Vandaag mijn galaxy met kaula firmware geupdate met registerhack. Maar nu werkt mijn sensors niet meer.dus autorotate werkt oowk niet meer. Ik wordt echt gek .
Zoals ik eerder had gepost is mijn flash van JPA vanaf Kalua's JP6 met een kleine edit van de registry prima verlopen.
Ik had echter ook een factory reset uitgevoerd, en nu blijken (nog) niet alle apps te zijn vrijgeschakeld voor fe huidige firmware...
Ik had echter ook een factory reset uitgevoerd, en nu blijken (nog) niet alle apps te zijn vrijgeschakeld voor fe huidige firmware...
Ik had hiervoor kaula jp6 .en de gps werkte perfect. bij deze nieuwe firmware is gps niet weer te gebruiken tjonge.
Ik zit zelf nog op XXJPK (froyo) en mijn CSC is nu Koreaans. Via de eerder geleverde methode om via het register Kies te laten updaten lukt het mij niet mijn telefoon naar de Nederlandse firmware te krijgen, Kies blijft simpelweg vertellen dat er geen update beschikbaar is.
Iemand tips?
Iemand tips?
Verwijderd
Dank je wel voor de guide, wel jammer overigens van die 3 typfouten in de handtekening onder je posts:)Megapaul schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:10:
[...]
Ik neem aan dat de pc na deinstallatie en cleaner opnieuw is opgestart?
evt op een andere pc proberen?
Heb de Scandinavische update gedaan, wil nu de NL-versie en alles lijkt goed te gaan (volgens de instructies); alles gaat goed, totdat de update erop zou gaan, en dan meldt KIES dat de batterij onvoldoende zou zijn, terwijl ik 100% lading heb?? Snapt iemand dit?
In vorige posts las ik dat het rebooten van zowel de pc/laptop en de SGS wel eens kon helpen.detsmie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:38:
Heb de Scandinavische update gedaan, wil nu de NL-versie en alles lijkt goed te gaan (volgens de instructies); alles gaat goed, totdat de update erop zou gaan, en dan meldt KIES dat de batterij onvoldoende zou zijn, terwijl ik 100% lading heb?? Snapt iemand dit?
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Wat is zo geweldig aan Doc's rom? Het gewoon een kale versie met root. Of zie ik dingen over 't hoofd?Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:40:
Mensen, versie 7.6 van Doc's rom is uit!
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
In het herstelscherm aanwijzing dat geen apparaat verbonden is
Na verbinden met Kies informatie dat upgrade mislukt is hen herstelmodus geprobeerd en batterij verwijderd maar kom niet verder hoe nu heeft iemand een hint heb al gezocht maar kom niet verder.
Verwijderd
Hier exact hetzelfde probleem. Het duurde gister al erg lang om KIES de SGS te laten herkennen. Uiteindelijk gelukt. Na enkele uren firmware updaten gebeurde er niets. Krijg nu de melding dat firmware upgrade is mislukt en KIES vraagt me of ik de telefoon opnieuw aanb wil sluiten. Dat doe ik maar Windows en KIES herkennen de telefoon niet. Ik heb de boel gereset d.m.v. de batterij eruit en daarna volume up, home en aan knop. Nu ook het logo van een telefoon met computer en dat gele vakje met uitroepteken ertussen. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik word er gewoon woedend van dat Samsung er zo'n zooitje van maakt...bour12 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:38:
Heb via officiële Kies keuze voor firmware update gevolgd en na 2 uur niks telefoon losgehaald en zie nu continu een plaatje met mobiel en pc en ertussen een gele driehoek met uitroepteken.
Verwijderd
Heb even verder zitten pielen. De truc voor zo'n complete reset is om de volume up en de HOME en aan/uit knop lang ingedrukt te houden. Na ongeveer 10 a 15 seconden herkent KIES hem dan opeens wel en zie je op je schermpje een geel vlak met "downloading, do not remove". Daarna kan KIES de firmware herstellen. Zover ben ik nu, kijken of dit gaat lukken.bour12 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:38:
Verwijderd
2 keer sneller dan de standaard froyo rom!! , zonder lagfixMaarten21 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:00:
[...]
Wat is zo geweldig aan Doc's rom? Het gewoon een kale versie met root. Of zie ik dingen over 't hoofd?
Verwijderd
nadat ik deupdate heb gedaan
dit in type *#*#44336#*#* krijg een menu
staat er nu
pda I9000XWJPA
PHONE I9000XXJPP
CSC I9000XENP2
BUILD TIME 2010.10.26. 11.06.57
is dit de nederlandse versie
staat er nu
pda I9000XWJPA
PHONE I9000XXJPP
CSC I9000XENP2
Ik draai nu XXJPA_V7.6 en die is inderdaad mega snel. De basis is een versie uit hong kong geloof ik.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:40:
Mensen, versie 7.6 van Doc's rom is uit!
