Sinds gisteren ook over naar JPA, bevalt tot nu toe echt uitstekend. Enkel kan ik diverse apps in de market niet meer vinden waar ik voor betaald heb. De apps worden niet meer zichtbaar bij een search. Het resetten van programma informatie en cache van Market.app heeft geen effect. Iemand ervaring mee?
Vandaag zijn de eerste benchmarks gepost van de Cyanogenmod ontwikkelaars voor de Galaxy S. Die zien er erg goed uit. Ze laten het enorme potentieel van deze telefoon zien. Hoop dan ook dat CM6 voor de Galaxy S zo snel mogelijk uitgebracht zal worden.
Laten we er voor het mooi nog maar een plaatje bij doen

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 09-11-2010 19:33 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Omg dat is echt ziek!boaty schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:04:
Vandaag zijn de eerste benchmarks gepost van de Cyanogenmod ontwikkelaars voor de Galaxy S. Die zien er erg goed uit. Ze laten het enorme potentieel van deze telefoon zien. Hoop dan ook dat CM6 voor de Galaxy S zo snel mogelijk uitgebracht zal worden.
Zoveel goede cijfers op 1 dag.. PefectQuadrant CyanogenMod / RFS: 1671
CPU: 4697
Memory: 1765
I/O: 663
2D: 312
3D: 918
Quadrant JPO / RFS: 952
CPU: 1326
Memory: 1622
I/O: 625
2D: 295
3D: 590
I think if we use EXT4 we'll get OVER 3000!!!!!
Compared to other Devices RFS seems to be ok.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
JPA ook erop gezet. Via KIES ben wel alle applicatie's en settings kwijt..werkt weer vrij soepel.
Maar dat doet elke rom in het begin
..
Edit: Z4Root van RyanZA en daarna oneclick Lagfix 2.2+ RFS, maakt het nog beter.
Snel en simpel. Quadrant zeg niet zo veel maar omdat vele daar waarde aan hechten, vooruit dan maar!

Quadrant score ..eerste run 1875

Maar dat doet elke rom in het begin
Edit: Z4Root van RyanZA en daarna oneclick Lagfix 2.2+ RFS, maakt het nog beter.
Snel en simpel. Quadrant zeg niet zo veel maar omdat vele daar waarde aan hechten, vooruit dan maar!
Quadrant score ..eerste run 1875

[ Voor 58% gewijzigd door silitek op 10-11-2010 08:46 ]
Tubes....It's what make music music!
Ja is in de betreffende topics al een aantal keer gemeld. Ook bij eerdere updates (van andere telefoons) is dit gebeurd. Het schijnt te liggen aan gebrekkige informatie over het toestel in de Market, waarbij soms Google en soms de fabrikant als schuldige wordt aangewezen. Ik wil dit al tijden melden bij Samsung&Google, maar is er nog niet van gekomen...Oyster schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:04:
Sinds gisteren ook over naar JPA, bevalt tot nu toe echt uitstekend. Enkel kan ik diverse apps in de market niet meer vinden waar ik voor betaald heb. De apps worden niet meer zichtbaar bij een search. Het resetten van programma informatie en cache van Market.app heeft geen effect. Iemand ervaring mee?
Ik heb nu 2.1 draaien, gewoon stock met Backlight mod erop zodat mn leds branden bij een notificatie, werkt top. Nu wil ik 2.2 draaien en nu kom ik tegen dat ik voor diezelfde mod recovery e2 nodig heb. Als ik nu naar recovery ga heb ik die inderdaad maar als ik nu gewoon via KIES update naar 2.2, ben ik dan recovery e2 kwijt zodat ik e3 heb of blijft e2 dan gewoon in tact zodat ik die mod weer erop kan zetten?
Van de Twitter van Samfirmware.
We fix: I9000XWJPA DUTCH now with CSC , PHONE and PDA.
I9000XWJPA-REV03-ALL-low-CL658725.tar = PDA.
De Phone en CSC file, zijn ongewijzigd qua grootte behalve de datum.
