Toon posts:

Help, samengestelde PC vaak defect. Waarom?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eind januri 2009 heb ik een "game"-systeem samengesteld en besteld bij een computerzaak. Nu anderhalf jaar later heb ik deze PC al drie keer naar de winkel terug moeten brengen:

1. Asus P5QL Moederbord + Enlight 26 in 1 cardreader kapot
2. 1 TB SATA Samsung HD103UJ kapot
3. XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ kapot

Nu vraag ik mij of er niet gewoon compatibiliteits problemen of iets dergelijks zijn met mijn PC. Op deze manier lopen de kosten namelijk aardig uit de klauwen. De basis componenten van het systeem zien er als volgt uit:

Asus P5QL Moederbord (na 1e keer vervangen door Asus P5QL SE Moederbord)
Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz
Kingston KVR800D2N5/2G (RAM)
1 TB SATA Samsung HD103UJ (na 2e keer vervangen door 1 TB SATA Samsung HD105SI)
XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ (na de 3e keer nog niet vervangen. Mogelijk 1 GB ATI Radeon HD 5770)
Antec NeoPower 650 watt Voeding

Iemand een idee waarom mijn onderdelen bij bosjes sneuvelen? De computer staat stabiel een stukje van de grond. Wordt regelmatig van stof ontdaan aan de binnenkant. Ik gebruik alleen legale software. Ik ben in ieder geval ten einde raad dus als iemand wat licht op de situatie zou kunnen schijnen, graag.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

Ik begrijp je reactie niet helemaal. Waarom wordt het een prijzig iets. Op veel onderdelen heb je 2 (Graka) tot 3 (HD) jaar garantie..

Het lijkt gewoon toeval te zijn of wellicht de warmte of de voeding. Het moet echt een van deze 3 zaken zijn in mijn ogen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
Als de kosten aardig uit de klauwen lopen dan ben je gewoon opgelicht want je hoort hier gewoon nog garantie op te hebben.
Hoe warm worden je onderdelen en wat gebeurt er als er iets kapot is? (wat voor soort crashes of start het systeem gewoon niet meer)

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 08-07-2010 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Volgens de winkel zitten op de onderdelen 1 jaar garantie. Het eerste defect (moederbord + cardreader) vielen officieel net buiten de garantie van een jaar, maar zijn kosteloos vervangen.

Mijn hardeschijf ging iets later kapot dan het jaartje garantie en heb ik gewoon moeten betalen (€85,-)

Nu is mijn videokaart defect. Pas anderhalf jaar oud. De winkel geeft echter maar 1 jaar garantie. Heb even op de site van Nvidia gekeken, ook daar is er maar sprake van een garantie van een jaar. Nieuwe kost zo'n €150,- tot €200,-)

Zijn er ergens voorwaarden te vinden m.b.t. langere garantieperiode? Ik heb ook geen losse verpakkingen van de onderdelen aangezien de PC in de winkel is samengesteld. Heb ik een poot om op te staan?
Hoe warm worden je onderdelen en wat gebeurt er als er iets kapot is? (wat voor soort crashes of start het systeem gewoon niet meer)
Bij mijn videokaart kreeg ik geen beeld meer op mijn monitor. Vlak daarvoor "bevroor" het scherm regelmatig na 10 minuten of pas na 2 uur. De temperatuur wordt niet normaal hoog. Dat schijnt volgens de winkel het defect te zijn. Mijn videokaart functioneert wel, maar produceert veel te veel hitte.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 16:20 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-12 11:53

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:16:
Bedankt voor de snelle reacties. Volgens de winkel zitten op de onderdelen 1 jaar garantie. Het eerste defect (moederbord + cardreader) vielen officieel net buiten de garantie van een jaar, maar zijn kosteloos vervangen.

