moet je met die kies hack nog steeds unrooten?
ik kan via Kies nu upgrade dankzij de registery waardes verandert te hebben.
Kan ik nu zonder problemen dit toepassen? en is alles gewoon nederlands Graag een bevestiging?
Kan ik nu zonder problemen dit toepassen? en is alles gewoon nederlands Graag een bevestiging?
Dit heb ik niet gedaan en na 10 minuten configureren (zwarte schermen etc) loopt hij nu snappy met behoud van settings en data :-)Team-RiNo schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:42:
Loopt hier inmiddels prima, erg lekkere update. Helaas is wel de market wat traag bij het opstarten zoals in de 1e 2.1 roms.
Vergeet overigens niet de cache te verwijderen en een factory reset te doen na het flashen, anders is het toestel inderdaad traag.
alternativ
Verwijderd
Alles is gewoon Nederlands, of het zonder problemen gaat... altijd een risico, als je stroom uitvalt ofzomartijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:44:
ik kan via Kies nu upgrade dankzij de registery waardes verandert te hebben.
toen ik de waarden veranderde en ik wou update kwam er iets op over server niet bereikbaar?
(ik heb onder device db een "1" en een "2" map)
(ik heb onder device db een "1" en een "2" map)
cache te verwijderen en een factory reset. na flashen via Kies?
of geldt dit alleen via odin?
Verwijderd
Klopt het dat als je de registry-waardes verandert, dat dan daarmee ook je garantie vervalt als je update via Kies? Als ik het goed begrijp verandert dan namelijk ook het unieke nummer van je telefoon ofzo?
Nog een vraagje: Ik gebruik nu OCLF 2.0.
Met deze app heb ik ook mijn toestel geroot. Kan ik in 2.2 straks ook deze methode/lagfix toepassen, of moet ik 'm dan op een andere manier rooten? Ik meen wel gelezen te hebben dat de lagfix zelf gewoon werkt op 2.2.
Bij voorbaat dank!
Met deze app heb ik ook mijn toestel geroot. Kan ik in 2.2 straks ook deze methode/lagfix toepassen, of moet ik 'm dan op een andere manier rooten? Ik meen wel gelezen te hebben dat de lagfix zelf gewoon werkt op 2.2.
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Je kan met OCLF Froyo niet meer rooten. Daarvoor kun je dit gebruiken:Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:49:
Klopt het dat als je de registry-waardes verandert, dat dan daarmee ook je garantie vervalt als je update via Kies? Als ik het goed begrijp verandert dan namelijk ook het unieke nummer van je telefoon ofzo?
Bij voorbaat dank!
http://forum.xda-develope...08&highlight=busybox+root
Als je je telefoon hebt geroot, kun je vervolgens wel die lagfix gebruiken.
Verwijderd
Deze firmware deed dit allemaal automagisch via Odin...martijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:49:
cache te verwijderen en een factory reset. na flashen via Kies?
Geen idee of Kies dit ook doet, maar als je het zelf nog doet kan sowieso geen kwaad.
Verder loopt mn batterij echt als een dolle leeg en kan ik met rootexplorer niks verwijderen ofzo. Iemand een idee???
Ja, die heb ik ookJForceDesigns schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:21:
Ik heb van samfirmware JP6 gedownload. Nu heb ik:
PDA: I9000XWJP6
PHONE: I9000XXJPM
CSC: I9000XEEJP4
Heb ik hiermee nu de juiste bestanden geflashed?
Ik snap trouwens niet waarom iedereen Froyo pas installeert nadat Kalua er mee aan kwam.
Dag ervoor stond JP6 al op XDA, en bijna niemand had het er over..
bedankt , hij is nu bezig met upgradenVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:55:
[...]
Deze firmware deed dit allemaal automagisch via Odin...
Geen idee of Kies dit ook doet, maar als je het zelf nog doet kan sowieso geen kwaad.
Neen, het IMEI nummer, de productcode en alle andere waarden worden niet verandert! Je laat (enkel) Kies geloven dat je dergelijke productcodes hebt, maar als je het toestel disconnect, en daarna weer connect dan haalt hij je productcodes gewoon weer uit je telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:49:
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Je kan met OCLF Froyo niet meer rooten. Daarvoor kun je dit gebruiken:
http://forum.xda-develope...08&highlight=busybox+root
Als je je telefoon hebt geroot, kun je vervolgens wel die lagfix gebruiken.
Maar kan iemand bevestigen of het klopt dat je garantie vervalt als je de update nu zou binnen halen door het aanpassen van je registry values?
Ik lees trouwens op XDA wisselende reacties. De een roept dat ie supervloeiend gaat (na een factory reset / hard reboot en cache wipe), terwijl de ander zegt dat het ontzettend traag gaat allemaal...
Heb je dan ook dezelfde knelpunten als ik (lag, accu snel leeg, e.d.)Pino112 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:59:
[...]
Ja, die heb ik ook
Ik snap trouwens niet waarom iedereen Froyo pas installeert nadat Kalua er mee aan kwam.
Dag ervoor stond JP6 al op XDA, en bijna niemand had het er over..
oke ff een vraag, nou ik in iedergeval JM2 er nu opstaan via KIES, ik had nog nooit het programma gebruikt dus ik had nog JF3 erop staan. Wat is nu het makkelijkst of handigst wat te doen om de 2.2 binnen te krijgen. gewoon wachten via KIES (duurt mij te lang) of via een andere methode zoals die workaround ding
Via Kies 2.2 erop gezet maar wat is die traaaag . iemand idee wat ik moet doen?
