freezen en slaat die daarna af met een blue screen met als info dxgmms1.sys dus ik al mijn drivers geupdate voor videokaart en DX ook werkte niet dus heb ik videokaart van me moeder erin gezet een nvdia geforce 7300gt toen werkte het wel even goed maar naar een paar dagen kregen ik dezelfde error ik heb al ge googeld en ms had er een fix update voor die ge installeert maar werkte ook niet sommige mensen zeiden op verschillende forums dat het aan windows 7 lag maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen
offtopic:
Weleens van interpunctie gehoord? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja jewel maar ik wil mijn probleem zo snel mogenlijk gefixt hebben dus help me AUB inplaats om van deze nutteloze post temaken

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:40
Check de temps onder load is.
Gezien het pas laatste paar dagen is kan het best een hitte probleem zijn.
Goede temperatuurmeetprogramma's zijn
Hardware Monitor & GPU-Z

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Verwijderd

2GB RAM is ook wel wat weinig natuurlijk met Windows 7 en hedendaagse games.

Je hebt, als ik het goed begrijp, nu een ati en een nvidia kaart in je systeem gehad. Heb je de drivers wel steeds GOED verwijderd?

Wat zei google nog meer toen je zocht op dxgmms1.sys? En heb je nog wat anders geprobeerd?

Voor de rest de standaard testen doen of je hardware nog steeds in orde is. In je vorige topic stond dit ook al: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Hoe had je trouwens gedacht snel geholpen te kunnen worden als je tekst eerst ontcijferd moet worden? Anyway volgens mij heb je nu eerst wel genoeg informatie om het e.e.a. te kunnen uitsluiten en te kunnen informeren als je er nog steeds niet uitkomt.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-02 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:42:
ja jewel maar ik wil mijn probleem zo snel mogenlijk gefixt hebben dus help me AUB inplaats om van deze nutteloze post temaken
Nutteloos? Als jij wat meer op je interpunctie zou letten dan denk ik dat heel wat meer mensen je zouden willen helpen. En deze post getuigt nu niet echt van vriendelijkheid tegenover anderen.

Iedereen moet nu eerst jouw tekst zien te ontcijferen... Kleine moeite voor jou om hier en daar een punt en een komma te plaatsen....

_@/'

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Als ik je verhaal had kunnen lezen zonder pijn aan mijn ogen had misschien nog geholpen ook. Maar als je een grote bek op zet tegen de mensen die je wel proberen te helpen, de groeten!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik sluit mij aan bij de andere posts en denk van als je al geeneens normale zinnen kan formuleren en het woordje interpunctie opgezocht moet worden in het woordenboek kan je beter met je handen uit de pc blijven.

Het word ook voor anderen op deze manier een ware puzzel en dus mijn raad is om naar een pc-zaak in de buurt te gaan en je probleem daar mondeling voor te leggen in plaats het hier te posten.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:25
Verklein eens je partitie van Windows en maak een nieuwe aan naast degene die je nu al hebt. Installeer daar ook Windows 7 op en wie weet is het dan opgelost als je een schone installatie gebruikt :)

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:32:
  • AMD Quad core phentom II 965 BE 3.40 GHZ
  • 2 GB ram geheugen
  • Ati radeon 4850 512 MB
  • Windows 7 64 Bit
  • Cooler Master 850Watt
ik kreeg sinds een paar weken dat de games naar windows sluiten zonder enkele reden bij bijvoorbeeld, BFBC2, L4D2, L4D1 en bij COD4 blijft me pc bij hangen. Zal het er dan toch aan liggen dat mijn ram geheugen niet genoeg is?

Ook kreeg ik als ik zware games speel zoals l4d2 enz dan blijft me game freezen en slaat die daarna af met een blue screen met als info dxgmms1.sys, dus heb ik al mijn drivers geupdate voor videokaart en DX ook werkte niet dus heb ik videokaart van me moeder erin gezet een nvdia geforce 7300gt.

Toen werkte het wel even goed maar naar een paar dagen kregen ik dezelfde error ik heb al gegoogeld en MS had er een fix update voor die ge installeert maar werkte ook niet, sommige mensen zeiden op verschillende forums dat het aan windows 7 lag maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen
Zo, nu niet meer zeuren dan je het niet kan lezen maar laten we proberen hem te helpen...
Wel kan ik je adviseren om voortaan je post goed door te lezen en te controleren, je zit op de middelbare school dus je krijgt Nederlands. Gebruik het dan ook!