Mijn hardeschijf ging iets later kapot dan het jaartje garantie en heb ik gewoon moeten betalen (€85,-)

Nu is mijn videokaart defect. Pas anderhalf jaar oud. De winkel geeft echter maar 1 jaar garantie. Heb even op de site van Nvidia gekeken, ook daar is er maar sprake van een garantie van een jaar. Nieuwe kost zo'n €150,- tot €200,-)

Zijn er ergens voorwaarden te vinden m.b.t. langere garantieperiode? Ik heb ook geen losse verpakkingen van de onderdelen aangezien de PC in de winkel is samengesteld. Heb ik een poot om op te staan?
Hmm, ATI geeft volgens mij 2 (of 3?) jaar garantie. Op mijn HD's heb ik 3 jaar garantie als ik me niet vergis.. Ik vind de termijn van 1 jaar voor de HD magertjes.. Check eens op de site van de fabrikant?

edit
Overigens is garantie maar een relatief begrip. Het gaat erom dat je er vanuit mag gaan dat je langer dan een jaar je hd, graka, etc kan gebruiken. Wellicht dat je dan geen 100% schadeloos wordt gesteld, maar er moet toch iets te bespreken zijn... Wellicht melden bij je rechtsbijstandsverzekering (van je ouders..) ?

Dirty link, maar hier geeft OPUS (en dus Samsung) toch echt 3 jaar garantie..
http://www.opusshop.com/S...SATA2-32-MB/d/foto/11214/

[ Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 08-07-2010 16:22 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Bij mijn videokaart kreeg ik geen beeld meer op mijn monitor. Vlak daarvoor "bevroor" het scherm regelmatig na 10 minuten of pas na 2 uur. De temperatuur wordt niet normaal hoog. Dat schijnt volgens de winkel het defect te zijn. Mijn videokaart functioneert wel, maar produceert veel te veel hitte.
De webshop lult, want in NL staat in de wet dat elektronica minstens 2 jaar garantie heeft :+

Hoe warm word je GPU nou eigenlijk dan? Want 80 - 85c is een normale temp als je dit hebt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 jaar op een HDD zie je bijna niet meer. De enige kans die je hebt is dat het hier om een OEMschijf gaat, daar zit geen fabrieksgarantie op (die is door de OEM immers afgekocht). Maar als het geen OEMschijf is dan heeft de winkel je een nieuwe laten betalen, terwijl je gewoon recht hebt op garantie. Ik zou de winkel daar sowieso eens mee confronteren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan nog heb je vast een bepaalde levensverwachting van jouw PC, denk je ook niet? Als ze het hoog spelen, kun jij dat dus ook doen, op basis hiervan. Kost wat meer moeite, maar krijg je wel garantie.
Zoals ik al zei, kun je er vanuit gaan dat een PC (en dus ook de onderdelen) langer meegaat dan een jaar, je kan het eventueel hogerop gaan zoeken en op basis daarvan alsnog garantie krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor alle snelle reacties. Hoe meer ik lees, hoe meer ik me voel opgelicht.
Overigens is garantie maar een relatief begrip. Het gaat erom dat je er vanuit mag gaan dat je langer dan een jaar je hd, graka, etc kan gebruiken. Wellicht dat je dan geen 100% schadeloos wordt gesteld, maar er moet toch iets te bespreken zijn... Wellicht melden bij je rechtsbijstandsverzekering (van je ouders..) ?

Dirty link, maar hier geeft OPUS (en dus Samsung) toch echt 3 jaar garantie..
http://www.opusshop.com/S...SATA2-32-MB/d/foto/11214/
Heb het net nog geprobeerd via de Samsung site zelf. Heb echter het serialnumber van mijn defecte HDD nodig en die heb ik nooit terug gehad van de winkel. Kan dus niet verifieren of er daadwerkelijk 3 jaar garantie op zit. Toch bedankt voor de link.
De webshop lult, want in NL staat in de wet dat elektronica minstens 2 jaar garantie heeft