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
ik heb percies hetzelfde maar Kies geeft jp4 aan, en registery XEE .
dus wat ik nu heb is nog steeds een raadsel . Volgens me telefoon staat het mooi
op XEnJp2 /JPA
dus wat ik nu heb is nog steeds een raadsel . Volgens me telefoon staat het mooi
op XEnJp2 /JPA
XEN staat inderdaad voor de Nederlandse versieVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 17:41:
nadat ik deupdate heb gedaan
staat er nu
pda I9000XWJPA
PHONE I9000XXJPP
CSC I9000XENP2
Ik had dit van een andere website, maar die heeft het blijkbaar weer van Megapaul een aantal posts hiervoor, thanks Megapaul
[HOW TO] Ik heb met een regedit eerder een froyo rom op mijn galaxys s gezet, hoe te updaten naar de nederlands versie:
1. Deze methode werkt alleen met Kies 1.5.3.10093_82. De nieuwere versie laten geen reghacks meer toe.
2. Download and install Kies versie 1.5.3.10093_82.
3. Start Kies (zodat deze het register opvult)
4. Sluit Kies
5. Open regedit and select HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies in left tree-list
Double click LocalVer in right list and change it’s value to “1.5.3.10103.100″. Nu denkt kies dat hij een nieuwere versie is, dit is nodig om te kunnen communiceren met de servers van samsung.
6. Start Kies
7. Verbind je telefoon
8. Klik op het firmware upgrade icoon
9. Sluit deze weer (maar houd kies wel open en je telefoon verbonden)
10. Open regedit and try selecting every folder in HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/nummer, waarbij nummer het getal is waarin je telefoon staat, ff zoeken dus.
11. Verander de volgende waarden:
DEVCONINFO: "" (leeg)
HIDSWVER: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
SoftwareRevision: I9000XXJF3/I9000XENJF3/I9000XXJF3/I9000XXJF3
ProductCode: GT-I9000HKDXEN
12. Ga weer terug naar Kies en druk weer op Firmware update. Nu zal de volgende update verschijnen, als je alles goed hebt gedaan.
PDA:JPA / PHONE:JPP / CSC:JP2
HELP hij geeft aan dat mijn battery niet vol is, terwijl deze dat wel is
Bij mij hielp het om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, en dat kan op de volgende manier:
1.Ga naar Instellingen/settings
2.Ga naar Privacy
3.Klik op Fabireksinstellingen/Factory data reset
4.Bevestig
[HOW TO] Ik heb met een regedit eerder een froyo rom op mijn galaxys s gezet, hoe te updaten naar de nederlands versie:
1. Deze methode werkt alleen met Kies 1.5.3.10093_82. De nieuwere versie laten geen reghacks meer toe.
4. Sluit Kies
5. Open regedit and select HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung\Kies in left tree-list
Double click LocalVer in right list and change it’s value to “1.5.3.10103.100″. Nu denkt kies dat hij een nieuwere versie is, dit is nodig om te kunnen communiceren met de servers van samsung.
6. Start Kies
7. Verbind je telefoon
10. Open regedit and try selecting every folder in HKEY_CURRENT_USER/Software/Samsung/Kies/DeviceDB/nummer, waarbij nummer het getal is waarin je telefoon staat, ff zoeken dus.
12. Ga weer terug naar Kies en druk weer op Firmware update. Nu zal de volgende update verschijnen, als je alles goed hebt gedaan.
HELP hij geeft aan dat mijn battery niet vol is, terwijl deze dat wel is
Bij mij hielp het om de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, en dat kan op de volgende manier:
1.Ga naar Instellingen/settings
2.Ga naar Privacy
3.Klik op Fabireksinstellingen/Factory data reset
4.Bevestig
[ Voor 13% gewijzigd door mbr01 op 06-11-2010 23:30 ]
Zojuist geprobeerd up te daten naar 2.2. Gewoon vanaf 2.1 NL. Kies ziet een update en start met een firmware upgrade. Telefoon komt in downloadmodus. Echter zie ik op een gegeven moment het volgende in kies:

Telefoon blijft oneindig in downloadmodus, maar doet niets. Restart zorgt ervoor dat ik weer gewoon in de telefoon kom (wel nog met 2.1). Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
<EDIT> reeds opgelost. Het herdownloaden en herinstalleren van deze drivers hebben het opgelost:
http://drivers.softpedia....nload.php?p=96692&t=4&i=1

Telefoon blijft oneindig in downloadmodus, maar doet niets. Restart zorgt ervoor dat ik weer gewoon in de telefoon kom (wel nog met 2.1). Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
<EDIT> reeds opgelost. Het herdownloaden en herinstalleren van deze drivers hebben het opgelost:
http://drivers.softpedia....nload.php?p=96692&t=4&i=1
[ Voor 15% gewijzigd door rbnl op 06-11-2010 19:17 ]
Verwijderd
Ik heb gedaan wat megapaul zei en heb ook een update gekregen, alleen kan ik hem niet downloaden omdat de batterijvoeding te laag zou zijn, terwijl hij wel 92% geladen is.
Waar kan het aan liggen?
