[Samsung Galaxy S] Rooten, Custom ROM's & Firmware Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:
  • 284.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Marbo schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:48:
Ik wil toch even een vraag stellen omdat ik er (ben echt nieuw op android gebied) er niet helemaal uitkom.
Ik wil alleen een lagfix toepassen, niet rooten. Tot zover heb ik begrepen dat dat kan.
Maar welke lagfix kan ik nu toepassen?
OCLF werkt niet op 2.2 begrijp ik?
Kan ik wel de voodoo lagfix toepassen, die lijkt mij ook het eenvoudigst eerlijk gezegd (welke versie is aan te raden?).
Of kan iemand een andere lagfix aanraden, het duizelt me nu een beetje met al die verschillen.
Liefst een lagfix die ik zonder pc kan toepassen, want ik heb een mac en ben al blij dat ik kies via parallels kan draaien.
OCLF werkt wel op 2.2 maar je moet rooted zijn.
Voodoo werkt zowel op 2.1 als 2.2 en hiervoor moet je niet je pc gebruiken gewoon bestand op je sd kaart zetten met de naam update.zip opstarten in recovery en update.zip laden en klaar. Je toestel moet geen root toegang hebben bij voodoo voor zover ik weet.
Er zijn nog andere lagfixes maar denk dat dit de meest gebruikte zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, maar na de update via KIES krijg ik mijn foon niet meer aan, logo wordt nog wel geshowed maar daarna blijft het beeld zwart, doen de knoppen niets en krijg ik om de zoveel seconden de drie fout-trilletjes..

Meer mensen met dit probleem? Pan de campagne is JM9 erop, en vervolgens 7.6.2; moet ik hiervoor de JPA of JPO kiezen? Iemand een walk-through hiervoor, bij die van XJA zie ik door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 18:50
Ik heb dat ook gehad. Ik heb toen, om te proberen, toestel uitgezet en de 3 knoppen vol.up+power+ home ingedrukt. Kwam toen in het welbekende menu en alles gereset. Hierna was alles weer goed en bleef hij niet hangen na het logo...Misschine helpt het ook bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:51:
[...]

Zover ik heb gelezen werkt voodoo fix (nog!) niet op froyo zonder je pc te moeten gebruiken. Tot nu toe gaat die via Odin. Ik zou gewoon even afwachten op de voodoo lagfix zonder Odin.
Ik weet niet waar je dit gelezen denkt te hebben, maar ik zou nog een keer lezen...
Weet iemand nog een mooi icon pack voor bettercut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:15:
Goed, maar na de update via KIES krijg ik mijn foon niet meer aan, logo wordt nog wel geshowed maar daarna blijft het beeld zwart, doen de knoppen niets en krijg ik om de zoveel seconden de drie fout-trilletjes..

Meer mensen met dit probleem? Pan de campagne is JM9 erop, en vervolgens 7.6.2; moet ik hiervoor de JPA of JPO kiezen? Iemand een walk-through hiervoor, bij die van XJA zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb net een half uur geleden de Doc Froyo XWJPA V7.6.2 op m'n telefoon gezet (ik kwam van JP6, maar het maakt volgens mij niet zoveel uit waar je van komt)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=817703

In de 3e post van die thread staan de instructions (prerequisites en installation steps).
Die heb ik stap voor stap gevolgd en alles werkt!

Als er wordt verwezen naar de FAQ (bv over de "2e recovery"): deze staat verder naar beneden in dezelfde post.

edit:
als je van die instructions door de bomen het bos niet meer ziet, probeer niet alles in 1 keer te doen; gewoon stap voor stap. Als dit verder toch niet gaat lukken, zou ik er niet aan beginnen.

(Ik vind deze rom trouwens wel geniaal, dat je vanuit het recoverymenu uit een lijst met lag-fixes kan kiezen)

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten21 op 07-11-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tnx voor hulp, factory reset gedaan (goddoeme, vergeten dat ik die juist niet had gedaan omdat er nog data opstond die ik wilde houden), en het werkt dus volledig goed.

Nu twijfelen of ik verder ga fucken.
Twijfel over, JM8 en met dank aan andere reply inderdaad netjeas die stappen van XDAforum uitvoeren :)

Ziet er geiltjes uit zo op het eerste gezicht!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, deze flash newbie gaat uit noodzaak proberen zijn SGS proberen te flashen. Ik probeerde netjes via KIES te updaten naar Froyo maar daar is iets goed mis gegaan. Kan nu in downloadmode komen, KIES herkent dat er iets aanhangt maar kan geen verbinding maken. Mijn SGS is niet meer te gebruiken zo, start niet meer. Ik wil dus 1 keer uit nood flashen (zonder te rooten voor garantie) om in de toekomst via de officiele weg alle updates te doen. Nu heb ik 2 vragen:

Omdat ik mijn telefoon niet kan gebruiken kan ik ook geen voorbereiding treffen in de vorm van het formatteren van de interne SD kaart en alles. Is dit echt nodig om te kunnen flashen??

Vervolgens is het mij duidelijk dat ik dus Odin moet draaien, via volume-down, home en aan/uit knop in download modus komen. In Odin zien dat er via de poort contact is. Maar dan....? Welke bestanden heb ik nodig voor PIT, PDA en PHONE?? Het maakt me niet uit of ik 2.1 of 2.2 van android draai, als ik mijn telefoon maar weer kan gebruiken. Ik kom zoveel bestanden en linkjes tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De in de youtube-video gebruikte bestanden zijn inmiddels achterhaald lijkt me.

Nou, als iemand deze eenmalige flasher zou kunnen helpen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Als het mankement waarvoor jij hem opstuurt daadwerkelijk het gevolg is van de modificaties die jij hebt gemaakt dan kan Samsung zeggen dat het niet onder garantie valt. Zij zijn natuurlijk niet verantwoordelijk voor de rotzooi die jij maakt. Als de modificaties die jij doet verder niks te doen hebben met het mankement dan moeten ze het repareren. Denk bijvoorbeeld aan een mechanische defect of misschien iets met het scherm.

Het zou natuurlijk een heel kromme situatie zijn dat jij hem opstuurt omdat je aan/uit knop het niet meer doet en ze repareren hem niet omdat je de software hebt geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 02:34:
Het zou natuurlijk een heel kromme situatie zijn dat jij hem opstuurt omdat je aan/uit knop het niet meer doet en ze repareren hem niet omdat je de software hebt geroot.
Dat is het ook, maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:14:
[...]

Dat is het ook, maar recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.
Aan de andere kant van de lijn geven ze vaak snel toe als je maar een beetje door blijft zetten. Het beleid wordt misschien gevormd door de directie maar de mensen op de vloer moeten het uitvoeren en die zijn wel bereid om wat flexibeler te zijn. Gewoon een beetje doorzetten, irritant proberen te zijn en je niet gek laten maken. Dan komt het meestal wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb afgelopen weekend Froyo (originele via Kies) er op gezet. Heb wat eigenaardigheden ontdekt:

- Mijn SGS is helemaal in de Nederlands taal, behalve het lock scherm, die geeft weer
To Unlock en daaronder de pijltjes <<<< >>>>
- Als ik de powerknop lang indruk dan krijg je zoals gebruikelijk het menu om bijv je SGS uit te zetten. Ik zie het volgende

- Geluid is AAN
Vliegtuigstand staat AAN (staat helemaal niet aan)
- Gegevensnetwerkstand
Mobiel toegangspunt ingeschakeld
- Vliegtuigstand staat UIT
Android-systeem
- Geluid is UIT (dit moet zijn 'systeem uitschakelen')
Er klopt dus geen bal van :X

Zijn er meerdere mensen die dit hebben?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:54
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 08:56:
Heb afgelopen weekend Froyo (originele via Kies) er op gezet. Heb wat eigenaardigheden ontdekt:

- Mijn SGS is helemaal in de Nederlands taal, behalve het lock scherm, die geeft weer
- Als ik de powerknop lang indruk dan krijg je zoals gebruikelijk het menu om bijv je SGS uit te zetten. Ik zie het volgende

- Geluid is AAN
- Gegevensnetwerkstand
Android-systeem

Simpel gezegd, nee. Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

PDA: I9000XWJPA
PHONE: i9000XXJPP
CSC: I9000XENJP2

Kernel-versie: 2.6.32.9

Build: FROYO-XWJPA

Toestel geroot + OCLF erop gezet na de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023

- Geluid is AAN
- Gegevensnetwerkstand
Android-systeem

Ik heb nergens last van. Is wel erg vreemd. Zeker nu ik zie dat je de goede files hebt. Factory reset ??

[ Voor 11% gewijzigd door Embryo1 op 08-11-2010 09:11 ]

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Ja precies. Ziet er qua files goed uit. Dat is het vreemde. Na de upgrade heb ik sowieso een factory reset gedaan. Ik zal hem nog eens resetten dan. Kijken of dat helpt. Kan het ook met het rooten te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:14:
Ja precies. Ziet er qua files goed uit. Dat is het vreemde. Na de upgrade heb ik sowieso een factory reset gedaan. Ik zal hem nog eens resetten dan. Kijken of dat helpt. Kan het ook met het rooten te maken hebben?
Ik heb mijn toestel met de nieuwe files 2x geroot met de One Click, maar dat veranderde niets aan mijn power button functie. Inmiddels heb ik er wel alles weer afgegooid, want unrooten was een fluitje van een cent. Maar mijn super user icoontje kreeg ik niet weg. En ik lees dat Samsung daar moeilijk over kan gaan doen. Nu is een flash idd zo gedaan, maar ik heb geneoeg gelezen van toestellen, die terug moesten vanwege een "brick" , waar echt niet meer in te komen was.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Nu ben ik nog verder van huis :'(

Wanneer ik de EXT2 tools probeer te verwijderen dan krijg ik de volgende melding:
Remove EXT2 Tools failed with error: Could not remove library libext2_blkid.so:rm: can't remove '/system/lib/libext2_blkid.so': Read-only file system. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:52:

Wanneer ik de EXT2 tools probeer te verwijderen dan krijg ik de volgende melding:
Remove EXT2 Tools failed with error: Could not remove library libext2_blkid.so:rm: can't remove '/system/lib/libext2_blkid.so': Read-only file system. 8)7
Lijkt me logisch? Je had root rechten, daarmee heb je EXT2 Tools geinstalleerd.
Met Kies geupdate -> Root rechten weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Voordat ik geupgrade heb naar Froyo heb ik mijn sgs ge-unroot. Dat is ook wat wordt aanbevolen. Pas naderhand heb ik mijn sgs weer geroot. Heb ik hierboven ook al gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd je SD-kaart te formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Net SD kaart geformateerd en factory reset gedaan. Probleem niet verholpen. Iemand nog andere suggesties behalve flashen met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:25:
[...]

Ik heb mijn toestel met de nieuwe files 2x geroot met de One Click, maar dat veranderde niets aan mijn power button functie. Inmiddels heb ik er wel alles weer afgegooid, want unrooten was een fluitje van een cent. Maar mijn super user icoontje kreeg ik niet weg. En ik lees dat Samsung daar moeilijk over kan gaan doen. Nu is een flash idd zo gedaan, maar ik heb geneoeg gelezen van toestellen, die terug moesten vanwege een "brick" , waar echt niet meer in te komen was.
Nou, dat zou ik knap vinden, het is namelijk onmogelijk om je galaxy te bricken.
Of je moet er een firmware van een niet I9000 versie op flashen, dan kan het wel.
Geen rechten hieraan verbonden natuurlijk, maar ik zou het knap vinden:).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 7.6.2 het probleem dat zowel tweetdeck als seesmic bij het invoegen van een foto een vastloper geeft. Iemand hier ervaring mee? Op XDA (/google) niets kunnen vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:51
KIES register instellingen voor JPD:

LET OP: ALLEEN VOOR ERVAREN GEBRUIKERS!
ProductCode: GT-I9000HKABRI

DEVCONINFO, HIDSWVER, SofwareRevision:
I9000ZSJH1/I9000OZSJI1/I9000ZSJH1/I9000ZSJH1

and

ProductCode: GT-I9000HKATGY

DEVCONINFO, HIDSWVER, SofwareRevision:
I9000ZSJH1/I9000OZSJH1/I9000ZSJH1/I9000ZSJH1

"LocalVer" set to "1.5.3.10103.100"
Het is een Aziatische releas, maar de berichten erover zijn zeer veel belovend :) na een factory reset
Ik ga hem vanavond proberen, mogelijk zit er geen Nederlandse taal in, maar engels sowieso.

EDIT:
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:12:
Net SD kaart geformateerd en factory reset gedaan. Probleem niet verholpen. Iemand nog andere suggesties behalve flashen met Odin?
Data en cash wipe?
Sorry, maar waarschijnlijk word dit iets met odin en re-partition...

