Een theorie aan mijn kant: De data wordt geplaatst op een snellere locatie en met minder latency. Hierdoor hoeft de processor minder lang te wachten op data (kan dus inderdaad ook vooral lees-data zijn) en kan de CPU dus optimaler de applicaties uitvoeren. Betekend dus wel dat dit soort data door Android slecht word gebuffered en bijna alle lees operaties voor dit soort data direct vanaf het filesysteem gebeuren (ipv. cache).wh1t3 sh4d0w schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:57:
Al wordt er in quadrant veel meer getest dan slechts IO, doet de toename van de score na toepassen van de lagfix, zoals us1111 ook aangeeft, vermoeden dat de winst toch echt wordt behaald door het verplaatsen van de data naar de externe sd kaart. Waarom dit zo is begrijp ik eigenlijk niet, aangezien het interne geheugen sneller zou moeten zijn. Wellicht draait er dermate veel op de achtergrond dat ook het interne geheugen aanspreekt dat dat een rol begint te spelen, maar dan zouden andere Android telefoons met hetzelfde probleem moeten kampen. Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag, ik ben namelijk wel benieuwd.
Eigenlijk zouden we tools als iostat, lsof en vmstat e.d. moeten compileren om eens te kijken waar het probleem precies zit. Misschien dat iemand met een geinstalleerde toolchain eens een poging kan wagen?