Verwijderd
Hmmm net ineens een spontane reboot van m'n toestel...
Hij lag gewoon op de tafel en ineens hoor ik het opstart geluidje.
JP6, geroot, OCLF

Hij lag gewoon op de tafel en ineens hoor ik het opstart geluidje.
JP6, geroot, OCLF
Verwijderd
Ik las dat een cache-wipe en factory reset enorm zou helpen.martijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14:
Verwijderd
Ik heb gehoord dat het bij sommige gebruikers even duurde en daarna veel werkbaarder werd.martijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:14:
Je zou ook kunnen rooten en de oneclick lag fix erop gooien (heb ik ook gedaan)
mischien domme opmerking maar hoe doe ik dat ?Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:16:
[...]
Ik las dat een cache-wipe en factory reset enorm zou helpen.
cache-wipe?
Zojuist mijn Galaxy S geupdate via kies met de register veranderingen. Update verliep zonder problemen, telefoon moest rebooten, en sindsdien blijft hij hangen op zijn bootscherm (Bij de S om precies te zijn). Aangezien ik een samsung heb die niet in recoverymode geplaatst kan worden via de knoppen heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen. Iemand suggesties?
dit had ik ook, ff je battery eruit doen en weer opnieuw opstarten
Verwijderd
Toestel uitzetten en dan aan doen op de volgende manier: volume-up+home knop+power knopmartijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:18:
[...]
mischien domme opmerking maar hoe doe ik dat ?
cache-wipe?
Al meerdere malen de batterij eruit gehaald en eventjes eruit gelaten, maar geen resultaat. De S blijft overigens wel van kleur veranderen dus hij bevriest niet, maar hij wil ook niet doorstarten.martijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:23:
dit had ik ook, ff je battery eruit doen en weer opnieuw opstarten
Verwijderd
langer wachten, heb al eens gehad dat het meerdere minuten duurde.Xato schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:26:
[...]
Al meerdere malen de batterij eruit gehaald en eventjes eruit gelaten, maar geen resultaat. De S blijft overigens wel van kleur veranderen dus hij bevriest niet, maar hij wil ook niet doorstarten.
Verwijderd
Damn, de regedit oplossing werkt wel bij mij, alleen bij het ophalen van de binaire bestanden crashed Kies steeds. Thuis nog maar eens proberen.... 
(overigens gelukkig voordat er ook maar iets met de telefoon zelf gebeurd, geen schade hier, dus).
(overigens gelukkig voordat er ook maar iets met de telefoon zelf gebeurd, geen schade hier, dus).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:30 ]
wat is een cache-wipe ??Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:25:
[...]
Toestel uitzetten en dan aan doen op de volgende manier: volume-up+home knop+power knop
Heb dat hier ook. Is weliswaar geen 100% maar maar 56% ofzo. Dacht dat 40% het min. vereiste was.maversne schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:37:
hoe kan dat nou, mijn batterij is 100% maar als ik nu wil upgraden staat er dat ik niet genoeg batterijvoeding heb. wtf :S:S:S
ik heb het opgelost door gewoon ff pc en mobiel effe te restartenReverb_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:33:
[...]
Heb dat hier ook. Is weliswaar geen 100% maar maar 56% ofzo. Dacht dat 40% het min. vereiste was.
Er is al wat meer gebeurt, hij gaat wel voorbij de S maar dan wordt het beeld zwart, de knopjes onderin branden wel fel, en hij trilt eens in het minuut. Al 3 minuten naar een zwart scherm kijken...Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:26:
[...]
langer wachten, heb al eens gehad dat het meerdere minuten duurde.

Ik zit zo een beetje te lezen overal maar er schijnt dus best wel veel problemen te zijn met kies enzo?? hmmm, ik weet echt ff niet wat nu het verstandigst is wat te doen want die 2.2 wil ik heel graag maar ik lees dus ook over cache legen enzo. ff een stappenplan zou wel makkelijk zijn eigenlijk
Waarom KIES gebruiken als je ook Orbin hebt?
Hier hetzelfde....ben benieuwdXato schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Er is al wat meer gebeurt, hij gaat wel voorbij de S maar dan wordt het beeld zwart, de knopjes onderin branden wel fel, en hij trilt eens in het minuut. Al 3 minuten naar een zwart scherm kijken...
Dacht dat de nieuwste firmware JP6 heette. KIES zegt dat hij wil updaten naar JPM. Dat correct?
Orbin ???? vertel vertel, nu ben ik echt de weg kwijt
Ik ben dus ook echt een leek op het gebied van het flashen, laat ik het zo zeggen, vanochtend voor het eerst KIES geinstalleerd en naar JM2 geupdate en wist niet eens dat tie er was , haha
[ Voor 30% gewijzigd door maversne op 15-10-2010 15:43 ]
Verwijderd
Heb je een data wipe gedaan? klinkt als appjes die crashenXato schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:38:
[...]
Er is al wat meer gebeurt, hij gaat wel voorbij de S maar dan wordt het beeld zwart, de knopjes onderin branden wel fel, en hij trilt eens in het minuut. Al 3 minuten naar een zwart scherm kijken...
