Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord werkt niet meer bij inlogscherm XP

Pagina: 1
Acties:

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Hallo,
Ik heb een redelijk groot probleem.
Mijn toetsenbord werkt niet meer in het inlogscherm van windows XP. Dus kan ik ook niet inloggen.
Toen dit gebeurde heb ik direct windows 7 geïnstalleerd op een andere hardeschijf en deze in de computer gezet. En raar genoeg werkt het toetsenbord daar wel perfect. Hij heeft het ook altijd perfect gedaan in windows XP tot sinds kort dan.
Ik heb zelf al heel veel geprobeerd, maar kom er maar niet uit. Ik weet trouwens ook niet of windows XP het toetsenbord uberhaupt herkent of niet, omdat ik dus onmogelijk voorbij het inlogscherm kan komen.
Nogmaals; Toetsenbord is gestopt met werken in windows XP, echter werkt hij nog perfect in windows 7.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Het is namelijk vrij belangrijk dat ik weer toegang krijg tot windows XP (En ja, ik weet dat je gewoon bij de bestanden kan komen via een andere OS, echter staan al mijn muziek en itunes instelling op mijn windows XP installatie, en dat duurt echt uren om over te zetten).

Mocht iemand erom vragen, dit is de setup van de PC.

Processor; E8400 @ 4,05 Ghz
Ram; 4 GB DDR2 @ 900 Mhz.
Videokaart; Nvidia GTX280
Moederbord; Asrock P45
Hardeschijven; Beide samsung F1 640 GB.
Het probleem Aka het toetsenbord; Microsoft comfort curve 2000 v1.0

Alvast bedankt voor jullie reacties. 8)7

Verwijderd

Je kan of even wachten totdat XP de PNP functie activeert en daarmee je keyboard installeert of terwijl je in het inlogscherm zit even de keyboard op wellicht een andere USB poort zetten.

Succes.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Anders misschien een USB to PS/2 dingetje proberen? Als het goed is werkt een muis USB to PS/2 poort dingetje ook. Als je niet weet wat ik bedoel, deze dingetjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.anglo-pc.eu/catalog/images/adapter_ps2_usb.jpg
Heb je er vast wel 1 van, zit bij bijna elke muis.

heb zelf dat toetsenbord ook, best wel prettig :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 19:51
Werkt het toetsenbord wel, voordat je windows opstart ? Je kunt bijvoorbeeld tijdens het opstarten van je PC eens proberen of je in de BIOS of i/h bootmenu kunt komen (F2 of F12 o.i.d. ). Als dit lukt weet je iets meer: je USB poort is dan OK en heeft ws. Windows een probleempje.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 18:10

Haan

dotnetter

Ik had laatst dat ik opeens niet meer kon inloggen, omdat mijn wachtwoord niet meer herkend werd. Toen wachtwoord ingevoerd via het onscreen keyboard en dat werkte wel. Toen bleek dat een paar letters van m'n toetsenbord kapot waren, zodat m'n ww niet meer klopte :')

Moraal van dat verhaal is dus dat je wellicht met het onscreen keyboard kan inloggen, al weet ik niet zeker of je dat bij XP ook tevoorschijn kan halen bij het inlogscherm.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
... en anders even je processor op stock speed laten draaien?
(Kan die titel trouwens gefixt worden?)

[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 08-07-2010 08:33 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 09:52
Mijn god.... pas alsjeblieft je topictitel aan. Dit komt ontzettend schreeuwerig over en zegt ook niets over je probleem. Iedereen wil namelijk snel geholpen worden.

Ontopic:
Uhhh.... ander toetsenbordje proberen? Vast wel iemand in de omgeving (buurman, kennis, tante) die tijdelijk zijn toetsenbord wil uitlenen. En anders 1tje kopen (hier om de hoek al te krijgen vanaf 4 euro).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52
ChojinZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:37:
Mijn god.... pas alsjeblieft je topictitel aan. Dit komt ontzettend schreeuwerig over en zegt ook niets over je probleem. Iedereen wil namelijk snel geholpen worden.

Ontopic:
Uhhh.... ander toetsenbordje proberen? Vast wel iemand in de omgeving (buurman, kennis, tante) die tijdelijk zijn toetsenbord wil uitlenen. En anders 1tje kopen (hier om de hoek al te krijgen vanaf 4 euro).

Jij leest ook niet of wel?
8)7

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Is anders wel het beste advies als het echt belangrijk is. Anders is zo'n schreeuwerige titel idd overbodig.
D4NG3R NL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 03:23:
Als het goed is werkt een muis USB to PS/2 poort dingetje ook.
Wel eens geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet (en zijn niet voor niets groen imho).

• ChojinZ
the-edge schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Jij leest ook niet of wel?
8)7
En wat bedoel je daar precies mee? Als je me dan corrigeert, vertel dan ook meteen ff wat ik precies fout doe wat dat zie ik nu zelf niet in.
Ik kan er overheen hebben gelezen maar ik zie nergens staan dat de ts een ander toetsenbord heeft geprobeerd.

