Eind januri 2009 heb ik een "game"-systeem samengesteld en besteld bij een computerzaak. Nu anderhalf jaar later heb ik deze PC al drie keer naar de winkel terug moeten brengen:
1. Asus P5QL Moederbord + Enlight 26 in 1 cardreader kapot
2. 1 TB SATA Samsung HD103UJ kapot
3. XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ kapot
Nu vraag ik mij of er niet gewoon compatibiliteits problemen of iets dergelijks zijn met mijn PC. Op deze manier lopen de kosten namelijk aardig uit de klauwen. De basis componenten van het systeem zien er als volgt uit:
Asus P5QL Moederbord (na 1e keer vervangen door Asus P5QL SE Moederbord)
Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz
Kingston KVR800D2N5/2G (RAM)
1 TB SATA Samsung HD103UJ (na 2e keer vervangen door 1 TB SATA Samsung HD105SI)
XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ (na de 3e keer nog niet vervangen. Mogelijk 1 GB ATI Radeon HD 5770)
Antec NeoPower 650 watt Voeding
Iemand een idee waarom mijn onderdelen bij bosjes sneuvelen? De computer staat stabiel een stukje van de grond. Wordt regelmatig van stof ontdaan aan de binnenkant. Ik gebruik alleen legale software. Ik ben in ieder geval ten einde raad dus als iemand wat licht op de situatie zou kunnen schijnen, graag.
1. Asus P5QL Moederbord + Enlight 26 in 1 cardreader kapot
2. 1 TB SATA Samsung HD103UJ kapot
3. XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ kapot
Nu vraag ik mij of er niet gewoon compatibiliteits problemen of iets dergelijks zijn met mijn PC. Op deze manier lopen de kosten namelijk aardig uit de klauwen. De basis componenten van het systeem zien er als volgt uit:
Asus P5QL Moederbord (na 1e keer vervangen door Asus P5QL SE Moederbord)
Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz
Kingston KVR800D2N5/2G (RAM)
1 TB SATA Samsung HD103UJ (na 2e keer vervangen door 1 TB SATA Samsung HD105SI)
XFX 512 MB DDR3 Geforce 9800GTX+ (na de 3e keer nog niet vervangen. Mogelijk 1 GB ATI Radeon HD 5770)
Antec NeoPower 650 watt Voeding
Iemand een idee waarom mijn onderdelen bij bosjes sneuvelen? De computer staat stabiel een stukje van de grond. Wordt regelmatig van stof ontdaan aan de binnenkant. Ik gebruik alleen legale software. Ik ben in ieder geval ten einde raad dus als iemand wat licht op de situatie zou kunnen schijnen, graag.