De PDA file is ongeveeer 2mb groter dan de eerdere JPA, welke op Samfirmware te downloaden was.
Ik neem aan dat er nu een complete Ned. versie te downloaden is en via Odin te flashen.
We fix: I9000XWJPA DUTCH now with CSC , PHONE and PDA.
I9000XWJPA-REV03-ALL-low-CL658725.tar = PDA.
De Phone en CSC file, zijn ongewijzigd qua grootte behalve de datum.
De PDA file is ongeveeer 2mb groter dan de eerdere JPA, welke op Samfirmware te downloaden was.
Ik neem aan dat er nu een complete Ned. versie te downloaden is en via Odin te flashen.
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ja, als je via KIES naar 2.2 gaat, dan krijg je 3e.Cartman! schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:23:
Ik heb nu 2.1 draaien, gewoon stock met Backlight mod erop zodat mn leds branden bij een notificatie, werkt top. Nu wil ik 2.2 draaien en nu kom ik tegen dat ik voor diezelfde mod recovery e2 nodig heb. Als ik nu naar recovery ga heb ik die inderdaad maar als ik nu gewoon via KIES update naar 2.2, ben ik dan recovery e2 kwijt zodat ik e3 heb of blijft e2 dan gewoon in tact zodat ik die mod weer erop kan zetten?
Ik weet niet of dit ook zo is als je een firmware van SamFirmwares flashed met Odin.. Proberen dus
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Tnx voor de bevestiging, dat dacht ik wel. Zelf flashen met Odin ivm. garantie vind ik tricky, ben bang dat ik mn gloednieuwe telefoon verkloot ermee ofzo

Wow!boaty schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:04:
[afbeelding]
Ik vind quadrant altijd maar weinig zeggen omdat een lagfix de i/o prestaties zo ver omhoog gooit dat de totale score makkelijk 2300 wordt.
Maar in jouw test kan alles worden toegeschreven aan de CPU snelheid! geweldig!
Ik ben er ook niet van onder de indruk, ik haalde met stock 2.1 en voodoo lagfix ook 2300 in quadrant...

Hoezo ook niet?Cartman! schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:00:
Ik ben er ook niet van onder de indruk, ik haalde met stock 2.1 en voodoo lagfix ook 2300 in quadrant...
Zo ziet het er ongeveer uit met Lagfix:

Kijk maar waar de snelheid in zit
En als je met lagfix die I/O zo veel kan verhogen.. moet je eens nagaan wat de totale score dan is!
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 09-11-2010 23:07 ]
Wat bedoel je met "ook niet"? Beide posts die antwoordden op boaty (waaronder die van mij) waren juist WEL onder de indruk.Cartman! schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:00:
Lees mijn post hierboven nog 's.
Verwijderd
Gast, als je niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Deze quadrant score is 10x beter dan die 2300 die iedereen haalde op 2.1 doordat het komt door een hogere cpu met name. Laat er maar gauw een doc rom uitkomen met deze specs!Cartman! schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 23:00:
Oh ja, het enige waar de totaalscore van quadrant goed voor is, is om te kijken of je lagfix werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 01:01 ]
Ik zie het, I stand corrected. In praktijk merkte ik overigens weinig van de lagfix, alleen bij quadrant dan
Blijkbaar moet ik me toch gaan verdiepen in het custom rom gebeuren, ik wil toch echt die 2.2 MET die backlight mod.
