Toon posts:

Computer Shuts down in Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem sinds eigenlijk sinds 6/7 maanden,
mijn computer valt dus uit wanneer ik in een spel zit (met name Starcraft2) of deze net gestart heb, nu word dit erger wanneer ik alles op ultra zet, en valt deze vrijwel meteen uit, ik heb echt alles geprobeerd, andere drivers/reg Cleaners/ virus scans/.
Rivatuner zegt dat de GPU core temp ingame max. 70 graden is, maar hij valt ook uit bij 65,graden dus dit kan geen overheating zijn met videokaart, verder heb ik net een nieuw moederbord nieuw geheugen en nieuwe processor, de voeding die erin zit is 730watt ATX en is ook 3 maand oud, dus de voeding kan het ook niet zijn, de processor temperatuur word hooguit 45graden max dus dit kan het ook niet zijn, ik ben helemaal radeloos omdat ik geen oplossing weet en al 985 Boots verder ben. en ik weet dat dit systeem alles soepel moet kunnen draaien!
dit zijn mijn system specs:

Windows: Microsoft Windows 7 Professional x64
Memory (RAM): 8183 MB
Motherboard: MSI Trinergy (MS-7580)
CPU Info: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz
CPU Speed: 2969,9 MHz
Sound Card: Luidsprekers (High Definition A
Display Adapters: NVIDIA GeForce 8800 Ultra | NVIDIA GeForce 8800 Ultra | RDPDD Chained |768MB
Monitors: 1x; Algemeen PnP-beeldscherm |
Screen Resolution: 1680 X 1050 - 32 bit
Network: Network Present
Network Adapters: Realtek PCIe GBE Family Controller #2 | Realtek PCIe GBE Family Controller
CD / DVD Drives:
COM Ports: NOT Present
LPT Ports: NOT Present
Mouse: MX518
Hard Disks: C: 698,6GB | D: 78,1GB | E: 78,1GB | F: 76,6GB
Hard Disks - Free: C: 668,0GB | D: 46,4GB | E: 67,6GB | F: 55,8GB
USB Controllers: 2 host controllers.
Firewire (1394): 1 host controllers.
PCMCIA (Laptops): Not Installed
Manufacturer: American Megatrends Inc.
Product Make: MS-7580
AC Power Status: OnLine
BIOS Info: AT/AT COMPATIBLE | 06/24/10 | ACRSYS - 20100624
Time Zone: West-Europa (standaardtijd)
Battery: No Battery
Modem: Not detected

ik zou een DxDiag kunnen plaatsen indien nodig, hoop echt dat iemand me kan helpen! plz
:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Neem even een kijkje in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Als je er daar nog niet mee uit komt, laat dan weten wat je gedaan hebt en wat niet en dan kunnen we je wellicht een stuk gerichter helpen :)

Paar dingen:
- Wat bedoel je met uitvallen? BSOD of loop ie gewoon helemaal vast? Krijg je een foutmelding :?
- Je hebt 730watt voedingen en 730watt voedingen. Het ene merk is het andere niet en b-merken kunnen lang niet altijd het opgegeven wattage sustained leveren...hell, dat lukt a-merken nog lang niet altijd ;)
- Dat iets vervangen is wil niet zeggen dat het niet ook stuk kan zijn ;)

En test je geheugen (zie link) ! Dt klink als meer vraag naar recources ==> meer geheugen nodig ==> PC loopt vast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks, ik ga even die troubleshootdoornemen en btw,

- hij blijft niet hangen, en krijg ook geen foutmelding maar het is net alsof het stroom eraf word gehaald, me computer is ineens uit en blijft uit, (geen reboot)

- ok mijn PSU is van het merk, Techsolo 730Watt ATX (fan werkt prima)

Verwijderd

Zover ik zie heeft het vrij weinig te maken met de temperatuur van je GPU, nVidia heeft op hun website staan dat hun kaarten tot 105c blijven werken.

Zoals Eagle hier al zei, kijk even in de troubleshooter.