Wat ik uit je verhaal haal is dat tijdens gamen je pc freezed of je krijgt een blue screen. Je hebt ook 2 verschillende kaarten/drivers in je systeem gehad, dat kan nooit goed zijn. 2GB geheugen is wat weinig maar zou je systeem niet moeten laten crashen.

Pro tip van mij is back alles up, save games, foto's, school spul naar een harde schijf/usb (denk ook om profielen van games), format c:/ reïnstall windows7 trek van ATI de nieuwste drivers binnen en ga weer gamen. Tijdens het installeren van LF4D2 krijg je wel de optie om de nieuwste DirectX te installeren.

Als alles nu wel goed draait dan was het een driver/software probleem en heb je dat nu opgelost. Als je nog steeds crashes krijgt ga dan met Everest je temperaturen bekijken na een kleine poos gamen. Misschien wordt je geheugen/cpu/videokaart etc wel te warm waardoor je systeem zich afsluit.

Een frisse windows install kan (mits goede backup) nooit kwaad in ieder geval.

[quote]Sosabowski schreef op zondag 11 juli 2010 @ 00:29:
[...]

Als ik je verhaal had kunnen lezen zonder pijn aan mijn ogen had misschien nog geholpen ook. Maar als je een grote bek op zet tegen de mensen die je wel proberen te helpen, de groeten!
[/quote]

Hier heeft de community wat aan zeg...

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 24-07-2010 04:00 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:34:
Toetsenbord is verder nog wel in orde?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is er een voor de jaarlijkse verkiezingen hier op GoT. :)
"meest sarcastische reply"

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 04:13:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is er een voor de jaarlijkse verkiezingen hier op GoT. :)
"meest sarcastische reply"
Ik dacht hetzelfde :)

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Van interpunctie gehoord hebben, en het daadwerkelijk toepassen zijn kennelijk twee. Je bedoelde waarschijnlijk:

"Jawel, maar ik wil mijn probleem zo snel mogelijk gefixt hebben; dus help me A.U.B., in plaats van deze nutteloze post te maken."

Kleine moeite toch? Het gaat natuurlijk niet om taal, maar om houding. 'Laziness begets laziness.' Als je zelf geen moeite wil doen om normaal te schrijven, of om iets zinnigers te posten dan het totaal verwarde verhaal hierboven, verwacht dan ook niks van anderen.

En begin nou eens gewoon met wat normale troubleshoot stappen om dingen uit te sluiten. Dat wil zeggen, beantwoord je eigen " zal het erdan toch aan liggen dat me ram geheugen niet genoeg is?" vraag door eens Memtest86 te draaien. En ga eerst je CPU testen: kun je OCCT wel stabiel draaien gedurende een paar uur? Wanneer je geheugen gal is, en/of je CPU instabiel, dan wil een melding over een eventuele fout die optreedt in een video- of andere driver namelijk helemaal niet zeggen dat daar ook echt de fout zit (het betekent onder die omstandigheden feitelijk niet meer dan dat het systeem er op dat punt uitklapt, wat ook heel goed op een geheugen probleem zou kunnen duiden).
... maar ik weet dus echt niet meer wat ik moet doen
Nu wel. Althans, je weet nu waar je moet beginnen.

N.B. En dan zijn mensen verbaasd dat ze een slotje krijgen. Gelukkig voor jou zijn de mods tamelijk mild dezer dagen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Doe eens start > En dan onderaan in die zoekbalk "DXDIAG" kijk of je hier enige fouten vind.

Laat hierna DriverSweeper alle drivers van ATI & Nvidia verwijderen:
http://downloads.guru3d.c...787877eef9ef4b235b9146e96
("I Agree" klikken)

Zet daarna de nieuwste Catalyst Control Centre erop (10.6)
http://game.amd.com/us-en...px?p=win7/windows-7-64bit (bovenste download)

En installeer hierna DX even opnieuw:
http://www.microsoft.com/...6652cd92a3&displayLang=en (Een paar seconden wachten)

Installeer hierna eventueel steam/spellen opnieuw & probeer het nog een keer.