Hoe warm word je GPU nou eigenlijk dan? Want 80 - 85c is een normale temp als je dit hebt.
Even voor de duidelijkheid, het is geen webshop maar gewoon een echte winkel.
Heb je toevallig ergens een linkje waarin de 2 jarige garantie vermeld wordt? Kan zeer goed van pas komen.
Temperatuur van de GPU durf ik je niet te geven. Het ruikt in ieder geval serieus naar brand wanneer mijn PC aan staat tijdens het gamen.
1 jaar op een HDD zie je bijna niet meer. De enige kans die je hebt is dat het hier om een OEMschijf gaat, daar zit geen fabrieksgarantie op (die is door de OEM immers afgekocht). Maar als het geen OEMschijf is dan heeft de winkel je een nieuwe laten betalen, terwijl je gewoon recht hebt op garantie. Ik zou de winkel daar sowieso eens mee confronteren.
Geen idee of het een OEMschijf is. Het is een door mij samengesteld systeem met onderdelen van de winkel. Weet niet of zij OEMschijven gebruiken of gewoon inkopen bij de fabrikant.

• beany
  • Laatst online: 21:33

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:38:
Heb het net nog geprobeerd via de Samsung site zelf. Heb echter het serialnumber van mijn defecte HDD nodig en die heb ik nooit terug gehad van de winkel. Kan dus niet verifieren of er daadwerkelijk 3 jaar garantie op zit. Toch bedankt voor de link.
Nooit terug gehad van de winkel?? Die zou ik dan maar eens snel terug halen!! Het is namelijk jouw eigendom, jij hebt er voor betaald. En aangezien je, volgens de winkel, geen garantie hebt en je een nieuwe hebt moeten kopen hebben zij geen recht tot bezit van het kapotte model. Jij bent gewoon eigenaar van 2 harde schijven. 1 Kapotte en 1 werkende.

Ik zie dat winkels dit vaker doen. Roepen dat het geen garantie is, de klant een nieuwe laten kopen, de oude innemen, klant weer weg en vervolgens alsnog de garantie bij de fabrikant claimen :X

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat betreft garantie, neem eens een kijkje in Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

Rail Away!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:44
Dat je brand ruikt tijdens het gamen is in ieder geval niet normaal 8)7
Draai Furmark is en kijk hoe warm je videokaart wordt?

Furmark Download

En zoals iedereen als zegt je bent echt afgezet door die winkel :X

[ Voor 14% gewijzigd door Redblader op 08-07-2010 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de HDD weet ik wat ik ga doen. Volgens deze link: Samsung HDD Garantie Zit er inderdaad gewoon 3 jaar garantie op. Dit maakt...
Ik zie dat winkels dit vaker doen. Roepen dat het geen garantie is, de klant een nieuwe laten kopen, de oude innemen, klant weer weg en vervolgens alsnog de garantie bij de fabrikant claimen
...dat scenario een stuk aannemelijker en mij een stuk pissiger.

Wat mijn defecte videokaart heb ik minder in te brengen ben ik bang. Heeft hier iemand misschien nog een adviesje voor? Heb ik gewoon pech waneer deze sneuvelt na anderhalf jaar of moet ik inderdaad gaan drijgen hogerop te gaan zoals door een aantal wordt aangeraden?

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft garantie, neem eens een kijkje in Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten
Bedankt voor de link. Het gaat hier echter om een echte Bricks-and-Walls winkel dus GEEN webshop. Kom echter een hoop interessants tegen dus enorm bedankt!
Dat je brand ruikt tijdens het gamen is in ieder geval niet normaal
Draai Furmark is en kijk hoe warm je videokaart wordt?

