[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste
Acties:
  • 284.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:00:
[...]

Wat ik ook lees is dat deze ROM standaard al geroot lijkt te zijn?
Ja klopt! lees dat nu ook

Ben nu JP2 aan het flashen

-----
Na eerst een shitload van errors te krijgen bij de eerste boot, lijkt alles nu weer stabiel en snel
Zo een quadrant test doen
-----
943 nu...klein beetje meer als JP1 dus
-----
Applicaties die bij JP1 in de market onvindbaar waren, lijken er nu weer in te staan! Waaronder Twitter, en Sprite Backup

[ Voor 39% gewijzigd door TripleQ op 28-07-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Ondervind iemand hier toevallig ook last van een wifi probleem?

Ik heb nu draaien: M2 + root + Samset 1.6

elke keer als ik met wifi connect blijft hij haken bij ip-adres ophalen... Als ik terug ga naar JG5 + root dan is dit probleem er niet. Iemand een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
TripleQ schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:13:
[...]

-----
943 nu...klein beetje meer als JP1 dus
-----
Of het ligt nog aan de rom omdat die niet goed is, of jit staat niet aan, of de cpu is niet krachtiger dan dit want een nexus one haalt rond 1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
zenica schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:38:
[...]

Of het ligt nog aan de rom omdat die niet goed is, of jit staat niet aan, of de cpu is niet krachtiger dan dit want een nexus one haalt rond 1500.
Lijkt me dan het JIT verhaal, we moeten niet vergeten dat dit test-builds zijn van Samsung... Snellere builds komen vast nog wel. Aan de CPU ligt het vast niet, aangezien het de snelste cpu is die er te krijgen is met Android ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
Ok dit misch heel dom maar heb net me toestel geroot en net die busybox installer gedownload en geinstalleerd en heb die tar van de mimocan fix geflasht. alleen weet ik niet hoe ik dit moet invoeren in busybox ::P

when booted (assuming you already have busybox)

adb shell
su -
busybox cp -rp /data/data /disk/
busybox mv /data/data /data/data.bak
busybox ln -s /disk/data /data/data

EDIT: THANKS :D _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28-07-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
arnoutzw schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:15:
Ok dit misch heel dom maar heb net me toestel geroot en net die busybox installer gedownload en geinstalleerd en heb die tar van de mimocan fix geflasht. alleen weet ik niet hoe ik dit moet invoeren in busybox ::P

when booted (assuming you already have busybox)

adb shell
su -
adb is windows/linux commandline tool om met je telefoon te praten als die via usb is aangesloten.

dus je doet in je commandline:
adb shell
je krijgt dan de shell van je telefoon, daarna vraag je om root door dit te doen
su
nu kan je de overige 3 commandos uitvoeren.

Je kan ook een terminal uit android market downloaden en dan kan je deze commandos ook uitvoeren, alleen moet je dan adb shell skippen dus gelijk met su beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik die pasword krijg voor de rom I9000XXJP2 2.2 android ?
Of heeft iemand die toevallig?

Mvg, Skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:07:
Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik die pasword krijg voor de rom I9000XXJP2 2.2 android ?

Mvg, Skill.
samsung-firmwares.com is de site en de password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:07:

Mvg, Skill.
Staat gewoon op deze pagina hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jij hem weet die pasword kan je hem geven of ff de goede site vermelden.
want ik zie hem niet staan, dus de pasword voor de rar versleuteling.
Want ik denk dat ik ingelogd moet zijn.
en me inlog code doet het blijkbaar niet terwijl ik me wel ingelogd ben.

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 15:25:
als jij hem weet die pasword kan je hem geven of ff de goede site vermelden.
want ik zie hem niet staan, dus de pasword voor de rar versleuteling.
Want ik denk dat ik ingelogd moet zijn.
en me inlog code doet het blijkbaar niet terwijl ik me wel ingelogd ben.

mvg.
ik zeg toch net: "samsung-firmwares.com is de site en de password"
Als het goed is is de password: samsung-firmwares.com
en Ook kan je op de samsung-firmwares.com site de froyo downloaden en kan je zien wat de password is. Dus ik snap niet wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dankje zenica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:40
Gisteren geflashed naar M2. Ik twijfel nu toch wel erg of ik hem meteen naar JP2 flash of op de update wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Hmm, net geflashed naar jp2 maar dit is echt nog een alpha versie. Nog geen flash support, nog steeds geen 512MB ram volgens de taskmanager, JIT uitgeschakeld. Ik zie nog wel of ik 'm er op laat staan, op deze manier heb je volgens mij vrij weinig aan Froyo.

Ben wel benieuwd of de lagfix nog uit te voeren is. Straks maar eens proberen.

Edit: ook nog wat niet-vertaalde (nieuwe) opties in het instellingenscherm. Horizontal Calibration, je hoeft dus niet meer te klooien om je accelerometer te kalibreren. En Use sensor aiding, als ik het goed begrijp kun je de sensoren nauwkeuriger gebruiken als je te voet bent.

En de rom lijkt inderdaad standaard rooted.

Edit edit: met de Flash for 2.1 apk werkt Dumpert in ieder geval, al wordt de browser wel traag als er een filmpje afspeelt.

Edit edit edit (edit): en weer terug naar JM2. Ik wacht wel op een stabielere versie van Froyo met meer beloofde functionaliteit.

[ Voor 58% gewijzigd door KneoK op 28-07-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Hi....

Iedereen blij met zijn JP2 versie?
Ik zie helemaal niets meer qua reacties hierover? 8)7
Nog niet echt te spreken over deze versie.... Blijf mij nog teveel hangen!!!
Voordrest vind ik hem wel oke, en erg uitgebreid...

Mssn Iemand nog iets gevonden voor Quadrant score omhoog te krijgen. Die van mij is nu 994 schoon aan de haak :9 Nu wilde ik die update in de jp2 versie krijgen en dat wil dus opeen of ander manier niet, ook de root werkt hier niet op. Mssn iemand die daar ook mee bezig is en hier iets meer over kan vertellen (verbeteren)?

Mvg, skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:05:
Hi Hi....

Iedereen blij met zijn JP2 versie?
Ik zie helemaal niets meer qua reacties hierover? 8)7
Nog niet echt te spreken over deze versie.... Blijf mij nog teveel hangen!!!
Voordrest vind ik hem wel oke, en erg uitgebreid...

Mssn Iemand nog iets gevonden voor Quadrant score omhoog te krijgen. Die van mij is nu 994 schoon aan de haak :9 Nu wilde ik die update in de jp2 versie krijgen en dat wil dus opeen of ander manier niet, ook de root werkt hier niet op. Mssn iemand die daar ook mee bezig is en hier iets meer over kan vertellen (verbeteren)?

Mvg, skill.
De update.zip methode werkt niet met JP2 maar ik kreeg van bijvoorbeeld MyBackup Pro wel de melding dat ik al rooted was.

Geen idee of je de lagfix nog kunt toepassen omdat ik niet weet of de ext3/ext4 kernel nog compatible is met de nieuwe firmware. Ik wilde het proberen maar was firmware JP2 al gauw zat, de helft nog niet vertaald in het Nederlands, buggy en vrijwel geen van de features die Froyo een succes zou moeten maken.