Ja, modem gedeelte is JPM, pda is JP6Reverb_ schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:42:
Dacht dat de nieuwste firmware JP6 heette. KIES zegt dat hij wil updaten naar JPM. Dat correct?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 15:45 ]
Niet vooraf gedaan en nu kan ik niet in het menu komen om het alsnog te doen. Is er misschien een software matige manier om een hard reset te doen voordat die geboot is?Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:45:
[...]
Heb je een data wipe gedaan? klinkt als appjes die crashen
[...]
Ja, modem gedeelte is JPM, pda is JP6
Verwijderd
Bij mij werkt het (nog) steeds goed, wifi en tmobile int heeft ie zo te pakken, downloaden uit de market gaat vlot en installeren ook. Ik heb wel gemerkt, dat als je de wekker wilt gebruiken, je goed moet instellen op welke dag deze moet afgaan, bij mn oude versie ging dit automatisch op tijd, maar bij de jp6 versie moet ik ook de dag selecteren, gelukkig ging de wekker van t vrouwtje op tijd haha.
is jp6 nu de officiele release? ik heb smallband versie xxjpm en build nummer xwjp6.
kies werkt nu wel ineens, alleen hij geeft nog wel steeds KOR aan bij mij.
is jp6 nu de officiele release? ik heb smallband versie xxjpm en build nummer xwjp6.
Op XDA zijn er ook een paar met het zwarte scherm probleem na updaten, ik vrees dat het te maken heeft met de one click lag fix, in mijn enthousiasme ben ik die er vergeten af te halen.
Probleem is dat bij mij de drie button combo niet werk om wipe te doen of om in download mode te komen
Probleem is dat bij mij de drie button combo niet werk om wipe te doen of om in download mode te komen
Verwijderd
Toestel uitzetten en dan aan doen op de volgende manier: volume-up+home+powerXato schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:51:
[...]
Niet vooraf gedaan en nu kan ik niet in het menu komen om het alsnog te doen. Is er misschien een software matige manier om een hard reset te doen voordat die geboot is?
Daar kan je de data en cache wipen
Ha, dat ziet er veelbelovend uit, tot ik halverwege wat beter lees:Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:17:
[...]wankel schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:09:
Hoe staat het met andere OS'en dan Android op deze "computer"?
Ik ben wel geïnteresseerd in de hardware, maar ben een beetje bang aan Android/Samsung vast te zitten.
[...]
Ubuntu op de Galaxy S: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=759376
Ik heb de thread nog niet uit, dus er is hoop ;-) !Jodue@xdadevs:
first of all. this is not a full OS, so any questions regarding wifi/data/telephony/3g support are completely senseless. this is only a chroot environment which contains the typical programs of a ubuntu/debian system compiled for arm. it has no own kernel or drivers! it DOESN'T BOOT! the internet connection is of course just shared from android, so no need for any wifi or other drivers. and you can do apt-get install xyz to install programs!
Dat zwarte scherm komt dus daardoor. aangezien ik nooit een één of andere update heb geinstalleerd kan het bij mij gewoon goed gaan via die workaround methode? ik ben een beetje voorzichtig ermee zeg maar, wil wel zeker weten dat er niks veranderd aan mijn garantie ofzo of iets andersAlieunited schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:04:
Op XDA zijn er ook een paar met het zwarte scherm probleem na updaten, ik vrees dat het te maken heeft met de one click lag fix, in mijn enthousiasme ben ik die er vergeten af te halen.
Zelfde probleem hier! Wekker is irritant iddVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:55:
Bij mij werkt het (nog) steeds goed, wifi en tmobile int heeft ie zo te pakken, downloaden uit de market gaat vlot en installeren ook. Ik heb wel gemerkt, dat als je de wekker wilt gebruiken, je goed moet instellen op welke dag deze moet afgaan, bij mn oude versie ging dit automatisch op tijd, maar bij de jp6 versie moet ik ook de dag selecteren, gelukkig ging de wekker van t vrouwtje op tijd haha.
pfff wat een vragen allemaal van een hoop "tweakers" die niet lezen...
als je wilt updaten naar JPM/JP6 en je draait nu nog een eclair versie (2.1 JM2 of JM8 etc) en je hebt een lagfix geïnstalleerd staan, dan doe je dit:
heb je OCLF dan open je deze via je appdrawer en kies voor undo lagfix, heb je dit gedaan en je telefoon is gereboot, dan kan je updaten via KIES of Odin, wat je zelf het prettigst vindt.
Heb je nu voodoo lagfix draaien, dan maak je op je sdcard in de map Voodoo een bestand of map aan met de naam "disable lagfix" (zonder haakjes en zonder extensie). reboot je telefoon en je hoort de aardige mevrouw tegen je zeggen dat je ext4 partitie weer omgezet wordt naar RFS. is je telefoon weer opgestart dan kan je updaten via KIES of Odin, wat je zelf het prettigst vindt.
heb je je toestel geroot?
dat maakt niks uit, als je er een nieuwe firmware op zet, dan wordt je root automatisch overschreven.
je moet dan na de update weer een root optie toepassen, eentje die goed werkt op JP6/JPM is superoneclick
is je telefoon traag na het updaten doe dan eerst dit:
zet je telefoon uit, start daarna de telefoon op dmv vol up + home + power
in het recovery menu, kies je voor wipe data/factory reset ( je bent dan al je apps + instellingen kwijt, maar je interne sd van 8/16gb blijft onaangeraakt)
wil je makkelijk al je apps weer restoren na een update/wipe, download dan voordat je ergens aan begint Titanium Backup uit de market en backup al je apps.