[ Voor 22% gewijzigd door Toettoetdaan op 08-11-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog altijd met JM9 en wou eigenlijk overstappen naar doc's JPA ROM en daarvoor heb ik een 2e Recovery nodig. Dit zou gaan met CF-Root, maar deze krijg ik er voor geen mogelijkheid op.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de error die ik krijg na het flashen "can not access to /system/csc/XEN/system/". Dit probleem heb ik inmiddels verholpen, maar nog altijd geen CF-Root erop te krijgen. Na het uitvoeren van CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.jar als PDA in ODIN blijft mijn toestel hangen op het eerste scherm met Galaxy S I9000. Vervolgens kom ik niet verder en heb ik noodgedwongen opnieuw moeten flashen. Gelukkig heb ik backups dus dat maakt mij niet veel uit.

Iemand enig idee, kan er helaas bar weinig over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:12:
Je hebt dus eerst je toestel unroot.. en daarna probeer je spullen er af te halen die je met je root hebt geinstaleerd.. zou je niet andersom werken.. eerst alles verwijderen MET root.. en als je klaar bent.. unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:41:
Ik zit nog altijd met JM9 en wou eigenlijk overstappen naar doc's JPA ROM en daarvoor heb ik een 2e Recovery nodig. Dit zou gaan met CF-Root, maar deze krijg ik er voor geen mogelijkheid op.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan de error die ik krijg na het flashen "can not access to /system/csc/XEN/system/". Dit probleem heb ik inmiddels verholpen, maar nog altijd geen CF-Root erop te krijgen. Na het uitvoeren van CF-Root-JPM-v1.2-Busybox-1.17.1.jar als PDA in ODIN blijft mijn toestel hangen op het eerste scherm met Galaxy S I9000. Vervolgens kom ik niet verder en heb ik noodgedwongen opnieuw moeten flashen. Gelukkig heb ik backups dus dat maakt mij niet veel uit.

Iemand enig idee, kan er helaas bar weinig over terug vinden.
in de tread van doc wordt het toch helemaal uitgelegd.. heb je wel CWM recovery??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu al een week Doc Rom 7.6.2 (JPO) (eerste dagen natuurlijk nog 7.5)
Enkele tweaks zoals; BLN, lagfix NO-RFS advanced EXT4, wat extra apps verwijderd/toegevoegd, browser van jp6, gallery van doc rom v6, custom icoontjes, custom batterij, geen reboot sounds, Stock Android (AOSP) lockscreen, extended power menu.

Eindelijk is mijn telefoon zoals hij moet zijn! Stabiel, heeel snel, zo kaal/schoon mogelijk, alle features die ik miste en nog lief voor de batterij ook!

I luf my SGS!! (finnaly :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:23

- Geluid is AAN
- Gegevensnetwerkstand
Android-systeem

Ik heb ook een keer iets dergelijks gehad na met de framework-res.apk geknoeit te hebben. Ik ga er dus vanuit dat het komt omdat er iets met de framework-res is fout gegaan. Je kan dit oplossen door deze zip te flashen via de recovery. Controleer eerst wel of je 3-button combinatie werkt, als die niet werk begin er dan niet aan voordat die werkt. Daarnaast: ik kan geen 100% garantie geven dat het goed gaat, maar als je 3 button combo werkt is het praktisch onmogelijk dat je je telefoon definitief onbruikbaar maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 08-11-2010 11:09 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Toettoetdaan schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:26:

Data en cash wipe?
Sorry, maar waarschijnlijk word dit iets met odin en re-partition...
Jep al uitgevoerd zonder resultaat. Ik ga straks eerst ff een reghack uitvoeren en opnieuw flashen. Aangezien ik die EXT2 tools niet kan verwijderen, kan het dan kwaad om opnieuw te flashen? Of is het gewoon een kwestie van uitproberen? Zo te zien is mijn SGS nu unrooted als ik OCLF weer run.

@Tommy86. Nee dat heb ik niet gedaan.
@boaty: ik heb geen framwork-res app geinstalleerd

[ Voor 15% gewijzigd door NRGetic op 08-11-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:52:

Ik had gisteren hetzelfde. Ik heb mijn telefoon geroot met one click root. Deze bleef hangen tijdens het installeren van de superuser.apk, waardoor het rooten niet helemaal lukte.
Als dit probleem je niet bekend voorkomt, dan kan je onderstaande negeren ;-)

Wat bij mij uiteindelijk hielp (toevallig), is als one click root blijft hangen op installing superuser.apk, is even de usb kabel eruit trekken en er weer in doen. Daarna ging bij mij het programma wel weer door, en was de root gelukt (omdat hij hierna een remount rw doet, waardoor je de ext2 tools kan verwijderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clockworkmod had ik nog niet, maar dacht dat de 2e Recovery als eerste nodig was..

Terwijl ik clockworkmod er maar eens op wou zetten zag ik dat ik al een 2e Recovery heb (in recovery mode staat "Recovery 2e"), dus ik heb daar en denkfout gemaakt. Ben nu de rest van de stappen aan het volgen, piece of cake! Staat inmiddels al erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
Ik heb op XDA gezocht en hier maar kan het antwoord maar niet vinden:

Is het normaal als je je telefoon unroot met one click root dat er bij Instellingen -> Over de telefoon -> Kernel-versie nog steeds staat root@SE-S608.

Het unrooten op zich is wel gelukt, tenminste programma's die root rechten gebruiken klagen dat er geen root is.
Ik zou hier graag de oorspronkelijke user terugzien in verband met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

ErrieR schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:20:
[...]

Ik had gisteren hetzelfde. Ik heb mijn telefoon geroot met one click root. Deze bleef hangen tijdens het installeren van de superuser.apk, waardoor het rooten niet helemaal lukte.
Als dit probleem je niet bekend voorkomt, dan kan je onderstaande negeren ;-)

Wat bij mij uiteindelijk hielp (toevallig), is als one click root blijft hangen op installing superuser.apk, is even de usb kabel eruit trekken en er weer in doen. Daarna ging bij mij het programma wel weer door, en was de root gelukt (omdat hij hierna een remount rw doet, waardoor je de ext2 tools kan verwijderen)
Ja dat komt mij zeker bekend voor ;) Dus eigenlijk moet ik OneClick Root nogmaals runnen en dan is het probleem verholpen? Geen rare menu's meer? Dus heeft het dan toch te maken met het rooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:03:
[...]

