Dvi-i adapter naar dvi-i en hdmi

Pagina: 1
Acties:

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-02 21:03
Wat ik wil:
Mijn secundaire output van mijn videokaart (dvi-i) splitten naar dvi-i en hdmi zodat ik zowel op mijn 2e monitor voor de pc beeld heb als mijn nieuwe HDTV.

Gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://files.safetyparts.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/CABLE-564-dvi-splitter-dvi-d-dvi-d-hdmi-g.jpg

Probleem:
Bovenstaande is dvi-d, ik had tot ik dat kocht geen idee dat er meerdere dvi types waren. Echter dit werkt niet goed met dvi-i. Ik moet eerst mijn beeldscherm normaal aansluiten, als ik dan de adapter aansluit werkt het redelijk maar bij donker beeld veel artifacten. En bij een reboot of uitzetten tv of monitor moet ik eerst weer direct mijn monitor aansluiten voor het werkt.

Volgens de verkoper komt het dus omdat het dvi-id is ipv dvi-i..

Oplossing?:
Een voor de handliggende is een videokaart kopen met 2x dvi-i out en hdmi. Goedkoper zou zijn iets van een andere adapter? Alleen ik vind echt nergens dvi-i naar dvi-i en hdmi? Wel dvi-i naar dvi-i en vga maar dat lijkt me ook niets want hdmi kabel ligt er toch al en hdmi (ookal geconverteerd van dvi) is betere beeldkwaliteit naar mijn weten.

Een dvi-i naar 2x dvi-i zou in principe ook voldoen maar heb al verschillende kabelshops gemailed maar tot nu toe geen geluk..

Dvi-d naar 2x dvi-d vind ik dan wel weer in overvloed.. http://www.kabelsenmeer.n...VID__2x_DVID_verguld.html

Iemand een andere oplossing dan een adapter of weet waar ik een soortgelijke adapter kan vinden?

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Hmm, ik denk dat dat eerder aan het concept van die splitter ligt en niks te maken heeft met het verschil tussen DVI-I en DVI-D (beide schermen van jou worden digitaal aangesloten dus die analoge component wordt niet gebruikt). Wat dan de oplossing is voor jouw probleem.... Je zou eens ervaringen moeten kunnen vinden van anderen die soortgelijke splitters hebben gebruikt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Een voor de handliggende is een videokaart kopen met 2x dvi-i out en hdmi.
Let er wel op dat veel kaarten met deze aansluitingen ze niet alle drie tegelijk kunnen aansturen, meestal is een dvi gedeeld met hdmi. Voor alle drie tegelijk heb je een eyefinity versie nodig. Verder heb je dvi-i alleen nodig als je er een analoog vga signaal af wil takken, anders gebruik je alleen het dvi-d gedeelte.

• d4jo
ZouZou Dude schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:58:
Hmm, ik denk dat dat eerder aan het concept van die splitter ligt en niks te maken heeft met het verschil tussen DVI-I en DVI-D ...
Mijn concept van een splitter is dat ik hetzelfde beeld op een monitor EN een HDTV wil tonen. Dus geen 3 "aparte" beeldschermen. Maar 2 waarvan dus 1 getoond wordt op zowel een monitor als op mijn HDTV..

Als DVI-D het probleem niet was zou het nu toch moeten werken?

Ik wil dus niet 3 beeldschermen apart zoals volgens mij hierboven dmv eyefinity wordt gesuggereerd

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
Wat 'k daarmee bedoelde is dat het signaal daar niet op is voorzien om gesplitst te worden. Dit kan verklaren waarom je te kampen hebt met die problemen.

• d4jo
Oke daar heb ik nooit bij stil gestaan, vrees dat ik dan naar een ati 58xx of een 2e 275gtx moet gaan kijken.. Bedankt voor de info

/edit

Ik ben ook echt zo goed in zoeken |:(

Dit eerst maar eens doorlezen: van DVI-I naar HDMI LCD TV

Lees er verder niets over splitter/adapter van 1 dvi-i uitgang naar dvi-i en hdmi (wel idd dat dvi-d gewoon naar hdmi/dvi-i moet kunnen. Aparte is, het werkt wel redelijk als ik eerst na een reboot mijn monitor heb aangesloten direct en daanra adapter er tussen.. Als iemand nog input heeft graag!

/edit2

Lees net dat iemand een ati 4350 naast zijn videokaart er bij heeft geprikt, die heeft hdmi out. En zo zou hij het signaal naar de tv kunnen sturen? Zou dat werken? Kan toch haast niet of zou dat makkelijk in te stellen zijn? (bij mij waarsch nVidia kaartje met hdmi out erbij..)

[ Voor 90% gewijzigd door d4jo op 08-07-2010 17:01 ]

Pagina: 1