Mocht je je foon nu verkeerd flashen, begrijp ik t dan goed dat je die in feite altijd weer opnieuw kunt flashen net zo lang totdat je flash wel goed gaat
edit: ik gok dat mijne simlocked is door Hi, uit de TS "- De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben." begrijp ik dat ik dan sowieso niet kan flashen
Mocht je je foon nu verkeerd flashen, begrijp ik t dan goed dat je die in feite altijd weer opnieuw kunt flashen net zo lang totdat je flash wel goed gaat
edit: ik gok dat mijne simlocked is door Hi, uit de TS "- De Samsung Galaxy S mag geen simlock hebben." begrijp ik dat ik dan sowieso niet kan flashen
[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 10-11-2010 08:38 ]
Zeg, ben ik de enige die problemen heeft met KIES _100 en de telefoon uberhaubt te connecten? Hij blijft bij mij eeuwig initialisen (switchen tussen dat scherm en het hoofd scherm)
Heb de drivers via KIES al reinstalled. Hij lijkt de telefoon dan goed te installeren, maar dan kan kies niet connecten. Zodra je de telefoon eruit trekt en opnieuw aankoppeld begint het gezeur weer van voor af aan
Kies_100 ism Windows 7 x64
Heb de drivers via KIES al reinstalled. Hij lijkt de telefoon dan goed te installeren, maar dan kan kies niet connecten. Zodra je de telefoon eruit trekt en opnieuw aankoppeld begint het gezeur weer van voor af aan
Toevallig "SoundHound" op je GS staan?..Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:59:
Zeg, ben ik de enige die problemen heeft met KIES _100 en de telefoon uberhaubt te connecten? Hij blijft bij mij eeuwig initialisen (switchen tussen dat scherm en het hoofd scherm)
Wie?silitek schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:07:
[...]
Toevallig "SoundHound" op je GS staan?..
is op samfirmware.com de laatste de officiele 2.2 froyo nl versie die ook via KIES verkrijgbaar is?
I9000XWJPA ## $ 803.PIT Version 2.2 2010 October DOWNLOAD CHECK NOTE $ DUTCH
Deze bedoel ik.
Deze bedoel ik.
Door KIES krijg je I9000XWJPP Dutch dat is de laatsteDacuuu schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:09:
is op samfirmware.com de laatste de officiele 2.2 froyo nl versie die ook via KIES verkrijgbaar is?
Deze bedoel ik.
Probeer een andere bak te vinden met XP/Vista ofzo, ik krijg KIES ook niet aan de praat op m'n Win7 64 en op de laptop met Vista 32 werkte het in 1 keer.Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:59:
ik heb er jpm nog opzitten maar heb vanaf ik die samsung heb nog nooit ene update via kies gehad .
mijn scores .
total 1811
cpu 1347
memory 1738
i/o 4774
2d 303
3d 893
dit met ext4 fix en tayutama lite edition 1.0.0
mijn scores .
total 1811
cpu 1347
memory 1738
i/o 4774
2d 303
3d 893
dit met ext4 fix en tayutama lite edition 1.0.0
Appart, als ik op mijn telefoon kijk zie ik bij 'smallbandversie 'XXJPP' staan. de nieuwste versie dus.maar bij Build-nummer staat: FROYO.XWJPA. Welke versie is dit dan,waarvan ik dacht dat het de laatste versie was op samsfirmware?silitek schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:20:
[...]
Door KIES krijg je I9000XWJPP Dutch dat is de laatste
[ Voor 5% gewijzigd door Dacuuu op 10-11-2010 09:43 ]
Deze versie is (nog) niet los te downloaden. stel ik flash een modded firmware. wil erna de originele weer. hoe krijg ik dat voor elkaar? (beetje een noob vraag, maar ben er nog niet uit)silitek schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:20:
[...]
Door KIES krijg je I9000XWJPP Dutch dat is de laatste
Wat ik momenteel doe, is met odin terug flashen naar de versie die Kalua hier heeft gepost (JP6). Daarna kon ik via Kies flashen naar de laatste Nederlandse versie (JPA).Dacuuu schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:59:
[...]
Deze versie is (nog) niet los te downloaden. stel ik flash een modded firmware. wil erna de originele weer. hoe krijg ik dat voor elkaar? (beetje een noob vraag, maar ben er nog niet uit)
Zou mooi zijn als die files van Samfirmware compleet te flashen is als PDA/MODEM/CSC
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
Dit ziet er erg hoopgevend uit!boaty schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:04:
[afbeelding]
Ik vraag me wel af waarom samsung dit zelf niet voor elkaar krijgt

Die oplossing is hier al eens voorbij gekomen:Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:59:
YouTube: MTP Application Crash Fix for Samsung Galaxy S
I used to be schizophrenic, but we are okay now.