Jep al uitgevoerd zonder resultaat. Ik ga straks eerst ff een reghack uitvoeren en opnieuw flashen. Aangezien ik die EXT2 tools niet kan verwijderen, kan het dan kwaad om opnieuw te flashen? Of is het gewoon een kwestie van uitproberen? Zo te zien is mijn SGS nu unrooted als ik OCLF weer run.

Je kan die tools toch pas verwijderen als je geroot bent.. ze zijn er ook opgezet toen je geroot was..? of begrijp ik heel je probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:20:
Clockworkmod had ik nog niet, maar dacht dat de 2e Recovery als eerste nodig was..

Terwijl ik clockworkmod er maar eens op wou zetten zag ik dat ik al een 2e Recovery heb (in recovery mode staat "Recovery 2e"), dus ik heb daar en denkfout gemaakt. Ben nu de rest van de stappen aan het volgen, piece of cake! Staat inmiddels al erop..
Ja je moet even goed kijken.. maar verder werkt het echt fantasties.. lagfix toepassen van uit cwm.. versie's gewoon updaten zonder data verlies.. enige nadeel is.. ik gebruik de gekke Touchwizz.. en als ik update dan moet ik die er dus wel opnieuw op zetten.. en dus mij screens opnieuw instellen.. met ADW en LP blijft wel alles staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

thommy86 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:27:
[...]
Je kan die tools toch pas verwijderen als je geroot bent.. ze zijn er ook opgezet toen je geroot was..? of begrijp ik heel je probleem niet?
De volgorde:
Ik had Eclair 2.1 update 1 --> root + OCLF erop gezet --> nadat froyo beschikbaar was --> unroot + uninstall OCLF --> upgrade Froyo --> OneClickRoot + OCLF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 23:23
NRGetic schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:03:
[...]

Nee dat klopt dat is een system app, die alle data bevat voor de menu's iconen etc. Die is door de update bijgewerkt, alleen blijkbaar niet goed. De zip die ik aanhaalde bevat het hele framework voor jou de ROM versie die jij geinstalleerd hebt, en als je die flashed wordt het hele framework vervangen en zou dus weer goed moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door boaty op 08-11-2010 11:36 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
ErrieR schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:25:
Ik heb op XDA gezocht en hier maar kan het antwoord maar niet vinden:

Is het normaal als je je telefoon unroot met one click root dat er bij Instellingen -> Over de telefoon -> Kernel-versie nog steeds staat root@SE-S608.

Het unrooten op zich is wel gelukt, tenminste programma's die root rechten gebruiken klagen dat er geen root is.
Ik zou hier graag de oorspronkelijke user terugzien in verband met garantie.
Dus jij bent het icoontje superuser kwijt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Dat woordje root ga je niet kwijtraken hoor. Heeft niks te maken met het rooten van je toestel . Alleen maar welke gebruiker je kernel gecompileerd heeft . Maw dat hoort er te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
De originele NL 2.2 firmware, is die ergens te krijgen? Ik wil mijn telefoon rooten + lagfixen. maar wil als het moet, niet de garantie kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
De originele Nederlands versie is gewoon Via Kies te verkrijgen. Of bedoel je een versie voor Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
Embryo1 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:35:
[...]

Dus jij bent het icoontje superuser kwijt ??
Je bedoelt het icoontje van de superuser.apk? Die wordt weggehaald op het moment dat je unroot, maar dat kan je zelf denk ik ook doen, het is gewoon een apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
mbr01 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:46:
De originele Nederlands versie is gewoon Via Kies te verkrijgen. Of bedoel je een versie voor Odin?
Nou, ik kwam van 2.1 Update1, nu heb ik via KIES de officiële 2.2 gedownload. Maar deze wil ik rooten+lagfixen. nu heb ik gelezen dat het icoontje in beeld blijft, en Samsung hier moeilijk over gaat doen. Dus dat je dan de officiële firmware moet terug flashen, dit lijkt me te moeten gebeuren met Odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
breinstein schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:37:
Dat woordje root ga je niet kwijtraken hoor. Heeft niks te maken met het rooten van je toestel . Alleen maar welke gebruiker je kernel gecompileerd heeft . Maw dat hoort er te staan.
Ik meen me te herinneren dat toen ik de telefoon net had, en dus nog niet geroot had, dat er een andere user dan root stond. Misschien iemand anders die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ErrieR schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:49:
[...]

Ik meen me te herinneren dat toen ik de telefoon net had, en dus nog niet geroot had, dat er een andere user dan root stond. Misschien iemand anders die dit weet?
Dat klopt. Bij JF3 stond er iets anders. Geen zorgen. 2.1 update 1 heeft dat er neergezet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
ErrieR schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:47:
[...]

Je bedoelt het icoontje van de superuser.apk? Die wordt weggehaald op het moment dat je unroot, maar dat kan je zelf denk ik ook doen, het is gewoon een apk.
Ik heb geunroot, maar kon dat superusertje niet kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:56:
[...]Ik heb geunroot, maar kon dat superusertje niet kwijt raken.
Voor zover ik het begrepen heb moet je eerst de applicatie verwijderen uit de lijst (instellingen - toepassingen - toepassingen beheren) en dan unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:32:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb moet je eerst de applicatie verwijderen uit de lijst (instellingen - toepassingen - toepassingen beheren) en dan unrooten.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande heb ik uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

Ik heb de huidige firmware:
PPA: JP6,
PHONE: JPM
CSC: JP2

En het lukt me niet via kies (1.5.3.10093_82) en de stappen van XDA en MegaPaul de boel te updaten. Ik heb de versie (LocalVer "1.5.3.10103.100") in regedit aangepast, daarna eerst de XDA stappen doorlopen, zonder resultaat. Vervolgens heb ik de aanpassing dat je DEVCONINFO leeg en de ProductCode aan moet passen (van HKAXEN naar HKDXEN) van MegaPaul toegepast.

Als ik alles heb verwerkt, geeft KIES nog steeds geen mogelijk tot update. Heb al een keer de boel eraf gehaald, regedit geleegd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Dit mocht ook niet helpen.

Iemand een idee?
Megapaul schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:27:
Van de Scandinavische Froyo naar de NL door middel van Kies

[...]