Ik ben wel razendbenieuwd naar een stabiele versie met alle Froyo functionaliteit, het zag er allemaal wel erg gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...

Ik vind die firmware JP2 wel erg goed werken maar alleen 1 ding hinder mij dat is dat hij veel blijft hangen net zoals vanuit de fabriek. Maar wat wel ff de waarheid is en waar het mij om te doen was, Dat is dat GPS goed werkt!! En dat je alles kan paken van market wat hij eerst niet kon toen ik heb gekocht had!

En ik moet ff zien wat er allemaal nieuw op zit... zoals Dev Tools!!! Daar kan je dus ook mee scripts mee schrijven... Dus net als (DOS Modes) en er zit nog veel meer op wat ik ff moet uitgaan zoeken.
Voordrest werk dit wel zoals hij aanvoel en met de Quadrant score van 994 kaal !! :P

Die update's en root kan je niet instaleren op firmware JP2.
Ik heb eerst kaal jp2 ingedaan met Re-Partition en toen die update en root en ext4_v4 (werkt niet)
Zit nieuwe kernel versie in!! en mssn ook wel nieuwe root.

Ik heb alles weer weg gehaald, en heb I9000XWJG5 in gedaan met Re-partition
en ext4_v4 ingedaan
en update en root geinstaleert.
Script gedaan, en dit werkt!!

toen heb ik weer firmware JP2 er overheen gedaan (zonder) Re-partition.
En dit moet er na mij weten nog in zitten, Maar heb dus die script gedaan hij herkent.
Niets van de script... Dus update en root is dan herschreven denk ik.

Mvg, skill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterij accu !! Gaat ook 2x zolang mee, merk ik aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

bdu

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:00:
...
Voordrest werk dit wel zoals hij aanvoel en met de Quadrant score van 994 kaal !! :P
...
Wat is je score met JG5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

bart_wbd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:38:
Ondervind iemand hier toevallig ook last van een wifi probleem?

Ik heb nu draaien: M2 + root + Samset 1.6

elke keer als ik met wifi connect blijft hij haken bij ip-adres ophalen... Als ik terug ga naar JG5 + root dan is dit probleem er niet. Iemand een fix?
Same problem hier, met M2 stock was er helemaal geen probleem maar met Samset 1.6 kon mijn wifi verbinding geen IP meer verkrijgen dus waarschijnlijk een bug

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJed
  • Laatst online: 01-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:00:
Weet je nog wat je score was met 2.1? Ik zit met 2.1 namelijk al op 886... voor die 10% winst wacht ik nog wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
DJkim schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Same problem hier, met M2 stock was er helemaal geen probleem maar met Samset 1.6 kon mijn wifi verbinding geen IP meer verkrijgen dus waarschijnlijk een bug
Inderdaad, had ik ook met Samset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52

HellBeast

Oh My GoT!

Ik wacht wel even op een stabielere release dan deze gelekte Froyo. Ik haal nu met lagfix en de laatste firmware voor 2.1 een benchmark score van 1758 t.o.v. de 853 die ik zonder lagfix haalde. Mijn telefoon vliegt door alles heen. Froyo moet wel heel aantrekkelijk worden wil ik gaan updaten. De enige reden die ik me kan verzinnen, naast snelheidwinst, is Flash ondersteuning. Maar die werkt nu in deze gelekte versie ook niet.

Op 2.1 gebruik ik de SkyFire Browser. Die pakt de meeste flashsites wel, zoals bijvoorbeeld Tweakers.net.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

HellBeast schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:50:
Ik wacht wel even op een stabielere release dan deze gelekte Froyo. Ik haal nu met lagfix en de laatste firmware voor 2.1 een benchmark score van 1758 t.o.v. de 853 die ik zonder lagfix haalde. Mijn telefoon vliegt door alles heen. Froyo moet wel heel aantrekkelijk worden wil ik gaan updaten. De enige reden die ik me kan verzinnen, naast snelheidwinst, is Flash ondersteuning. Maar die werkt nu in deze gelekte versie ook niet.

Op 2.1 gebruik ik de SkyFire Browser. Die pakt de meeste flashsites wel, zoals bijvoorbeeld Tweakers.net.
Hoi gebruik je Ext 4 of 3? en welke methode van lagfix heb je gebruikt? Ik ben sinds gisteren aan het experimenteren en lees dat Ext 4 sneller is dan 3

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:50:

Watvoor geheugenkaartje gebruik je? Ik heb nu nog een 2GB kaartje uit mn oude tel, maar welke kan ik het beste aanschaffen t.b.v. de lagfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:10:
[...]

Watvoor geheugenkaartje gebruik je? Ik heb nu nog een 2GB kaartje uit mn oude tel, maar welke kan ik het beste aanschaffen t.b.v. de lagfix?
De sandisk geheugen kaartjes doen het wel goed. Het maakt niet uit welke Class je koopt dat verschil is zo klein in benchmark score dat je het geld er niet moet aan geven.
DJkim schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:59:
[...]

Hoi gebruik je Ext 4 of 3? en welke methode van lagfix heb je gebruikt? Ik ben sinds gisteren aan het experimenteren en lees dat Ext 4 sneller is dan 3
Je gebruikt het beste ext4, is iets sneller. En de beste lagfix is die van mimocan. Paar pagina's terug staat er een video tutorial van.

[ Voor 32% gewijzigd door Obl1viA op 29-07-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 15:52

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb inderdaad Ext4 gebruikt. Eerst alles geflashed naar JG1 met Odin. Daarna geroot (dat update.zip verhaal). Daarna een Ubuntu live CD gedownload en met Gparted de benodigde partities gemaakt op de SD kaart. (Mijn is een 2GB kaart, die mijn Galaxy S heeft overgenomen van mijn oude BlackBerry 8520). Daarna telefoon geroot en de mimoscan lagfix uitgevoerd.

Overigens heb je wel een cardreader nodig die micro SD ondersteund, of een SD kaart convertertje waar je de kleine inklikt. Ik heb zelf een USB stick gebruikt waarmee je DS spelletjes naar je Micro SD kaart kan kopieren. (Zit een micro SD slot in en werkte perfect in Ubuntu)

[ Voor 27% gewijzigd door HellBeast op 29-07-2010 12:48 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
JP3 komt er weer aan volgens de russen O-)
http://twitter.com/andrew_in

Deze persoon was ook het eerste met JP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
okee heb nu ook maar eerns JM2 erop gezet ging heel makkelijk allemaal.
Maar ik kom er nu niet meer uit want ik wil mimocan( begrijp dat mimocan van modaco is?) erop zetten maar
en heb ook al gekeken dus op zijn forum:http://android.modaco.com/content/samsung-galaxy-s-s-modaco-com/312383/22-jul-r3-jg5-modaco-custom-rom-for-samsung-galaxy-s-with-online-kitchen/ maar daar staat dat je JG5 moet hebben. maar ik zie mensen toch met M2 en mimocan draaien dus vroeg ik me af of ik een ander tutorial moet volgen of kan ik gewoon die tutorial volgen die daar staat ?
in iedergeval bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
syntesia schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:11:
Maar ik kom er nu niet meer uit want ik wil mimocan( begrijp dat mimocan van modaco is?) erop zetten maar
en heb ook al gekeken dus op zijn forum:http://android.modaco.com/content/samsung-galaxy-s-s-modaco-com/312383/22-jul-r3-jg5-modaco-custom-rom-for-samsung-galaxy-s-with-online-kitchen/ maar daar staat dat je JG5 moet hebben. maar ik zie mensen toch met M2 en mimocan draaien dus vroeg ik me af of ik een ander tutorial moet volgen of kan ik gewoon die tutorial volgen die daar staat ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724251
Mimocan is een user op XDA, en heeft volgens mij niks met modaco te maken. Je kan het ook met elke andere (2.1) rom gebruiken. bijvoorbeeld M2 of JG5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gaan we weer!