Verwijderd
Als je verder zoekt zijn er zat mensen die met simlock ook kunnen flashen.Cartman! schreef op woensdag 10 november 2010 @ 08:37:
Ik zie het, I stand corrected. In praktijk merkte ik overigens weinig van de lagfix, alleen bij quadrant danBlijkbaar moet ik me toch gaan verdiepen in het custom rom gebeuren, ik wil toch echt die 2.2 MET die backlight mod.
Mijne is ook van Hi, maar heb toch al meerdere keren geflashed.
Weet niet of dat komt omdat hij niet gesimlocked is, of gewoon omdat praktisch iedereen het kan, met of zonder simlock.
Iemand [ROM] Darky's Steel Edition v4.1 al geprobeerd? Draai nu op DOC's 7.6.2, zit eraan te denken om over te gaan na darky 4.1, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben:P Sneldheids verschil t.o.v doc?
Die had ik ook gevonden, maar helaas, dat werkt dus niet.NRGetic schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:46:
[...]
Die oplossing is hier al eens voorbij gekomen:
YouTube: MTP Application Crash Fix for Samsung Galaxy S
http://www.multiupload.com/BMYQFCIXXH
PDA: I9000XWJPA-REV03-ALL-low-CL658725.tar.md5
Phone: MODEM_I9000XXJPP.tar.md5
CSC: GT-I9000-CSC-XENJP2.tar.md5
Veel plezier voor diegene die nog niet geupgrade hebben.
Ik heb nu Jpa draaien, als ik in me telefoon kijk zie ik ook Jpa, Xen staan. Helaas geeft Kies nogKalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
steeds XEE aan . Maar bij HIDSWVER staat wel : XenJp2
Zou het helpen als ik de hierboven bestanden via Odin erop zet en dan wel me productcode
verandert? Ik zou ook niet weten wie gelijk heeft me telefoon of Kies. heb geprobeerd Kies registery aan
te passen helaas zonder resultaat
THnxKalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Dit zijn weer de officiële servicecenter files?

Altijd makkelijk
Ik heb de Dutch JPA van Samfirmware compleet op de SGS geflasht.Dacuuu schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:59:
[...]
Deze versie is (nog) niet los te downloaden. stel ik flash een modded firmware. wil erna de originele weer. hoe krijg ik dat voor elkaar? (beetje een noob vraag, maar ben er nog niet uit)
Resultaat: *#1234# : PDA: I9000XWJPA
PHONE: I9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2
Bij de telefooninfo wordt op het toestel aangegeven Smalbandversie:I9000XXJPP.
Ik denk dat het niets scheelt met een update via Kies.
Edit:
Blijken dezelfde te zijn als van Kalua en uiteraard wordt hij weer hartelijk bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Embryo1 op 10-11-2010 11:39 ]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Mooi! ondertussen contact gehad met Billspaarbank. heeft mij een eind opweg geholpen!Kalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Ik heb even de hashwaardes vergeleken van Kalua en die op samfirmware staan, ze komen alle 3 overeen. maar dit was natuurlijk al bekend
Blijkbaar nmoest ik mijn telefoon 4 keer herstarten, de sim kaart verwijderen EN de SD kaart voordat hij het deedNotna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
[...]
Die had ik ook gevonden, maar helaas, dat werkt dus niet.
Wel jammer dat ik, nog steeds niet, Froyo te pakken krijg via Kies
[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 10-11-2010 11:57 ]
ThanksKalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Zal deze dan maar installeren. Wou het eerst niet doen i.v.m. berichten over achteruitgang qua GPS t.o.v. JP6 e.d. Maargoed, let's try
Moet je deze zo gebruiken?Kalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Flashing way I9000XWJPA: First I9000XWJM8 with RE-Partition and 512.pit. Than I9000XWJPA without RE-Partion use 803.pit.