Zelf heb ik niet de versie van Kalua erop staan maar de Scandinavische 2.2 via de reghack.
Ik kreeg ook geen melding dat ik kon upgraden omdat in het register van kies
productcode GT-I9000HKDXEN stond

en als ik via de dialer *#1234# deed dan kwam er dit te staan:
PDA : I9000XWJP6
PHONE : I9000XXJPM
CSC : I9000NEEJP4
Build Info : 2010. 10

Wat ik gedaan heb is het volgende,

ik heb deze versie van kies geinstalleerd Kies_1.5.3.10093_82.exe

Daarna stap 1 t/m 12 uitgevoerd die hier staat beschreven
onder het kopje Using reg hack (thanks to XDA)

Vervolgens de telefoon aangeloten en gekeken of er een firmware upgrade was.
Deze was er niet.
Toen de volgende stappen uitgevoerd:

start, uitvoeren en type: regedit en ga naar:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies\DeviceDB\3

en verander dan de volgende waarde's:

DEVCONINFO: moet leeg zijn.
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKDXEN
vervolgens weer op firmware upgrade gedrukt en ik kreeg toen de melding dat ik kon upgraden naar:
PDA:JPA / PHONE:JPP / CSC:JP2

Dit vervolgens gedaan en ik heb nu de NL Froyo erop staan

als ik nu in het register kijk dan staat er bij
HIDSWVER: I9000XWJPA/I9000XENJP2/I9000XXJPP/I9000XWJPA
SoftwareRevision: I9000XWJPA/I9000XENJP2/I9000XXJPP/I9000XWJPA

en als ik nu via dailer *#1234# doe dan zie ik dit:
PDA : I9000XWJPA
PHONE : I9000XXJPP
CSC :I9000XENJP2

Build Info : 2010. 10

Dit is hetzelfde als bij gebruiker Fanatix die geen register hacks had.

ps alle apps bleven bij mij staan :)

BELANGRIJK wellicht ter overvloede maar voordat je upgrade eerst evt lagfix ongedaan maken en unrooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 20:21
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:46:
Onderstaande heb ik uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

Ik heb de huidige firmware:
PPA: JP6,
PHONE: JPM
CSC: JP2

En het lukt me niet via kies (1.5.3.10093_82) en de stappen van XDA en MegaPaul de boel te updaten. Ik heb de versie (LocalVer "1.5.3.10103.100") in regedit aangepast, daarna eerst de XDA stappen doorlopen, zonder resultaat. Vervolgens heb ik de aanpassing dat je DEVCONINFO leeg en de ProductCode aan moet passen (van HKAXEN naar HKDXEN) van MegaPaul toegepast.

Als ik alles heb verwerkt, geeft KIES nog steeds geen mogelijk tot update. Heb al een keer de boel eraf gehaald, regedit geleegd, reboot en opnieuw geinstalleerd. Dit mocht ook niet helpen.

Iemand een idee?

[...]
Zelfde probleem hier. Scandinavische versie erop krijgen was minder werk. ;)
Update: opgelost! Het is niet alleen een kwestie van de .83 in het versienummer van KIES veranderen. Voor de "." moet er ook wat veranderd worden...

[ Voor 8% gewijzigd door Dookiy op 08-11-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Koppel je SGS aan je pc
Start Kies
Start Regedit

Belangrijk:
Regedit moet je na de wijziging op laten staan en niet afsluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door NRGetic op 08-11-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriendijkstra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:19
Dit had ik eerst ook. In eerste instantie had ik alleen de productcode gewijzigd, niet de firmwarecode. Nadat ik exact de waardes van MegaPaul had overgenomen werkte het wel.

Succes.

Overigens verliep de update daarna perfect bij mij. T.o.v. de Scandinavische versie lijkt de GPS veel beter te werken. Ik kan nu ook in huis vrij snel een gps fix krijgen, terwijl dat eerst onmogelijk was.

[ Voor 22% gewijzigd door jurriendijkstra op 08-11-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:59:
Enkele tweaks zoals; BLN, lagfix NO-RFS advanced EXT4, wat extra apps verwijderd/toegevoegd, browser van jp6, gallery van doc rom v6, custom icoontjes, custom batterij, geen reboot sounds, Stock Android (AOSP) lockscreen, extended power menu.

Eindelijk is mijn telefoon zoals hij moet zijn! Stabiel, heeel snel, zo kaal/schoon mogelijk, alle features die ik miste en nog lief voor de batterij ook!

Ik denk er ook aan om deze rom te flashen. Heb je als product code nog steeds XEN na het flashen?
Gisteren er even over gedaan om van XEE naar XEN te komen, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Net mijn 2.2 geroot, nu wil ik uit de market de OCLF halen, kan ik deze gewoon simpelweg installeren? of zijn er eerst dingen die ik moet weten(3 combo knoppen functie etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurriendijkstra schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:00:
Dit had ik eerst ook. In eerste instantie had ik alleen de productcode gewijzigd, niet de firmwarecode. Nadat ik exact de waardes van MegaPaul had overgenomen werkte het wel.

Succes.

Overigens verliep de update daarna perfect bij mij. T.o.v. de Scandinavische versie lijkt de GPS veel beter te werken. Ik kan nu ook in huis vrij snel een gps fix krijgen, terwijl dat eerst onmogelijk was.
Dit werkt. Heb alles gekopieerd ipv alleen de XEN en nu is ie omgezet naar de JPA versie.

EDIT: OPGELET, al je 'bureaublad' icoontjes zijn weg. Die moet je opnieuw instellen. Mijn apps + installingen staan er allemaal nog wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
Dacuuu schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:20:
Net mijn 2.2 geroot, nu wil ik uit de market de OCLF halen, kan ik deze gewoon simpelweg installeren? of zijn er eerst dingen die ik moet weten(3 combo knoppen functie etc?)
OCLF installeren, eerst Install ext2 tools, daarna lagfix V2 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
ErrieR schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:30:
[...]

OCLF installeren, eerst Install ext2 tools, daarna lagfix V2 installeren.
En hiervoor hoef ik niks raars te doen met een 3knoppen combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Dacuuu schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:52:
[...]

En hiervoor hoef ik niks raars te doen met een 3knoppen combo?
Gewoon kijken of dat werkt. Als er dan iets misgaat kun je gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:59:

Mag ik vragen waarom jij specifiek JPO hebt geflashed ipv JPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte de .82 versie van kies ook niet, toen heb ik de .14 gedownload en verder dezelfde stappen als Megapaul uitgevoerd. Appeltje Eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Pino112 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:22:
[...]
Ik draaide tot afgelopen weekend JPO v7.5 nu draai ik JPA v7.6.2 ik merk helemaal geen verschil..