Verwijderd
Gisteren even de galaxy van me zelf en mijn maat via kies geupdated en van JPK naar JPP en moet zeggen
dat dit beter was dan met odin .mede omdat al mijn software, contacten etc nog intact waren. Enige min punt al je apps staan door elkaar en je moet je widget weer instellen.
O ja instellingen van KPN zijn dan ook meteen ingesteld via je APN.
Morgen middag even de galaxy van mijn buurtje updata en maandag even van 2 collega's.
iedereen weer blij.
dat dit beter was dan met odin .mede omdat al mijn software, contacten etc nog intact waren. Enige min punt al je apps staan door elkaar en je moet je widget weer instellen.
O ja instellingen van KPN zijn dan ook meteen ingesteld via je APN.
Morgen middag even de galaxy van mijn buurtje updata en maandag even van 2 collega's.
iedereen weer blij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:09 ]
Held!!!!!!!!mbr01 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:18:
4. Sluit Kies
6. Start Kies
7. Verbind je telefoon
Ik volg het stappenplan dat ik hierboven zelf heb gepost, maar krijg ook deze melding. Zelfs als ik de telefoon 100% heb opgeladen. Al iets gevonden toevallig.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 18:57:
Ik heb gedaan wat megapaul zei en heb ook een update gekregen, alleen kan ik hem niet downloaden omdat de batterijvoeding te laag zou zijn, terwijl hij wel 92% geladen is.Waar kan het aan liggen?
@maurits82 Graag gedaan
Edit:
Heb misschien al iets.. Vlak voor het update wordt de volgende key aangemaakt:
BatteryLv: "No Response"
Lijkt me dat nor response een andere waarde, groter dan 40% moet zijn. Maar simpelweg 40 of hoger invullen geeft geen resultaat. Iemand enig idee op welke manier (hex code?) dit moet worden genoteerd. Of kijk even in je REGEDIT om te zien of die waarde er toevallig nog staat.
Edit2:
Heb zojuist 0x5F (=95 in HEX) ingevuld, maar hij update deze waarde tijdens het upgrade weer naar No Response.
Edit3:
En na het updaten is hij weer terug naar 0x5F
[ Voor 36% gewijzigd door mbr01 op 06-11-2010 19:42 ]
Verwijderd
Nee, heb geen oplossing gevonden.mbr01 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:20:
[...]
Ik volg het stappenplan dat ik hierboven zelf heb gepost, maar krijg ook deze melding. Zelfs als ik de telefoon 100% heb opegladen. Al iets gevonden toevallig.
@maurits82 Graag gedaan
Dit updaten gedoe begint echt op me zenuwen te werken..
Hebben jullie al geprobeerd, alles los te koppelen. SGS uitzetten. Enkele minuten te wachten. Pc/laptop uitzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:27:
[...]
Nee, heb geen oplossing gevonden.![]()
Dit updaten gedoe begint echt op me zenuwen te werken..
Alles opnieuw aanzetten en aankoppelen of dan die melding ook komt ???
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Ik heb m'n SGS met de superoneclick en daarna de OCLF er overheen gegooid, gaat allemaal prima. Toestel draait sinds gisteren op froyo die ik op de normale manier, via KIES dus, erop gezet heb.
Kan het kwaad als ik nu met behulp van TB apps die standaard op de telefoon zitten, eraf gooi? Ik denk dan aan een Telgraaf, Layar en meer zaken die ik als onzinnig beschouw.
Kan het kwaad als ik nu met behulp van TB apps die standaard op de telefoon zitten, eraf gooi? Ik denk dan aan een Telgraaf, Layar en meer zaken die ik als onzinnig beschouw.
Verwijderd
Heb ik ook al geprobeerd, net gedaan trouwens. Maar hij geeft weer dezelfde melding dat de batterijvoeding te laag is en hij is nu inmiddels 100% geladen.Embryo1 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:37:
[...]
Hebben jullie al geprobeerd, alles los te koppelen. SGS uitzetten. Enkele minuten te wachten. Pc/laptop uitzetten.
Alles opnieuw aanzetten en aankoppelen of dan die melding ook komt ???

Ik heb dat ook gedaan. Erg persoonlijk. Telegraaf, Write en Go, de extra fonts, dubbele klok, mini dagboek enz.partyondude schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:44:
Ik heb m'n SGS met de superoneclick en daarna de OCLF er overheen gegooid, gaat allemaal prima. Toestel draait sinds gisteren op froyo die ik op de normale manier, via KIES dus, erop gezet heb.
Nog een handige tool is SGS tools.
Optie 3 van onderstaande link;
http://www.androidworld.n...ung-apps-verwijderen.html
Verwijderd
Ik heb geprobeerd te veranderen, maar hij geeft alsnog dezelfde melding. bij jou wel gelukt zie ik?mbr01 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:20:
[...]
Ik volg het stappenplan dat ik hierboven zelf heb gepost, maar krijg ook deze melding. Zelfs als ik de telefoon 100% heb opgeladen. Al iets gevonden toevallig.
@maurits82 Graag gedaan
Edit:
Heb misschien al iets.. Vlak voor het update wordt de volgende key aangemaakt:
BatteryLv: "No Response"
Lijkt me dat nor response een andere waarde, groter dan 40% moet zijn. Maar simpelweg 40 of hoger invullen geeft geen resultaat. Iemand enig idee op welke manier (hex code?) dit moet worden genoteerd. Of kijk even in je REGEDIT om te zien of die waarde er toevallig nog staat.
Edit2:
Heb zojuist 0x5F (=95 in HEX) ingevuld, maar hij update deze waarde tijdens het upgrade weer naar No Response.
Edit3:
En na het updaten is hij weer terug naar 0x5F
Nee, nog niet. Ik had edit3 iets anders moeten verwoorden.Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:04:
[...]Ik heb geprobeerd te veranderen, maar hij geeft alsnog dezelfde melding. bij jou wel gelukt zie ik?
Ik loop nu ook een beetje vast. Op een of andere manier kan hij de battery status niet uitlezen. Ik kom van JPH overigens en heb geen root/custom roms etcetera gedaan. Misschien dat een volledige reset nog wat gaat helpen, dat ga ik straks wel ff proberen denk ik.
Misschien is er iets veranderd aan de manier hoe de batterystatus wordt opgevraagd tussen eclair en froyo. Je houdt kies wel voor de gek door te zeggen dat je nog eclair hebt. Maar ik hoor te weinig mensen met dit probleem, wellicht dat er toch iets dwars zit...
Erg cool, maar de Telegraaf kan ik er niet mee weghalenEmbryo1 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:00:
[...]
Ik heb dat ook gedaan. Erg persoonlijk. Telegraaf, Write en Go, de extra fonts, dubbele klok, mini dagboek enz.
Nog een handige tool is SGS tools.
Optie 3 van onderstaande link;
http://www.androidworld.n...ung-apps-verwijderen.html
Hij is nou aan het downloaden 
Ik heb mijn telefoon gereset, blijkbaar was er een programma moeilijk aan het doen:
First, try this:
1.From the main home screen, tap menu
2.Tap Settings, then Privacy
3.Tap Factory data reset
4.Tap Reset phone
5.Enter your password, then tap Yes to confirm
Ik heb mijn telefoon gereset, blijkbaar was er een programma moeilijk aan het doen:
First, try this:
3.Tap Factory data reset
4.Tap Reset phone
Verwijderd
Yes bij mij is hij ook aan het downloaden!!mbr01 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:25:
Hij is nou aan het downloaden
First, try this:
3.Tap Factory data reset
4.Tap Reset phone
Alleen mag ik weer drie sterren halen bij elke level van angry birds
Zo ik heb ook via Kies_1.5.3.10093_82 (zonder register aanpassingen ) vanaf een jp6 versie van kalua De NL versie wat ik dacht geupdate. Maar nu bleek voordat ik update mijn versie wel jp2xen te zijn maar nu na de upgrade in kies is het in ene jp4xee geworden. erg vreemd . iemand een idee wat ik fout doe?? want in kies geeft ie gewoon de upgrade aan en hoefde ik dus niets in het register aan te passen
Dat is dan een leed dat we kunnen delenVerwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:38:
[...]
Yes bij mij is hij ook aan het downloaden!!Dank uuu!!
Alleen mag ik weer drie sterren halen bij elke level van angry birds
Verwijderd
HMmmm... Deze thread gaat toch over custom ROMS? Qua kies en download van factory roms kunnen we wellicht beter een nieuwe thread openen?
Rooten, Custom Roms en Firmware. Ik weet dan niet of mensen die via een reghack hebben geupdate en nu met problemen zitten hier tercht moeten of of het algemene forum...Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:03:
HMmmm... Deze thread gaat toch over custom ROMS? Qua kies en download van factory roms kunnen we wellicht beter een nieuwe thread openen?
ik zit op de doc rom versie 7.5 de eerste dagen geen probleem nu krijg ik hem niet meer uit.
hou ik de knop vast dan trilt hij en reboot. ik krijg het menu niet te zien. iemand een idee?
hou ik de knop vast dan trilt hij en reboot. ik krijg het menu niet te zien. iemand een idee?
Xiaomi 13T Pro
Ik kwam wel vanaf de juiste CSC, maar volgens mij kijkt Kies naar de productcode. Wat zegt je registry nu (na de update).Furiousfist schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:44:
Zo ik heb ook via Kies_1.5.3.10093_82 (zonder register aanpassingen ) vanaf een jp6 versie van kalua De NL versie wat ik dacht geupdate. Maar nu bleek voordat ik update mijn versie wel jp2xen te zijn maar nu na de upgrade in kies is het in ene jp4xee geworden. erg vreemd . iemand een idee wat ik fout doe?? want in kies geeft ie gewoon de upgrade aan en hoefde ik dus niets in het register aan te passen
Draai ook de rom van doc.. Kan al 2 dagen niet verbinden met de market.. Meer mensen problemen mee?Btje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:08:
ik zit op de doc rom versie 7.5 de eerste dagen geen probleem nu krijg ik hem niet meer uit.
[ Voor 27% gewijzigd door thommy86 op 06-11-2010 22:29 ]
Heb je geprobeerd je batterij te modden via een online kitchen? Dat zorgde bij mij voor dit gedrag. Thema van doc terugzetten via cwr en voilaBtje schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:08:
register zegt dus jp4xee, hij kijkt idd denk ik naar de productcode. ik ga proberen nu ik de phone geroot heb om alsnog me productcode terug te veranderen.
Ik heb hier hetzelfde probleem, registery in kies geeft aan Xee. En me telefoon geeft wel netjes Xen aanFuriousfist schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:13:
register zegt dus jp4xee, hij kijkt idd denk ik naar de productcode. ik ga proberen nu ik de phone geroot heb om alsnog me productcode terug te veranderen.
als ik *#1234# intoets is dat ook bij jou? mocht het lukken om kies terug te krijgen met de juiste Productcode kan je dan even hier laten weten hoe en wat? Want ik krijg het niet voor mekaar heb al uren zitten rommelen ermee.
ja ik heb dus het zelfde, al van alles geprobeerd in de telefoon, staat het wel goed maar bij het register staatFuriousfist schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:13:
productcode jp4xee
Het blijkt dat mijn csc file nu dus op xee staat ipv van xen. Ik heb dus ook geen telegraaf app etc. mijn productcode is nog steeds i9000hkaxen volgens sgs toolbox progje, betreft de 16gb sgs van vodafone (unbranded).
edit. ik wil dus melden dat het wel gelukt is om in Kies naar Froyo up te daten alleen zegt mijn telefoon dus dat ik een andere csc file heb. De xee ipv de Xen, dus geen telegraaf app enzo
edit. ik wil dus melden dat het wel gelukt is om in Kies naar Froyo up te daten alleen zegt mijn telefoon dus dat ik een andere csc file heb. De xee ipv de Xen, dus geen telegraaf app enzo
[ Voor 30% gewijzigd door Furiousfist op 06-11-2010 23:56 ]
Verwijderd
Ik heb vanavond de Doc rom, 7.6 geinstalleerd, wow, wat een verademing zeg.
Ik zit alleen nu met 1 probleempje, ik zou graag thinkfree weer willen hebben.
Zou iemand mij de apk en odex hiervan kunnen mailen, of aan kunnen geven waar ik deze kan vinden?
Zou iemand mij de apk en odex hiervan kunnen mailen, of aan kunnen geven waar ik deze kan vinden?
is er verder nog iets anders aan onze telefoon los van de zonder telegraaf app?Furiousfist schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:53:
Het blijkt dat mijn csc file nu dus op xee staat ipv van xen. Ik heb dus ook geen telegraaf app etc. mijn productcode is nog steeds i9000hkaxen volgens sgs toolbox progje, betreft de 16gb sgs van vodafone (unbranded).
anders laat ik het mooi zo. dan heb ik maar een Xee versie zoals Kies aangeeft.
het vreemde is ik heb wel de telegraaf app er bij de firmware op staan.Furiousfist schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:53:
maar zijn wij maar met ze,n 3en die deze fout hebben? kan het me niet voorstellen. zijn toch experts genoeg hiermartijn24 schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:14:
[...]
is er verder nog iets anders aan onze telefoon los van de zonder telegraaf app?
anders laat ik het mooi zo. dan heb ik maar een Xee versie zoals Kies aangeeft.
Ik ook trouwens ,agaam schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:22:
[...]
het vreemde is ik heb wel de telegraaf app er bij de firmware op staan.

we moeten onze product code veranderen via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780509
maar ben zelf eerlijk gezegt beetje uitgekeken dit weekend met me telefoon om het allenmaal uit te zoeken.
maar ben zelf eerlijk gezegt beetje uitgekeken dit weekend met me telefoon om het allenmaal uit te zoeken.
Verwijderd
Je zou ook de apps full rom voor v6 kunnen downloaden. Daar zit'ie vast tussen. Even unzippen en betreffende app op je sgs zetten. Volgens mij heb je de odex file niet nodig omdat doc's rom deodexed is?Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:03:
Ik heb vanavond de Doc rom, 7.6 geinstalleerd, wow, wat een verademing zeg.
Verwijderd
Zit hij helaas niet in... Ben overigens nog steeds overdonderd door deze rom:p.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:47:
[...]
Je zou ook de apps full rom voor v6 kunnen downloaden. Daar zit'ie vast tussen. Even unzippen en betreffende app op je sgs zetten. Volgens mij heb je de odex file niet nodig omdat doc's rom deodexed is?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 09:14 ]
Dat heb ik inderdaad gedaan voor de ircle battery mod. Moet ik de theme template vor extended power opnieuw runnen of the framework.res terug zetten?BillSpaarbank schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:28:
[...]