Downloading JP3
http://narod.ru/disk/23229231000/I9000XXJP3.7z.html
Trage server, duurt zo'n 25minuten

----------
Volgens het Russische forum zou er JIT inzitten? :o

[ Voor 38% gewijzigd door TripleQ op 29-07-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
TripleQ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:48:
Gaan we weer!

Downloading JP3
http://narod.ru/disk/23229231000/I9000XXJP3.7z.html
Trage server, duurt zo'n 25minuten

----------
Volgens het Russische forum zou er JIT inzitten? :o
Zou je misschien voor mij en andere het naar mulitupload willen uploaden, als de server idd zo traag is.
Dank bij voorbaat =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Al succes TripleQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Moet nog 1minuut downloaden...
Mijn upload snelheid is ook maar 1mb...Ik denk dat er andere mensen op XDA zijn die het sneller zullen uppen naar andere servers...

http://forum.xda-develope...hread.php?t=738928&page=1

---------
And flashing!

-------
Net zoals bij JP2 krijg ik wat force close schermpjes te zien bij de eerste boot...
Hopelijk gaan die naar verloop van tijd weg, zoals bij JP2

-----
Verder voelt hij snel aan, ben nu mail/contacten aan het syncen, doe daarna een quadrant test

-----
Quadrant score: 1036
Word elke keer sneller dus....Al is het nog niks vergeleken bij de 2.1 roms+lagfix

-----
Ook de market werkt aardig snel...downloads beginnen meteen, en zijn ook snel klaar met downloaden (wifi)

http://www.multiupload.com/FB7ZO0CAAO voor de liefhebbers een mirror

[ Voor 61% gewijzigd door TripleQ op 29-07-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung is erg druk bezig!! Wel grappig dat overal wordt gesteld dat samsung zo laks is met de firmware updates.. Maar aan dit tempo te zien zijn ze voor de Galaxy S fulltime keihard aan het werk. JP2 was traag, een dag later is dat ook opgelost.

Overigens vertrouw ik de Quadrant cijfers niet helemaal.. Beetje vreemd bijvoorbeeld dat je overall score verdubbeld enkel omdat je een ander filesysteem pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal met JP3 een score van 1028 met quadrant.. Helaas kan ik wel asphalt5 niet meer downloaden in de samsung store :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:01:
Ik haal met JP3 een score van 1028 met quadrant.. Helaas kan ik wel asphalt5 niet meer downloaden in de samsung store :(
idd :? Hij staat er niet meer bij
Raar....Was dat bij JP2 eigenlijk ook al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee.. Mijn laatste versie was JM2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
TripleQ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:03:
[...]

idd :? Hij staat er niet meer bij
Raar....Was dat bij JP2 eigenlijk ook al zo?
Ik zag een aantal keer staan dat mensen met JP2 asfalt 5 ook al niet konden ophalen van de markt.

Ik heb met jp3 voor de eerste keer over de 1000 gegaan in quadrant. Toch een beetje jammer dat er nog altijd 2 telefoons boven staan in de grafiek. Ik wil 'your device' boven die nexus one 2.2 hebben! :P

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
Gaat snel met de firmware's :)...Wacht nog even op een stabiele 2.2 versie. JG5 met lagfix gaat nog steeds als de brandweer, Quadrant 1812 >:)

Hoeveel EXT4 ruimte moet je aanhouden op een 32Gb kaartje?..4Gb kaartje heb ik 50/50 nu..

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat die lagfix trouwens vanzelf weg als ik een andere firmware versie erop gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:05:
gaat die lagfix trouwens vanzelf weg als ik een andere firmware versie erop gooi?
Ja

En voor de vraag boven jou...
Ik had een ext3 partitie van 3,5gb en dat werkte niet...maximale grootte was 2gb.
Anders krijg je errors dat je geheugen vol is, als je wat wilt installeren (Lees paar pagina's terug maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
syntesia schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:11:
Mimocan is een nederlander en loopt hier ook ergens op tweakers rond dacht ik.
Mimocan zijn lagfax heeft totaal niets te maken met modaco.

Je kan ook mijn video tutorial volgen
YouTube: Samsung Galaxy S fix for the stalling lagging problem PART 1
YouTube: Samsung Galaxy S fix for the stalling lagging problem PART 2

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Als ik de telefoon geroot heb dmv update.zip op de /sdcard, is het dan noodzakelijk dat busybox eop blijft staan? Graag heb ik het er gewoon af namelijk. Werken apps als Beter Terminal dan wel ok? Kan update.zip ook gewoon weg of wordt deze tijdens boot opnieuw geladen?

[ Voor 24% gewijzigd door Oyster op 29-07-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Oyster schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:01:
Als ik de telefoon geroot heb dmv update.zip op de /sdcard, is het dan noodzakelijk dat busybox eop blijft staan? Graag heb ik het er gewoon af namelijk. Werken apps als Beter Terminal dan wel ok? Kan update.zip ook gewoon weg of wordt deze tijdens boot opnieuw geladen?
Waarom zou je het er niet op willen hebben staan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Is de lagfix nog wel nodig met de nieuwe firmware 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best beniewd of samsung zelf deze lag problemen ook gaat oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik heb mijn iphone bestelling gecanceled en ik ga hoogstwaarschijnlijk een simlock vrije galaxy i9000 halen.

Om te beginnen zit ik met deze vragen:

Firmware

Is het safe om uit deze pagina de volgende firmware te gebruiken:
I9000XXJP3 use 512.PIT PASS: samsung-firmwares.com Version 2.2 2010 July (of staat de ...jp3... voor "japanese" (??)

Met behulp van deze tutorial: Jurjen de Vries in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."?

Rom

De enige plek om een rom te vinden is de modaco rom kitchen(?)
Ik ben best bereid om lid te worden voor 9$, maar ik wil niks overbodigs doen. (misschien is het niet nodig)
edit: ik lees hier dat de rom in feite de OS is.

Domme vragen misschien, maar ik stel ze toch....