Verwijderd
Komende van i9000xxJM2 (16gb proximus versie in België) kan ik bovenstaande rechtstreeks flashen met Odin 1.3? Of moet ik nog een bepaalde .pit gebruiken?Kalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Ik vermoed Re-partition, auto-reboot, en f. reset time allen op ON.
Alvast dank.
yep, pit 512 met het stappenplan op blz. 1 en na de flash nog een factory reset moet het goed komen.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:55:
[...]
Komende van i9000xxJM2 (16gb proximus versie in België) kan ik bovenstaande rechtstreeks flashen met Odin 1.3? Of moet ik nog een bepaalde .pit gebruiken?
Alvast dank.
Wel krijg je een andere CSC (XEN) , deze staat voor Nederland, terwijl Belgie meen ik PRO heeft. Dus kijk eerst even goed naar de Internet instellingen op je SGS. Voorts heeft Kalua aangegeven altijd met Odin 1.0 te flashen.
Ik doe dat ook altijd zonder problemen, maar daar lopen de meningen over uiteen.
Geadviseerd wordt om de 803 pit te pakken.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:55:
[...]
Komende van i9000xxJM2 (16gb proximus versie in België) kan ik bovenstaande rechtstreeks flashen met Odin 1.3? Of moet ik nog een bepaalde .pit gebruiken?
Alvast dank.
Verwijderd
Vraagje: welke Odin ? welke Odin instellingeen ? welke PIT ? (btw. ik kan nergens vinden wat er met de pit-files wordt geregeld. wie weet dit ? ))Kalua schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:24:
Alvast bedankt, kunnen we altijd weer terug na experimenten met custom rom's
Verwijderd
Wie adviseert dit ?BillSpaarbank schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:10:
[...]
Geadviseerd wordt om de 803 pit te pakken.
Verwijderd
Ik heb ondertussen heel wat pagina's en forums afgelezen ivm rooten/lagfixe's/flashen/rom's etc.
Iedereen moet er door maar je begint nu eenmaal in noob fase.
Maar ik kan zeggen dat over het internet heel wat verschillende methodes/werkwijzen zijn juist en alleen maar met flashen via Odin.
Zoals Dacuuu ook al aangaf en samfirmware stelt men voor om eerst naar JM8 (met 512.pit, repartition) te flashen en dan naar de jpo (met 803.pit, no repartition)
Andere bronnen flashed men zelfs eerst de 512.pit afzonderlijk, dan de jm8 dan de 803.pit met vervolgens jpo.
En nog andere zeggen om onmiddellijk 803.pit met jpo (pda, phone, csc) repartion en auto-reboot on te flashen.
Een pit file is toch , als ik goed begrepen heb, om voor een bepaalde bestandsindeling te zorgen op je SGS?
Dus als ik een versie van kalua's, samfirmware of gelijk wie wil flashen.
Zorg ik voor de drie files (pda, phone, csc) met bijhorende pit file. Re-partition en auto-reboot on.
Zo krijg je dan een clean installatie. (Ja , je zal opnieuw moeten restoren/herinstalleren, van apps, data, ...)
Ik kom van (België 16gb proximus):
PDA:I9000XWJM2
PHONE:I9000XXJM2
CSC:I9000PROJM1
En flash met Odin 1 of Odin 1.3
CSC: csc file (pro versie)
Pit: 803
Re-partition, auto-reboot, en f. reset time allen op ON.
Ben ik juist of is mijn noob modus on ?
Iedereen moet er door maar je begint nu eenmaal in noob fase.
Maar ik kan zeggen dat over het internet heel wat verschillende methodes/werkwijzen zijn juist en alleen maar met flashen via Odin.
Zoals Dacuuu ook al aangaf en samfirmware stelt men voor om eerst naar JM8 (met 512.pit, repartition) te flashen en dan naar de jpo (met 803.pit, no repartition)
Andere bronnen flashed men zelfs eerst de 512.pit afzonderlijk, dan de jm8 dan de 803.pit met vervolgens jpo.
