Gezocht: Complete oplossing voor router

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• Jorijn
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo ieder,

Ik zoek een simpele en vooral kleine (c.q. stroomzuinige) hardware oplossing om te configureren als router. Simpelweg dus een wlan NIC die onder linux in master mode kan draaien en 2 NICs voor in en uit verkeer.

Graag suggesties. :)

Jorijn

PSN: Jorijnn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lowpower ITX bordje met een via cpu of een atompje ofzo met 2 nicjes? Het lijkt me dat er toch wel iets te vinden is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kortgezegd, je wil een PC inzetten als router?
Wat W-LAN kaartjes betreft, zoek gewoon wat reviews op. Of download handleidingen bij fabrikanten want daar staat meestal wel in of het ding als AP kan draaien.
LAN kaartjes zijn maar net afhankelijk van hoe snel je het wil hebben. Simpel 100Mbps Realtekje voor de buitenkant, en aan de binnenkant moet je kiezen. Ook 100Mpbs of moet het sneller (b.v. 1Gbps).

Verder zou ik er iets van een Atom of een Epia onder mikken als mobo+CPU set. Laat het ION platform van nVidia maar achterwege, verbruikt meer en bied alleen voordelen voor HD video.
Intel D510 is b.v. een leuk plankje met een Atom er op.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 09-07-2010 14:54 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:58

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica