Raveland (conrad) sub, is dit wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:03
Ik ben niet echt tevreden over de bass van m'n huidige Jbl Music 1 setje, dus wil ik een andere subwoofer.
Ik bladerde in het conrad boek en daar zag ik deze staan:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/367/G1/367290G1.JPG
(onderste van het plaatje)

produktinfo:
Deze subwoofer is een MEGA-monster! Tevergeefs zult u om iets vergelijkbaars zoeken. Met zijn 2 speakers van 46 cm (18) zorgt hij voor een weergaloos basgeluid, dat u niet alleen kunt horen, die afgronddiepe lage tonen zijn zelfs heel goed te voelen!
Technische spec.: 2 x 200 W/sin · 2 x 500 Watt max · Frequentiebereik 18 - 150 Hz · Impedantie 2 x 8 W · Afm. (bxhxd) 1.080 x 520 x 450 mm.

kost 500 gulden en dat is eigenlijk toch wel het maximum dat ik eraan uit kan en wil geven. Zal ik deze nemen of zijn er betere in deze prijsklasse?
Aktief of passief maakt me niet zoveel uit, ook omdat aktieve subs van 500,- niet echt goed zijn volgens mij.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Vertrouw je het zelf?? Ik zeg niet dat het slechte luidsprekers zijn, maar Conrad heeft vaak leuke spulletjes voor (te) lage prijzen.

Het kunnen best leuke speakers zijn, maar als jij zelf denkt dat dit té goedkoop is, zou ik het niet doen. Misschien dat er anderen ervaring mee hebben, anders zou ik desnoods naar het showcentre afreizen om ze persoonlijk te horen.

Verwijderd

Hmm.. ik heb Raveland boxen.. de grootste die conrad aanbied. Dus net als die woofer, enkel dan twee aparte met ook nog twee tweeters & horns ingebouwd per box.
Je kunt er veel van zeggen, maar die bas is echt fantastisch. Ik kan letterlijk geluid maken met het bestek en borden van de persoon die boven mij woont, simpelweg door de versterker open te zetten en zo'n subwoofer 18 - 160 hz test te doen :)
Oja, membraam is van polypropyleen, dus kan tegen lichte vochtigheid.

Verwijderd

voor 500 piek kun je ook een 2e hands REL kopen...aktief en gegarandeerd een stuk mooier laag...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zondag 11 maart 2001 16:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
voor 500 piek kun je ook een 2e hands REL kopen...aktief en gegarandeerd een stuk mooier laag...
meer hoef ik neit te zeggen

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zondag 11 maart 2001 16:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Een REL geeft een heel ander laag. Als je het hebt over de Q serie tenminste (iets uit de ST serie heb je niet voor 500,-). Een REL geeft namelijk een wat tragere bass, vaak goed geschikt voor HomeTheatre. Deze subwoofer geeft een snellere bass, vergelijkbaar met disco apparatuur.
Dat is de keuze die je moet maken...

Overigens staat ook in de Conrad gids (van 2001) op blz 295 item 7 een andere sub van raveland. Deze ziet er een stuk beter uit. Kost 249,- per stuk. Haal er twee, dan heb je ook meteen een betere stereo setup voor hetzelfde bedrag.

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/339/G1/339105G1.JPG

(overigens moet ik zeggen dat ik er zelf niks van moet hebben)
(Oja, een zorg dat je niks te maken krijgt met 'Cat', dat merk zuigt aan alle kanten!)

edit:plaatje deed het niet

Mijn Home Cinema in aanbouw

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59

talin

ES-MA

<eeuuhhm dit is mijn mening >

als je rotzooi in huis wilt halen moet je vooral die zooi kopen !

en als et ( weer ) eens niet werkt heb je een probleem want jouw probleem is niet hun probleem .:(

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

een REL Strata kun je prima kopen voor 500 piek(nw.1800,-)

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin&#039; on your stereo...

Dit is geen sub voor in huis. Dit is gewoon een "hallo ik wil een ontzettend lompe bass voelen en m'n ingewanden laten trillen"-sub.. voor bij drive-in disco's enzo maar niet voor in huis.. ga dan inderdaad voor die REL.

Verwijderd

Dat ligt er maar net aan waar je van houdt! Maar ik denk da 1-tje wel genoeg is hoor. Ik weet niet of je je buren wilt leren kennen. 15" is errug diep en laag en trilt heerlijk door. Ik heb laatst bijna mijn buurman een paar klappies moeten geven, zo gek werd ie!

• tHaFalleN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:03
Hmm, een 2e hands sub is als ik dit zo lees ook wel een optie, maar zijn die dingen 2e hands nog wel van een redelijke kwaliteit.
Ik kan me zo voorstellen dat je zo'n subwoofer wegdoet omdat ie niet meer voldoet. Dat betekend dus meestal dat je hem een tijd op het randje van zijn kunnen hebt laten draaien, maakt dat niet uit?

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 20:29 schreef tHaFalleN het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat je zo'n subwoofer wegdoet omdat ie niet meer voldoet.
Of omdat je ruzie met je buurman hebt, of omdat de politie langs is geweest, of je hebt nog meer geld om je buurman nog gekker te maken. :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op maandag 12 maart 2001 20:29 schreef tHaFalleN het volgende:
Hmm, een 2e hands sub is als ik dit zo lees ook wel een optie, maar zijn die dingen 2e hands nog wel van een redelijke kwaliteit.
Hoe je het ook wendt of keert, uit een 2e hands REL Strata komt een beter geluid dan uit deze dingen. Bovendien gaan Conrad subs minder lang mee dan 'echte' subs. (dat zeg ik uit ervaring)
Ik kan me zo voorstellen dat je zo'n subwoofer wegdoet omdat ie niet meer voldoet. Dat betekend dus meestal dat je hem een tijd op het randje van zijn kunnen hebt laten draaien, maakt dat niet uit?
Meestal wordt zo'n ding weg gedaan wegens de aanschaf van een betere of wegens de vrouw :)
Nee, het is natuurlijk een groter risico dan wanneer je iets nog in de verpakking koopt. Zelf denk ik dat het voor een fatsoenlijke sub niet al te veel uitmaakt.
Bij Stassen kost een Strata nieuw fl.1960,- Ik raad je aan eerst te luisteren naar verschillende subs voordat je iets koopt. Als je echter bonkende kermis bass prefereert kun je gewoon voor de conrad dingen gaan. 500,- is niet veel en er zit garantie op. Tis maar net wat je zelf wilt. Mooi laag of hard laag.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gezocht naar goede 2e hands woofers. Maar kan nooit wat vinden bijvoorbeeld via via en zo. En als je wat vind dan moet je weer stad en land afreizen!!
Ik hou er ook niet zo van om bij mensen aan te komen, geeft zo'n verplicht gevoel van moeten kopen. Het is maar waar je van houdt, ik ga liever lekker zeiken bij Mediamarkt of sow
Pagina: 1