- De firmware bevat de besturing voor de bluetooth, GSM, ...etc
- De ROM bevat de applicaties (of de gehele OS?)
- Zou de laatste ROM firmware (2.2 - 2010 - juli) de lag kunnen fixen?
- Is het in de toekomst mogelijk een Android stock OS op de Galaxy te zetten, als ik de Galaxy heb zou ik heel graag de standaard Android OS erop willen hebben (voorzover dat mogelijk is)

[ Voor 4% gewijzigd door guardian-spirit op 30-07-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

TripleQ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Waarom zou je het er niet op willen hebben staan eigenlijk?
Ja, goede vraag. :P Nou, als het toch niet noodzakelijk is voor het functioneren van het apparaat en ik het daardoor ook nooit gebruik, dan mag het van mij beter weg zijn. Ruimt weer wat op in de App drawer. En loop ik minder risico dat mensen gaan kloten. Als ik het nodig heb kan ik het altijd weer downloaden. Gebruikt Better Terminal, busybox commands? Of ligt dit aan welke commands het zijn?
guardian-spirit schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:26:
I9000XXJP3 use 512.PIT PASS: samsung-firmwares.com Version 2.2 2010 July (of staat de ...jp3... voor "japanese" (??)
Zozo, de telefoon nog niet eens in de handen en nu al flash voorbereidingen treffen. :p Ik zou nog geen 2.2 ROM erop zetten aangezien dit duidelijk nog een testversie is. Blijf gewoon bij JM2 of desnoods JG5 met de lag fix. Ik heb zojuist JM2 + lagfix erop gezet en het gaat als een tierelier. Heerlijk!

[ Voor 37% gewijzigd door Oyster op 29-07-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat busybox een van de best bestede <2MB bestandjes is die je op je geroote systeem kan hebben. Busybox neemt geen plaats in op je app drawer(??) en neemt behalve de 2MB geen enkele resource in beslag. Het meest gevaarlijke commando wat op je telefoon staat (qua veiligheid) is "su" en die valt niet onder busybox.

Ik zou busybox lekker laten staan en de voordelen voor lief nemen..

Alle roms die op dit moment beschikbaar zijn voor download zijn overigens test-roms. En naast modaco kitchen heb je de modaco pre-baked en nog wat roms op XDA.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:53:
Ik denk dat busybox een van de best bestede <2MB bestandjes is die je op je geroote systeem kan hebben. Busybox neemt geen plaats in op je app drawer(??) en neemt behalve de 2MB geen enkele resource in beslag.
Ik heb een BB installer staan, maar de kan ik eventueel ook verbergen. Ik heb waarschijnlijk nu verder helemaal niets aan SU permissie. Tegen die tijd kan ik het wel weer installen. De permissie blijft toch.
Het meest gevaarlijke commando wat op je telefoon staat (qua veiligheid) is "su" en die valt niet onder busybox.
Thanks, ik dacht zijdelings dat su werd mogelijk gemaakt door BB.
Ik zou busybox lekker laten staan en de voordelen voor lief nemen..
Als ik serieus (nog) geen idee heb wat de voordelen zijn dan ga ik er nog even over nadenken. Het is niet zo dat ik op mijn telefoon de hele dag busybox utils nodig heb dus tja. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 30-07-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oyster schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 00:08:

Als ik serieus (nog) geen idee heb wat de voordelen zijn dan ga ik er nog even over nadenken. Het is niet zo dat ik op mijn telefoon de hele dag busybox utils nodig heb dus tja. :)
Er zijn vrij veel (erg handige) tools die onder de motorkap gebruik maken van busybox. Titanium backup, veel scripts (MCR en anderen), metamorph, etc.. Verder is busybox gewoon handig natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06-2014
Ik heb mijn iphone bestelling gecanceled en ik ga hoogstwaarschijnlijk een simlock vrije galaxy i9000 halen.

Om te beginnen zit ik met deze vragen:

Firmware

Met behulp van deze tutorial: Jurjen de Vries in "[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's ..."?
Ja, het is safe, maar zoals anderen al zeiden, niet echt aan te raden op dit moment. De 2.2 builds zijn nog niet superstabiel, de belangrijkste upgrades (JIT) zitten er nog niet in en de lagfix werkt niet voor 2.2 waardoor deze firmwares trager zijn, dus niet echt de moeite waard als je het mij vraagt.
Rom

De enige plek om een rom te vinden is de modaco rom kitchen(?)
Ik ben best bereid om lid te worden voor 9$, maar ik wil niks overbodigs doen. (misschien is het niet nodig)
edit: ik lees hier dat de rom in feite de OS is.

Domme vragen misschien, maar ik stel ze toch....

- De firmware bevat de besturing voor de bluetooth, GSM, ...etc
- De ROM bevat de applicaties (of de gehele OS?)
- Zou de laatste ROM (2.2 - 2010 - juli) de lag kunnen fixen?
- Is het in de toekomst mogelijk een Android stock OS op de Galaxy te zetten, als ik de Galaxy heb zou ik heel graag de standaard Android OS erop willen hebben (voorzover dat mogelijk is)
firmware is inderdaad de laag die de hardware aanstuurt. De ROM is het OS (eventueel inclusief applicaties). Voor zower ik weet is er nog geen ROM op 2.2 (maar het gaat allemaal redelijk snel, dat zou ik best gemist kunnen hebben) en er is ook nog niets officieels van Samsung dat de lag fixed, het enige dat ik heb gezien is de ext3/4 fix van mimocan.

Over een vanilla Android versie, dat ligt er helemaal aan of iemand een custom ROM maakt die dicht tegen vanilla aan zit. Samsung zal alleen versies maken met touchwiz en hun geintegreerde zooi. Eigenlijk zitten er niet echt voordelen aan vanilla android, alle extras die in touchwiz en custom ROMS zitten zijn gewoon handig.

Misschien bedoel jij iets anders met "standaard Android OS", daar ben ik dan erg benieuwd naar.

root is the money off all evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
@hierboven

Thanks for the info!
edit1: sorry ik bedoelde trouwens ipv rom 2.2. de 2.2 firmware.
edit2: met standaard ROM bedoelde ik de standaard google android OS, volgens mij zoals ie hier in een wiki staat: Wikipedia: Android (operating system)

Maar volgens mij heb ik een totaal verkeerde aanname gemaakt, ik ging er vanuit dat Samsung "boven" de Android OS hun eigen grafische schil hadden gezet. En de aanname die ik maakte is dat er al standaard een grafische schil aanwezig was binnen de Android OS (namenlijk de interface van Android zelf).
Dus dat er 2 interfaces aanwezig waren waarvan 1 gedeactiveerd oid (die van Android). Ik dacht dus dat daardoor resources verloren ging. Maar ik begin nu pas in te zien dat, dat dus helemaal fout was.

[ Voor 127% gewijzigd door guardian-spirit op 30-07-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
guardian-spirit schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:42:
@hierboven

Thanks for the info!
edit2: met standaard ROM bedoelde ik de standaard google android OS, volgens mij zoals ie hier in een wiki staat: Wikipedia: Android (operating system)

Maar volgens mij heb ik een totaal verkeerde aanname gemaakt, ik ging er vanuit dat Samsung "boven" de Android OS hun eigen grafische schil hadden gezet. En de aanname die ik maakte is dat er al standaard een grafische schil aanwezig was binnen de Android OS (namenlijk de interface van Android zelf).
Dus dat er 2 interfaces aanwezig waren waarvan 1 gedeactiveerd oid (die van Android). Ik dacht dus dat daardoor resources verloren ging. Maar ik begin nu pas in te zien dat, dat dus helemaal fout was.
Bijna alle telefoon fabrikanten maken gebruik van standaard Android, alleen gooien ze dan hun eigen schil er over heen zodat het een eigen tintje krijgt.
Bij HTC maken ze gebruik van Sence, bij Samsung Touchwiz en bij SE Mediascape en Timescape.

Voor zover ik weet heeft alleen de Nexus een standaard Android versie zonder schil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:47
guardian-spirit schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:42:
@hierboven

Thanks for the info!