@ predator

Welke tweaks heb jij gebruikt om alles te optimaliseren..
Met BNL bedoel je BackLightNotification? wat is het nu hiervan.. ervaar je verschil?
Merk je ook verschil met de ander browser en gallery? want die heb ik ook niet meegenomen.
wel swype.. maar die werkt minder goed dan voorheen.. vervangt vaak geen woorden.
zelf vind ik tw heel mooi dus die heb ik er ook weer op staan.. wel de aangepaste versie..
battery mod enz.. zaten al in het Dena theme..

De youtube widget.. heb jij die nog wel.. want die zit er bij mij niet meer bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
BillSpaarbank schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:58:
[...]

Gewoon kijken of dat werkt. Als er dan iets misgaat kun je gewoon weer terug.
kijken of de 3knop mode werkt of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:56:
[...]

Ik draaide tot afgelopen weekend JPO v7.5 nu draai ik JPA v7.6.2 ik merk helemaal geen verschil..

@ predator

Met BNL bedoel je BackLightNotification? wat is het nu hiervan.. ervaar je verschil?
Merk je ook verschil met de ander browser en gallery? want die heb ik ook niet meegenomen.
wel swype.. maar die werkt minder goed dan voorheen.. vervangt vaak geen woorden.
zelf vind ik tw heel mooi dus die heb ik er ook weer op staan.. wel de aangepaste versie..

De youtube widget.. heb jij die nog wel.. want die zit er bij mij niet meer bij..
Jij toevallig wel een backup gemaakt van thinkfree? Die zit er namelijk ook niet mee in, maar zou hem toch graag willen hebben:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
[...]

@ predator

Youtube widget krijg je als je youtube uit de market haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:17:
[...]

Jij toevallig wel een backup gemaakt van thinkfree? Die zit er namelijk ook niet mee in, maar zou hem toch graag willen hebben:).
Thinkfree kun je zelf nainstalleren, zit in full package die je cwm kunt toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinstein schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:45:
[...]

Thinkfree kun je zelf nainstalleren, zit in full package die je cwm kunt toevoegen
Are you sure? Ik zag hem er niet tussen staan namelijk..

EDIT: Excusez moi, ik ben een mongool. Wist ik veel dat thinkdroid eigenlijk thinkfree was :D.
Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:22:
[...]

JPO bleek volgens een topic net wat sneller/stabieler te zijn, merk er zelf echter weinig van. Maar JPO doet het bij mij perfect (JPA ook dan)
[...]

@ predator

BLN gaan je toetsen branden als je een bericht/mail/oproep/e.d. hebt. Dus je zit het ook als je even niet in de kamer was of je telefoon op stil hebt staan. Veel sneller/fijner dan de No-Led app.

De browser en gallery die ik nu zijn gewoon echt sneller. de browser vooral met scrollen en de gallery met laden van images,

Swype heb ik van JPA, maar die is ooit wel traag met woorden en de 2e letter is soms nog een hoofdletter.. heel irritant.

Aangepaste versie van TW draai ik ook juist. Voelt sneller en beter!

Youtube widget is weg, gebruikte hem ook nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinstein schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:45:
[...]

Je kunt overigens heel makkelijk de systeem/app apk's via rootexplorer gewoon in die map zetten.
Dan werkt het ook direct. Heel handig om apps weg te halen/toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:13:
[...]

JPO bleek volgens een topic net wat sneller/stabieler te zijn, merk er zelf echter weinig van. Maar JPO doet het bij mij perfect (JPA ook dan)

[...]

BLN gaan je toetsen branden als je een bericht/mail/oproep/e.d. hebt. Dus je zit het ook als je even niet in de kamer was of je telefoon op stil hebt staan. Veel sneller/fijner dan de No-Led app.

De browser en gallery die ik nu zijn gewoon echt sneller. de browser vooral met scrollen en de gallery met laden van images,

Swype heb ik van JPA, maar die is ooit wel traag met woorden en de 2e letter is soms nog een hoofdletter.. heel irritant.

Aangepaste versie van TW draai ik ook juist. Voelt sneller en beter!

Youtube widget is weg, gebruikte hem ook nooit.
Gebruiken doe ik het ook niet echt.. maar had 1 scherm met al me multi media dingen.. enja.. om optevullen had ik die youtube widget.. whaha ik heb juist de swype van JPO omdat ik die hiervoor draaide.. moet geen verschil maken.. maar inderdaad is hij afentoe wat aan het schokken.. 2e letter is niet "soms" een hoofdletter.. maar Vaak..! als je swyped is het niet zo erg.. dan begint je 2e woord ermee.. als je gewoon tikt ziet het er wel gek uit ja..

als ik straks thuis ben maar eens de gallary en browser installeren..
heb jij geen truc als je update zijn je screens weg.. of kan je ergens een backup van maken..

had van 7.5 naar 7.6.2 geprobeerd de apk uit system/app/tw....apk gehaalt om daarna terug te zetten.. maar dat werkt natuurlijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motor-babe
  • Laatst online: 11-04-2017
Vraagje over verschil van XWJPA of XXJPO

Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO
CSC : I9000DBTJP3

het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Ik weet echt niet wat het verschil is maar ben benieuwd of er meer mensen deze versie hebben ik.
De volgende vraag is logischerwijs, ik ben benieuwd of ik nu alsnog mijn telefoon kan aanpassen zodat ik daadwerkelijk de Nederlandse versie krijg.
Ik heb al gelezen hoe ik dat zou moeten doen.

Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.

Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.

[ Voor 41% gewijzigd door motor-babe op 08-11-2010 18:56 . Reden: aanvulling aan vorig bericht ]

motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updaten via KIES ging laatst helemaal fout. Heb via Odin de boel geupdate zoals de videos aan het begin van dit topic laten zien. Als ik nu kijk bij "over het toestel"dan heb ik het volgende:

firmware 2.1 update1
baseband-versie i9000xxjg1
kernel versie 2.6.29 rootSE-S602#2
buildnummer: eclair.xwjg1

Hoe kan het dat er volgens KIES geen update mogelijk is, ik heb nog geen versie 2.2?
En hoe kan ik mijn 3g weer aan de praat krijgen, ik heb geen internet meer (via HI)

Mocht iemand de laatste juiste versie hebben van de firmware voor Odin, graag!
Ik heb me inmiddels al op 3 websites aangemeld maar heb geen idee wat nu de officiële
versie is die ik moet gebruiken om alles met Odin zo te zetten dat het hetzelfde is als
dat ik met KIES een update had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-08 18:50
Ik wil ff mededelen dat ik android 2.2 op mijn phone had geupdate en het draaide totaal niet zoals ik had verwacht! Dit terwijl mijn sgs niet geroot was...dus alles officieel. Constant last van lags enz....ik heb toen mijn sgs in recovery mode gezet en een cache wipe, format etc uitgevoerd en daarna via kies en registry hack opnieuw froyo geflashed en nu draait hij wel super! dus als er iemand is die ook lags met froyo heeft dan kun je het beste ook even een complete wipe doen...