Maak geen backup van de settings en restore deze ook nooit nadat je van een 2.1 firmware naar een 2.2 bent gegaan. dit zorgt er voor dat er van alles gaat crashen.
en nu niet meer vragen wat je moet doen .......
als je wilt updaten naar JPM/JP6 en je draait nu nog een eclair versie (2.1 JM2 of JM8 etc) en je hebt een lagfix geïnstalleerd staan, dan doe je dit:
heb je OCLF dan open je deze via je appdrawer en kies voor undo lagfix, heb je dit gedaan en je telefoon is gereboot, dan kan je updaten via KIES of Odin, wat je zelf het prettigst vindt.
Heb je nu voodoo lagfix draaien, dan maak je op je sdcard in de map Voodoo een bestand of map aan met de naam "disable lagfix" (zonder haakjes en zonder extensie). reboot je telefoon en je hoort de aardige mevrouw tegen je zeggen dat je ext4 partitie weer omgezet wordt naar RFS. is je telefoon weer opgestart dan kan je updaten via KIES of Odin, wat je zelf het prettigst vindt.
heb je je toestel geroot?
dat maakt niks uit, als je er een nieuwe firmware op zet, dan wordt je root automatisch overschreven.
je moet dan na de update weer een root optie toepassen, eentje die goed werkt op JP6/JPM is superoneclick
is je telefoon traag na het updaten doe dan eerst dit:
zet je telefoon uit, start daarna de telefoon op dmv vol up + home + power
in het recovery menu, kies je voor wipe data/factory reset ( je bent dan al je apps + instellingen kwijt, maar je interne sd van 8/16gb blijft onaangeraakt)
wil je makkelijk al je apps weer restoren na een update/wipe, download dan voordat je ergens aan begint Titanium Backup uit de market en backup al je apps.
Maak geen backup van de settings en restore deze ook nooit nadat je van een 2.1 firmware naar een 2.2 bent gegaan. dit zorgt er voor dat er van alles gaat crashen.
en nu niet meer vragen wat je moet doen .......
oke duidelijk maar ik had geen van alle andere updates erop staan zoals die lagfix enzo. nooit de moeite genomen om dat te doen dus mijn foon is gewoon helemaal schoon. ik kan dus gewoon zonder problemen naar JP6 updaten via KIES als ik die registerdingen verander
Ehhh... Argument? Ik stelde een vraag maar kan me niet herinneren iets te beargumenteren?Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:53:
[...]wankel schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:09:
Hoe staat het met andere OS'en dan Android op deze "computer"?
[...]
Wat is dat nu voor onzin argument.. Je kan er linux op draaien, maar daarmee verlies je zo goed als alle functionaliteit die een telefoon behoort te hebben.
Hahahaha! Ik kan me de "mazzel" daarvan niet indenken, waarom zou je Windows op je systeem willen als je er eindelijk een zonder kan krijgen?(...) Met een heel klein beetje mazzel kan je er later Windows Phone7 op gaan draaien, (...)
Nee, volgens mij is een van die weinige toestelen de Openmoko, waarvoor 10+ OS's beschikbaar zijn (waaronder full Debian en het draait nog werkbaar ook!)Een van de weinige toestellen die redelijk 2 OS'en kan draaien op dit moment is de HTC HD2, volgens mij hebben ze daar android al aardig aan de praat.
Ja, dat is mijn vertrekpunt ;-) Enige lock-in kan ik nog wel verdragen, maar nadat je vrijheid geproefd hebt, wil je niet meer terug!Als je meer vrijheid wilt, moet je een openmoko toestel nemen en alle eigenaardigheden voor lief nemen.
Wat onzin-argumenten betreft, deze wil ik nog nog wel iets tegen inbrengen ;-) Het beestje is maar een appliance voor zover hij in 'n kooitje zit. Er is geen reden waarom er geen behoorlijk OS op een systeem met de resources van de Galaxy zou draaien. Mijn eerste (GNU) Linux systeem had minder resources dan m'n Openmoko, zeg, ongeveer 25% als je naar nummertjes kijkt (nr MHz, MB, GB). Laat staan een telefoon als de Galaxy, die zowat twee keer zo snel is als de Openmoko!Ondanks dat huidige toestellen heel veel kunnen zijn het nog steeds appliances en geen open computer systemen in de klassieke zin van het woord.
Anyway, niet kwaad bedoeld hoor! Ik hoopte dat er al meer kon (op de vorige pagina al een link naar XDA-devs met Ubuntu in chroot, het is een begin ;-) )
maar mijn telefoon gaat niet naar de recovery modus, of download modus.
heb 2.2 erop staan maar voorheen Jm2 werkte het ook niet .
iemand een idee hoe dat werkend te krijgen ?
Samsung SCS is een geweldige telefoon alleen die greep van samsung er op is minder, ik kom van een G1 af dev phone, ik heb die one click lag fix er af gehaald en Launcher pro (die liet idle screen niet toe) maar nu wil die nog steeds niet updaten via KIES.