Overigens kan je wel kritiek hebben om iemand anders maar jou bijdrage levert ook niet veel op.
Wellicht dat je de volgende keer ook moeite kan nemen om de topicstarter te helpen met zijn probleem ipv reageerders alleen maar te corrigeren met opmerkingen waar ze niets mee kunnen... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

_H_G_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:22:
Is anders wel het beste advies als het echt belangrijk is. Anders is zo'n schreeuwerige titel idd overbodig.

[...]

Wel eens geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet (en zijn niet voor niets groen imho).
Je hebt ze ook in het paars. En de kleur is dan het enige verschil. Het werkt alleen niet met alle toetsenborden en ook niet met alle muizen. (En aangezien de TS een MS Comfort Curve 2000 toetsenbord heeft, zal het waarschijnlijk NIET werken.)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 10:45 ]

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Al geprobeerd om een herstel punt Terug te zetten, of de toetsenboord in een ander USB aansluiting stopen.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• the-edge
ChojinZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:33:
[...]

En wat bedoel je daar precies mee? Als je me dan corrigeert, vertel dan ook meteen ff wat ik precies fout doe wat dat zie ik nu zelf niet in.
Ik kan er overheen hebben gelezen maar ik zie nergens staan dat de ts een ander toetsenbord heeft geprobeerd.

Overigens kan je wel kritiek hebben om iemand anders maar jou bijdrage levert ook niet veel op.
Wellicht dat je de volgende keer ook moeite kan nemen om de topicstarter te helpen met zijn probleem ipv reageerders alleen maar te corrigeren met opmerkingen waar ze niets mee kunnen... ;)
offtopic:
Excuses, was inderdaad naïef gereageerd. Had daar meer mee moeten doen ipv negatief de kont erin :)

Zoals je wellicht had kunnen opmerken heeft de TS het probleem enkel bij 1 besturingssysteem, het ligt dus niet fysiek aan het toetsenbordje. Wellicht (zoals bovengenoemd) een aansluiting waarmee $OS niet aan mee wil werken.

BIOS lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien ander OS het wel doet.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:50

Reptile209

- gers -

Ik sluit me aan bij the-edge: het probleem zit in XP, niet in de hardware.

Ik zou zeggen: log in met het on-screen keyboard en ga eens in je device manager kijken welke chaos je daar aantreft. Ik denk dat je mobo-drivers, tobo-drivers of usb-drivers fucked-up zijn, dus kijk daar eens naar.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd of veilige modus werkt?
Dan kun je misschien bij apparaat beheer kijken.
:+

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb voorlopig maar even je topictitel veranderd; iedereen wil graag snel hulp hebben maar je zult net als ieder ander gewoon rustig geduld moeten hebben.

Tevens is het nu duidelijker wat je probleem nou eigenlijk is.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ChojinZ
[quote]the-edge schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:32:
[...]

offtopic:
Excuses, was inderdaad naïef gereageerd. Had daar meer mee moeten doen ipv negatief de kont erin :)

d:)b
the-edge schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:32:
[...]

Zoals je wellicht had kunnen opmerken heeft de TS het probleem enkel bij 1 besturingssysteem, het ligt dus niet fysiek aan het toetsenbordje. Wellicht (zoals bovengenoemd) een aansluiting waarmee $OS niet aan mee wil werken.

BIOS lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien ander OS het wel doet.
Nu je het zegt....

Die link had ik zelf nog niet gemaakt (zwaar voetbal avondje gahed :+ ) )
De kans is idd erg groot dat het dan toch een hardware probleem is.

Maar toch zou ik een anders toetsenbord proberen. De (kleine ;) ) kans bestaat dat het de drivers zijn.
Ooit heb ik problemen gehad met een MS muis die niet wilde werken. Bleek later dat de logitech drivers van de vorige muis in de weg zaten... 8)7

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:58
Heb een kennis die zijn logitech driver had laten updaten... Doet hij ook nooit meer: geen muis en geen toetsenbord dus in XP. Probeer eens te booten in safe mode misschien? (F8 bij boot)

• the-edge
ChojinZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:28:
[quote]the-edge schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 11:32:
[...]

offtopic:

d:)b

[...]

Nu je het zegt....

Die link had ik zelf nog niet gemaakt (zwaar voetbal avondje gahed :+ ) )
De kans is idd erg groot dat het dan toch een hardware probleem is.

Maar toch zou ik een anders toetsenbord proberen. De (kleine ;) ) kans bestaat dat het de drivers zijn.
Ooit heb ik problemen gehad met een MS muis die niet wilde werken. Bleek later dat de logitech drivers van de vorige muis in de weg zaten... 8)7
Wie niet waagt, wie niet wint!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:50

Reptile209

- gers -

base_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:32:
[...]Probeer eens te booten in safe mode misschien? (F8 bij boot)
offtopic:
Dat klinkt als die handige error: Keyboard error, press F1 to continue... 8)7 Maargoed, misschien dat het tijdens het booten nog wel werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Reptile209 op 08-07-2010 12:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:58
Reptile209 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:41:
[...]
offtopic:
Dat klinkt als die handige error: Keyboard error, press F1 to continue... 8)7 Maargoed, misschien dat het tijdens het booten nog wel werkt.
Ik bedoel dus het windows XP opstartmenu via F8 NA de bios, zodat je het windows opstartmenu krijgt, die F1 bij keyboard error is tijdens bios, het was al duidelijk dat het probleem niet in het bios of de hardware zit maar in het OS. Safe Mode zorgt ervoor dat er geen extra keyboard drivers geladen worden ;)

• the-edge
base_ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Ik bedoel dus het windows XP opstartmenu via F8 NA de bios, zodat je het windows opstartmenu krijgt, die F1 bij keyboard error is tijdens bios, het was al duidelijk dat het probleem niet in het bios of de hardware zit maar in het OS. Safe Mode zorgt ervoor dat er geen extra keyboard drivers geladen worden ;)
Logische verklaring, en de moeite waard om te proberen..

• ChojinZ
the-edge schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:09:
[...]

Logische verklaring, en de moeite waard om te proberen..
Maar ondertussen horen we niets meer van de TS. Probleem opgelost of was de nood toch niet zo heel hoog... ;)

• Haan

Haan

dotnetter

ChojinZ schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:50:
[...]

Maar ondertussen horen we niets meer van de TS. Probleem opgelost of was de nood toch niet zo heel hoog... ;)
Of hij kan nu in geen enkel OS meer inloggen, zodat het toetsenbord toch defect blijkt te zijn :P

• ChojinZ
Haan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:57:
[...]

Of hij kan nu in geen enkel OS meer inloggen, zodat het toetsenbord toch defect blijkt te zijn :P
Omg... _/-\o_

• Crotchy
Wow wat veel replies zeg!
maarja ik zal ze even afgaan.

@Jism, Heb het al in verschillende USB poorts geduwd maar niets blijkt te werken.

@Danger NL Ik zal straks eens kijken of ik een usb PS/2 connector kan vinden... Ik zal die denk ik nog wel ergens hebben liggen.

@kulgan
Ja dat lukt gewoon.

@Haan
Helaas, volgens mij heeft XP geen onscreen toetsenbord in het inlogscherm.

@Pinockio
Heb het net geprobeerd, Heeft helaas niets veranderd aan de situatie.

@Chojinz
Heb al een ander toetsenbord geprobeerd, Helpt niet. Het toetsenbord werkt wel gewoon op precies de zelfde PC met een andere OS. Ik zal dadelijk wel even de titel aanpassen ;)

@gulie
Beide geprobeerd, Heeft niet geholpen.

@the-edge
Juist, jij begrijpt het.

@reptile209
Hoe log je in met een onscreen toetsenbord?

@913nn
Geprobeerd, Hielp niet.

@Chojinz
Heb dat allang geprobeerd. Werkt niet.

@Base_
Helpt helaas niet.

Ik denk trouwens dat we er nu wel uit zijn, het is een OS probleem.

Nogmaals, bedankt voor al jullie reacties, en sorry dat ik aan de late kant reageer, maar ik heb de hele dag gewerkt en kom pas net thuis.

• Haan

Haan

dotnetter

InfinateNL schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 16:43:
Wow wat veel replies zeg!
maarja ik zal ze even afgaan.

@Haan
Helaas, volgens mij heeft XP geen onscreen toetsenbord in het inlogscherm.
Ik heb het geprobeerd om op te zoeken, en sommige mensen zeggen dat je CTRL+U of Windows-toets+U gebruiken daarvoor. Maar ik heb geen XP om te testen, en als je keyboard het niet doet, is het ook lastig om die toetsencombinatie in te voeren natuurlijk 8)7 Maar kan nooit kwaad om heel even te proberen natuurlijk :)

@hieronder: 'No keyboard detected! Press F1 to continue" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 08-07-2010 17:01 ]

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:36
Windows (vlaggetje) + U en dan Schermtoetsenbord kiezen en op starten klikken.

• Crotchy
@Haan
Idd, dat wordt erg moeilijk dan :P

@Rieverst
Bedankt, maar helaas werkt het toetsenbord niet.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
ik heb dit probleem ook gehad ik kon niet inloggen.
in de bios werkten de toetsten wel.
bleek er een software update te zijn geweest van process filter programma wat ik draaide.
deze blokkeerde alle i/o. ik kon nog wel in veilige modus en het pakket deinstalleren verhielp het probleem.

hier het topic.
toetsenbord laptop reageert niet in windows xp home sp3

suc6 met de oplossing
Pagina: 1