En nog andere zeggen om onmiddellijk 803.pit met jpo (pda, phone, csc) repartion en auto-reboot on te flashen.
Een pit file is toch , als ik goed begrepen heb, om voor een bepaalde bestandsindeling te zorgen op je SGS?
Dus als ik een versie van kalua's, samfirmware of gelijk wie wil flashen.
Zorg ik voor de drie files (pda, phone, csc) met bijhorende pit file. Re-partition en auto-reboot on.
Zo krijg je dan een clean installatie. (Ja , je zal opnieuw moeten restoren/herinstalleren, van apps, data, ...)
Ik kom van (België 16gb proximus):
PDA:I9000XWJM2
PHONE:I9000XXJM2
CSC:I9000PROJM1
En flash met Odin 1 of Odin 1.3
CSC: csc file (pro versie)
Pit: 803
Re-partition, auto-reboot, en f. reset time allen op ON.
Ben ik juist of is mijn noob modus on ?
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem. Dit heb ik als volgt kunnen oplossen, misschien dat dit bij jou ook lukt:Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:56:
[...]
Blijkbaar nmoest ik mijn telefoon 4 keer herstarten, de sim kaart verwijderen EN de SD kaart voordat hij het deed
Wel jammer dat ik, nog steeds niet, Froyo te pakken krijg via Kies
Start Kies op, zonder je mobiel verbonden te hebben met je pc. Update daarna Kies. Dit kan even duren .. wanneer dit klaar is -> verbind je mobiel dmv usb kabel met de pc. En *floep* Kies vind ineens een nieuwe firmware voor je mobiel!
Verwijderd
Lees gewoon voordat je flasht. Staat gewoon op sam firmwares. Geen domme vragen stellen hier en een beetje eigen zoekwerk vertonen.
Wij gebruiken nog steeds de 512 pit en daar nog nooit problemen mee gehad..
Edit@hierboven: Beetje minder mag ook wel, zoals ik al zei wij gebruiken nog steeds de 512 pit file en ik heb hier al heel wat toestellen gehad en er nog nooit problemen mee gehad..
[ Voor 29% gewijzigd door Kalua op 10-11-2010 14:55 ]
Verwijderd
Ja, als je wacht op kies heb je ook een update. Hier in België nog altijd geen update. Vermoedelijk volgende week.
Maar ik wou zelf flashen.
Bij mijn vraag hierboven ben ik vergeten te vermelden dat ik tevens eerst mijn OCLF zal uitzetten en na de flash een factory reset doe.
Maar ik wou zelf flashen.
Bij mijn vraag hierboven ben ik vergeten te vermelden dat ik tevens eerst mijn OCLF zal uitzetten en na de flash een factory reset doe.
Meh, heel mijn telefoon wil nu weer niet connecten met Kies. Wordt er gek van:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:40:
[...]
Ik had hetzelfde probleem. Dit heb ik als volgt kunnen oplossen, misschien dat dit bij jou ook lukt:
Start Kies op, zonder je mobiel verbonden te hebben met je pc. Update daarna Kies. Dit kan even duren .. wanneer dit klaar is -> verbind je mobiel dmv usb kabel met de pc. En *floep* Kies vind ineens een nieuwe firmware voor je mobiel!
- Lange extensie namen verwijderd
- Cache verwijderd opt intern en SD geheugen
- Kies reinstalled
- Drivers reinstalled via Kies
- Met/zonder SD card aan de pc hangen
- Met/zonder SIM card aan de pc hangen
- Handmatig drivers installen
Enige wat er nog in zou zitten is een return to fabrieks instellingen/wipe van het toestel + apps, wat ik simpelweg weiger. Is het nou zo moeilijk gewoon een degelijk programma te schrijven?
Je draait geen alternatief homescreen zoals Launcher Pro o.i.d.? Anders moet je die uitzetten.Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:44:
[...]