Heb je geprobeerd je batterij te modden via een online kitchen? Dat zorgde bij mij voor dit gedrag. Thema van doc terugzetten via cwr en voila
Xiaomi 13T Pro
Ik draai nu met de doc 7.5 rom en de batterij duur lijkt drastisch verbeterd.
Draait nu al ruim 2dagen met 35% over.
Ervaren anderen dat zelfde voordeel?
Standaard theme template uit het topic opnieuw via recovery installeren. Dan doet ie het weer.Btje schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:23:
[...]
Dat heb ik inderdaad gedaan voor de ircle battery mod. Moet ik de theme template vor extended power opnieuw runnen of the framework.res terug zetten?
[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 07-11-2010 10:21 ]
Bij 7.5 ervaarde ik dat ook. Bij 7.6.2 moet het nog blijken.Sinned123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:40:
Het werkt weer en hier ook bij 7.5 het gevoel dat hij langer met de battery doet.BillSpaarbank schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:23:
[...]
Bij 7.5 ervaarde ik dat ook. Bij 7.6.2 moet het nog blijken.
Xiaomi 13T Pro
Fijn om te horen, ga ik die zo ook maar even installeren/flashen.Sinned123 schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:40:
Heb gister geüpdate dmv KIES naar JPA, maar er is veel meer lag dan bij JP6.
Hier zelfde ervaring, echt veel mer lag na het updaten naar JPA.Pino112 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:55:
[...]
Maar de One Click lag fix lost dit probleem weer prima op.
Al een fabrieks reset gedaan?Pino112 schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:55:
[...]
Fijn om te horen, ga ik die zo ook maar even installeren/flashen.
Ik heb het zelfde idee overigens..
Voor de update naar JPA ja, omdat KIES zei dat batterij onvoldoende was opgeladen terwijl hij 100% was.GoldenSample schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:19:
[...]
Al een fabrieks reset gedaan?
Ik heb het zelfde idee overigens..
Heb nu ook veel meer FCs, en dingen zoals dat het scherm niet wil unlocken enzo.
Als je over root beschikt, kun je de data\Dalvikcache eens handmatig leeg maken en daarna opnieuw opstarten. Dat kan schelen.Pino112 schreef op zondag 07 november 2010 @ 12:27:
[...]
Voor de update naar JPA ja, omdat KIES zei dat batterij onvoldoende was opgeladen terwijl hij 100% was.
Heb nu ook veel meer FCs, en dingen zoals dat het scherm niet wil unlocken enzo.
Kan iemand me helpen.
Ik wil de Doc 7.6.2 ROM installeren, maar krijg als ik apply sdcard:update.zip selecteer
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit weg haal?
In het verleden heb ik mn telefoon geroot, met de samsung galaxy S tool die op de android market staat. Ik denk dat dit de boosdoener is.
Ik had via de reghack de griekse 2.2 erop gezet, maar via de reghack heb ik alweer de NL 2.2 op gezet.
Maar hoe kan ik nou 7.6.2 er op zetten? Via de Galaxy S Tool kan ik ook al niet meer mn telefoon Rooten (zelfde foutmelding).
Ik wil de Doc 7.6.2 ROM installeren, maar krijg als ik apply sdcard:update.zip selecteer
E:failed to verify whole-file signature
E:signature verification failed
Installation aborted
Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit weg haal?
In het verleden heb ik mn telefoon geroot, met de samsung galaxy S tool die op de android market staat. Ik denk dat dit de boosdoener is.
Ik had via de reghack de griekse 2.2 erop gezet, maar via de reghack heb ik alweer de NL 2.2 op gezet.
Maar hoe kan ik nou 7.6.2 er op zetten? Via de Galaxy S Tool kan ik ook al niet meer mn telefoon Rooten (zelfde foutmelding).
de melding die je krijgt, komt omdat je 3e recovery hebt, hiermee kan je alleen samsung gesignde zips installeren. om 7.6.2 er op te zetten moet je 2e recovery hebben. die kan je krijgen door met odin eerst jm9 erop te flashen en vanuit jm9 de 2e recovery te starten en de procedure verder te volgen.
Ja zoiets zag ik al op XDAGh0stw4lk3r schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:34:
de melding die je krijgt, komt omdat je 3e recovery hebt, hiermee kan je alleen samsung gesignde zips installeren. om 7.6.2 er op te zetten moet je 2e recovery hebben. die kan je krijgen door met odin eerst jm9 erop te flashen en vanuit jm9 de 2e recovery te starten en de procedure verder te volgen.
Maar welke is dan jm9?
Ik heb ODIN gedownload.
Ik ben nu ook PIT aan het downloaden.
Ik heb
I9000XXJPC_I9000OXAJPC_CODE-MODEM-CSC_ODIN.zip
gedownload.
Heb ik dan alles??
In ODIN kan ik PIT selecteren (ben ik aan het downloaden)
Ik kan PDA / Phone / CSC selecteren in Odin.
Even op XDA rondzoeken hoe het werkt, ik vond de eerste post hoe je moet flashen een beetje kort wat betreft odin
[ Voor 15% gewijzigd door Whiskey48 op 07-11-2010 14:44 ]
ik heb net doc 7.6 JPA geflashed. ik wil uiteraard dat ie zo snel mogelijk is.