Inderdaad de oude interface is vervangen (en wat uitgebreid naar mijn mening)... het eerste wat ik doe ik altijd launcher pro installeren, de launcher die sneller is als de standaard launcher in Android maar ook sneller als Smasungs touchwiz launcher... Als je die installeerd heb je er dus WEL 2 op je toestel staan, echter wordt die oude gewoon niet opgestart en zal die 0,0 resources gebruiken (op schijfruimte na natuurlijk, maar daar heb je geen last van).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Iemand een idee hoe ik aan een ext4 partitie kan maken van een ext3... Partition Magic kan enkel ext3 namelijk, als ik hem op me telefoon nou weer kan omzetten naar ext4 ben ik waar ik wezen moet ;) Iemand enig idee, heb namelijk geen linux PC in de buurt en op me werk ga ik geen linux distru downloaden :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Acronis Disk Director? (weet het niet zeker)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03
watercoolertje schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:40:
Iemand een idee hoe ik aan een ext4 partitie kan maken van een ext3... Partition Magic kan enkel ext3 namelijk, als ik hem op me telefoon nou weer kan omzetten naar ext4 ben ik waar ik wezen moet ;) Iemand enig idee, heb namelijk geen linux PC in de buurt en op me werk ga ik geen linux distru downloaden :P
Ik zou Ubuntu neerhalen en via unetbootin-windows op een USB stick (boot) zetten...
Kan je overal en ten alle tijden SD kaartjes voorzien van de juiste partitie.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
FireDrunk schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:42:
Acronis Disk Director? (weet het niet zeker)
http://www.acronis.com/ho...partition-management.html Helaas ook die gaat maar tot ext3 ;)

@ andere reactie :P heb geen USB stick (ja diegene die ik moet partitioneren :P) dat wordt dus een live cd branden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 09:53:
[...]

Ik zou Ubuntu neerhalen en via unetbootin-windows op een USB stick (boot) zetten...
Kan je overal en ten alle tijden SD kaartjes voorzien van de juiste partitie.. ;)
Ik zou System Rescue CD downloaden en op een USB stick zetten. Veel kleiner en kan heel veel op dit gebied.

Iemand wel eens nagedacht wat er met je oude ~2097152KB gebeurt als de mimocan hack uitvoert en je dus data verplaatst van de oude naar een nieuwe locatie?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Als ik de mimocan fix uitvoer krijg ik een vage error:
adb shell
su -
Error: applet not found

Is dus als ik die laatste line invoer.. Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJed
  • Laatst online: 01-09 10:18
bart_wbd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:55:
Als ik de mimocan fix uitvoer krijg ik een vage error:
adb shell
su -
Error: applet not found

Is dus als ik die laatste line invoer.. Iemand??
Welke firmware etc heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:54:
[...]

Ik zou System Rescue CD downloaden en op een USB stick zetten. Veel kleiner en kan heel veel op dit gebied.

Iemand wel eens nagedacht wat er met je oude ~2097152KB gebeurt als de mimocan hack uitvoert en je dus data verplaatst van de oude naar een nieuwe locatie?
Ja ik dacht er net aan, daar gebeurt niks mee, misschien is er een hack om die aan het interne SD geheugen (waar het ook onderdeel van is eigenlijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
LJed schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Welke firmware etc heb je?
Probeerde het net met JM2. Heb nu JG5 geflasht en ga nu even via ubunta partitioneren.. Had dat waarschijnlijk fout gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
bart_wbd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:27:
[...]

Probeerde het net met JM2. Heb nu JG5 geflasht en ga nu even via ubunta partitioneren.. Had dat waarschijnlijk fout gedaan..
Hij zegt dus telkens:

In: applet not found

Dus er zit iets fout in die laatste zin..
busybox In -s /disk/data/ /data/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ik heb het idee dat je het complete stukje in 1 keer probeert te runnen :P Dus niet per regel en dan enter in de shell :P

Ik heb het net nog gedaan met de ext3 fix op JM2 Samjet 1.6 (jaja heb me er maar bij neergelegd dat de ext4 niks wordt zolang ik op me werk ben)... Heb je wel busybox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
*EDIT* Echt ongelovelijk stom... het is niet in maar ln... Dus een L ipv een i..
lekker dan.. nu met jg5 en ext3 1448.. Vanmiddag nog even jm2 + ext 4 testen.. ben het nu even zat..

[ Voor 87% gewijzigd door bart_wbd op 30-07-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
bart_wbd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:13:
*EDIT* Echt ongelovelijk stom... het is niet in maar ln... Dus een L ipv een i..
lekker dan.. nu met jg5 en ext3 1448.. Vanmiddag nog even jm2 + ext 4 testen.. ben het nu even zat..
lol dat is idd stom :9 normaal zal je score wel nog omhoog gaan dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:13:
En dat is dan met of zonder root? Ik snap dat root verhaal nog steeds niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:54:
[...]

Je verplaatst de data, maar je maakt ook een backup...
root verkrijgen:
su -
/data/data kopieren naar je sd kaart:
/data/data renamen naar /data/data.bak dit blijft dus op dezelfde partitie:
symlink maken naar de data op de sd kaart:
Door de symlink wordt alles wat je in /data/data zet en alles wat je er vandaan leest eigenlijk doorgestuurd naar /disk/data. De ruimte komt dus niet vrij, vanwege de backup die je maakt. Alle dingen die je installeert na het uitvoeren van de fix, worden niet gebackuped, dus niet opgeslagen op de partitie waar /data op staat maar meteen en alleen naar de sd kaar geschreven. Op die manier spaar je dus wel ruimte. In principe kan je die backup ook wegpleuren als je weet dat het werkt, of op je interne sd zetten als je graag wat meer ruimte op je /data partitie wil.

@jesr:
dat is met root, anders mag je geen dingetjes weggooien uit /data/data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
Oke, we're done! JM2 geflasht + root + Mimocan Fix levert 1803 op...
Je merkt duidelijk nu pas echt de kracht van de Galaxy S! Ben benieuwd of 2.2 hieroverheen kan.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bart_wbd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:42:
Oke, we're done! JM2 geflasht + root + Mimocan Fix levert 1803 op...
Je merkt duidelijk nu pas echt de kracht van de Galaxy S! Ben benieuwd of 2.2 hieroverheen kan.. _/-\o_
Als ik die laatste regel van de lagfix uitvoer krijf ik 'file exists', vervolgens reboot ik; maar ik heb niet het idee dat de lagfix geholphen heeft.. enig idee hoe dit kan?

ik krijg overigens bij de regels die ik ervoor intyp telkens:
"usage notice...." en dan een hele rits met commando's

EDIT:
Ik heb trouwens eerst JM2 geflashed, vervolgens de root toegepast en daarna ext4 kernel geflashed alvorens ik de commando's ingaf..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:11:
[...]