Meh, heel mijn telefoon wil nu weer niet connecten met Kies. Wordt er gek van:
- Lange extensie namen verwijderd
- Cache verwijderd opt intern en SD geheugen
- Kies reinstalled
- Drivers reinstalled via Kies
- Met/zonder SD card aan de pc hangen
- Met/zonder SIM card aan de pc hangen
- Handmatig drivers installen
Enige wat er nog in zou zitten is een return to fabrieks instellingen/wipe van het toestel + apps, wat ik simpelweg weiger. Is het nou zo moeilijk gewoon een degelijk programma te schrijven?
Nope, installed apps:BillSpaarbank schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:46:
[...]
Je draait geen alternatief homescreen zoals Launcher Pro o.i.d.? Anders moet je die uitzetten.
Navigon.
2 Soundboards
Angry Birds
WiFi Analyzer
eBuddy
Appie
App Installer
Dropbox
Speed Test
Opera Mini
Het Weer
Handcent SMS
Compass
Rabo Bankieren
Google Earth
GPS Status
Solitaire
Winamp
Converterpad
Kenteken Opzoeken
CamCard
Verwijderd
Nogmaals.. Wat heeft KIES (problematiek) te maken met de onderwerpen uit de topictitel?:
Rooten, Custom ROM's & Firmware
Verwijderd
ffe denken hoor.. ik heb de JP6 versie van Kalua, maar mn productcode staat nog steeds op XXXXXXX
heel vreemd, maar goed. mn IMEI nummer klopt ook nog steeds niet, dit heeft te maken met een eerdere versie, de JPA..
Nu ga ik zo de nieuwe files van Kalua erop zetten.
: sd kaart formatteren
: factory reset
: dan via odin gebeuren
: dan factory reset met wipe cache toch?
ohja eerst ffe unrooten en lag fix verwijderen toch?
of gaat dat automatisch hierover heen?
heel vreemd, maar goed. mn IMEI nummer klopt ook nog steeds niet, dit heeft te maken met een eerdere versie, de JPA..
Nu ga ik zo de nieuwe files van Kalua erop zetten.
: sd kaart formatteren
: factory reset
: dan via odin gebeuren
: dan factory reset met wipe cache toch?
ohja eerst ffe unrooten en lag fix verwijderen toch?
of gaat dat automatisch hierover heen?
Stompzinnige vraag misschien maar bii het via Kies upgraden van mijn firmware van mijn galaxy s liep de boel vast en Kies vraagt nu steeds als ik opnieuw probeer te upgraden dat de firmware eerst herstelt moet worden.
Maar hoe krijg de dat k.tding nou in herstelmodus? USBkabel los batterij eruit, dan batterij er weer in (?) en dan die drie knoppen ingedrukt houden en dan de USB kabel weer aansluiten? Of zit ik mis met die volgorde? Mij lukt het in ieder geval niet om hem in herstelmodus te krijgen.....
Maar hoe krijg de dat k.tding nou in herstelmodus? USBkabel los batterij eruit, dan batterij er weer in (?) en dan die drie knoppen ingedrukt houden en dan de USB kabel weer aansluiten? Of zit ik mis met die volgorde? Mij lukt het in ieder geval niet om hem in herstelmodus te krijgen.....
Het is toch het updaten van de firmware, welke eigenlijk officieel alleen via KIES kan lopen? Aka, het programma houd mij tegen iets te doen waar dit topic over gaat.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:03:
Nogmaals.. Wat heeft KIES (problematiek) te maken met de onderwerpen uit de topictitel?:
Lijkt mij wel relevant
Ik lees ook op xda dat 512 stabieler is en ook minder ruimte inneemt. Dus zo geweldig is 803 ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 14:41:
[...]
Lees gewoon voordat je flasht. Staat gewoon op sam firmwares. Geen domme vragen stellen hier en een beetje eigen zoekwerk vertonen.
Even de topicwaarschuwing uit het Galaxy S topic:Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:03:
"Vragen of problemen met firmwares horen hier niet thuis, en worden verwijderd. Zie voor firmwarediscussies dit topic, maar ook deze is geen helpdesk."
Waar hoort het dan wel volgens jou?