Raden jullie nog een bepaalde lagfix aan, of een kernel?
graag wat tips
graag wat tips
Verwijderd
In het CWM menu wordt bij lagfix options de 'no-rfs advanced (a=e4)' aangeraden. Werkt bij mij prima!jcpearl schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:08:
graag wat tips
Heb net ook geflashd na 7,6 werkt soepel en is snel!!
Iemand nog tips voor mooie fonts of icon sets?
Iets zoals dit?benbaba schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:54:
Heb net ook geflashd na 7,6 werkt soepel en is snel!!

Verwijderd
Ik wil mn galaxy nu ook gaan updaten maar krijg de melding "MSC.Thunder Firmwarepdate werkt niet meer"
Wat betekent dit?
Wat betekent dit?
Is je instellingen menu nog in het engels? bij de vorige versie van Doc ROM 7.0 was dit in het engels misschien dat dit nu al opgelost is?jcpearl schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:08:
graag wat tips
Vraagje ik heb schijnbaar een Deutsche versie SGS, ben ik achtergekomen na updaten naar Froyo, dit ging allemaal heel soepel, maar ik ben benieuwd of ik nu alsnog mijn land kan aanpassen zodat ik daadwerkelijk de Nederlandse versie krijg.
Ik heb al gelezen hoe ik dat zou moeten doen.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
Ik heb al gelezen hoe ik dat zou moeten doen.
Is er iemand die weet of het kan of het al zelf geprobeerd heeft, ik zie hier nu regelmatig problemen met kies dat hij niet ziet dat batterij al geladen is ect.
Voor ik iets ga doen wil ik eerst wat meer meningen en ervaringen horen.
motor-babe loves her "Bandit and Galaxy S"
Dit is even een schaamteloze crosspost uit het SGS topic. Ik vermoed dat hij hier beter op zijn plaats is.Oyster schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:42:
Ik heb net even gekeken of de SGS in KIES wilde updaten, maar helaas krijg ik in het Firmware Update scherm de volgende melding.
code:
1 2 No response from server. Please check if your internet connection is activated and try again.
Ik heb het alweer opgegeven, geen zin om hier de hele avond aan te besteden.
Ik ben alsnog even verder gegaan aangezien ik van de onofficiele roms af wil en gewoon via KIES wil updaten. Helaas heeft nog niets gewerkt. Ik ben van JPH al naar JF3 en JM2 gegaan. Helaas krijg ik dezelfde melding keer op keer. De reg-hack werkt ook niet. Kies-82 met de LocalVer key van de nieuwste helpt ook niet. Evenals het aanpassen van de andere keys. Een andere internet aansluiting gebruiken geeft dezelfde melding. (Telfort->Ziggo) Ben ik maar weer mooi klaar mee.
Je kunt in het menu gewoon Nederlands selecterenObl1viA schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:37:
[...]
Is je instellingen menu nog in het engels? bij de vorige versie van Doc ROM 7.0 was dit in het engels misschien dat dit nu al opgelost is?
ja wat is dit en waar kan je het krijgen
Ja dat klopt maar als je dit bij de vorige versie deed bleef het instellingen menu in het engels en de rest was in het Nederlands hoor..BillSpaarbank schreef op zondag 07 november 2010 @ 19:41:
[...]
Je kunt in het menu gewoon Nederlands selecteren
SamFirmware
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
2 minutes ago from web
Okeee..
Ben benieuwd wat er aan de hand is.
A BIG note to all Samsung Galaxy S users! DO NO ROOT YOUR GALAXY S! Making news message now.
2 minutes ago from web
Okeee..
[ Voor 27% gewijzigd door Pino112 op 07-11-2010 20:40 ]
Iets met garantie ofzo? Anyway, unrooten is zo gedaan...Pino112 schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:40:
SamFirmware
2 minutes ago from web
Okeee..
Verwijderd
Heb ik weer, net de stap genomen om de lagfix toe te passen op froyo.Pino112 schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:40:
SamFirmware
2 minutes ago from web
(werkt overigen helemaal toppie, wat een superfoon is het daarmee geworden!!!)
Ik wacht maar weer eens in spanning af.
Such is the life of an early adopter
Is dat een grap? Wat hebben ze nu weer ontdekt?
Denk niet dat SamFirmware hier een grap over maakt.Artuzzo schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:53:
Is dat een grap? Wat hebben ze nu weer ontdekt?
Die gast moet even opschieten met zijn nieuwsbericht :-) moet dat een half uur duren denk je dan..
Ik heb mijn telefoon niet geroot dit keer...wel een aantal keer voor de laatste firmware...ik ben echt neiuwsgierig naar wat ze nu te vertellen hebben...en dan nog..waarom een zo n bericht zonder uitleg...echt samsung style!
Niks ernstigs dus. Zolang je je toestel terugflasht naar een stockrom is er dus niks aan de hand
Tja ze moeten letten op rooting icoontjes.