Furmark Download

En zoals iedereen als zegt je bent echt afgezet door die winkel
Mijn PC staat op dit moment nog steeds bij de winkel en kan dus op het moment helaas niks controleren. Ik houdt het in gedachten voor wanneer ik hem ga ophalen. Voordat ik hem echter ga halen wil ik wel eerst even zorgen dat ik mijn rechten ken en niet weer opgelicht wordt.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Op de site van samsung staat nochtans dat ze 3 jaar garantie geven op harde schijven:
http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do dus waar ze 1 jaar vandaan halen, geen flauw idee. (tenzij het een OEM versie is, maar dat zie je niet zo vaak)
Kijk anders eens op je rekening wat de juiste naam is van het product.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28

D4NG3R

kiwi

:)

Hier de aangevraagte garantie dingetje:
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa

Een HDD heeft een levensverwachting van minimaal 3 jaar, dus heb je 3 jaar lang recht op reparatie of vervanging. Een Videokaart heeft een levensverwachting van 2.5 jaar, dus hetzelfde geld hier.

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 08-07-2010 17:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van samsung staat nochtans dat ze 3 jaar garantie geven op harde schijven:
http://www.samsung.com/nl...vicePolicyWarrantyMain.do dus waar ze 1 jaar vandaan halen, geen flauw idee. (tenzij het een OEM versie is, maar dat zie je niet zo vaak)
Kijk anders eens op je rekening wat de juiste naam is van het product.
Op de rekening staat letterlijk: 1 TB SATA Samsung HD103UJ. Het lijkt erop dat het geen OEMschijf is en ik dus inderdaad 3 jaar garantie zou moeten hebben.

Een HDD heeft een levensverwachting van minimaal 3 jaar, dus heb je 3 jaar lang recht op reparatie of vervanging. Een Videokaart heeft een levensverwachting van 2.5 jaar, dus hetzelfde geld hier.
Bedankt voor de link, zat er toevallig net te kijken. Ik weet voldoende en kook ondertussen redelijk vanbinnen. Ik weet nu wat mijn rechten zijn en ik weet ook dat ik hierna nooit meer terug ga naar die winkel.

Ik wil iedereen hardstikke bedanken voor alle informatie en hulp. Jullie zijn geweldig. Is er een mogelijkheid dit topic tijdelijk op slot te gooien? Dan plaats ik binnenkort hoe het afgelopen is.

• beany

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:04:
Ik wil iedereen hardstikke bedanken voor alle informatie en hulp. Jullie zijn geweldig. Is er een mogelijkheid dit topic tijdelijk op slot te gooien? Dan plaats ik binnenkort hoe het afgelopen is.
Graag gedaan, maar we gaan er vanuit dat men altijd dankbaar is :)

Tevens is een verzoek tot slotje niet nodig. Topics blijven in principe altijd open(tenzij een topic uit de hand loopt, een slechte openingspost heeft, etcetcetcetcetc). Je kan ons dus ten alle tijden verblijden met een update hoe dit is afgelopen, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:58:

Waar zie jij die levensverwachtingen staan dan?

Verwijderd

Laat het topic nog maar even open zou ik zeggen, dan kunnen we meelezen hoe het afgelopen is. Daar ben ik wel erg benieuwd naar! dit soort winkeliers wringen zich altijd in erg vreemde bochten op je te laten betalen. Poot stijf houden, en ook mooi je 65 euro voor de hardeschijf terugeisen!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:22:
De webshop lult, want in NL staat in de wet dat elektronica minstens 2 jaar garantie heeft :+
Een Europese aanbeveling maakt het nog geen wet in NL. ;)
Terw_Dan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:23:
Waar zie jij die levensverwachtingen staan dan?
Het is een relatief begrip. Er word bedoeld wat de redelijkerwijze levensverwachting van een product is. :) Zo mag je er van uitgaan dat een PC het toch zeker 3 jaar uithoudt zonder hardwarematig defect.

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2010 17:35 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:27
^^ Europees consumenten recht ;)

Verder is het zo dat de winkelier (als dan niet webshop) zelf maar 1 jaar garantie moet verlenen. De overige garantie is puur coulance als de winkel mee wil helpen. Maar de fabrikant is wel verplicht. Dus zonder coulance is ben je gebonden aan RMA formulieren van de fabrikant.