Wat is nu de makkelijkste manier om te updaten KIES register haxs of odin?
Si vis pacem, para bellum
[off-topic] Wel een lekker levendige thread trouwens .... :-)
Verwijderd
Net even geflasht naar JP6, maar nu doet m'n 3G het niet.
Ik heb hier al meerdere mensen gezien die hetzelfde probleem hadden, en velen hebben het opgelost, maar niemand laat weten hoe.
APN instellingen staan goed...
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Ik heb hier al meerdere mensen gezien die hetzelfde probleem hadden, en velen hebben het opgelost, maar niemand laat weten hoe.
Via een adb shell het commando reboot recovery invoeren. Dan kom je vanzelf in de recovery mode en kun je je cache wipen. Bovendien is het misschien verstandig om de 3 button fix te installeren. Zoek maar eens op xda-developers als je daar meer over wil weten.martijn24 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:21:
maar mijn telefoon gaat niet naar de recovery modus, of download modus.
Als je OCLF hebt draaien hoef je die zelfs niet ongedaan te maken als je via Odin een nieuwe ROM flasht. Als je een nieuwe ROM flasht worden je instellingen toch automatisch gewiped, dus ook het bestand dat de virtuele Ext2 partitie op het RFS bestandssysteem vormt wordt overschreven.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:15:
[ Voor 118% gewijzigd door boaty op 15-10-2010 16:33 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Sorry, dubbelpost...
[ Voor 95% gewijzigd door boaty op 15-10-2010 16:33 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Ik weet niet welke packages je geflasht hebt, maar die hier in het forum stonden van Kalua, waren zo perfect, dat ik zelfs niets aan de APN instellingen heb hoeven te doen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:
Sim kaart erin en meteen herkende de SGS de Vodafone instellingen.
Anders probeer nog eens te flashen met de CSC_!9000XENJP2 van Kalua.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
3G niet werkt, das effe bout. iemand mag idd dan wel ff vertellen hoe je dat fixt. Ik ben hem nu aan het updaten, ben best wel gespannen , hahaVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:
TerreurBV schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:24:
Samsung SCS is een geweldige telefoon alleen die greep van samsung er op is minder, ik kom van een G1 af dev phone, ik heb die one click lag fix er af gehaald en Launcher pro (die liet idle screen niet toe) maar nu wil die nog steeds niet updaten via KIES.
Bron: http://www.androidworld.n...s-naar-2-2/#comment-38452Woei! Het is me gelukt! Heb Froyo er op staan via Kies!
Eerst melding dat er geen nieuwere update was dan JM2.
Daarna KIES open laten staan en de volgende registerwaarden op de PC veranderd via regedit:
IN HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/
Daar vind je een aantal mappen, zoek in één van die mappen “HIDSWVER” en “ProductCode”, “SoftwareRevision” en “DEVCONINFO”.
HIDSWVER en SoftwareRevision moet zijn: “I9000XWJM2/I9000NEEJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2″
Productcode moet zijn: “GT-I9000HKDNEE”
DEVCONINFO moet leeg zijn.
Regedit afgesloten, teruggegaan naar Kies enweer op de firmware update button geklikt en toen kwam ie netjes met JP6 (=Froyo).
Als ik het vanavond aan tijd heb dan ga ik dit uitproberen. Heb het zelf nog niet uitgevoerd dus!
ik ben het dus ook via deze manier aan het doen, tot op hede gaat het goed, hij is alle bestanden aan het downloadenNaj_Geetsrev schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
[...]
Bron: http://www.androidworld.n...s-naar-2-2/#comment-38452
Als ik het vanavond aan tijd heb dan ga ik dit uitproberen. Heb het zelf nog niet uitgevoerd dus!
Verwijderd
Ik weet niet welke CSC jij nu bedoelt, maar ik heb nu gewoon geflasht met GT-I9000-CSC-XENJP2.tarEmbryo1 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:34:
[...]
Ik weet niet welke packages je geflasht hebt, maar die hier in het forum stonden van Kalua, waren zo perfect, dat ik zelfs niets aan de APN instellingen heb hoeven te doen.
Sim kaart erin en meteen herkende de SGS de Vodafone instellingen.
Anders probeer nog eens te flashen met de CSC_!9000XENJP2 van Kalua.
Is dat dezelfde?
adb shell commando werkt niet, die werkt volgens mij alleen als de telefoon helemaal aan staat.boaty schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:28:
[...]
Via een adb shell het commando reboot recovery invoeren. Dan kom je vanzelf in de recovery mode en kun je je cache wipen. Bovendien is het misschien verstandig om de 3 button fix te installeren. Zoek maar eens op xda-developers als je daar meer over wil weten.
Top.maversne schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:44:
[...]
ik ben het dus ook via deze manier aan het doen, tot op hede gaat het goed, hij is alle bestanden aan het downloaden
Het jammere is dat ik thuis geen computer heb met windows. Zou het ook werken vanuit een VM?
bij een vorige beschrijving stond dat je HIDSWVER leeg moest zijn ipv de SWRevision. Dat lukte bij mij ook niet.
die lagfix zit niet in 2.2?