Als ik die laatste regel van de lagfix uitvoer krijf ik 'file exists', vervolgens reboot ik; maar ik heb niet het idee dat de lagfix geholphen heeft.. enig idee hoe dit kan?

ik krijg overigens bij de regels die ik ervoor intyp telkens:
"usage notice...." en dan een hele rits met commando's
Als het goed is krijg je vrijwel geen info als je de commando's intypt. Als je iets van een usage notice krijgt dan voer je het commando niet goed uit. Misschien heb je een oude versie van busybox oid. dus installeer van tevoren even via de marketplace de nieuwste versie van busybox. Deze plaatst een icoontje Busybox Installer in je apps list die je moet uitvoeren om de laatste versie te installeren.
Wees er zeker van dat je eerst een FAT32 partie maakt op je sd kaartje, daarna maak je een ext4 partitie. Beide moeten als primary partitie worden aangemaakt. Vervolgens formatteer je beide partities met het programma waarmee je gepartitioneerd hebt en stop je het sd kaartje in je toestel. Daarna ga je kopieren, je kunt wat extra stapjes tussendoor doen om te zien of alles goed gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
cd /disk/data
ls
cd /data/data.bak
ls
cd /data/data
cd /data/data
ls
reboot

Met de regel 1 kopieer je alles naar je sd kaartje. Met de regel 2 ga je naar de nieuwe map op je sd kaartje en met de regel 3 vraag je de directorylisting op. Nu moet je dus een lijst met bestanden te zien krijgen die gekopieerd zijn naar je sd kaart. Als je geen bestanden ziet of een foutmelding krijgt bij regel 2 dan is het kopieren niet goed gegaan.
Met regel 4 hernoem je in principe de oude data map naar data.bak zodat je een backup hebt van je data map. Met regel 5 ga je naar de nieuwe data.bak map en met regel 6 vraag je vervolgens weer een directory listing op. Als je bij regel 5 een not found error krijgt dan is het hernoemen niet goed gegaan.
Met regel 7 controleer je dan of je oude data map nog bestaat. Hier zou je een foutmelding moeten krijgen omdat de map hernoemd is en dus niet meer bestaat.
Als je bij regel 3 de bestanden op je sd kaart ziet, je bij regel 5 geen foutmelding krijgt en bij regel 7 wel een foutmelding krijgt dan is alles tot nu toe goed gegaan en dan maak je de symlinks naar je sd kaart met regel 8.
Bij regel 9 geef je weer hetzelfde commando als bij regel 7, nu zou je echter geen foutmelding moeten krijgen omdat je een virtuele map hebt aangemaakt die zich gedraagt als de oude data map.
Met regel 10 vraag je weer een directory listing op van de data map en je zou nu alle bestanden weer moeten zien staan. Als ook dat goed is gegaan dan typ je vervolgens reboot en je telefoon start opnieuw op.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 30-07-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:43:
Als het goed is krijg je vrijwel geen info als je de commando's intypt. Als je iets van een usage notice krijgt dan voer je het commando niet goed uit. Misschien heb je een oude versie van busybox oid. dus installeer van tevoren even via de marketplace de nieuwste versie van busybox. Deze plaatst een icoontje Busybox Installer in je apps list die je moet uitvoeren om de laatste versie te installeren
Ik heb 2 busybox installers op mijn telefoon staan; 1 is meegeleverd in het update.zip bestand (1 is superuser toegang). Op het xda forum, stond echter dat ik deze app uit de android market moest downloaden; dit heb ik dan ook gedaan. Deze heb ik verolgens geinstalleerd, geopend en geupdate (althans ik moest op install klikken en nu staat er telkens done). Vervolgens geef ik met terminal emulator de commando's in. Wat mij ook opvalt (lees: wat ik niet in de youtube tutorial zie), is dat er na het invoeren van "su" een "#" achter su verschijnt ipv dat ik op een nieuwe command regel kom.. Nog een extra enter verandert overigens weinig aan mijn resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Als je het in een terminal doet op je toestel zelf dan heb je goed kans dat je het busybox commando niet hoeft te geven. Dus dan doe je gewoon:

code:
1
2
3
cp -rp /data/data /disk/
mv /data/data /data/data.bak
ln -s /disk/data /data/data

Het klopt overigens dat je na het su commando geen nieuwe regel krijgt, het hekje geeft aan dat je superuser bent.

[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 30-07-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg helaas nog steeds hetzelfde..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Usage: cp [OPTIONS] SOURCE DEST

SOURCE to DEST, or multiple SOURCE(s) to DIRECTORY

Options:
            -a        Same as -dpR
            -R, -r    Recurse
            -etc....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke bestanden ik nodig heb voor het unrooten (re-rooten)? Ik kan WiFi niet meer werkend krijgen, en wist niet dat ik de originele codes moest opschrijven voor het rooten :$. Ik heb een 16GB vodafone model, simlockvrij want gekocht bij telefoonkopen.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh1t3 sh4d0w schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:23:
[...]

Je verplaatst de data, maar je maakt ook een backup...

[...]
Was natuurlijk een retorische vraag.. Ik doelde op de 2GB die je kwijt bent met die actie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:35:
[...]

Was natuurlijk een retorische vraag.. Ik doelde op de 2GB die je kwijt bent met die actie.. ;)
Je bent geen 2GB kwijt, je partitioneert het als ext3. Daar kan je gewoon opzetten wat je wil, het wordt automatisch gemount op /disk.
Ik zie niet echt in hoe dat opgevat moet worden als een retorische vraag, weet je zeker dat dat woord betekent wat jij denkt dat het betekent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 12:45
TripleQ schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:19:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724251
Mimocan is een user op XDA, en heeft volgens mij niks met modaco te maken. Je kan het ook met elke andere (2.1) rom gebruiken. bijvoorbeeld M2 of JG5
tnxxx ik ga het proberen :)

//edit

Ooh nvm zie het nu al gelijk.. heb geen micro sd kaart XD nog even wachten dan maar

[ Voor 12% gewijzigd door syntesia op 30-07-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal..... ;)

Ik zie helemaal niets dan ook niets staan over die nieuwe update I9000XXJP3 !!
Ik had gister de I9000XXJP2 in me foon gedaan, Maar die was te lag en te traag met alles.
Ik heb nu die I9000XXJP3 in me foon gedaan en ik meen wat ik zeg.... Hij loopt echt helemaal goed!!
GPS is helemaal top nu.. Loopt ook soepel met apps en zijn bewerking.

Ik lees hier zoveel, dat je veel dingen moet doen om je foon snel te laten lopen.
Heb ik dus ook alles gedaan wat hier staat Deze I9000XWJG5 erop gedaan en update en root en scripts, en tuurlijk loopt hij iets sneller dan de I9000XXJP3 Maar!! je kan lang niet alles binnen halen van market met 2.1

Het is juist de 2.2 die je market vrij geeft, dus dat je alles binnen kan halen, wat je ervoor niet kon met die 2.1
op samsung i9000 Wel kan dit met de htc desire met rom android 2.1 die heeft het vrouwtje van me, dus is dan wel makelijk testen zo ;)

Maar ik typ dit ff om te zeggen dat echt !! De I9000XXJP3 redelijk goed loopt bij mijn toestel, Kweet niet hoe het bij de andere hier is. Maar hier loopt hij goed.
Kan allemaal echt wel sneller lopen weet ik. En ik denk dus ook dat er een rom komt maandag of dinsdag Rom I9000XXJP4 En dit is dan de Rom die ff goed genoeg is vooral onze problemen tot zover.
En half augustus samsung met de officiele Rom komt Android 2.2
En daar w8 ik dan ook op, Ga echt niet meer lopen kutten met deze foon. word er gestoort van.
Hij loopt nu (redelijk) naar smaak. Alleen ff alles eruit halen wat er in deze processor zit qua snelheid ik weet dat dit kan!!
En komt ook met die officiele Rom van samsung (Snelheid) Denk dat dit al gaat gebeuren met test versie I9000XXJP4.