Als dit niet werkt schoon Win7 erop zetten & de bovenstaande stappen (INCLUSIEF DRIVERSWEEPER, Win7 heeft standaard enkele Nvidia/ATI bestanden). En kijk of dit het fixed.

Mag ik je daarnaast (zoals velen anderen) adviseren wat meer punten (.) en komma's (,) te gebruiken. Maakt je post ongeveer 100% meer leesbaar.

Edit: En 2GB RAM is toch wel wat weinig voor Win7.. En al helemaal als je spellen volluit wilt laten draaien.
Kijk even naar een eventuele upgrade & vergeet hierbij niet dat je weer hetzelfde ram moet halen! Anders ga je er nog weinig van merken omdat het dan niet in Dual Channel gaat draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2010 06:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Voor BFBC2 is je videokaart wel genoeg om te spelen maar dit gaat mis zodra je meer grafische opties inaschakeld. Ik had hetzelfde en met de nieuwe opstelling (andere grafische kaart ;) zie sig) is dat meer dan opgelost. Daarnaast zal die 2 GB ram iets aan de krappe kant zijn maar niet zoveel dat je er een BSOD van krijgt. Het zal eerder lag veroorzaken.

Wat je PSU betreft, daar heb ik er ook een van gehad en die kan nog wel eens wat te wensen overlaten, zeker met zwaardere grafische kaarten. Ik verwacht dat je 4850 geen probleem zal zijn want die deed het bij mij al met een stuk zwakkere voeding ;)

Zoals de geleerden hierboven al gezegd hebben, test eerst je pc eens op de diverse onderdelen door ze een stress test te laten ondergaan. Misschien dat een driver of een BIOS update nog iets kan bieden wat stabiliteit betreft en je kan altijd nog een keer een ander OS uitproberen om te zien of dat wel werkt.

Meh ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

own4live, onbehulpzame reacties zijn niet netjes, maar dat betekent niet dat je ze maar moet negeren en zelf even offtopic en onvriendelijk terug moet posten :o

Er is een reden waarom mensen zo reageren op jouw topicstart en niet op die van een ander. Dat is dat jouw topicstart (niet voor de eerste keer...) zeer slecht leesbaar is. Dat heb je helemaal zelf in de hand. Het zou je sieren om daar wat aan te doen als mensen er iets van roepen.

Nog los daarvan, belangrijkste regel op GoT is wel dat je zelf de moeite doet, zowel om eerst je probleem op te proberen te lossen, vervolgens om een fatsoenlijke topicstart in elkaar te draaien. Hier geef je zelf toe dat je dat niet gedaan hebt "wil mijn probleem zo snel mogenlijk gefixt hebben". Wat verwacht je dan, dat dit een of andere helpdesk is waar je het recht hebt met de pet ernaar te smijten en dat wij het maar moeten slikken :?

Zo werkt het hier niet. Bovendien lijk je zelf weinig gedaan te hebben muv videokaart te verwisselen. Voor dit soort hangen & opstartenproblemen hebben we een stuk meer tips hier verzameld, waar je niets mee lijkt gedaan te hebben: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je geeft ons ook niet de exacte foutmelding. Dat komt me erg bekend voor...

bleu screen ofsow

1) destijds riep ik al dat een topic openen zonder volledige info en inzet vrij zinloos is, daar heb je helaas weinig tot niets mee gedaan.
2) mag ik je even wijzen op Het algemeen beleid:
Je topic wordt gesloten

Het kan gebeuren dat ondanks al je goede bedoelingen je topic op slot wordt gezet. Raak dan niet gefrustreerd en open niet gelijk een boos topic. Vaak is het namelijk niet zo onterecht. In de sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je kunt verbeteren. Lees die eerst rustig door, lees de links naar FAQ's, de search of Google, en volg de gegeven raad op.

Het opnieuw openen van een topic of het openen van een topic waarin je klaagt over het sluiten van je topic heeft in ieder geval geen zin
Ook na twee weken gaat dit op. Als je zonder overleg een gesloten topic "heropent" gaat hij sowieso net zo hard weer dicht - zeker als je de redenen waarom hij op slot ging in het geheel niet aangepakt hebt :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.