Verwijderd
Wat is er precies custom aan jou ROM? Geneuzel over KIES en standaard updatesvind ik niet echt constructief .. Kan dat niet gewoon in het Galaxy S standaard topic?Notna schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:13:
[...]
Het is toch het updaten van de firmware, welke eigenlijk officieel alleen via KIES kan lopen? Aka, het programma houd mij tegen iets te doen waar dit topic over gaat.
Lijkt mij wel relevant
Ik kom hier regelmatig om te kijken of er nog nieuws is over development en aangepaste systeem software. Echter kom je niets anders dan standaard ROM en KIES zaken tegen de laatste paar dagen.. Open anders even een eigen KIES topic zodat je daar vind wat je zoekt als je dit soort poblemen hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 16:20 ]
Dan had de titel anders moeten zijn omdat deze nu ambigu is: Je kan het lezen als Custom ROMS en Custom Firmware of Custom Roms en Firmware in het algemeen. Ik lees het laatsteVerwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:19:
[...]
Wat is er precies custom aan jou ROM? Geneuzel over KIES en standaard updatesvind ik niet echt constructief .. Kan dat niet gewoon in het Galaxy S standaard topic?
Ik kom hier regelmatig om te kijken of er nog nieuws is over development en aangepaste systeem software. Echter kom je niets anders dan standaard ROM en KIES zaken tegen de laatste paar dagen.. Open anders even een eigen KIES topic zodat je daar vind wat je zoekt als je dit soort poblemen hebt.
Maar zoals al eerder gezegd door iemand anders hier: in het centrale topic mag het ook niet en om nou een topic te openen voor een wanproduct als Kies is ook weer zoeits...
Alles kan, net zoals je je ook over alles druk kan maken.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:19:
[...]
Wat is er precies custom aan jou ROM? Geneuzel over KIES en standaard updatesvind ik niet echt constructief .. Kan dat niet gewoon in het Galaxy S standaard topic?
Maar het blijft zo dat Kies met firmware heeft te maken, en dus wel relevant is.
Wel is het zo, dat vele vragen al meerdere keren in dit topic zijn beantwoord, en dus zou een kleine zoek-opdracht voor velen een antwoord opleveren, ipv maar gelijk(een beetje lui
Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2
Ik ben misschien een beetje lui aan het worden op het gebied van constant het snelste en beste en nieuwste te hebben, maar ik heb netjes tot nu toe gewoon een standaard verbinding met Kies, en heb nu Froyo draaien via de officiële update van Kies. (Dus geen registry hack geneuzel).
En, ik kan eigenlijk niet anders concluderen, dat ik gewoon een tevreden gebruiker ben, heb weinig tot geen last van LAG, een goede GPS, batterij die gewoon normaal werkt etc.... Of het nu komt, omdat ik een "brave"
gebruiker ben, of gewoon geluk heb, kan ik niet beoordelen natuurlijk.
En, ik kan eigenlijk niet anders concluderen, dat ik gewoon een tevreden gebruiker ben, heb weinig tot geen last van LAG, een goede GPS, batterij die gewoon normaal werkt etc.... Of het nu komt, omdat ik een "brave"

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Goed, dit topic begint een beetje een dumpbak te worden. Daarom wil ik voorstellen dat:
1. Er een nieuw deel wordt geopend met een nieuwe up-to-date topicstart (stuur een DM als je topicstart wilt worden).
2. Er voor problemen met Kies een apart topic wordt geopend. Het is namelijk op GoT niet de bedoeling om alles maar in één topic te dumpen.
3. Mensen voortaan een topicreport maken als er iets niet goed gaat in een topic.
1. Er een nieuw deel wordt geopend met een nieuwe up-to-date topicstart (stuur een DM als je topicstart wilt worden).
2. Er voor problemen met Kies een apart topic wordt geopend. Het is namelijk op GoT niet de bedoeling om alles maar in één topic te dumpen.
3. Mensen voortaan een topicreport maken als er iets niet goed gaat in een topic.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.