Op quadrant score is bij mij stabiel 1024 Vind wel ff best zo.... Lig ook aan de apps wat je open heb staan, Qua score van Quadrant. Als je live wallpaper open heb staan, Word je score ook minder!! 8)7

Dus test die quadrant met apps allemaal uit!! dat niets meer draai op de achtergrond!! En dat je gewoon een foto Alls achtergrond gebruik als je TEST met quadrant!! (dus geen Wallpaper draaije met vergelijking score Quadrant!!)
Mvg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Samsung brengt 2.2 pas in september uit ipv augustus, maar goed om te horen dat jp3 stabiel draait itt jp2.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Mwoah, goed, als je op XDA kijkt dan zijn er nog redelijk wat problemen mee hoor. Read only externe sd kaart, dus in mass storage mode kun je er niets naartoe kopieren, problemen met zwart en grijstinten in video's en nog steeds weinig Froyo functionaliteit. Ook bij sommigen nog forced closes, nog niet te rooten, geen lagfix (Quadrant score is leuk maar de lag schijnt er nog steeds niet helemaal uit te zijn), ontvangstprobleempjes (bij de een beter, bij de ander slechter) etc.

Totdat er een testfirmware uitkomt waar Flash support in zit en JIT enabled is blijf ik lekker op JM2. JP2 beviel me helemaal niet en in JP3 lijken er alleen wat kleine bugfixes te zijn uitgevoerd en zijn de developers tools er weer uitgehaald.

Binnen twee maanden komt de officiele Froyo firmware toch uit, tot die tijd zing ik het wel uit, het toestel is met JM2 en lagfix toch al razendsnel.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 31-07-2010 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 23:46:
Hoi allemaal..... ;)

Ik zie helemaal niets dan ook niets staan over die nieuwe update I9000XXJP3
Dan moet je beter lezen ;)
Ik draai hem nu al 2 dagen. Heel af en toe en FC, maar verder werkt alles gewoon wat ik er mee wil doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach....... Ik weet uit evaring, Met wat ik eral mee heb gedaan update van lag en gps en nog wel meer problemen, dat deze I9000XXJP3 Tot nu toe het best werkt!!! al die test roms en fix en update's gedaan, Maar GPS bleef KUT werken... en met deze rom I9000XXJP3 is alles verdwenen als sneeuw voor de zon.

Alleen Hij mag wel sneller, Dan is die goed!! met wat aanpassingen wat hier boven staat beschreven.
Enne ik heb geen last van grijs zwart tinten in me dvix player hoor... Enne ontvangst.... Helemaal top zo dus ook die GPS problemen wat er met al die toestellen waren. Ze moeten gewoon die toestellen zo snel mogelijk op de markt zetten om er geld aan te verdienen, zonder dat het toestel naar behoren werkt!!
Ik vind dit wel heel erg dat ze dingen zo snel mogelijk maken zonder dat het ubberhoud goed functioneert.
Maar goed dat is nu de economie van deze tijd 2010!!!!!

MVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh1t3 sh4d0w schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 21:46:
[...]

Je bent geen 2GB kwijt, je partitioneert het als ext3. Daar kan je gewoon opzetten wat je wil, het wordt automatisch gemount op /disk.
Niet kwijt? Hmm.. Je hebt een /data/data partitie (filesysteem) van 2GB waarop normaal gesproken je data wordt gecached. Deze partitie is daarvoor bedoeld en zonder aanpassingen niet anders te gebruiken.

Nu beslis je om de mimocan patch/constructie te gebruiken. Je verplaatst je data van /data/data naar een nieuwe ext3/4 partitie op je externe geheugenkaart. Vervolgens maak je de oude /data/data onbruikbaar en wordt deze 2GB niet meer door het systeem of door dalvik o.i.d. gebruikt.

In de plaats daarvan mount je de externe ext2/3/4 partitie op /data/data zodat deze voor caching en configuratie wordt gebruikt..

Het is natuurlijk onzin om de data.bak te zien als een backup. De gegevens in /data/data zijn zo dynamisch als de pest, dat is namelijk ook direct de reden dat we dat graag op een sneller stuk geheugen hadden gezien.

Dus je bent domweg wél ~2097152KB(;)) kwijt... Was dus wel een retorische vraag :+ (ik ging er namelijk van uit dat bovenstaande wel vrij logisch zou zijn). Doel van de vraag was om eens na te gaan denken over een oplossing hiervoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:22:
[...]

Niet kwijt? Hmm.. Je hebt een /data/data partitie (filesysteem) van 2GB waarop normaal gesproken je data wordt gecached. Deze partitie is daarvoor bedoeld en zonder aanpassingen niet anders te gebruiken.

Nu beslis je om de mimocan patch/constructie te gebruiken. Je verplaatst je data van /data/data naar een nieuwe ext3/4 partitie op je externe geheugenkaart. Vervolgens maak je de oude /data/data onbruikbaar en wordt deze 2GB niet meer door het systeem of door dalvik o.i.d. gebruikt.

In de plaats daarvan mount je de externe ext2/3/4 partitie op /data/data zodat deze voor caching en configuratie wordt gebruikt..

Het is natuurlijk onzin om de data.bak te zien als een backup. De gegevens in /data/data zijn zo dynamisch als de pest, dat is namelijk ook direct de reden dat we dat graag op een sneller stuk geheugen hadden gezien.

Dus je bent domweg wél ~2097152KB(;)) kwijt... Was dus wel een retorische vraag :+ (ik ging er namelijk van uit dat bovenstaande wel vrij logisch zou zijn). Doel van de vraag was om eens na te gaan denken over een oplossing hiervoor.
/data/data is geen partitie. Je hebt 2GB en dat is /data. Daarop staat weer een mapje data welke je symlinked naar je ext3/4 partitie op je externe sd kaart. Het staat je vrij om een mapje /data/opslag te maken, daar kan je vervolgens inzetten wat je wilt tot je 2GB vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
Ik heb toch maar weer besloten om voor de iphone 4 te gaan, toch nog mijn dank voor de antwoorden op mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

[...]

Het is volgens mij zeker geen onzin om data.bak als backup te zien. Natuurlijk is de data in je database variabel maar als je de database helemaal verwijderd wordt deze niet opnieuw aangemaakt door je toestel en heb je dus dikke problemen (zo'n beetje alles forced closed wat je wil gebruiken) totdat je opnieuw flashed of de kale data.bak database weer terugzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:39
[...]
Zo verschrikkelijk dynamisch zijn de gegevens in /data/data volgens mij nu ook weer niet. Als ik bij mijn toestel kijk naar de timestamps van de bestanden in /data/data dan zijn deze voor het grootste deel sinds de installatie van de applicaties niet gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'lagging/stalling' fix werkt NIET op JP2, want dat is FroYo en heeft dus een andere kernel.
Oftewel: de fix werkt enkel en alleen op android 2.1, niet op 2.2 etc. Wordt duidelijk vermeld in dit forum item http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=724251 (als je de moeite neemt om het te lezen natuurlijk).