Vandaag op mijn werk wel even Android stickers gemaakt voor op het hoesje en....ik vind ze wel heel cool geworden!

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_pLDCVs3KBg4/TNhKTjZMRQI/AAAAAAAAAHg/4r-HT0gAfKA/s400/2010-11-08%2019.58.17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bobbee Sticker ziet er vet uit!

Gisteren heb ik vanaf JP6 van Doc mijn SGS geüpdate naar de Nederlandse JPP.

Gewoon even de files van Kalua opnieuw geflashed via Odin en daarna mijn Galaxy S aan de computer gehangen, en kies zag meteen dat de firmware kon worden geüpdate!

Maar nu heb ik wel een probleem, dat ik via Rootexplorer niet meer de TouchwizlauncherSGS 1.1.1 niet meer kan gebruiken.. iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:16:
[...]

Je kunt overigens heel makkelijk de systeem/app apk's via rootexplorer gewoon in die map zetten.
Dan werkt het ook direct. Heel handig om apps weg te halen/toe te voegen.
Het blijkt dat iedereen root explorer gebruikt... Is er geen gratis alternatief? Ik heb geen zin om 4 dollar te betalen om zo'n app 1 keer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Doc Rom 7.6.2 JPA draait als een tiet! _O_
Moest ik even kwijt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:22:
Updaten via KIES ging laatst helemaal fout. Heb via Odin de boel geupdate zoals de videos aan het begin van dit topic laten zien. Als ik nu kijk bij "over het toestel"dan heb ik het volgende:

firmware 2.1 update1
baseband-versie i9000xxjg1
kernel versie 2.6.29 rootSE-S602#2
buildnummer: eclair.xwjg1

Hoe kan het dat er volgens KIES geen update mogelijk is, ik heb nog geen versie 2.2?
En hoe kan ik mijn 3g weer aan de praat krijgen, ik heb geen internet meer (via HI)

Mocht iemand de laatste juiste versie hebben van de firmware voor Odin, graag!
Ik heb me inmiddels al op 3 websites aangemeld maar heb geen idee wat nu de officiële
versie is die ik moet gebruiken om alles met Odin zo te zetten dat het hetzelfde is als
dat ik met KIES een update had gedaan.
Ik zou met Odin de Kalua files van dit topic erop zetten. Je hebt dan de Ned. versie en waarschijnlijk ook meteen internet e.d.
Als je nu internet wilt hebben moet je de settings handmatig invullen.
Als ik net de post onder die van jou lees, zie ik dat daar verder alles goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:26:
Doc Rom 7.6.2 JPA draait als een tiet! _O_
Moest ik even kwijt :$
Vanmiddag ben ik van 7.0.1. naar 7.6.2 (JPO) gegaan ik heb eerst mijn eigen custom custom rom gemaakt via deze methode.
Eerst de system en user apps toevoegen, Juiste framework-res.apk toevoegen, Touchwiz v1.1.1 toegevoegd (Dena themed), standaard Email.apk vervangen door Galaxy Tab Email.apk, swype toegevoegd en daarna bakken :D.
Ik heb achteraf alleen nog de dena theme eroverheen gezet middels cwm, omdat ik niet zeker wist of deze er ook ingezet kon worden..

Alles loopt lekker en ik ben niets kwijtgeraakt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:53:
[...]

Vanmiddag ben ik van 7.0.1. naar 7.6.2 (JPO) gegaan ik heb eerst mijn eigen custom custom rom gemaakt via deze methode.
Eerst de system en user apps toevoegen, Juiste framework-res.apk toevoegen, Touchwiz v1.1.1 toegevoegd (Dena themed), standaard Email.apk vervangen door Galaxy Tab Email.apk, swype toegevoegd en daarna bakken :D.
Ik heb achteraf alleen nog de dena theme eroverheen gezet middels cwm, omdat ik niet zeker wist of deze er ook ingezet kon worden..

Alles loopt lekker en ik ben niets kwijtgeraakt! d:)b
Respect.!

Ik heb zelf 7.6.2 (JPA) draaien (de standaard custom (:D) versie). Het draait heerlijk!
Ik heb ook de AOSP lockscreen, maar ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om meer info op dat lockscreen te toveren (laatste ongelezen sms/email bijvoorbeeld).
En hoewel ik mogelijkheden heb gevonden om mijn eigen AOSP lockscreen compleet te customizen, ziet dat er voor mij iets te ingewikkeld uit.

Weet iemand een makkelijke manier om dit te doen? Of een link naar een .zip die dit al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
Sinds vanavond ook Doc Froyo draaien, alles ext4, met alle tweaks aan, en mijn eerste indrukken zijn positief.
Lekker soepel, en tot mijn verrassing krijg ik binnenshuis met GP test snel een fix met 8 satellieten. Beter dan ooit. Ben benieuwd of de GPS het zo goed blijft doen, misschien is het toeval.
Zelf geloof ik dat de falende GPS een hardware fout is, maar zo'n snelle fix als nu heb ik nog nooit gehad, zelfs niet buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
motor-babe schreef op maandag 08 november 2010 @ 18:14:
Vraagje ook ik heb via kies upgedate alles ging goed nadat kies even problemen had met updaten maar na de update kreeg ik meteen melding dat ik kon updaten.
ik heb echter een andere versie dan de meeste van jullie;
Smallbandversie: I9000XXJPP
Kernel-versie: 2.6.32.9 root@sep-35#1
Build-nummer: Froyo.XXJPO
CSC : I9000DBTJP3

het valt me op dat de meeste het hebben over XWJPA
Komt omdat je waarschijnlijk een Duitse import-telefoon hebt gekregen. DBT is Duits, XEN is Nederlands. Als je upgrade kun je via de reghack die hiervoor is gepost (waarbij je JF3 en XEN in je register zet) upgraden/switchen van een Duitse DBT/JM1 naar een Nederlandse XEN/JPA. Werkt prima (getuige de aangegeven JPA-versie en Telegraaf-app). Ben zelf verderoverigens geen grote problemen tegengekomen en erg blij met de update.

