Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-01 20:40
Eind dit jaar gaan we een wereldreis maken. Daarvoor willen we een nieuwe videocamera aanschaffen en we zijn ons aan het oriënteren. De Sony Handycam HDR-XR550VE staat hoog op het lijstje.

Echter: deze camera heeft een interne hdd van 240GB. Lijkt me dat zo'n interne HDD fragieler is dan opnamen op een gewone kaart.

Graag wil ik jullie vragen welke ervaringen jullie hebben interne HDD's... Of zou je juist voor een ander soort camera gaan? Benieuwd naar alle feedback! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, imo koop je een camera met een ingebouwde HDD omdat je de ruimte nodig hebt. Het is idd wat fragieler dan een geheugenkaart, maar als je een dergelijke camera nodig hebt (240GB aan flash geheugen is een dure hobby) dan is een goede omweg om gewoon alsnog een kaartje te kopen en hierop op te nemen. Op een rustig moment kun je dan de beelden van de kaart naar de interne HDD kopieren. Je hebt dan de voordelen van beide systemen.

Wat wel even iets is om over na te denken is of je backups wilt maken. Als je dat wilt dan moet je wel even iets van een netbook/laptop meenenen. Je kunt desnoods de interne HDD van een laptop vervangen door een groter exemplaar en als je dit dagelijks doet, dan heb je behoorlijk wat zekerheid.

Vergeet verder niet extra materiaal te schieten, zodat je stukjes van de omgeving hebt, om bij het monteren erin te zetten (desnoods je camera op statief en een statisch beeld schieten van object x). Verder adviseer ik je beelden waar je niet tevreden over bent en die niet in je eindmontage komen te deleten. Ik denk dat je vooraf moet streven naar een bepaalde hoeveelheid materiaal als maximum (ruw materiaal) en nu al nadenken hoeveel film je uiteindelijk wilt overhouden. Ik denk niet dat je iemand kunt boeien met een film van 8 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
Backups, inderdaad een goed aandachtspunt. Heb mijn netbook bij me, en neem ook nog een 1TB externe HD mee. Denk dat ik daar een heel eind mee moet komen.

Qua schieten van extra materiaal: goede tip! Heb hier bij vorige video's wel eens spijt van gehad omdat het moeilijk was het verhaal in een mooie context te monteren.

Mig29, wat vind je van de camera keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom neem je niet zo'n 2.5" model mee (externe laptop HDD)? Die zijn veel kleiner (qua omvang) en hebben geen voeding nodig. Toegegeven: je hebt ze niet in de grootte van 1TB, maar dat heb je toch niet nodig! Het scheelt je een tijdlang rondzeulen met een grote externe HDD + voeding.

Tip 2: neem 1 wereldstekker mee en een compacte verdeeldoos. Hierdoor kun je je NLse stekkers allemaal kwijt achter 1 wereldstekker. Via ebay zijn die wereldstekkers helemaal goedkoop!

Maar goed, daarmee gaan we helemaal offtopic. Stel de vraag over je camera keuze anders even in HighDefinition Videocameras - Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
Vraag gesteld!
xhunter in "HighDefinition Videocameras - Deel 2"

Wereldstekker, in de pocket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
xhunter schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:06:
Eind dit jaar gaan we een wereldreis maken. Daarvoor willen we een nieuwe videocamera aanschaffen en we zijn ons aan het oriënteren. De Sony Handycam HDR-XR550VE staat hoog op het lijstje.

Echter: deze camera heeft een interne hdd van 240GB. Lijkt me dat zo'n interne HDD fragieler is dan opnamen op een gewone kaart.

Graag wil ik jullie vragen welke ervaringen jullie hebben interne HDD's... Of zou je juist voor een ander soort camera gaan? Benieuwd naar alle feedback! }:O
:9~ :P :9
Vandaag de camera aangeschaft bij Steenweg in Utrecht. (die ineens op een andere locatie bleken te zitten). Vanavond thuis maar eens wat spelen... als er belangstelling is voor een review zal ik deze schrijven.
Pagina: 1