Dus, vooralsnog is het leuk om even te spelen met de JP2 of de JP3 versie (ik draai al dagenlang op JP2 en bevalt prima), maar is nog lang niet het echte werk (dé echte FroYo). Je kunt ervan uitgaan dat pas in een JP5 of JP6 de fix zal worden ingebouwd. (eventueel een update.zip voor de vernieuwd kernel). En dan zullen we zelfs scores in Quadrant krijgen van 2000-3000. Let maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superlam
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
3000 is 2x zoveel als nu met lag fix, vind je dat zelf niet iets te optimistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope... de (standaard)scores zullen al snel tussen zo`n 2200 tot 2400 liggen. Pas dáárna zullen er mods komen die hier overheen zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh1t3 sh4d0w schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 13:24:
[...]

/data/data is geen partitie. Je hebt 2GB en dat is /data. Daarop staat weer een mapje data welke je symlinked naar je ext3/4 partitie op je externe sd kaart. Het staat je vrij om een mapje /data/opslag te maken, daar kan je vervolgens inzetten wat je wilt tot je 2GB vol zit.
Daar heb je helemaal gelijk in.. Had er even niet aan gedacht dat /data/data onderdeel is van je normale app/etc.. partitie.. Totaal bij elkaar opgeteld zit ik ongeveer rond de 300MB in /data/data (maar heb wel de boel opgedeeld in /dbdata/data en data/data om de lag te fixen..) nog wel aanzienlijk trouwens. Maar was dus inderdaad denkfoutje aan mijn kant, ik zat nog teveel in apps2sd op mijn oude Hero te denken :o
kwiebus schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:40:
[...]
Zo verschrikkelijk dynamisch zijn de gegevens in /data/data volgens mij nu ook weer niet. Als ik bij mijn toestel kijk naar de timestamps van de bestanden in /data/data dan zijn deze voor het grootste deel sinds de installatie van de applicaties niet gewijzigd.
Ik heb geen I/O meting op de bestanden gedaan, maar het feit dat er bij lees/schrijf operaties veel lag optreedt doet mij vermoeden dat deze bestanden intensief worden benaderd, vooral ook omdat je toestel erg veel sneller wordt als je de bestanden op een snel filesysteem plaatst. Heb jij overigens de creation time van de bestanden bekeken of de modification time..
KneoK schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 18:00:
[...]

Het is volgens mij zeker geen onzin om data.bak als backup te zien. Natuurlijk is de data in je database variabel maar als je de database helemaal verwijderd wordt deze niet opnieuw aangemaakt door je toestel en heb je dus dikke problemen (zo'n beetje alles forced closed wat je wil gebruiken) totdat je opnieuw flashed of de kale data.bak database weer terugzet.
Dat geloof ik graag.. Je pagefile is ook erg belangrijk, als je die weghaald crashed je systeem ook. Maar dat is geen reden om er een backup van te maken. Er worden veel actuele parameters in deze files opgeslagen, mij lijkt het voor een aantal applicaties niet wenselijk om oude data terug te plaatsen. Voor een aantal zal het niet uitmaken, maar welke zijn wél en niet gevoelig hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Maar dan nog hoeft dat helemaal niets met de snelheid of lag te maken te hebben. Er wordt in quadrant veel meer getest dan alleen io througput, voor hetzelfde geld gaan alle andere onderdelen heel erg vooruit en blijft io hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KneoK schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:07:
Maar dan nog hoeft dat helemaal niets met de snelheid of lag te maken te hebben. Er wordt in quadrant veel meer getest dan alleen io througput, voor hetzelfde geld gaan alle andere onderdelen heel erg vooruit en blijft io hetzelfde.
Ik blijf het trouwens bedenkelijk vinden dat als je de lagfix uitvoert, je Quadrant score bijna verdubbelt. Dus I/O heeft wel een hele grote invloed op de totaalscore..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh1t3 sh4d0w
Ik vermoed dat een groot deel van de lag voortkomt uit het lezen van de data. De lag kwam bij mij namelijk altijd voor wanneer ik een applicatie opende, dus wanneer de weggeschreven state van de de vorige keer ingelezen moest worden of de normale applicatie data.

We kunnen in ieder geval concluderen dat je met de lag fix in principe geen ruimte verspeelt, je verplaatst slechts wat data. De backup die je maakt is wel degelijk een backup, maar deze is er alleen om alles terug te kunnen zetten wanneer er bij het maken van de symlink bijvoorbeeld iets mis gaat. Als alles goed is gegaan kan je hem net zo goed verwijderen, aangezien hij zeer snel out of date is.

Al wordt er in quadrant veel meer getest dan slechts IO, doet de toename van de score na toepassen van de lagfix, zoals us1111 ook aangeeft, vermoeden dat de winst toch echt wordt behaald door het verplaatsen van de data naar de externe sd kaart. Waarom dit zo is begrijp ik eigenlijk niet, aangezien het interne geheugen sneller zou moeten zijn. Wellicht draait er dermate veel op de achtergrond dat ook het interne geheugen aanspreekt dat dat een rol begint te spelen, maar dan zouden andere Android telefoons met hetzelfde probleem moeten kampen. Als iemand enig idee heeft hoor ik het graag, ik ben namelijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:07:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in.. Had er even niet aan gedacht dat /data/data onderdeel is van je normale app/etc.. partitie.. Totaal bij elkaar opgeteld zit ik ongeveer rond de 300MB in /data/data (maar heb wel de boel opgedeeld in /dbdata/data en data/data om de lag te fixen..) nog wel aanzienlijk trouwens. Maar was dus inderdaad denkfoutje aan mijn kant, ik zat nog teveel in apps2sd op mijn oude Hero te denken :o

[...]

Ik heb geen I/O meting op de bestanden gedaan, maar het feit dat er bij lees/schrijf operaties veel lag optreedt doet mij vermoeden dat deze bestanden intensief worden benaderd, vooral ook omdat je toestel erg veel sneller wordt als je de bestanden op een snel filesysteem plaatst. Heb jij overigens de creation time van de bestanden bekeken of de modification time..

[...]

Dat geloof ik graag.. Je pagefile is ook erg belangrijk, als je die weghaald crashed je systeem ook. Maar dat is geen reden om er een backup van te maken. Er worden veel actuele parameters in deze files opgeslagen, mij lijkt het voor een aantal applicaties niet wenselijk om oude data terug te plaatsen. Voor een aantal zal het niet uitmaken, maar welke zijn wél en niet gevoelig hiervoor...
Daarom moet je ook eigenlijk eerst je telefoon flashen met de gewenste firmare en dan meteen de lagfix toepassen op een schone database. Als je dan in de problemen komt dan kun je die terugzetten. Apps die data wegschrijven kunnen dat dan gewoon opnieuw doen. Als je sd kaartje bijvoorbeeld stuk gaat dan moet je zonder back-up opnieuw flashen, met back-up hoef je alleen een nieuw sd kaartje te partitioneren en de inhoud van data.bak te kopiëren of data.bak weer terug te moven naar data als je geen nieuw kaartje plaatst. Actuele data van apps wordt wel weer opnieuw weggeschreven in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:39
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 00:07:
find . | wc -l
1634

find . -mtime -1 | wc -l
94

find . -mtime -2 | wc -l
247

find . -mtime -3 | wc -l
257
Pagina: 1 ... 4 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.