• RJBlackwolf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik had hetzelfde probleem een tijd geleden.
De pc bleef perfect werken totdat ik ging gamen.
Na mijn voeding vervangen te hebben voor een "zwaardere" versie, had ik geen problemen meer.
De oude voeding doet nu dienst in een wat minder zwaar systeem.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
RJBlackwolf schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:57:
Ik had hetzelfde probleem een tijd geleden.
De pc bleef perfect werken totdat ik ging gamen.
Na mijn voeding vervangen te hebben voor een "zwaardere" versie, had ik geen problemen meer.
De oude voeding doet nu dienst in een wat minder zwaar systeem.
alleen heeft TS bij een nieuwe voeding geen zwaardere voeding nodig, maar wel een A-merk;) maar lees de linkjes even door(troubleshooter), en TS laat ons dan even weten wat je geconcludeerd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
zelfs onder een Performance test (Passmark ), en onder het zwaarste grafische gedeelt, valt mijn computer weer uit, heb die moederbord monitor geinstalleerd maar die support mijn MS-7580 niet, verder weet ik niet echt hoe ik die spanningslijnen moet controleren, BIOS zou ik niet weten wat ik daar moet doen, ik heb ook verder niets overgeclocked en alles is normaal...., ik ben dus 3maand geleden bij een computer winkel geweest, en de 1e keer hebben ze me een nieuwe voeding geadviseerd, (ik heb wel het idee nadat ik heb gelezen dat TechSolo achteraf geen goede keuze was) de 2e keer hebben ze me een nieuwe CPU fan cooler aangesmeerd, toen het probleem bleef, dacht ik wel dat het me moederbord of processor moest ziijn, dus heb ik maar voor deze zomer een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen gekocht,
toen ik deze week heb geinstalleerd bleek tot mijn grote verbazing dat het probleem er nog steeds is, alleen nog erger lijkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 17:28 ]

Verwijderd

Die voeding is te koop voor € 35,- zie ik....... Snap ik eigenlijk totaal niet waarom je een moederbord van 300 euro aan zo'n prutapparaat hangt en daarmee riskeert dat al die dure hardware ook nog naar de knoppen gaat.....

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:25:
Die voeding is te koop voor € 35,- zie ik....... Snap ik eigenlijk totaal niet waarom je een moederbord van 300 euro aan zo'n prutapparaat hangt en daarmee riskeert dat al die dure hardware ook nog naar de knoppen gaat.....
Indeed.

Volgens de specificaties die ik heb gevonden, is het vermogen van de Techsolo TP-730 op de verschillende lijnen als volgt:

Specifications
Form size: ATX 12V Ver. 2.3
Power: 730W
Output power: +3.3V: 26A (85.8 Watt)
+5V: 35A (175 Watt)
+12V1: 19A (228 Watt)
+12V2: 19A (228 Watt)
-12V: 0.8A (9,6 Watt)
+5VSB: 2.5A (12,5 Watt)

Volgens Toms Hardware verbruikt een tweetal Geforce 8800 Ultra's in SLI zo'n 354 Watt (354/12=29,5 A): http://www.tomshardware.c...-radeon-power,2122-6.html

Dit betekent dat er bij maximaal verbruik nog maar (2x19)-29,5=8,5A totaal op de 12V-lijnen over is tot de limiet. Dit is totaal dus nog12*8,5=102 Watt Hier moet ook de processor nog zijn stroom vandaan halen. En dit is er van uitgaand dat de voeding dit maximum daadwerkelijk kan leveren.

Dan zit er ook nog een i7-860 (95 Watt) en een NF200-chipset (20 Watt) op het moederbord die allebei wel wat stroom willen (+ de rest van het systeem). Dit moet ook van de 12 volt-lijnen komen, 3,3 en 5 volt wordt niet veel meer gebruikt/zwaar belast.

Ik zou eens een test doen met één Geforce en de powerconnectors hiervan op de andere lijn stoppen dan die van het moederbord. Dan zou de voeding het vermogen moeten kunnen leveren.

Voor verbruik 8800 Ultra SLI: www.tomshardware.com/revi...-radeon-power,2122-6.html

Qua totaal vermogen is een 700 Watt voeding op zich genoeg. Hij moet echter wel een groter gedeelte op de 12V-lijnen kunnen leveren.

Als voorbeeld: TP-730: Totaal vermogen van alle lijnen 730 Watt, waarvan 456 op de 12 volt-lijnen (%12V=456/730=62% van het vermogen kan van de 12V-lijnen gehaald worden)
Corsair TX 750: Totaal vermogen van alle lijnen 750 Watt, waarvan 720W van de 12 volt-lijnen (96%)(http://www.corsair.com/products/tx/default.aspx)