En zoals eerder aangegeven is het bij electronica (maar dan geen accu's ;) ) je ECR 2jaar. En als die winkel voor spullen van een <2 jaar oud geld heeft gevraagd dan klopt er iets niet. Maar arbeid staat los van garantie natuurlijk ;) (na het 1e jaar)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

klaasbram schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:08:

Verder is het zo dat de winkelier (als dan niet webshop) zelf maar 1 jaar garantie moet verlenen. De overige garantie is puur coulance als de winkel mee wil helpen. Maar de fabrikant is wel verplicht. Dus zonder coulance is ben je gebonden aan RMA formulieren van de fabrikant.
Daar sla je volgens mij de spijker ook op de kop, in deze tijd van crisis zijn winkels al lang blij met extra omzet. Een klant wijzen op hun rechten is niet iets wat hoog op de prioriteitenlijst staat van de meesten gok ik.

Het kan overigens wel schandaliger.. zo heb ik ooit van Lacie set nieuwe voedingen gekregen (aangezien dat brakke dingen zijn en standaard na ongeveer jaar kapot gaan) en nadat deze het weer begaven binnen 1 jaar stug zeggen dat dat niet meer binnen garantie valt. Nee je kan nieuwe voeding kopen voor iets van 60 euro incl verzendkosten. Right. Hufters. Dat soort toko's boycot ik dan voor de rest van mijn leven en brandt ze zoveel mogelijk af. Bij deze ;)

Maar Freek, naar verhaal, moet zeggen dat ik hier in Deventer best wel goede ervaringen heb met enkele computerzaken. Nu kom ik er ook wel regelmatig en misschien scheelt dat wat daarbij weet ik ook wel wat ik aan moet kaarten. Maar het is zo onbegrijpelijk dat winkels schijnbaar klanten niet willen houden. Echt een epic fail.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
ik weet niet of dit al genoemt is. Maar na het lezen van de start post dacht ik gelijk aan de voeding.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-12 22:20

pythagorasABC

A²+B²=C²

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:57:
Iemand een idee waarom mijn onderdelen bij bosjes sneuvelen? De computer staat stabiel een stukje van de grond. Wordt regelmatig van stof ontdaan aan de binnenkant. Ik gebruik alleen legale software. Ik ben in ieder geval ten einde raad dus als iemand wat licht op de situatie zou kunnen schijnen, graag.
Wellicht is dit het, maak je schoon met een stofzuiger?
Hierdoor kan statische elektriciteit opgewekt worden waardoor onderdelen kapot gaan.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
pythagorasABC schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:33:
[...]

Hierdoor kan statische elektriciteit opgewekt worden waardoor onderdelen kapot gaan.
Dit doe je natuurlijk als de computer uit is . En dan maakt het niks uit omdat je Mobo via de voeding geaard is. En zo kan ontladen via de aarde van het lichtnet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CptChaos schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:32:

Het is een relatief begrip. Er word bedoeld wat de redelijkerwijze levensverwachting van een product is. :) Zo mag je er van uitgaan dat een PC het toch zeker 3 jaar uithoudt zonder hardwarematig defect.
Maar waar ik op doel, op het moment dat het geen harde grens is kan het een discussiepunt worden.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-12 22:20

pythagorasABC

A²+B²=C²

jbkappirossi schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:39:
[...]

Dit doe je natuurlijk als de computer uit is . En dan maakt het niks uit omdat je Mobo via de voeding geaard is. En zo kan ontladen via de aarde van het lichtnet.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij is dat onzin. De statische elektriciteit maakt componenten kapot, ook als ze niet gebruikt worden.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• Nielson
  • Laatst online: 21:12

Je draait het precies om, onafhankelijk van hoelang de fabrikant garantie geeft, de winkelier blijft je aanspreekpunt en zal je tegemoet moeten komen.
En zoals eerder aangegeven is het bij electronica (maar dan geen accu's ;) ) je ECR 2jaar. En als die winkel voor spullen van een <2 jaar oud geld heeft gevraagd dan klopt er iets niet. Maar arbeid staat los van garantie natuurlijk ;) (na het 1e jaar)
Er is geen harde lijn van twee jaar in NL, hier is een vagere regeling van kracht op basis van oa 'de te verwachten levensduur'.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Je hebt een overeenkomst met de winkel. Die moeten gedurende de verwachte levensduur van het product de garantie (voor jou) regelen. Of zij dat nou met de fabrikant doen of uit eigen zak betalen, is dan voor jou niet relevant.