Nou dat zal het probleem niet zijn. Het probleem zit hem er waarschijnlijk in dat je USB debugging niet aan hebt staan in de instellingen, maar daar kun je natuurlijk niet bij. Ik denk dat er dan weinig andere opties overblijven dan naar de winkel terug te gaan.Alieunited schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
adb shell commando werkt niet, die werkt volgens mij alleen als de telefoon helemaal aan staat.
Verwijderd
Heb die registry aanpassingen doorgevoerd, maar krijg bij mij de melding:
MSC.Thunder.FirmwareUpdate has stopped working.
(Win7x64, JPH op het toestel, geen root/lagfix toegepast).
-edit-
Van de samsung website, nieuwe versie van KIES geplukt (vandaag vrij gegeven, wordt nog niet gezien door een reeds geinstalleerde KIES), geupdate en nu loopt de download wel.
Ben benieuwd!
MSC.Thunder.FirmwareUpdate has stopped working.
(Win7x64, JPH op het toestel, geen root/lagfix toegepast).
-edit-
Van de samsung website, nieuwe versie van KIES geplukt (vandaag vrij gegeven, wordt nog niet gezien door een reeds geinstalleerde KIES), geupdate en nu loopt de download wel.
Ben benieuwd!
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 17:17 ]
WOOOT WOOOT WOOOT YES YES YES, het is gelukt !!!!!!, mijn god, wat ben ik blij dat dit achter de rug is en goed is verlopen, wow!!!! wat is tie snel geworden :D:D:D:D:D:D
ook niet in 2.1 die moet je zelf installeren of een custom rom418O2 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:52:
bij een vorige beschrijving stond dat je HIDSWVER leeg moest zijn ipv de SWRevision. Dat lukte bij mij ook niet.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
Ik probeer al mijn apps te herstellen met titanium backup.
Overal op het internet lees ik daar heel positieve verhalen over. alleen is dit bij mij heeel erg langzaam...
Ik denk dat ik minder werk had gehad om alles terug te downloaden. Nu is er zo af en toe 1 app die hij herstelt...
Heeft zijn er nog die dergelijke problemen hadden met titanium backup en daar een oplossing voor hadden?
Overal op het internet lees ik daar heel positieve verhalen over. alleen is dit bij mij heeel erg langzaam...
Ik denk dat ik minder werk had gehad om alles terug te downloaden. Nu is er zo af en toe 1 app die hij herstelt...
Heeft zijn er nog die dergelijke problemen hadden met titanium backup en daar een oplossing voor hadden?
Je kan in de opties de app processing mode op Indirect zetten, dat wil nog wel eens helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:11:
Ik probeer al mijn apps te herstellen met titanium backup.
Via KIES kreeg ik wel de update optie, maar wilde niet, kreeg een foutmelding ofzo en dat ik moest herstellen. Nu toch maar via ODIN doen... wat een draak is KIES toch weer.
Zijn er geen andere opties? Dit is zuur!boaty schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:53:
[...]
Nou dat zal het probleem niet zijn. Het probleem zit hem er waarschijnlijk in dat je USB debugging niet aan hebt staan in de instellingen, maar daar kun je natuurlijk niet bij. Ik denk dat er dan weinig andere opties overblijven dan naar de winkel terug te gaan.
En ik kan ook niemand de schuld geven! Behalve mezelf..
Verwijderd
Je bent een toppertje! Bedankt!Kalua schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 20:25:
[...]
Odin 1.00
pit: s1_odin_20100512.pit
CSC: GT-I9000-CSC-XENJP2.tar.md5
PDA: I9000XWJP6-REV03-ALL-low-CL618121.tar.md5
Phone: MODEM_I9000XXJPM.tar.md5
Verwijderd
Bedankt!WoutF schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:15:
[...]
Je kan in de opties de app processing mode op Indirect zetten, dat wil nog wel eens helpen.
Dat hielp inderdaad!
Verwijderd
Jeej, factory reset gedaan, en nu doet 3G het wel:).Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
Ik weet niet welke CSC jij nu bedoelt, maar ik heb nu gewoon geflasht met GT-I9000-CSC-XENJP2.tar
Is dat dezelfde?
Thanks anyway
Verwijderd
Ik had ook hetzelfde, moest ff met de hand me APN instellen.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:26:
Daarna heb ik even op de powerknop gedrukt, dan kan je de dataverbinding uitschakelen.
Dan druk je nog een keer op de powerknop en dan weer dataverbinding inschakelen.
Toen werkte alles bij mij :-) ik hoop ook bij jou!
ooo hahah, zie net dat je al een andere oplossing had gevonden
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 17:39 ]
Gelijk ff wat dingen uittesten natuurlijk. filmpjes in MP4 is tuurlijk echt goed
, en flash op de browser gaat ook gesmeerd
Ook hier geen enkel probleem om te updaten via KIES. Eerst kon de telefoon niet communiceren met de software, maar dat heb ik verholpen door Launcher Pro uit te zetten en mijn externe SD-kaartje tijdelijk te verwijderen.Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
[...]
Bron: http://www.androidworld.n...s-naar-2-2/#comment-38452
Vervolgens de registeraanpassingen gedaan en de upgrade wordt nu uitgevoerd. Het downloaden is al gebeurd. Ik had er nog Voodoo lagfix op staan dus ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Factory reset en wipe zal misschien wel nodig zijn.
Verwijderd
Ik word wel een beetje gek van de flashen de hele tijd 
Heb al 10 x geflashed in de afgelopen 2 weken.