Bij een (redelijk) goede voeding is dus een veel groter % van het max vermogen uit de 12V te halen.
Puur een cijfertje voor het maximum vermogen zegt niets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:25:
Die voeding is te koop voor € 35,- zie ik.......
€28 in duitsland...
120mm Lüfter • passive PFC • Anschlüsse: 1x 24/20-pin, 1x 4/8-pin ATX12V, 1x 6/8-pin PCIe, 6x SATA, 3x IDE, 1x Floppy • +3.3V: 26A • +5V: 35A • +12V1: 19A • +12V2: 19A • -12V: 0.8A • -5V: 0.8A • +5VSB: 2.5A • durchschnittliche Effizienz: kA
ofwel: je hebt een 2x 220w voeding in huis gehaald, waarvan het opgegeven vermogen hoogstwaarschijnlijk het piekvermogen betreft, ruim ingeschat. :F

ik denk dat we er zeker van kunnen zijn dat de voeding inderdaad het probleem is, maak het beste van de situatie en koop een fatsoenlijke 400/450W voeding, meer zal jouw systeem niet trekken (150 CPU + 200GPU + nog wat, zeer ruim ingeschat)

edit: wat hierboven staat dus :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hij heeft de 8800 in sli, die verbruiken samen dus 354 watt. Plus de rest kom je uit op 550-600 watt echt verbruik.

Aangezien een voeding meestal wordt gespecificeerd als piekvermogen (dat kan ie dan een paar sekonden leveren), kan je beter uitgaan van het echte vermogen; ik dacht niet dat er voedingen zijn die een efficientie van 80% op volle belasting halen. Een 700 W voeding zal daarom hooguit 540 W leveren, en een B merk waarschijnlijk nog veel minder.

Conclusie: je moet naar een A merk voeding van zeker 800 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the comments echt!, ik ben gewoon genaaid met die voeding, bij zon computer zaakje hier in de weimarstraat hadden ze hem erin gezet voor 70 of 80 EU :S
heb nooit echt bij een goede voeding stilgestaan, heeft iemand een aanrader voor dit systeem qua voeding?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 18:27

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 23:41:
thanks for the comments echt!, ik ben gewoon genaaid met die voeding, bij zon computer zaakje hier in de weimarstraat hadden ze hem erin gezet voor 70 of 80 EU :S
heb nooit echt bij een goede voeding stilgestaan, heeft iemand een aanrader voor dit systeem qua voeding?
Als dat niet zolang geleden is zou ik eerst teruggaan. Zeggen dat ze je een product hebben verkocht dat helemaal niet in staat is correct te werken met de rest van het systeem.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25

lees sowieso eventjes de (leerzame) topicstart door :)

edit: aargh, ik treuzelde weer te lang

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 23:54 ]

Verwijderd

niet leverbaar, te duur

voor €90 heb je een A-merk 650w voeding hoor.

pricewatch: Cooler Master Real Power M620
hij is zelfs nog gereviewd door t.net

edit: pak die hieronder, ik ben ook maar een kneus wat desktops betreft :P

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 00:22 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Voordat geld koop je veel betere voedingen. 850W ga je echt nooit of te nimmer aan komen. Als je alles echt heel hard overklokt kom je misschien net aan de 600W, maar dat zijn echt forse OC's.

Om maar op [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25 vooruit te lopen :P :

Een van deze twee is dan een uitstekende keus, want beide voedingen zijn in kwaliteit haast onovertroffen, terwijl ze niet erg duur zijn.

Edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 00:16:
niet leverbaar, te duur

voor €90 heb je een A-merk 650w voeding hoor.

pricewatch: Cooler Master Real Power M620
hij is zelfs nog gereviewd door t.net
Cooler Master maakt geen A-merk-voedingen (ga HardwareSecrets of JonnyGuru er maar op na ;)). De meeste voedingen van CM zijn redelijk, met enkele ronduit slechte (de eXtreme Power serie). A-merk-voedingen komen van Seasonic, Antec, Corsair en Enermax (waarbij Seasonic vaak nog OEM van de rest is ook :P).

[ Voor 24% gewijzigd door Ghost Dog op 09-07-2010 12:47 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
thx thx ik zit nu te denken aan de Antec TruePower TP-650

http://www.cool-prices.nl...-new-series-tp-650-566716

deze miss nog een optie?
OCZ tioch een a-merk?

http://www.informatique.n...-modxstream-pro-700w.html

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 00:54 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

:N OCZ is qua kwaliteit vergelijkbaar met Cooler Master. De voedingen zijn meestal wel aardig, maar nooit echt goed.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
ok thx, zojuist die Antec TP-650 besteld, hoop dat het probleem dat ik had nu oplost, thx for the comments:)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat maar ff weten of dat het idd was of niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
was idd me voeding, nieuwe voeding werkt perfect, en games lopen vloeiend op hoogste settings :)
thx iedereen
Pagina: 1