Na rooten icoontjes verwijderen dus....
Na rooten icoontjes verwijderen dus....
Bah, gewoon een standaard claim van Samsung dat ze je garantie kunnen laten vervallen als ze erachter komen dat je een abnormale system change hebt gedaan.
Daar valt wat mij betreft ook firmwares flashen onder. Als jij je telefoon molt door als een dolle te gaan flashen met Odin, dan zegt Samsung natuurlijk: Ja sorry maar dat valt niet onder standaard fabrieksgarantie.
Droog dat die kerel van Samfirmwares dit zegt. Als iemand een promotor van flashen/etc is, is hij 't wel.
Waar Samfirmware op doelt is dat je niet zomaar je toestel opstuurt richting het reparatiebedrijf terwijl deze is voorzien van een custom rom of in dit geval het rooten.Maarten21 schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:24:
Droog dat die kerel van Samfirmwares dit zegt. Als iemand een promotor van flashen/etc is, is hij 't wel.
Het is niet dat Samfirmware tegen flashen is maar wel dat je je toestel terugflasht of unroot indien je hem opstuurt.
heb sowieso al geen hoge pet op van die samfirmware gast.. dus ging er al vanuit dat het nergens over zou gaan...
oftewel hij weet zelf niet altijd even goed waar hij het over heeft, anders had hij dus wel neer gezet dat je rustig kan rooten, maar als je als je nog garantie wilt claimen, je toestel weer origineel moet maken, voor zover mogelijk...
waar samfirmware op doelt is dat hij nogal van het asskissen bij samsung is, en daardoor schijnbaar alles voor zoete koek aanneemt wat van samsung af komt. Op de een of andere manier zien vele galaxy gebruikers hem als een of andere god en gaat er bij hun dus ook elk bericht van hem, als zoete koek in.DaMarcus schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:30:
[...]
Waar Samfirmware op doelt is dat je niet zomaar je toestel opstuurt richting het reparatiebedrijf terwijl deze is voorzien van een custom rom of in dit geval het rooten.
Het is niet dat Samfirmware tegen flashen is maar wel dat je je toestel terugflasht of unroot indien je hem opstuurt.
oftewel hij weet zelf niet altijd even goed waar hij het over heeft, anders had hij dus wel neer gezet dat je rustig kan rooten, maar als je als je nog garantie wilt claimen, je toestel weer origineel moet maken, voor zover mogelijk...
[ Voor 86% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 07-11-2010 21:37 ]
Is een Custom ROM, MIUI genaamd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=824576
Ik wil toch even een vraag stellen omdat ik er (ben echt nieuw op android gebied) er niet helemaal uitkom.
Ik wil alleen een lagfix toepassen, niet rooten. Tot zover heb ik begrepen dat dat kan.
Maar welke lagfix kan ik nu toepassen?
OCLF werkt niet op 2.2 begrijp ik?
Kan ik wel de voodoo lagfix toepassen, die lijkt mij ook het eenvoudigst eerlijk gezegd (welke versie is aan te raden?).
Of kan iemand een andere lagfix aanraden, het duizelt me nu een beetje met al die verschillen.
Liefst een lagfix die ik zonder pc kan toepassen, want ik heb een mac en ben al blij dat ik kies via parallels kan draaien.
Ik wil alleen een lagfix toepassen, niet rooten. Tot zover heb ik begrepen dat dat kan.
Kan ik wel de voodoo lagfix toepassen, die lijkt mij ook het eenvoudigst eerlijk gezegd (welke versie is aan te raden?).
Of kan iemand een andere lagfix aanraden, het duizelt me nu een beetje met al die verschillen.
Liefst een lagfix die ik zonder pc kan toepassen, want ik heb een mac en ben al blij dat ik kies via parallels kan draaien.
Op de site staat:
Deze subtiele hint moet je op weg kunnen helpen.Voodoo 5 preview for Froyo is freshly available (as version pre6).
Zover ik heb gelezen werkt voodoo fix (nog!) niet op froyo zonder je pc te moeten gebruiken. Tot nu toe gaat die via Odin. Ik zou gewoon even afwachten op de voodoo lagfix zonder Odin.Marbo schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:48:
Ik wil toch even een vraag stellen omdat ik er (ben echt nieuw op android gebied) er niet helemaal uitkom.
Kan ik wel de voodoo lagfix toepassen, die lijkt mij ook het eenvoudigst eerlijk gezegd.
Verwijderd
Kudo's voor Megapaul, geniaal!
Kies Update liep vast, "MSC.Thunder.FirmwareUpdate", maar via http://www.samsungwavefor...date-has-stopped-working/ dat probleem ook getackled.
Kies Update liep vast, "MSC.Thunder.FirmwareUpdate", maar via http://www.samsungwavefor...date-has-stopped-working/ dat probleem ook getackled.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 22:15 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.
Dit topic is bedoeld om je telefoon te tweaken, niet als helpdesk. Toon inzet voor je post, of je post wordt verwijderd.