Goedemiddag,
Ik wil thuis een netwerk aanleggen wat aan een aantal vereistgen moet voldoen. Wellicht dat iemand hier nog wat tips heeft?
Ik heb Ziggo als leverancier en nu 1 aansluiting via draad.
Ik heb 8 ethernetaansluitingen in huis die met elkaar verbonden moeten worden.
Aan 1 aansluiting zit nu mijn PC en ik wil er 1 gebruiken voor de TV (deze aansluiting is er nog niet).
In dit netwerk wil ik ook een harde schijf hangen die vanaf alle aansluitpunten te bereiken moet zijn (waar ik alle muziek en films op kan zetten.
Ook heb ik 1 mini laptop die draadloos te bereiken moet zijn.
Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om dit voor elkaar te krijgen?
Ik denk zelf aan:
- Een HUB voor 8 aansluitingen (maar welk merk)?
- Een mediaplayer voor bij de TV (welk merk? ik wil hier geen spelcomputer tussen zetten)
- Een netwerk harde schijf
- Een draadloze router (hoe krijg ik dat voor elkaar? of is dit ook op de HUB o.i.d. aan te sluiten?
Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken! alvast bedankt!
Ik wil thuis een netwerk aanleggen wat aan een aantal vereistgen moet voldoen. Wellicht dat iemand hier nog wat tips heeft?
Ik heb Ziggo als leverancier en nu 1 aansluiting via draad.
Ik heb 8 ethernetaansluitingen in huis die met elkaar verbonden moeten worden.
Aan 1 aansluiting zit nu mijn PC en ik wil er 1 gebruiken voor de TV (deze aansluiting is er nog niet).
In dit netwerk wil ik ook een harde schijf hangen die vanaf alle aansluitpunten te bereiken moet zijn (waar ik alle muziek en films op kan zetten.
Ook heb ik 1 mini laptop die draadloos te bereiken moet zijn.
Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om dit voor elkaar te krijgen?
Ik denk zelf aan:
- Een HUB voor 8 aansluitingen (maar welk merk)?
- Een mediaplayer voor bij de TV (welk merk? ik wil hier geen spelcomputer tussen zetten)
- Een netwerk harde schijf
- Een draadloze router (hoe krijg ik dat voor elkaar? of is dit ook op de HUB o.i.d. aan te sluiten?
Ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken! alvast bedankt!