Verschil tussen Aero in Vista en 7 ivm artifacts videokaart

Pagina: 1
Acties:

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Hey iedereen, ik heb al zo'n anderhalf jaar last van artifacts op mijn MSI 8800 GTX OC tijdens het spelen van SOMMIGE games. Groene en paarse streepjes en puntjes op mn scherm, en soms groene en paarse bollen.

Na een tijdje sukkelen kwam ik er achter dat deze artifacts MEESTAL verdwenen wanneer ik de AA en nog wat settings naar beneden gooide. Er viel dus goed mee te leven aangezien nieuwere games deze settings sowieso niet echt aankunnen op een 8800gtx qua snelheid. Dit gaat dus al anderhalf jaar goed.

Nu ben ik een paar dagen overgestapt van Vista Ultimate x64 naar 7 Professional x64, met trouwens nog steeds dezelfde Nvidia drivers. En helaas... de artifacts komen nu soms ook op mijn desktop voor, iets waar dus niet mee te leven valt. Omdat ik tegenwoordig minder game op mn pc vind ik het zonde een nieuwe videokaart aan te schaffen, en zou dus graag door sukkelen met mijn huidige.

Ik heb momenteel Aero uitgezet, en het lijkt nu opgelost te zijn. Maar Aero in Vista gaf geen problemen.
Ik vroeg mij dus af, waar ligt dit aan? Is de Aero functie van 7 belastender dan van Vista of iets dergelijks?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Waarschijnlijk kapot geheugen aan het einde van het geheugen...
AA zorgt voor substantieel meer geheugengebruik...
(En de Aero uit Windows 7 zal dus wel meer geheugen gebruiken)

[ Voor 21% gewijzigd door FireDrunk op 07-07-2010 21:37 ]

Even niets...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

de kans is groot dat je kaart aan het overlijden is. Check het overlijden van 88xx kaarten topic voor advies.

-_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m2xum2xu schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:33:
Hey iedereen, ik heb al zo'n anderhalf jaar last van artifacts op mijn MSI 8800 GTX OC tijdens het spelen van SOMMIGE games. Groene en paarse streepjes en puntjes op mn scherm, en soms groene en paarse bollen.
Dat is voor mij al reden genoeg om dit topic naar Videokaarten & Beeldschermen te verhuizen eerlijk gezegd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• m2xum2xu
alt-92 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:30:
[...]

Dat is voor mij al reden genoeg om dit topic naar Videokaarten & Beeldschermen te verhuizen eerlijk gezegd ;)
Ok, kan ik inkomen. Maar mijn vraag gaat niet over wat er mis is met mijn kaart, maar waar de verschillen zitten tussen Vista en 7 op gebied van benodigde grafische kracht.

Aero staat inmiddels nog steeds uitgeschakeld, en ik heb nergens last van nu. Wel jammer dat Aero dus niet aankan, vond het wel nice er uit zien.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

misschien wel nuttig leesvoer

-_-

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Aero is gewoon geëvolueerd in deze laatste versie van Windows, en maakt ook meer gebruik van de capaciteiten van je videokaart dan Vista deed, om je scherm nog efficiënter te renderen.
Kan best zijn dus dat Windows 7 ook gebruik maakt van de AA mogelijkheden van je videokaart, waar Vista dat niet deed.

• m2xum2xu
Zal waarschijnlijk aan de zwaardere Aero functie liggen dan. In ieder geval bedankt voor de input allemaal:)
En mocht mn kaart echt volledig crashen dan ga ik alsnog met mijn kookkunsten aan de slag!

Edit: trouwens, als het aan mijn geheugen zou liggen, en voornamelijk het 'laatste' deel van mijn geheugen, is het dan mogelijk het geheugen te beperken via bijv. Rivatuner? Want ik ben alleen bekend met het onderklokken van de GPU en Memory Clock. Dit is toch enkel de snelheid waarmee deze onderdelen worden aangestuurd? Ik ga in ieder geval zometeen even wat testen met onderklokken, kijken of dit helpt.

[ Voor 50% gewijzigd door m2xum2xu op 09-07-2010 14:58 ]

Pagina: 1