En elke keer geen backup gedaan, dus appjes als facebook enzo moest ik telkens opnieuw downloaden.
Maar goed, weet iemand al of er een Voodoo lagfix voor JP6 uit is?
Ik heb het niet zo op OCLF.
En elke keer geen backup gedaan, dus appjes als facebook enzo moest ik telkens opnieuw downloaden.
Verwijderd
Nop nog geen voodoo voor froyo.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:56:
Ik word wel een beetje gek van de flashen de hele tijd
In vmware kan je direct hardware benaderen (USB) dus zou moeten werken..Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
Top..
Het jammere is dat ik thuis geen computer heb met windows. Zou het ook werken vanuit een VM?
Zou met die register hack uit maken of je root hebt of niet?
[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 15-10-2010 18:05 ]
ff een vraagje, ik kan via de market Flash 10.1 downloaden maar dat hoeft toch helemaal niet want die zit toch al in de froyo update ingebouwd?? ik heb effe Gametrailers.com gekeken en echt wow, echt vet dat het werkt
Verwijderd
weet iemand hoe ik de JP6 moet flashen... heb vaak geflasht, maar deze krijg ik niet voor mekaar.
er zit maar 1 bestandje in de map.
waar moet ik de rest vandaan halen??
er zit maar 1 bestandje in de map.
waar moet ik de rest vandaan halen??
Hier ook geen market meer. Een factory reset zou het oplossen, alleen heb ik weinig zin om alles weer in te stellen. Bovendien kan ik mijn contacts niet updaten via KIES want die stopt na 10% en toont geen contacts. Enige wat ik kan bedenken is om de Market op een andere manier te activeren.TPar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:42:
De update is gelukt, alles is er nog behalve de market toepassing. Waar is die naartoe?
Is er al een root voor JP6 zodat ik tenminste titanium backup erop krijg?
Ik heb een serieus probleem denk ik. Ik heb geupdate naar 2.2 via KIES, maar het werkt langs geen kanten. Ik krijg constant foutmeldingen dat verschillende processen gestopt zijn en dergelijke (oa TW launcher)... Ik heb intussen al drie keer een wipe out gedaan via de revovery modus maar dit helpt niet...
Iemand die me hier mee kan helpen? Thx
Iemand die me hier mee kan helpen? Thx
Misschien dat een wipe van de Dalvik cache de oplossing is. Daarvoor moet je wel de Clockworkmod recovery gebruiken. De standaard recovery kan dat niet.
Ik kan helemaal niets doen met de gsm, ik krijg constant foutmeldingen dus (onophoudelijk en er staat niets op mijn homescreen) Ik zou de firmwire er nog moeten over installeren, maar dat wil niet werken via KIES...
Had ik ook van de week, en na een reflash deed ie het helemaal niet meer. Althans, zwart scherm na de intro. Probeer het eerst even via Odin. En mocht het echt niet lukken flash dan de JG5 eerst met de 512 PIT. gl.Addiction schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:34:
Ik kan helemaal niets doen met de gsm, ik krijg constant foutmeldingen dus (onophoudelijk en er staat niets op mijn homescreen) Ik zou de firmwire er nog moeten over installeren, maar dat wil niet werken via KIES...
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Waar haal ik het bestand om via ODIN te flashen? Ik heb gezocht, maar ik vind niet meteen de downloadable format?m0nk schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:40:
[...]
Had ik ook van de week, en na een reflash deed ie het helemaal niet meer. Althans, zwart scherm na de intro. Probeer het eerst even via Odin. En mocht het echt niet lukken flash dan de JG5 eerst met de 512 PIT. gl.
Ok nvm, nu toch gevonden.
[ Voor 3% gewijzigd door Addiction op 15-10-2010 19:08 ]
Heb de mijne net ook via de regedit hack geupgrade naar JP6 (vanaf JPH). 
Al mijn gegevens zijn intact gebleven, dus dat is wel prettig. Was ook met 5 minuutjes gepiept.
Al mijn gegevens zijn intact gebleven, dus dat is wel prettig. Was ook met 5 minuutjes gepiept.
[ Voor 40% gewijzigd door Donderbij op 15-10-2010 19:02 ]
Wat leuk het werkt met die register hack,
"/x" = de map waar in de volgende waarden in staan: “HIDSWVER”, “ProductCode”, “SoftwareRevision” en “DEVCONINFO”.
Waarbij je "HIDSWVER" en "SoftwareRevision" op “I9000XWJM2/I9000NEEJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2″ moet zetten,
"Productcode" op: “GT-I9000HKDNEE”
En je "DEVCONINFO" leeg moet maken.
Let op, met KIES verize _80 loopt het proces vast, hier kun je _82 downloaden: http://www.samsung.com/nl...000&prd_ia_sub_class_cd=P
En omdat ik er zo blij mee ben nog een ondersteunende afbeelding
:

Niet dat deze post erg nodig was, maar ik ben er zo blij mee dat ik iedereen mee wil laten genietten
Dus in: "HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/x"Eerst melding dat er geen nieuwere update was dan JM2.
Daarna KIES open laten staan en de volgende registerwaarden op de PC veranderd via regedit:
IN HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/
Daar vind je een aantal mappen, zoek in één van die mappen “HIDSWVER” en “ProductCode”, “SoftwareRevision” en “DEVCONINFO”.