• beany

beany

Meeheheheheh

SH4D3H schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:52:
[...]

Je hebt een overeenkomst met de winkel. Die moeten gedurende de verwachte levensduur van het product de garantie (voor jou) regelen. Of zij dat nou met de fabrikant doen of uit eigen zak betalen, is dan voor jou niet relevant.
Sterker nog, volgens mij is het zelfs zo dat wanneer een fabrikant op zijn verpakkingen/in reclame's uitingen doet over garantie periode's die langer zijn dan het wettelijke minimum de winkelier die garantie bepalingen naar klant toe moet nakomen. Het idee is, dat als de winkelier deze extra garantie bepalingen niet wil nakomen hij het product simpelweg niet moet gaan verkopen. De keuzevrijheid ligt dan dus bij de winkelier.

Echter, ik weet dit niet zeker. Kan er zo snel ook een bijbehorende website over vinden.

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Die F3 spinpoint heeft 3jaar, die had gewoon RMA gestuurd kunnen worden geheel gratis, een tijdelijke vervanger kopen (en een extra tbtje) is helemaal geen gekke oplossing alleen 85euro hier kost hij 50euro(in de pricewatch, of 56 zoiets) Ik zou gewoon terug gaan, aangezien je een pc hebt samengesteld heb je waarschijnlijk geen OEM spul.

[ Voor 0% gewijzigd door DJ-Visto op 08-07-2010 22:04 . Reden: hmm, l te veel? :) ]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Misschien zijn er veel piekspanningen op jullie net? Hangen er zware verbuikers aan? zijn er bedrijven in de buurt met zware verbruikers?.... Een sterk wisselende spanning kan mij ook niet zo gezond lijken.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Soms gebruik ik inderdaad een stofzuiger om wat stof weg te halen. Natuurlijk is mijn PC dan uit, maar dit zal ik in het vervolg in ieder geval niet meer doen voor de zekerheid.
Cleyman schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:20:
Misschien zijn er veel piekspanningen op jullie net? Hangen er zware verbuikers aan? zijn er bedrijven in de buurt met zware verbruikers?.... Een sterk wisselende spanning kan mij ook niet zo gezond lijken.
Wat de constante spanning betreft denk ik dat het wel goed zit. Hier in huis staan nog meer PC's en laptops die nergens last van hebben. Lijkt me sterk dat alleen het stopcontact dat ik gebruik last heeft van wisselende spanning. Natuurlijk staat mijn PC wel het meeste aan en heeft dus eerder kans last te hebben van eventuele piekspanning.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

mijn HDD heb ik even gelaten voor wat het is aangezien dit al drie maanden geleden is gebeurt en mijn prioriteit bij de duurdere videokaart ligt. Ik heb al mijn onderhandelingsvaardigheden dus aangewend om die kaart vergoed te krijgen.

In eerste instantie wilde ze hem sowieso niet vergoeden of er kosteloos een nieuwe erin zetten. Na lang aandringen is het volgende afgesproken. De videokaart wordt terug gestuurd naar de fabrikant. Niet Nvidia, maar de fabrikant van de hele videokaart. Volgens mij is dit XFX. Daar wordt gekeken of het ding kapot is gegaan buiten mijn schuld om. Wanneer de fabrikant meewerkt krijg ik een gerepareerd of nieuw exemplaar terug. Wanneer de fabrikant het buiten enige garantie vindt vallen, worden de onderzoekskosten die de fabrikant heeft gemaakt om dat na te kijken door de winkel betaald.