Wat mij opvalt: er missen een paar letters bij de contactpersonen, maar wel minder lag (had ik al niet echt veel last van), veeeel snellere en nauwkeurigere gps (die werkte bij mij echt slecht), m'n batterij gaat ca 2 dagen mee ipv zo'n 20 uur (!) en ook veel kleine tweaks zoals dat dit na jaren Symbian nu de eerste telefoon is die verjaardagen van contactpersonen ook daadwerkelijk in je agenda opneemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:16
ik wil ook wel de doc froyo rom proberen. maar wat is jullie ervaring met de gps?
ik gebruik mijn telefoon vaak als navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:45:
ik wil ook wel de doc froyo rom proberen. maar wat is jullie ervaring met de gps?
ik gebruik mijn telefoon vaak als navi.
kijk 2 posts hierboven.

Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
ja dat heb ik gelezen. maar ik moet het zeker weten . ik wil niet weer zoveel moeite doen . ik heb mijn galaxy al zo vaak geflasht je wilt niet weten. ik heb er langzamerhand genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
sanane schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:59:
ja dat heb ik gelezen. maar ik moet het zeker weten . ik wil niet weer zoveel moeite doen . ik heb mijn galaxy al zo vaak geflasht je wilt niet weten. ik heb er langzamerhand genoeg van.
Zoveel moeite is het niet. Zeker niet als je al zovaak hebt geflasht :)
Met MyBackup of Titanium relevante dingen backuppen en je hebt binnen een half uur (incl lezen) doc's froyo erop en al je oude data, apps en instellingen.

En vervolgens naar een nieuwe versie van doc froyo flashen is in 1 minuut gedaan omdat CWM en 2e er al opzit.
Reboot naar recovery -> install zip from sd -> selecteer doc zipfile -> klaar! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle mensen die de DOC ROM (7.6.2) draaien;
Alles gaat snel, echter de contacten laden soms (vaak de eerste keer) heel langzaam!!
Ik heb 45 contacten, allemaal op de telefoon opgeslagen...
Alles is EXT4...

Iemand daar ook 'last' van en/of iemand die een andere versie van de contact app gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Weet iemand toevallig hoe ik van JM9 naar JPA moet, zover ik kan lezen geldt die registry edits alleen voor de scandinavische Froyo naar NL versie, of werkt dat ook met JM9?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
lees dat gingerbread zeer binnen kort uitkomt.. zou deze geport worden naar de SGS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:27:
Voor alle mensen die de DOC ROM (7.6.2) draaien;
Alles gaat snel, echter de contacten laden soms (vaak de eerste keer) heel langzaam!!
Ik heb 45 contacten, allemaal op de telefoon opgeslagen...
Alles is EXT4...

Iemand daar ook 'last' van en/of iemand die een andere versie van de contact app gebruikt?
Wat is lang. De eerste keer blijft mijn scherm heel even een seconde zwart en dan staan ze er direct. Ik heb alles overigens op SIM ingesteld.
thommy86 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:54:
lees dat gingerbread zeer binnen kort uitkomt.. zou deze geport worden naar de SGS?
Die kans is natuurlijk wel heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het XDA-forum staat devolgende post om je accu te resetten, wat handig is na tweakacties.
After flashing Odin [..] noticed that my battery depletes or empties allot faster than before.[..] To solve this i had to wipe the battery stats after fully discharging and fully charging it [..] You can use any battery intensive applications to discharge the battery, after which you should fully charge it till you get a message telling you that the battery is full.

then run the following commands

code:
1
2
su
rm /data/system/batterystats.bin
Iemand hier al ervaring mee?
Ik krijg als ik deze code invoer (terminal emulator) niets van een bevestiging ofzo, weet iemand of dit correct is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:15:
Op het XDA-forum staat devolgende post om je accu te resetten, wat handig is na tweakacties.

[...]

Iemand hier al ervaring mee?
Ik krijg als ik deze code invoer (terminal emulator) niets van een bevestiging ofzo, weet iemand of dit correct is?
Geen idee.

Ik heb het op deze manier gedaan:
http://forum.xda-develope...?p=9075485&postcount=5653

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thommy86 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:54:
Wat ik begreep is dat deze niet interessant is voor de SGS, maar voor de tablet of voor de S2 pas interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sure, dat zal ook wel in CWM zitten :)
Ik ga het fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Iemand deze al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831144

Vind het er zelf erg vet uit zien.

*edit* toch even snel getest. Werkt prima op de galaxy. Is gewoon een soort home launcher net als adw en LP.

Vind hem erg snel en erg mooi. Zeker een aanrader!

[ Voor 33% gewijzigd door bart_wbd op 09-11-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:14:
[...]

Wat is lang. De eerste keer blijft mijn scherm heel even een seconde zwart en dan staan ze er direct. Ik heb alles overigens op SIM ingesteld.
3-6 seconden.... vind ik lang.
Rare is dat het ook ooit nog geen seconden duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57
bart_wbd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:20:
Iemand deze al geprobeerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831144

Vind het er zelf erg vet uit zien.

*edit* toch even snel getest. Werkt prima op de galaxy. Is gewoon een soort home launcher net als adw en LP.

Vind hem erg snel en erg mooi. Zeker een aanrader!
heb hem ook getest, maar bij mij werkt de telefoon knop niet, ook niet na de aanpassingen die daar aangegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
bij docs rom wil ik gewoon standaart touchwiz interface zonder andere thema gewoon standaart . ik lees overal over lancherpro gedoe en dat wil ik niet. is dat mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:10:
bij docs rom wil ik gewoon standaart touchwiz interface zonder andere thema gewoon standaart . ik lees overal over lancherpro gedoe en dat wil ik niet. is dat mogelijk ?
Wilde ik eerst ook, maar nu dena theme op lp, werkelijk super. Zou niet meer terug willen. Give it a try. Bloedsnel en ziet er veel strakker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
ik draai ook tw op docs rom.. is gewoon een mooie launcher..de standaard heb ik niet gezocht.. heb de aangepaste versie.. maar werkt perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ja dat is mogelijk.
Je kan kiezen welke home-app je als standaard gebruikt. (dat kan altijd al, niet specifiek met doc's)
Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.