HIDSWVER en SoftwareRevision moet zijn: “I9000XWJM2/I9000NEEJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2″
Productcode moet zijn: “GT-I9000HKDNEE”
DEVCONINFO moet leeg zijn.
Regedit afgesloten, teruggegaan naar Kies enweer op de firmware update button geklikt en toen kwam ie netjes met JP6 (=Froyo).
"/x" = de map waar in de volgende waarden in staan: “HIDSWVER”, “ProductCode”, “SoftwareRevision” en “DEVCONINFO”.
Waarbij je "HIDSWVER" en "SoftwareRevision" op “I9000XWJM2/I9000NEEJM1/I9000XXJM1/I9000XWJM2″ moet zetten,
Let op, met KIES verize _80 loopt het proces vast, hier kun je _82 downloaden: http://www.samsung.com/nl...000&prd_ia_sub_class_cd=P
En omdat ik er zo blij mee ben nog een ondersteunende afbeelding

Niet dat deze post erg nodig was, maar ik ben er zo blij mee dat ik iedereen mee wil laten genietten
[ Voor 3% gewijzigd door Toettoetdaan op 15-10-2010 19:15 ]
Ja, inderdaad, wat late reactie sorryVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:
[...]
Ik weet niet welke CSC jij nu bedoelt, maar ik heb nu gewoon geflasht met GT-I9000-CSC-XENJP2.tar
Is dat dezelfde?
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Same here!!...had zelfs "oneclicklagfix/root" draaien werkt nu niet meer natuurlijk, maar verder geen probleem.Donderbij schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:59:
Heb de mijne net ook via de regedit hack geupgrade naar JP6 (vanaf JPH).
Voelt wel sneller aan dan de JPH..
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Dat Kies is trouwens echt een waardeloos programma.
Ik wou net mijn contacten weer terug zetten in mijn phone, kopieert Kies een lege lijst over mijn phonebook bestand heen!
Nu dus al mijn nummers kwijt.
Ik wou net mijn contacten weer terug zetten in mijn phone, kopieert Kies een lege lijst over mijn phonebook bestand heen!
Ik heb nu ook 2.2 en werkt wel lekker. Weet iemand hoe je kunt rooten? Met het update bestand van 2.1 krijg ik error.
Ik heb de register hack maar gebruikt ik draai nu 2.2 met root en alles ging perfect geen problemen.
*wil nu silver light voor android*
*wil nu silver light voor android*
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=788108ALPACINO schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:03:
Ik heb nu ook 2.2 en werkt wel lekker. Weet iemand hoe je kunt rooten? Met het update bestand van 2.1 krijg ik error.
CF-Root-JP6-v1.2-Busybox-1.17.1.zip
Instructions (short)
- Flash CF-Root-JPx-vX.X.tar (from the attached zip) as PDA in ODIN, without repartition. Done.
Ik wilde even laten weten dat alles prima lijkt te werken. De GPS-ontvangst is ook stukken beter (mar nog niet extensief getest op 2.2), geen continu tientallen meters verspringende positie en de tracks die ik had opgenomen waren allemaal zeer accuraat, binnen de 5m afwijking.begintmeta schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:50:
Ik wilde eerst maar jm2 flashen via kies, maar omdat dat continu crashte had ik besloten maar via odin jp6te flashen (van kalua). Ik heb het direct vanaf jf3 geflashd zonder repartition aan te vinken. Alles lijkt prima te werken, moet ik eventueel rekening houden met problemen ivm mijn wat abrupte upgrade&methode of niet?
Verder heb ik wel al twee browsercrashes gehad.
Voor de volledigheid ik had dus volgens kalua's instructies met odin de kalua release geflashd (baseband I9000XXJPM kernel 2.6.32.0 root@SE-S608 #1 build number FROYO.XWJP6). Alles verliep soepel.
Wat ik me nog afvroeg: ik heb hier op het forum gelezen dat het zinvol zou zijn de bootloader te flashen, heb ik niet gedaan, maakt dat echt wat uit? Is eigenlijk mijn telefoon te onderscheiden van een per KIES geflashte versie?
Vanaf welke firmware heb je geflasht? Ik heb nog JF3 op m'n telefoon namelijk, en ik vroeg me af of het kwaad kon om de softwarerevision in de registry op JM2 te zetten (dit stond bij mij op JF3)Toettoetdaan schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:14:
Wat leuk het werkt met die register hack,
[...]
Dus in: "HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/x"
En omdat ik er zo blij mee ben nog een ondersteunende afbeelding:
[afbeelding]
Even een vraagje:
Als je niet wil updaten door gebruik te maken van Kies maar gewoon via Odin.
Ik heb JP6 gedownload van http://www.samfirmware.com/
Als ik dit uitpak zit hier maar 1 bestand in (JP6_JP4_U_JPM). Ik veronderstel dat dit het enige bestand is dat je moet flashen als PDA ?
Bedankt
Als je niet wil updaten door gebruik te maken van Kies maar gewoon via Odin.
Ik heb JP6 gedownload van http://www.samfirmware.com/
Als ik dit uitpak zit hier maar 1 bestand in (JP6_JP4_U_JPM). Ik veronderstel dat dit het enige bestand is dat je moet flashen als PDA ?
Bedankt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.