Dit gaat echter wel 8 tot 10 weken duren. Om ondertussen mijn PC toch te kunnen gebruiken heeft de computerwinkel mij een tijdelijk videokaart gegeven. Niks bijzonders, een GeForce 8500 GT. Ik ben dus aan het retrogamen geslagen (GTA: Vice City; Starcraft; Morrowind) in de tussentijd. Daarnaast zorgt het lekkere weer en de vakantie ervoor dat ik mijn 9800 GTX+ niet te hard mis.

Zelf ben ik redelijk tevreden met de oplossing. Natuurlijk even kijken hoe het uitpakt. Wanneer de fabrikant namelijk niets doet, moet ik nog steeds een nieuwe videokaart kopen. We zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
[...]

Als je PC netjes uit staat (liefst van het net ontkoppeld) en je niet als een wilde met die slang heen en weer gaat (mond van slang nooit in contact brengen met componenten) is er niks aan de hand. Vertel dit niet tegen de winkel, want dan gaan ze het natuurlijk, lekker gemakkelijk, daarop gooien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:18:
UPDATE

mijn HDD heb ik even gelaten voor wat het is aangezien dit al drie maanden geleden is gebeurt en mijn prioriteit bij de duurdere videokaart ligt. Ik heb al mijn onderhandelingsvaardigheden dus aangewend om die kaart vergoed te krijgen.

In eerste instantie wilde ze hem sowieso niet vergoeden of er kosteloos een nieuwe erin zetten. Na lang aandringen is het volgende afgesproken. De videokaart wordt terug gestuurd naar de fabrikant. Niet Nvidia, maar de fabrikant van de hele videokaart. Volgens mij is dit XFX. Daar wordt gekeken of het ding kapot is gegaan buiten mijn schuld om. Wanneer de fabrikant meewerkt krijg ik een gerepareerd of nieuw exemplaar terug. Wanneer de fabrikant het buiten enige garantie vindt vallen, worden de onderzoekskosten die de fabrikant heeft gemaakt om dat na te kijken door de winkel betaald.

Dit gaat echter wel 8 tot 10 weken duren. Om ondertussen mijn PC toch te kunnen gebruiken heeft de computerwinkel mij een tijdelijk videokaart gegeven. Niks bijzonders, een GeForce 8500 GT. Ik ben dus aan het retrogamen geslagen (GTA: Vice City; Starcraft; Morrowind) in de tussentijd. Daarnaast zorgt het lekkere weer en de vakantie ervoor dat ik mijn 9800 GTX+ niet te hard mis.

Zelf ben ik redelijk tevreden met de oplossing. Natuurlijk even kijken hoe het uitpakt. Wanneer de fabrikant namelijk niets doet, moet ik nog steeds een nieuwe videokaart kopen. We zullen zien. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik vind dit absoluut geen nette oplossing. Zelf 4 jaar in een vergelijkbare winkel gewerkt, en de winkel kan de vga kaart gewoon terugsturen naar de leverancier binnen 2 jaar na aankoop, waarna ze een nieuwe ontvangen. Overigens heb ik nog nooit een rekening ontvangen van een fabrikant van een videokaart, als ze er geen garantie meer op wilde verlenen. Ze proberen je hier mischien lekker mee te maken, "wij betalen dat wel", maar er valt niet te betalen. binnen 2 jaar, heb je recht op een gratis vervangende vergelijkbare videokaart. Zo ook je hardeschijf.

Mischien toch iets minder vriendelijk proberen je gelijk te halen? Of uiteraard gewoon vriendelijk blijven, maar geen centimeter meebuigen met hun verhaaltjes, en gewoon vertellen waar het op staat.

Uit nieuwsgierigheid, om welke winkel gaat het? dat ze maar 1 jaar garantie geven?
Pagina: 1